Spring naar bijdragen

behoefte aan lotgenotencontact met diepgang


kikki

Aanbevolen berichten

Ik heb mezelf zojuist aangemeld bij dit forum.
Als ik de berichten lees, voel ik niet zoveel herkenning/connectie.

Ik lees vooral veel complimenten en bemoediging.
Heel okee natuurlijk, maar zelf heb ik behoefte aan wat meer inhoudelijk contact.

Eigenlijk zou ik graag een buddy willen, een maatje die mij ondersteunt en die ik andersom ook kan ondersteunen.

Is er iemand die dat ook graag wil?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Kikki.

Is dat niet wat iedereen wil?
Maar wat is nodig?
En wat is echt nodig?
Hoop vragen van mijn kant, maar ik dacht 't forum zo ook ff aan de kant te gooien, en nu heeft 't m'n interesse weer.
Ik meld me nooit weer af, het doet wat met je.

Groets, de derde generatie Davids

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sanne, je bent van hetzelfde bouwjaar als ik, moet je nog jarig worden dit jaar?

Ik heb je introductie gelezen. Ik moet nog met alles beginnen en vind mezelf eigenlijk niet zo'n 'zwaar geval' maar nu ik hier ben wil ik er ook zoveel mogelijk uithalen.

Een terugval na een jaar: ik heb pas gehoord en dat ging dan wel over roken, maargoed, dat stoppogingen uiteindelijk lukken. met andere woorden: de eerste keer lukt het misschien niet, maar hoe vaker je het probeert, hoe groter de kans dat het uiteindelijk lukt.

Ik begin zelf maar eens met minderen, misschien blijkt dat ik moet stoppen (dat lijkt me echt helemaal niks, bah). DaarNA moet ik dan ooit nog eens stoppen met roken, voor mij is dat een veel groter probleem, en aangezien ik daar nog nooit eens een poging toe heb gedaan wordt dat in mijn ogen een onmogelijke opgave.

Sanne, ik werk vandaag thuis dus ik zal het schermpje open laten staan.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoiiiiiiiiiiiii Kikki ,

Weet nog heel goed dat ik gestopt ben met roken , ik had keelonsteking en was zo ziek dat ik echt niet kon roken . Dus ik dacht na twee dagen als ik twee dagen kan stoppen kan ik het helemaal , met het vooruitzicht omdat mijn keelamandelen er uit moesten dacht ik dan kan ik ook niet roken in het ziekenhuis. Dus zo gezegd zo gedaan maar droomde zelfs van roken / werd dan wakker en dacht jippie het was maar een droom.
Weet je waar ik het meest tegen op zie om niet meer te drinken dat ik niet kan slapen. Wie weet moet ik het toch maar eens proberen om het bij één glaasje te houden .

Ik ben van maart overigens ben 16 mrt jarig , wordt in 2010 al weer 48 , wat gaat de tijd toch snel.

Grt Sanne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kikki, Welkom op het forum. Je vraagt om wat diepgang? Ik zou zeggen begin maar. Als je dat bij ditjes en datjes doet, reageren een hoop mensen, dat weet ik zeker. Maar je moet denk ik zelf een onderwerp starten en zien of er mensen op in willen gaan. Waarover zou je willen praten dan?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihi Bolletje, je hebt helemaal gelijk! Ik zal eens diep graven om te kijken waar ik het over wil hebben.

Enne Sanne, mij lijkt stoppen met drinken een eitje in vergelijking met stoppen met roken. Was dat bij jou net andersom? Ik heb vrienden die zonder moeite met roken zijn gestopt en anderen struggelen er nog steeds mee, gaan door diepe dalen. Waar zit dat verschil 'm toch in?
Ik zou zo graag zonder moeite willen stoppen, of laat ik zeggen: er zonder moeite onafhankelijk van worden. Heb na zoveel jaar emotioneel gezwoeg eindelijk mijn draai gevonden en voel me beter dan ooit.
Ik heb helemaal geen zin om weer allerlei emotioneel moeilijke toestanden aan te gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom moet het zonder moeite Kikki?
Ben je bang ergens voor?
Want ja als je stopt of mindert ga je wel meer voelen
de leukere dingen
maar eerst moet de troep eruit die je hebt proberen weg te drinken.
Vaal gebeurt dat deels onbewust
maar de echte oorzaak van afhankelijk zijn van drank
heeft je meestal iets belangrijks te zeggen.

Maar een troost:
als het zonder moeite kon
zou je het helemaal niet waarderen
straks wanneer het je gelukt is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isje misschien zien we wat kikki bedoeld als ze met een onderwerp komt. Ikzelf denk ook dat er bij tijden best wel veel diepgang is op ditjes en datjes maar misschien wil Kitti laten zien wat ze bedoeld met diepgang.
Ja en flink wat knuffels kan nooit kwaad. Op ons duvel hebben we al zo vaak gehad, maar misschien kan ze uit leggen waar zij behoefte aan heeft. Toch is deze :sun: voor jou meis.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik weer.
Had maar uitgelogd, want de verleiding om te blijven chatten was te groot; er moest vandaag tenslotte ook nog gewerkt worden :D

Misschien ben ik wat impulsief geweest met mijn onderwerp, ik las vooral -nouja, zoals het heet he? : 'ditjes en datjes'... pas later zag ik dat er bij "thema's" (geloof ik) een prachtig diepgaand stuk staat over het gat in je hart.
Dus neem mij niet kwalijk! ben wel eens vaker wat te snel, dus corrigeer me maar hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kikki,
Je wil niet weten wat er allemaal op de dageraad voorbij komt.
Das vaak een mix van allerlei dingen.
Maar bij thema's en tipe& adviezen kun je idd 1 bepaald onderwerp lezen.
Ik hoop in ieder geval, voor jou dat het forum je brengt wat je zoekt.

Veel succes met alles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij blijft ook wel dat het razendsnel gaat, die dagdraad, en er zijn veel mensen. Er is gemakkelijk iets over het hoofd te zien. Ik denk zelf meer met pb te gaan doen om in de chaos niet te willen omkomen. Ik ben geneigd op iedereen te willen reageren. Maar dat is een valkuil. Ik moet juist beter om mezelf gaan denken. Vandaar dat ik op mijn manier selectief wil gaan schrijven, maar wel mijn neus zal blijven laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste Kikki....dus jij denkt dat stoppen met alcohol een eitje is??? waarom doe het dan gewoon niet zelf? dan heb je toch de "diepgang" van dit forum niet nodig??
Volgens mij ben je nog jong en onervaren in het stoppen met drinken. Let op; beter voor je!!
OK, ik heb je intro nog niet gelezen.
Welkom hier trouwens, voor mij is het echt vallen en opstaan en is het echt niet een "eitje"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

na het prachtige verhaal van adam met droge ogen vragen, wat is apparatig ?
dan ben je ongelofelijf blond volgens mij, maar ik moet er dan ook wel weer om lachen.
maar goed ik wilde eigenlijk reageren op het verhaal van Adam, heel goed verhaal en ik je kan je volgen in je gedachtengang.
groetjes herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kiki, laat ik 1 ding zeggen en daarin geef ik beate groot gelijk als je denkt dat stoppen met alcohol een eitje is ter vergelijking met roken.
dan kan ik je wel uit de droom helpen, stoppen met roken deed ik zo, pats boem weg er mee en klaar, na roken vanaf mijn jeugd.
ik wou dat ik dat nu ook even kon doen met alcohol, maar die vlieger gaat niet op.
dus pas je eitje toe op jezelf en je hebt geen probleem meer , zo opgelost dus.
hoef je op dit forum ook niet meer discussies aan te gaan met lastige klanten als mij, scheelt ook weer een hoop gedoe waar je niet op zit te wachten.

als je echter in je hart weet dat dit geen appeltje eitje zal worden, zou ik zo zeggen , welkom en zie hier hoe het voor geen van ons allen een eitje is toch nu toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb van God alles gekregen wat ik niet wilde ben Hem dankbaar dat ik dat mag leren wat me sterk maakt.
Mijn zwakheid is mijn sterkte,dat ken ik (mijn zwakte)en van hier uit ga ik verder.Wat ik niet wil is verliezen van mezelf.
Niemand wil verliezen van iets dat niet van hem of haar is.
Verliezen van GOD is geen verliezen dat is puren hulp.
Geloof en het ga je goed.
Johannus 3:16

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge Herman, wat een boosheid om mijn opmerking.

Terwijl ik alleen maar zei dat het MIJ een eitje lijkt in vergelijking met stoppen met roken.
Bij jou is dat blijkbaar andersom. IK ben daar jaloers op, ik wou dat het bij mij andersom was.

Maar je hebt gelijk: dit ditjesdatjesdagdraad forum past momenteel echt niet bij mij en dus zul je me hier niet (vaak) meer tegenkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kikki, ik begrijp wat je stoort aan ditjesendatjes.
Soms lijkt het wel of mensen chatten om iets te doen te hebben.
Dat slaat dan ook voor mij nergens op. Maar deze lui kennen elkaar al zo lang dat zij echt ook alles willen delen, incusief wanneer zij opstaan en/of naar bed gaan. Moet kunnen.Maar soms zijn dingen ook voor mij zinvol en helpen ze mij.
En makkelijk stoppen met drinken? Zou leuk zijn. Met roken stoppen was in een dag gebeurd, ook al rookte ik zelf onder het eten, met alcohol stoppen probeer ik nu al 20 jaar. Ik ben benieuwd hoe jij er over twee maanden over denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou wel leuk zijn, als er naast de dagdraad een aantal forumonderwerpen ook levendig zouden blijven. Nu waren er wel een paar, die wat meer 'diepgang' boden, maar die bloedden snel weer dood. De dagdraad is bijna niet bij te houden als je niet heel regelmatig mee leest. Het is echt teveel vaak om op te reageren. In die zin vind ik het zelf ook makkelijker om meer op thema's te reageren en daarin meer de diepte in te gaan.
Er waren er ook een aantal waar ik op heb gereageerd, maar ze vallen zo snel stil, en dan ga ik ook niet meer kijken naar een voortgang..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe graag wil je van je drankprobleem af?
wat heb je daar voor over?
Het is een vraag die mij is gesteld na herhaaldelijke terugvallen!
toendertijd vond ik het een nare vraag...want ik kon niet met overtuiging zeggen "alles"
Ik kon bijv niet wekelijks naar de AA, want ik had niet altijd oppas...maar hoe hard deed ik mijn best er dan voor?

In het begin van mijn stoppen was ik erg veel hier op het forum, het was helend en helpend om te lezen dat ik niet de enigste was!
Ik heb hier in de afgelopen jaren heel wat diepgang gezien, er zijn veel dingen geschreven die mij tot nadenken stemden! Ik heb ervan geleerd!

Als je de diepgang op de dagdraad niet ziet zegt dat meer over jezelf dan over dit forum!
Waar is de diepgang in je eigen bijdragen?
Hoe graag wil jij van je drankprobleem af Kikki?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...