Spring naar bijdragen

Ik ben bang dat ik de 30 niet ga halen


Luci27

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik ben Luci en ik wil me graag voorstellen. Sorry allereerste voor evenutele taalfouten, ik woon nog niet erg lang in Nederland en ik beheers de taal nog niet zo goed. Daarom ook dat ik tot nu toe niet durfte jullie mijn verhaal te vertellen.

Ik ben pas 27 en nu al alcoholiste, denk ik. Hoewel ik stiekem hoop in de toekomst toch matig te kunnen drinken, maar ik ben bang dat dat niet kan. Al jaren geleden begonnen mijn problemen: depressiviteit, paniekaanvallen. Maar nu besef ik pas dat dit wellicht allemaal is veroorzaakt door de alcohol. Ik drink bijna dagelijks, vandaag niet omdat ik gisteren een mega uitglijder had. Ik ben bang dat ik de 30 niet meer ga halen, of zelfs niet eens de 28. Maar voorlopig ga ik echt niet opgeven. Over 2 weken gaat mijn nieuwe therapie beginnen en ik kijk erna uit. Had ik al veel erder moeten doen, maar ik schaamde me heel erg en durfde met niemand over mijn alcoholprobleem te praten. Ook had ik niet door hoe ernstig het is. Ik denk dat sommige van jullie dat misschien herkenen.

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte in 2012! Ik ben trouwens ook op zoek naar een maatje.

Groetjes,

Luci

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Luci,

Van harte welkom hier. Er zijn meer mensen met taalfouten, maar het gaat om de inhoud en je bent heel goed te begrijpen hoor.

Je bent nog zo jong. Wat goed dat je nu deze stap gezet hebt en ook met een behandeling gaat beginnen. Als je het moeilijk hebt, kom dan naar de dagdraag, ditjes & datjes. Daar zijn meestal wel mensen die altijd bereid zijn je te steunen, ook al zijn ze in een lollige bui. Er is ook een draadje met tips en adviezen. Daar zitten hele goede tips bij.

Ik wens je veel succes en doorzettingsvermogen. De volgende 2/3 periode in je leven wordt prachtig als je dit onder de knie krijgt.

We helpen je.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lytse,

bedankt voor je liefe reactie! Vandaag werd ik wakker zonder kater en het is een heerlijk gevoel. Voor het eerst in een lange tijd goed geslapen! Nu ga ik hardlopen! Ik spreek jullie. Ik wens jullie allemaal een fijn, nuchter weekend.

Liefs,

Luci

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Luci,

Hoop dat je veel steun zult vinden hier.

Ik gebruik alcohol veel om me te kunnen ontspannen. Ook bij mij heeft het te maken met paniek en angstaanvallen. Zo kwam ik in een spiraal naar beneden terecht. Je bang voelen, drinken, je wat beter voelen. En zo gaat het maar door. Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Luci...

dapper dat je je verhaal hier neer zet.

we zijn er hier om elkaar door leuke en minder leuke tot vreselijke situaties er door te slepen.

je mag altijd een PB naar iemand versturen hoor als je je te geneert voelt.

succes!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jeroen1976
Welkom Luci,

Hoop dat je veel steun zult vinden hier.
Ik gebruik alcohol veel om me te kunnen ontspannen. Ook bij mij heeft het te maken met paniek en angstaanvallen. Zo kwam ik in een spiraal naar beneden terecht. Je bang voelen, drinken, je wat beter voelen. En zo gaat het maar door. Heel veel sterkte!quote>


Hoi Jeroen, bedankt voor je reactie. Ik had/heb(?) ook last van een paniekstoornis, en nu pas besef ik dat dit misschien door de drank kwam. Want ik dronk al een jaar regelmatig toen ik mijn eerste paniekaanval kreeg. Ik wist al dat drinken niet helpt bij een paniekstoornis maar nu denk ik dat alcohol in mijn geval misschien zelfs de oorzak voor me angstaanvallen was. Paniekaanvallen zijn zo verschrikkelijk, ik leef met je mee! Bij mij ging het op gegeven moment van zelf over. Ik had al lang geen paniekaanvallen meer, maar ben nog vaak bang voor dodelijke ziekte of dat ik plotseling doodga. Ik hoop dat die angsten afnemen naarmate ik minder drink. Ik wens je veel succes met alles, Jeroen!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, Lenie, wat lief! Tot nu toe bevalt het hier prima. Wat een opluchting eens een keer open over mijn probleem te schrijven. Wat was het weer moeilijk vandaag om niet te drinken, ik had zo'n trek, maar het is gelukt. tot gauw:-) Groetjes, Luci

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luci,

Ook van mij nog welkom hier! Over je Nederlands hoef je je geen zorgen te maken hoor, Ben je nog maar kort hier? Dan schrijf je heel goed! (werk veel met Expats dus vandaar dat 't me opvalt ;))

Je eerste droge dagen heb je binnen, dus een :present: daarvoor!

Lekker he, wakker worden zonder kater! Ik heb nu mijn 6e zaterdag op rij dat ik zo wakker ben geworden. De eerste weken waren best zwaar, helemaal omdat je qua gevoel alle kanten opstuitert maar het gaat steeds beter. Dus: hou vol het is echt de moeite waard!

Heb je al een maatje gevonden inmiddels?

Groetjes,

Ans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lucy,

Welkom alhier!

Ik haak even aan op de paniekaanvallen. Heb ik ook last van gehad en die zijn werkelijk niet normaal.

Dat gun je je ergste vijand niet.....

Heel verstandig om je alcohol gebruik te willen aanpakken, dat is haast een voorwaarde voordat je met andere problemen bezig kunt.

Want alcohol kan de oorzaak zijn (zelf denk ik van niet), maar het kan misschien ook zijn dat je alcohol pakt als een soort zelfmedicatie. Omdat je je bijv. niet prettig voelt in groepen (ik noem maar iets hoor). Het is een soort kip en ei verhaal.

Ik weet niet hoeveel je drinkt/dronk uiteraard, maar wees niet al te bang dat je lichaam het zomaar opgeeft.

Een mens is eigenlijk vreselijk sterk en de lever kan heel wat forse klappen aan.

In ieder geval veel sterkte en succes met alles.

Groeten, platypus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...