VM1 Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Hoe doe je dat Witte, gewoon doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Goeiedag!Ik kom erg moeilijk op deze site en wordt er steeds afgegooid.Dus eerst maar eens Dar feliciteren!Lieve Dar van harte meid en maak er een mooie heldere verjaardag van!(toch handig dat je ons slingers hebt geleerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Tjeee mag ik een parachute; ik vlieg er steeds uit hier Adam; wat een gezellige boom :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Negruj Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Goede morgen allemaal.Heb al sinds zondag niets meer van me laten horen. Eerst durfde ik niet te schrijven en laterwerd ik met mijn account geweigerd. Zit nu weer goedDar, van harte . En dan nog op kerstavond, de leukste dag van het jaar waar ik vandaan kom.Heb veel plezier vandaag en ik hoop dat er veel vrienden langskomen. Bolletje, laat het er niet bij zitten. Ik krijg al zowat 10 jaar zonder problemen refusal. Er is nietsgevaarlijks aan. Anders ga je toch naar een andere arts en leg je uit wat jouw motivatie is. En Adam, deze boom moet je bewaren. Totaal eco en heel mooi.Ik ga straks de laatste boodschappen doen voor morgen. De wijn heb ik al. Snik, mijn eerste kerstin rond 45 jaar zonder wijn.Maar ik zet door. Alleen M zeurt de heletijd: ach een of twee kun je toch drinken. Dat is zoooooooooo gezellig in gezelschap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Ah ja Witte, je bedoelt natuurlijk " gewoon doen" in de zin van begin eraan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Ik kan bijna niet meer in loggen. Vervelend hoor.Heb ook niets meer terug kunnen vinden van Geertje. Ook niet van gisteren. Hoe kan dat nou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Negruj, na 45 jaar wordt het een keer tijd toch Je eerste heldere kerst als volwassenen.Als je M nu eens zegt dat je het vervelend vindt dat ze dat zegt en dat je het serieus meent en haar steun best zou kunnen waarderen?Bolletje, ik hoop dat het je lukt. En anders denk je maar aan de droge arreslee en je eigen wens om niet te drinken. Wij denken ook aan jou! Net een pb gestuurd maar dat lijkt niet te lukken. Andere keer, Lianne.Vond het goed van je en ben benieuwd hoe het gaat. Fijne heldere kerstdagen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Bollie ik heb je met veel in en uitgelog moeite een PB getsuurd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Dhendro 10 maanden: toppertje!Ik hoop dat je man het redt om vandaag thuis te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Voor iedereen die zich hier niet gehoord voelt:Ik leg het af en toe uit hoe het met mij zit:Ik ben niet zo'n prater en meer een denker.Ik lees hier heel veel mooie, trieste, lieve, open en eerlijke berichtjes.Ik lees niet altijd alles.En ik reageer lang niet altijd.Maar heel veel berichtjes waar ik niet op reageer ontvang ik in mijn hart. Ik lees en leef mee.Ook als er niet gereageerd wordt kan het zo zijn dat een berichtje iets met iemand doet.Dat hoor ik zelf ook wel eens. Dat iemand iets aan mijn berichtjes heeft gehad. Terwijl ik dat niet wist.Iedereen maakt het hier mee, je niet gehoord voelen.Het is ook goed om dat te uiten als je er mee zit.Ik ben gestopt met te verwachten dat er gereageerd wordt.Ik denk dat er altijd wel iemand is die me leest. Ik vind het al fijn om gelezen te worden.En anders schrijf ik voor mezelf.En dan is iedere reactie een mooi kadootje.Ik ga niet reageren omdat het wordt gevraagd. Ik reageer als ik wil reageren.Maar zoals gezegd, veel berichtjes lees ik wel en ontvang ik.Als ik alles altijd zou moeten lezen en op alle noodkreten zou moeten reageren dan zou ik het hier niet redden. Het zou me teveel opslokken.Ik vind jullie allemaal even lief. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.Dit was een heel lang liedje voor mij.Geertje, ontzeg jezelf de steun niet die hier ook te krijgen is. Al is het maar dat je je gevoel hier kunt uiten. Jij hoort er ook bij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Goedemiddag allemaal.Dar van harte gefeliciteerd, fijne verjaardag Dhendro 10 maanden van harte en vooral doorgaan.Nina ik sluit me volledig bij Jane aan er is geen goed of beter moment om te stoppen dat is uitstelgedrag gewoon doen idd maar dat heb ik je gisteren ook al gezegd. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Kate Vogeltje ik vind dat je dit erg mooi gezongen hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Ik sluit me aan bij Bolletje!Heel mooi Kate, en vast een hele geruststelling en steun voor de mensen die zich hier soms een beetje in de steek gelaten voelen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Lieve mensengoedenmiddagik zie dat sommigen nog problemen met de site hebben;)een vraagje hebben jullie soms het forum onder favoriten staan????moet je even opnieuw eronder zetten dan gaat het wel goedtenminste bij mij:Ddus het oude weg en de nieuwe erin;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Kate, ik sluit me aan bij jouw verhaal, dwz dat ik het ook zo ga bekijken. Ik zie zelf ook dat het ondoenlijk is om hier op ieder te reageren, bij mij blijft het ook enigzins hap-snap. Terwijl ik velen waar ik miss nooit op reageerde nu al best goed ken en allen een warm hart toedraag. Andersom - naar mij toe - begrijp ik het ook wel (hoewel ik altijd bang ben dat mensen me niet leuk vinden, dus gevoelig ben voor niet reageren).Ik las Geertje haar bericht wel degelijk, dat deed pijn, maar de server was zo ongelofelijk vervelend, dat ik ben afgehaakt. Geertje meid: je bent zo Ongelofelijk stabiel begonnen. Wil je meer vertellen over jouw enorme dip van gisteren?Stuur anders mij of iemand anders een pb. Soms werkt dat beter.Dar: van harte gefeliciteerd, en voor alle stoppers onder de frommers: gewoon doorzetten, 10 maanden, 10 dagen, 10 uren, het maakt niet uit. Allemaal zijn we met dezelfde intentie bezig.Ik heb gister toch 2 wijntjes genomen. Ik zie nu dat ik daar niet frisser van ben geworden na 2 dagen droog. Ben dus nog wat aan het 'krabbelen' maar leer hier een boel lessen. Met name het lichaam.... dat veel tijd heeft om te ontgiften en te herstellen van jaren misbruik. Ook mijn lijf heeft een boel tijd nodig merk ik wel. En over een poosje ook dat roken aan gaan pakken.Lieverds: veel succes met de laatste voorbereidingen voor de Kerst!! xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Hoi Carolien. Ik kon daarstraks geen antwoord geven, maar dank je voor de mooie kaart en wensen!!xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Ok meiske, heb dat dus nu gedaan ben benieuwd of het nu beter gaat,Lieve groetjes trouwens!N. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Hoi Cathy,Ik zit hier zo ook maar wat aan te modderen!En altijd maar uitstellen! Neem je genoeg vitaminen en suplementen? Anders kruiden thee (ontgiftende) kan ook wel es helpen.Liefs N. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Nina, hoi-hoi,Ik ben er wat wisselend in, ik heb potten met vitamines staan en drink soms groene thee en heb dagen dat ik veel water drink, maar het is nog te weinig een ingesleten patroon. Ja thee drinken, dat lukt wel.'s Avonds vooral. Ik heb net met mijn vriend afgesproken dat ik (ondanks zijn late diensten) gewoon 's avonds vroeger mijn bed in moet. Want na elven als hij thuiskomt is de verleiding nog te groot om tóch een drankje te pakken/samen. Wij zitten nog relatief in onze wittebroodsweken en daarom is het wel lastig/ongezellig om al in bed te liggen. Maar in elk geval heb ik een goed boek naast bed. Tot dusver is me het slapen trouwens erg meegevallen. Ik slaap behoorlijk goed, behalve na 1 dag droog, toen lag ik een poosje wakker, maar niet onplezierig.Begrijp ik goed dat je bij Bolletje gaat logeren? Wat leuk!! Hoe is jouw situatie? Ben je alleenstaand moeder?En hoe vang jijzelf de nadelen van het alcoholgebruik op??tot laters... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Ik heb A.D.B. gewoon onderaan m'n balk staan van m'n bureaublad. Als ik ff weg ben zet ik hem daar neer (streepje boven rechts naast het vierkantje en de x) en als ik hem aan klick ben ik er gelijk weer op. Ook heb ik hem daar vast gezet, dus als ik op het forum wil komen hoef ik het gewoon weer aan te klikken dus zonder inloggen en ben er gelijk weer. Kan gelijk weer alles lezen. Gewoon een snelkoppelijng maken en die vast zetten onder aan je balk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Lieve mensen,Dank voor jullie reacties, ze zijn zeer welkom ontvangen, het heeft mij gesterkt.Waar ik nu tegen aan loop is een helse vermoeidheid, eentje die me pijn en verdriet bezorgd. Gistermiddag kwam er op de radio muziek die mij beng!!! terugbracht naar mijn jeugd die behoorlijk eenzaam was. Toen begon het huilen en dat is er nu nog af en toe (ik ben n.b. 63 jaar!!).Brijder antwoord daarop dat het een ontwenningsverschijnsel kan zijn, dat mijn lijf bij het herstel alles wat ik wegdronk, nu gaat voelen, zowel fysiek als emotioneel en dat ik daar eigenlijk blij mee moet zijn.En in feite ben ik dat ook, tenminste hoopvoller als ik voorheen was.En ik ga niet weg, maar wil even alleen wat meelezen, ik heb het de komende dagen erg druk naast alle lich. en emotionele ongemakken.Ik blijf in de slee en ik blijf in het 2010-pact want ik ben ongelooflijk blij dat ik een punt achter het drinken heb kunnen zetten. Die punt MOET blijven staan!!!Veel liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Lieve lieve Geertje. Blij dat je toch reageerd meis. En heu je bent nooit te oud om te huilen hoor. Ikzelf probeer zoveel mogelijk te reageren op mensen, zeker diegene die moeilijk zitten maar soms lukt dat niet altijd. Zeker nu de site niet helemaal goed functioneerd. Maar je schreef dat je je vroeger eenzaam voelde. Kun en wil je daar iets meer over vertellen. Waarom die traantjes lieverd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Hallo Allemaal, Mensen met die goeie kerstwensen,Daar heb ik altijd een hekel aan gehad.Dat gelukkig Nieuwjaarwensen straks LARIEKOEK95 % is niet gemeend is gewoon een gewoonte een verplichting.Het zelfde hier. Na tien maanden DROOG ook zo´n rot woord. Dan zou ik de neiging hebben om weer te zuipen Hiet word je van alle kanten gefeliciteerd.Ik hoop echt waar dat ik na tien maanden niet meer op het forum zit en mijn eigen drank boontjes kan doppen. Zo niet prima maar dat gefeliciteer is dan onzin. De eerste maanden afkicken denk ik dat dat in de meeste gevallen doorslaggevend is. Ben je daar door wordt het allemaal eenvoudiger maar het zal per persoon verschillen.Oké, ik ben met mijn verkeerde been uit bed gestapt. SORRY.Ik ben absoluut kleddernat maar broodje nuchter zonder alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Willie, wat ben je toch een dwarsligger!!:$Doe toch gezellig mee man, met al die wensen.... kleine moeiteen wie zegt dat ze niet gemeend zijn; Foei! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 december 2009 Rapport Share Geplaatst 24 december 2009 Willie ben je weer kwaad? Oké met het verkeerde been uit bed gestapt, maar waarom heb je er de pest in. Dat kan toch niet alleen komen van de kerst en nieuwjaarswensen? Waarom nu zo'n humeur? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden