Spring naar bijdragen

Vrijdag 18 december


Suffertje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 311
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey Niknok das toevallig. Die titel heeft mijn kabouter ook;)
Ja mijn schoonzus heeft die dingen een keertje besteld bij de Griek. Dacht toen dat ze misschien iets te kort kwam.;)
Maar het schijnt erg lekker te zijn. Nou geef mijn porsie dan maar aan Fikkie hoor.
Net zo als Pens. Dat schijnt ook erg lekker te zijn. Moet er niet aan denken dat je dat bij een kerstdinner krijgt. Jagggie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Qua veel dingen ben ik bereid om van alles te proberen behalve het eten van schapen-ogen.
Story of my life eigenlijk, heel mijn leven heb ik me in van alles gestort, tot ik mijn kop flink aan de alcohol stootte.(Inmiddels ben ik druk aan het werk, en ik steek af en toe mijn hoofd even uit het dakraam: wat is het prachtig zo, de besneeuwde weilanden in de zon. Wil eigenlijk naar buiten maar moet nog veel afmaken + beginnen).
Vergeten wij onze gevederde vriendjes niet? Vetbolletjes ophangen. Kleine moeite, kost haast niets, groot plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drentse heideoesters uitleg.

Bij ons zijn die niet "normaal" waarom? Ik denk wat de boer niet kent vreet hij niet.
In heel veel andere landen vechten ze om deze specialiteit.
er zitten nl maar twee aan een beest.
Met een kookwedstrijd heb ik mee gedaan voor TV Drenthe
Verschillen de topkoks heb ik ze toen laten proeven op verschillende manieren bereid.
De eind waardering was unaniem een 9 zo smakelijk. Hun bek viel open.
Hier zijn schapen genoeg dus voor mij geen probleem die te kunnen kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik had een paar berichtjes geplaatst die wat "zwaar" waren en daarom wilde ik mijn en ons probleem wat luchtigs meegeven.
was eigenlijk dus leuk bedoeld, ha,ha.

forumboek: gedownload
Help, ik verzuip: al gelezen. Jee, zeg, als zij het kon en kan, dan ik ook.
In duiz\end stukjes: staat genoteerd
Niknok: boek heb ik al thuis van de bieb, heb jij het al gelezen dan?????


en last but not least: Willie, de balle......................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie het was een serieuze vraag van mij: wat is er zo gezond aan rammenballen? Want dat schrijf je toch, nietwaar, dat het gezond is.
Natuurlijk gaat het om cultuurverschillen. Eten ze in sommige streken in Afrika geen levende larven (boordevol gezond eiwit), en voor iemand met een ander geloof is het weer niet te geloven dat je varken zou eten.

Kirky ik heb het mezelf makkelijk gemaakt: zes vetbolletjes voor 1,60 van de C10000000.
Enneeeh, jus is veel te zout voor vogeltjes. Maar je moet het zelf weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
geertje het vervolg op duizend stukjes heet mijn vriend Leonard
en is ook heel erg de moeite waard
Beiden zijn in een ongewone schrijfstijl geschreven, daar moet je ff aan wennen
maar Prachtig.
Ik ben al een poosje titels aan het verzamelen om alco boekeb op een apart draadje te
zetten want elke zoveel weken komt dit toch weer voorbij.
Maar ik raak steeds mijn kladjes kwijt
dus overal staat wat op.
Een van mijn goede voornemens dus
heb al een paar hele mooie gelezen en houd ook steeds
dat gevoel als zij het kunnen, dan moet ik het ook kunnen
eraan over, + natuurlijk wat moet een mens toch diep zinken
eer ie weer opkrabbelt
of niet, er is een boek waarin de hoofdpersoon overlijdt,
ga het toch eens uitzoeken.
gr Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag!
Sneeuw en vakantie, wat een pret.
Voorlopig hoef ik de weg niet op dus kan ik eens echt genieten van de witte sneeuw (het mag las ik gisteren. Het gras lijkt ook wel eens groener ergens anders, maar vaak is dat niet zo).
Net naar de winkels gelopen door de sneeuw, prachtig.

Geertje, voor mij ook alleen biologisch en met mate. Geen jonge dieren ook.
En rammenballen, tsja voor wie er zin in heeft eet smakelijk urgh.
Geertje, misschien wordt het een saaie avond, misschien wordt het onverwacht leuk.
Stel je open en wie weet zie je dingen die je nog nooit eerder hebt gezien.

Ik leg appels neer. Daar zijn de merels gek op. Elk jaar komt hetzelfde manneke (dat denk ik dan he) hier rondscharrelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geertje, gisteren hadden wij borrel op het werk, nou nog leuker eigenlijk, geen borrel, of nou ja, wel een borrel, maar zonder drank.
Omdat er veel mensen ziek waren waren we uiteindelijk met z'n twaalven ofzo, maar we hebben zo'n lol gehad. Ik vond het veel gezelliger dan de normale borrels.
De aandacht en de lol waren nu gewoon echt en puur, samen om de keukentafel in de kantine, lekkere hapjes op tafel, leuke verhalen en niet gehinderd door enig drankgejammer of -gedoe.
Voor mij voor herhaling vatbaar.

Ik heb het er net toch maar op gewaagd en ben gaan hardlopen, heerlijk in de sneeuw en de zon. Het was goed te doen!!
Niknok, voor jouw informatie, ik heb langs het spaarne gelopen vanaf de lange brug (verfroller) tot de heemsteedse brug ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kirky,

zout is heel slecht voor vogels; zeker als het vriest want dan vinden ze geen water.
van zout krijgen wij dorst en vogels ook.
Nou, als het vriest geen water, gevolg......

Jane, ik ben erg voor een apart draadje of hoe heet zoiets,om daar een boekenlijst op te zetten.

Mijn eerste boek, gerelateerd aan alcohol was: Help, ik verzuip
mijn tweede boek wordt: De grote verdoving

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
Eerste testikel kookboek ter wereld
Een Servische chefkok claimt dat hij het eerste testikel kookboek ter wereld heeft gepubliceerd. "Cooking with Balls" bevat favoriete recepten van Ljobomir Erovic zoals testikel-pizza en gefrituurde testikels. Het e-book dat gedownload kan worden heeft handige video filmpjes waar de Servier de huid van testikels afstroopt en ze in hapklare brokken snijdt. De testikel pizza bevat o.m. kaas, uien, peper, spek en stierenballen. Het is een Italiaanse pizza met Servische ballen aldus Erovic. Volgens hem zijn de lekkerste testikels afkomstig van stieren, hengsten en struivogels, maar iedereen heeft natuurlijk zo zijn eigen voorkeuren. Het kookboek bevat ook meer verfijnde gerechten zoals kalfstestikels in wijn en testikels met een Bourgingon saus.

Testikels zijn rijk aan testosteron (no kidding!) En er wordt aangenomen dat door velen krachtige afrodisiacum kwaliteiten hebben
Voor meer informatie: boek Cooking with balls

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag allemaal!
Wat een leuke onderwerpen komen er voorbij hier, van de vetballen voor de vogeltjes tot andermans ballen, en ook eetbaar!!:P Ik zal die voor de vogels straks ook even gaan ophangen. Goeie zaak.
Ook ik heb nog wel enkele titels van boeken over A verslaving en zal ze op gaan zoeken en dan doorgeven.
Voor Geertje: het gaat goed zo te horen, mooi. Maak er wat van vanavond! En ik ben benieuwd hoe het met Sanne gaat? En is Sijori nog wel eens aan het lezen hier?

Voor o.a. mijn scheiding van begin deze maand moet ik nog van alles regelen en ik ben daar dus druk mee vanmiddag. Ik hoop nog wel een wandeling in de sneeuw te kunnen maken vandaag! Verder ben ik weer on speaking terms en meer... met mijn lief. Ahh wat zijn relaties toch ook moeilijk soms.... Gelukkig zijn we dus ingesneeuwd en blijft mijn lief hier het weekend en gaan we leuke dingen doen!! Mmmm.

All the best for you. Misschien tot later vandaag.
xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een kippige forummers ;)

AR een beetje overslaan.




11 MAANDEN DROOG (ook achter de oren)

:D:present::rose::present:B):D:present::rose::present:B):D:present::rose::present:B):D:present::rose::present:B):D:present::rose::present:B):D:present::rose::present:B):D:present::rose::present:B):D:present::rose::present:B)

Wij zijn als eilanden in de zee - aan de oppervlakte gescheiden, maar in de diepte verbonden.
(William James)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AR,

Van Harte, :heart: gefeliciteerd. Even een slinger opduikelen!

Jane: Is dit voor het boekendraadje?

quote:


Originally posted by:
PEM

Voor de liefhebber heb ik het boek 0% alchohol van Herm Kisjes.


beschrijving: Alcoholverslaafden hebben het moeilijk met vragen om hulp. Vaak kloppen ze als de problemen niet meer te overzien zijn pas aan bij een hulpverlenende instantie. Maar om een voorbeeld te geven: in 2003 onderging niet meer dan drie procent van alle problematische drinkers in ons land een behandeling bij de hulpverlening. Van hen had 43 procent al langer dan tien jaar problemen met alcohol.


Trouwens, wanneer een verslaafde om hulp vraagt, wat gebeurt er dan? Stoppeen met alcohol is niet het nemen van een pilletje op zijn tijd. Hoe kun je in 's hemelsnaam stoppen. Krijg je wel een beter leven zonder alcohol?


Ik heb die vraag gesteld aan ervaren niet drinkende alcoholverslaafden. Het leverde acht verschillende openhartige antwoorden met veel overeenkomsten op. Maar het ultieme antwoord op de vraag hoe je kunt stoppen met alcohol zit er helaas niet bij.


Wie o wie kan ik er blij mee maken.


Wellicht dat hij zo kan blijven rouleren onder de ADB'ers. Dat zou ik erg leuk vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hier is dan je Slinger, AR:

Elf maanden, dat betekent dat je de twaalfde bent ingegaan, dus nog een maand en op naar een JAAR.
Maar niet overmoedig worden, we doen het stap-voor-stap, dag-voor-dag en soms uur-voor-uur!

:present:~:light:~:musicnote:~:heart:~:sun:~:moon:~:)~:present:~:light:~:musicnote:~:heart:~:sun:~:moon:~:)~:present:~:light:~:musicnote:~:heart:~:sun:~:moon:~:)~:present:~:light:~:musicnote:~:heart:~:sun:~:moon:~:)
:present:~:light:~:musicnote:~:heart:~:sun:~:moon:~:)~:present:~:light:~:musicnote:~:heart:~:sun:~:moon:~:)~:present:~:light:~:musicnote:~:heart:~:sun:~:moon:~:)~:present:~:light:~:musicnote:~:heart:~:sun:~:moon:~:)

Proficiat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...