Spring naar bijdragen

maandag 21 december


geertjegeert

Aanbevolen berichten

succes jane met het sporten!!

nee van het weer weet ik inderdaad niets, volgens teletekst was het bar en boos :D
maar pas op!
ik heb nu natuurlijk energie voor twee dagen.

tjsa arm kind! en dan nog te bedenken dat ze open schoentjes aan had.:huh:
jaaa de jeugd van de toekomst, moten ze natuurlijk wel het eerste sneeuwbuitje overleven.
Deze moeder kan in ieder geval met trots melden dat ze in de winter voortaan dikke laarzen aandoet en een sjaal inclusief handschoenen.
ze loopt voortaan toch maar liever voor gek :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 232
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ha albertina niks spijbelen hoor,
met dit weer kun je niet
voorzichtig genoeg zijn toch??????

Ik ga zo langlaufen heerl;ijk met die sneeuw
dat kun je niet zo vaak op de veluwe
dus nu genieten maar dan

Lieve knuffel van me voor all
en een fijne dag wens ik iedereen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen spijbelaarster!

deze keer is je afwezigheid legitiem hoor, je lijkt ook wel gek om nu met de auto te gaan!
het is een mooie dag om een wandeling te maken en daarna lekker aan de warme chocolademelk.

ach tina, als je zoveel slaapt, dan hebt je lichaam het gewoon nodig, denk ik altijd maar
maar ik had zaterdagnacht maar een uurtje geslapen.
ik werd wakker om 01.00 en ik dacht, ik wacht wel eventjes op kindlief.
doe ik dus ook niet meer, maar dan is het in ieder geval niet gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!
Tas dat vind ik toch heel dapper en doorzettend van jouw dochter, op haar trippelschoentjes vijf kilometer lopen met de brommer. Ze had ook die brommer ergens aan een paal kunnen zetten en opbellen: "Mamaaaaa, moe'k nou doe-oen!"

Tina groot gelijk heb je, maar ik snap je spijbelgevoel. Probeer er toch maar van te genieten.

Ik krijg vandaag vijf logeetjes, tot tweede kerstdag. Het is extra leuk dat het nu zo prachtig heeft gesneeuwd omdat de drie kinderen in Brazil opgegroeid zijn en nog nooit sneeuw in het echt hebben gezien.

En voor iedereen een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oorwarmers en je jas dicht doen is natuurlijk Not Done maar handschoenen???

de grap is eigenlijk dat ik twee keer heb gezegd kleed je aan!
nee dus
en wat denk je 's ochtend?

Zegt ze doodleuk, jij bent ook een slechte moeder om mij zo naar buiten te laten gaan.
Schat na 17 jaar weet je best dat ik van de harde leerschool ben :D van mij mag je blunderen.
daarna heb ik nog heerlijk geknuffeld met haar.\
raar hoor, je meot ze eerst martelen voordat ze met je knuffelen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgge allemaal

Sjonge, we zouden naar de sauna, maar... dat is toch vragen om problemen met dit soort van weer.
In plaats daarvan duik ik mijn bedje nog weer even in.
Prachtig hoor die witte wereld, maar het isoleert je wel een beetje. En vanmiddag ga ik sneeuwruimen en de auto even flink laten warmdraaien. Misschien dan morgen naar de sauna (en door de sneeuw rollen daar als het even kan, wie had het daar laatst ook over?).

Hoe is het Vlaams meisje vergaan gisteren? Meid, ben je al wakker? Ik lees het nog wel....

fijne dag voor ieders!!
xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Vanmorgen ben ik weer na de huisarts geweest i.v.m. al die klachten die ik kreeg na stoppen met drinken. Hij zei dat het zeker 3 tot 6 maanden duurt voordat het lichaam zich min of meer heeft hersteld en in die tussen tijd doet het allemaal paniek sprongen om de zaak weer op de rails te krijgen. Daar kon ik wat mee. Nergens heb ik dat zelf kunnen ontdekken in de literatuur hierover. Vandaar dat ik het meld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou deze dy hard was de enige van de spinninglessen
en als beloning gaat die les niet door.
op de terugweg nog even een bus de weg
door geduwd, die bleef slippen
dus toch wat krachttraining gehad
en weet je wie kwamen helpen Bol
2 DA mensen, die zaten in de auto erachter
en konden dus ook niet door.
Ach wat een leed zullen ze tegenkomen nu he.
Ik las net dat in Amerika een echtpaar langs de snelweg
een katje vond, die met haar pootjes aan de weg was gelijmd.
Leefde nog, losgehaald en voetzooltjes ernstig beschadigd.
Hoe ziek kun je zijn.

Tas harde leerschool he die kinders, ook wel humor af en toe, vooral als je ze weer veilig thuis hebt
en achteraf. Gelukkig laat ze zich weer/nog knuffelen, ik hoop de mijne binnenkort ook weer.

Nou weer uiloggen om de boodschapjes te doen voor buuf, bijna 86
ik dacht dat ik nu in een klein wereldje leef,
maar zij kon niet eens naar de kerk gisteren en zit al sinds donderdag binnen.
dus niks te klagen hier,
hup in de benen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Geertje Dank voor je compliment maar ik denk zelf dat ik helemaal niet zo sterk ben hoor. Iedereen zegt dat maar ik zelf zie me als een heel gevoelig iemand die gauw van z'n stuk is. Maar ik probeer mededogen te hebben voor iedereen. Dat is denk ik voor mij erg belangrijk. Probeer te zijn wie ik ben en daar kunnen sommigen nog wel eens misbruik van maken. Maar ieder mens is uniek in zijn doen en laten. We zijn allemaal ergens sterk. Zeker de mensen van het forum, anders zouden we de alco. verslaving niet aan pakken. En kijk eens naar de (ouderen) hier. De mensen die al zo lang droog staan. Dat zijn de sterken onder ons.;) Ik kan alleen maar hopen dat wij ooit zover komen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom voor de nieuwe forummers :present:

Geertjegeert; wie/wat is Martens ?

Hier alleen op een paar bergtoppen wat sneeuw, verder een zonnetje, 15 graden. Het blijft een
wat vreemde kerstbeleving in dit land. In sommige tuinen staat een kersster, die kunnen hier
gewoon overwinteren. Mandarijnen en sinaasappels rijpen goed door en beginnen lekker zoet
te worden. Dat vind ik zo lekker basic; mandarijntje plukken en opeten, citroen nodig bij het koken,
even eentje plukken. Ik zou me natuurlijk supereenzaam kunnen voelen, juist met kerst,
maar zelfs in dat gevoel zit een keuze, lijkt het.

Er begint orde te komen in de verhuiszooi; ruimen, cleanen etc rukt me weer wat verder van het
drankverleden. Met het niet-drinken zit ik een fase van bewustwording en verantwoordelijkheid.
Dat vind ik ok; er wordt mij duidelijk waar ik geen of onvoldoende verantwoording voor mijn leven
heb genomen (negeren, ontkennen, laten liggen, niet handelen, voor weglopen, niet willen voelen etc.)
Ik vind het een wat vermoeiende fase (als ik het binnen laat komen heb ik natuurlijk 100 dingen nog
te doen) maar wel een positieve; m'n leven krijgt betere vormgeving, ik heb het meer zelf in de hand
dan dat ik het mij zogenaamd laat overkomen. Drank is ver weg en vormt nagenoeg geen onderdeel
in mijn beleving. Niet in het nu, niet vandaag of morgen. Triggers zijn geromantiseerde herinneringen
of Pavlov-achtige reacties; herkennen en elimineren is te doen. Hoewel "we" onszelf meestal als
emo-drinkers zien, begin ik daar (na bijna 10 maanden nuchter) aan te twijfelen. Ik merk namelijk
niet dat mijn gevoel om drank vraagt; wel als ik gevoelsmatig iets niet goed weet te plaatsen in
mijn hersenen. Gevoel, verstand en handelen op dezelfde lijn brengen; ik vind het een lastige,
wel vermakelijk ergens; een soort verstoppertje, krijgertje spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Willie,

Is dit de eertse keer dat je naar de huisarts bent geweest ? Is er ook bloedonderzoek gedaan ? De leverfuncties moeten normaal zijn of dat weer worden. Alleen in de lever kan alcohol worden verbrand. De alcohol die niet wordt verbrand blijft als een plasje in de lever ( en andere organen staan ) en werkt dan als een aggressief GIF. Daarom zeggen ze dat ALCOHOL een GIFTIGE STOF is ( NB nicotine en teer uit sigaren en sigaretten zijn nog veel giftiger ).
De hoeveelheid alcohol die het lichaam kan verbranden hangt rechtstreeks samen met de hoeveelheid beschikbaar GEZOND leverweefsel.
Als je een zeeer stevige innemer bent geweest voor langere tijd doet de lever er enkele maanden over om weer gezond en 100% functioneel te worden.
De verbrandingscapaciteit van een gemiddelde gezonde lever is 1 EENHEID alcohol per uur. Dat is een goed en veilig rekengetal. Bijv. 100 milliliter ( grammen op een keukenweegschaaltje ) WIJN is 1 EENHEID ALCOHOL.
Een zieke lever kan veel minder alcohol per uur verbranden. Dus --> : hoe meer je drinkt --> hoe minder de lever kan verwerken en hoe giftiger onze gewoonte wordt.

Dit zijn allemaal oue koeien die ik uit de sllot haal. Zal ik eea nog een met plakkek of knippen op het FORUM gooien ? Of doe jij het ?

Groetjes en sterkte collega ;):) NikNok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Nik, Willie en Jane.

Had de D.A. je niet weg kunnen brengen dan? Ja in Amerika zijn ze nog een poepie verder met het kwellen van dieren. Die Amerikanen zijn gewoon erg gestoord. Hebben ze het katje nog kunnen redden met die open voetzooltjes?
Ja dat moet ik niet zien, dan ga ik door het lint hoor. Dan zijn die gasten van mij. Zeker weten.:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...