pippie Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Isa :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Pippie ik weet het niet maar het is een rare Sint dit jaar. Zag vanmorgen om 8 uur al de Sint met 2 zwarte Pieten toen ik met doggy liep. Vind het altijd een mooie traditie want dacht dat ze naar het schooltje gingen iets verder op dus ik zwaaien naar Klaas en Pietjes maar hield mijn hart al vast. Ja hoor een schooltje met zwarte kindjes en zwarte ouders brachten ze. De rellen braken weer uit dus en waarom? De kindjes begrepen het niet maar werden wel opgefokt door de ouders want het suiker-pepernotenfeest raakte door de war. Moest meteen denken aan een paar jaar geleden toen er hier geen zwarte Pieten mochten zijn maar alleen gele, groene en rode. Was gaan kijken in verwachting van de Sint met een paarse baard om de gekte compleet te maken hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Drup hahahaha die dieren hé heerlijk. Misschien wilde ze zich zelf als kadootje aan bieden. Hoe is het nu met je racemonster? Is ie intussen al weer gemaakt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Hey Piep niet ziek worden hé? St. Klaas komt morgen ook bij jou toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Ga Banjootje uitlaten maar heb toch een taaipopje, pepernoten en chocolademelk voor morgen klaargegeld. Zo kinderachtig ben en blijf ik ook wel weer hahaha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Kirk leef jij op z'n grote voet? Schoenmaat 75 geloof ik. Zie er maar eens aan te komen hihihi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Isje Toppie meis heerlijk voor je. Het is je zo gegund:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Bolletje,Zit jij in de verpleging omdat je zo duidelijk praat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Mensen ik ga weer afsluiten voor vandaag. Morgen een zware dag. Hoop dat mijn kabouter een beetje meer energie krijgt als hij daar woont. Vandaag was het weer bagger, hij heeft zelfs even gehuild toen ik hem net belde. Maar goed morgenavond zit ie in z'n nieuwe flat en dan maar hopen dat hij de draad een beetje op kan pakken.Mensen tot morgen;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Bolletje,Het is toch logisch dat je wat somber bent. Je neemt een moeilijke beslissing en dat kost energie voor je zelf en je omgeving.Ik ben hier om niet grapjes te maken maar om door die periode heen te komen. Dat ik er door ik zeker maar niet gemakkelijk.Ik denk dat dat rieel denken is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Kirky,Het is toch logisch dat je wat somber bent. Je neemt een moeilijke beslissing en dat kost energie voor je zelf en je omgeving. Ik ben hier om niet grapjes te maken maar om door die periode heen te komen. Dat ik er door ik zeker maar niet gemakkelijk. Ik denk dat dat rieel denken is. Anders zou ik me wel Kirky noemen (Grapje) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Kirky, Mijn hoofd is zo min mogelijk bezig met drank en dat lukt mij aardig. Maar hier niet want daar gaat het nou net over Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Kirky,Mag Ik wat aan je vragen ?Waarom zit jij op het forum? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Toen ik net gestopt was vond ik het een enorm spannende uitdaging, elke dag dat ik het droog hield was ik trotser op mezelf. Ik ging andere dingen doen, hardlopen op moeilijke momenten of een eind met de hond wandelen, afleiding zoeken, de keuken uit gaan soppen zodat ik aan het eind van de dag én niet gedronken had en ook nog eens schone keukenkastjes had. Natuurlijk waren er momenten dat het heel moeilijk was en dat ik het liefst een fles drank had gehaald maar dan ging ik het uitstellen of ik ging de uitdaging aan om dat rotgevoel gewoon te doorstaan en te kijken wat er dan zou gebeuren.Het is een kwestie van nieuwsgierig zijn naar wat er na de drank gaat komen en dat is veel. Als je blijft rouwen dat je niet mag drinken en alleen maar naar de nadelen blijft kijken is het bijna niet vol te houden. Stoppen met drinken is meer dan alleen maar geen drank meer nemen. Het vraagt om anders te reageren op situaties waar je normaal in ging drinken, gewoontes veranderen, vroeger eten, andere beloningen zoeken, een hobby of iets oppakken, andere lekkere drankjes vinden. creatief zijn in het vinden van oplossingen. Drinken en de gevolgen ken je, niet drinken en de gevolgen daarvan ken je niet.Wees daar nieuwsgierig naar!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Tapas,Bedankt voor je duidelijke verhaal. Een vraag nog Waarom dronk jij ( niet gedetaileerd natuurlijk) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Kirby Die frustraties die je had gebruik jij daar nu medicijnen voor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Dag mensen,Het was een leuke avond, heb twee biertjes gehad en geen drang naar meer. Het enige wat ik me wel besef op dit moment is dat ik waarschijnlijk dus nooit terug kan naar mijn oude leven. Ik zit nu een week in een sociaal isolement, geen vrienden geen mensen die vragen hoe het met me gaat behalve mijn moeder. Ik word gek hier, iedereen maakt nu lol en doet leuke dingen en ik zit hier maar te zitten met een bakje thee of een bak koffie voor de computer of de tv.T leven voor de mensen in mijn leven gaat verder, ik ben eruit. Het doet me pijn, ik heb geen drang naar drank ik besef me wel dat ik heel wat kwijt ben. Nu kan ik dus maar leuk even nog een half uurtje voor de tv gaan zitten voordat ik naar bed ga. Dit is mijn leven, ik ben verdomme 23 en ik moet gaan leven als een oude zak. Het doet pijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Kirky, Die persoonlijke begeleider moet ik dat religieus zien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Kirky,Bedankt voor je duidelijkheid Ik ga slapen ook welte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Hmmm, ik denk dat uitgaan zonder drinken niet te leren valt, ik denk dat de 1e ervaring zonder drank een stimulans is om er meer van zulke avondjes aan te plakken.Ik weet nog de 1e avond dat ik total loss ging op spa rood, wat was dat gaaf zeg en geen after evening dip. Ik had me zo ingeleefd in mijn omgeving dat ze dachten dat ik het meest dronken was van allemaal. Wat voelde ik me toen vrij en onbelast zeg, omdat ik me nergens zorgen over hoefde te maken immers niks was nep toen en stond ik volledig achter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Oké Kirk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Groen2 Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Heb vorige week zaterdag de knoop doorgehakt en dokter opgezocht. Had me valium gegeven en ben onmiddellijk gestopt. Heb 2 avonden 1 valium genomen om te slapen, maar vond da geen leuk idee, dus sinds maandagavond nuchter bed in. Sindsdien niets meer gedronken en voel me nu al super super beter gewoon. Kan nu stilaan zelfs (bijna) genieten van nuchter maar moe te genieten van ontspannen in bed te kruipen... Morgen ben ik 7 dagen nuchter... en al beetje trots op mezelf hoor! Vrijdagavond nu... en twijfelde of ik mss toch niet een glaasje... maar ben streng voor mezelf, t bewijs da de zin er is drijft me net om t nie te doen, t moet zonder kunnen...Groetjes,Vond ik n mooie: 1 is teveel, 20 is te weinig...Mijn persoonlijke: Choose Life.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Zit zo te filosoferen hè, het is toch gek. In mijn oude huis moest ik geen drank in huis halen want dat ging pertinent op omdat het in m´n hoofd bleef spelen totdat het weg was. Nu zit ik min of meer op "kamers" met wijn, bier en sterke drank onder handbereik en ik ben er niet continue mee bezig. Sterker nog, ik ben echte frisdrinker geworden terwijl ik dat niet eens was.Verandering van spijs doet een mens veranderen ofzo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 4 december 2009 Rapport Share Geplaatst 4 december 2009 Groen, kijk wat de afgelopen dagen je gebracht hebben, dat weegt toch niet op tegen 1 avondje doorzaken. Kei goed van je! En blijf het goede gevoel houden! Fijn hè, dat te mogen ervaren?Blijf trots op jezelf, heb je echtwel verdient! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden