Spring naar bijdragen

woensdag, 30 december 2009

Mai

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 531
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

graag terug komen Marjo
juist als je ons nodig hebt!!
Ik heb je een tijdje gemist en
dacht toen dat het goed met je ging
maar neem me niet kwalijk als ik je niet
goed begrijp, want ik heb nu het idee
dat het toen toch niet zo goed ging.
We hebben je ook gemist.
Je bent een paar keer openoemd door mensen
van hier.
Net als An trouwens daarvan ben ik ook blij weer iets
gelezen te hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms overweeg ik op de man af te vragen of iemand hier gedronken heeft.
Wat mij weerhoudt is dat het de laatste tijdl regelmatig voorkomt.
Persoonlijk vind ik dat als je gedronken hebt je hier niet moet
schrijven.
Zeker niet een aantal postings achter elkaar.
Je maakt jezelf zo ongeloofwaardig, zeker door het verzwijgen
dat je onder invloed bent.
Het forum en stoppen met drinken wordt zo niet echt serieus
genomen.
Dat is niet echt opbouwend voor mensen die er wel serieus
aan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte, je slaat voor mij precies de spijker op zijn kop. In het verleden was er toch wel de regel dat je hier niet schreef als je gedronken had. Tenminste, niet als je niet het plan had om er iets aan te doen.
Wel als je drinkt en je wilt hulp of iemand die tegen je zegt, gooi nu de fles leeg, wij zijn er voor je en schrijf het van je af
met drank op schrijven voelt als een belediging voor de mensen die strijden om de drank te laten staan en zich rotwerken om de avonden droog door te komen.
Ik vind het niet prettig om te lezen dat iemand nog steeds drinkt, maar echt wel eens een keer gaat stoppen en dan op chatgehalte de hele avond berichten gaat posten

Dan slaat dit nu even op Vlaams Meisje. In 11 dagen heb je al bijna 600 postings hier neergezet.
Een heleboel mensen zijn op dit forum omdat ze elke avond strijd leveren om niet toe te geven aan de trek
Vlaams meisje? ken jij dat gevoel? waarschijnlijk niet? of heb je wel eens langer dan een paar dagen niet gedronken?
Kan je je voorstellen dat dat bij mij gaat steken? Als jij schrijft dat je 1 a 2 flessen wijn per dag drinkt en het hier alleen maar over koetjes en kalfjes hebt?
daarvoor zijn er ook andere plekken zoals bv de chat.

Dan heb ik liever dat je schrijft over waarom je drinkt en waarom en of je zou willen stoppen (want waarom schrijf je anders op een forum als dit)
en waarom je niet stopt en wat je tegenhoud en wat je nodig hebt om te stoppen of te minderen.
Daar kan ik wel iets mee en wil ik graag met je over van gedachten wisselen

Sorry maar dit moet me even van het hart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje ik ben het dan ook niet met je eens dat ik jou niet zou kunnen vragen om hier niet te schrijven als je dronken bent want dat zou ik wel doen
dan zou ik je de keuze geven, of je gooit de drank weg en schrijft hier, of je stopt met schrijven en schrijft de volgende dag weer als je nuchter bent.
Dat vind ik een normale gang van zaken op dit forum en dat is misschien wel wat de 'goede oude tijd' was
Dit forum is niet gewoon een forum om over ditjes en datjes en boten en weet ik veel te schrijven
dit forum gaat wel degelijk over alcohol en alcoholgerelateerde onderwerpen.
Het heet Alcohol de Baas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa, Tapas,
Nee ik heb het al drie (voor jullie als die hards niks) vol gehouen!
En heb inderdaad regelmatig van jullie een trap onder m'n kont (ik hoop dat ik niet gebant word voor dat woord) nodig! Daarom dat ik nu vooral m'n dagen doorbreng met hier dingen van me af te schrijven!
En echt, geloof het of niet, ik wil der van af!! Anders zou ik inderdaad wel op een andere "leuke" chat room gaan chatten!!
No offence!
Ik doe m'n best, meer kan ik niet doen! En natuurlijk, ik ben heel cynisch, onrustig van aard!!
Toch LiefsN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heb je al drie volgehouden VM?

Persoonlijk heb ik besloten niet meer op jou te reageren want ik krijg er geen reactie op terug. Misschien komt dat omdat ik te direct ben of omdat ik het niet afsluit met één of andere emoticon. Zo heb je bijvoorbeeld ook nog geen antwoord gegeven op de vraag van Jacc of je nu aan het drinken bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren waren en meer dan 700 berichten,
de berichten die werkelijk relevant waren, werden
ondergesneeuwd door een hoog gehalte aan chatberichten.
Berichten die er helemaal niets toe doen.
Het hoeft echt niet 24/7 over alcohol te gaan, echt niet.
Er zijn genoeg zaken te delen die ons bezig houden
in het dagelijks leven.
Delen is helen, daar blijf ik van overtuigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina Als ik gedronken zou hebben denk ik, als ik ook hier weer eerlijk in ben, zeggen, Nee. Het zou mij ontzettend veel moeite kosten om toe te geven dat ik gedronken zou hebben. Bij mij kun je het altijd merken als ik erg emotioneel ga schrijven en in herhalingen ga vallen. Heb gisteren niet gedronken hoor. Dit even ter verduidelijking maar als ik door blijf drammen op een onderwerp. dan kun je er de donder op zeggen dat ik gedronken heb.
De dag daarna durf ik het nu voortaan wel te zeggen. Ook dat is al een hele overwinning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik ben het met je eens.
Nina, je doet erg je best en bent van die volle naar 1/2 fles gegaan als ik het goed hebt.
Maar je schrijft niet inhoudelijk, het blijft aan de oppervlakte. Als je dat nodig hebt om je hier veilig te voelen ok, dan zou ik je willen aanraden meer te lezen en niet overal op te reageren, want het voegt weinig toe. En natuurlijk blijft humor heel belangrijk, maar de onderliggende reden waarom we hier zijn ios toch om elkaar te steunen in het ADB worden, ieder op zijn/haar eigen manier.
Degenen die hier langer komen herkennen natruurlijk eerder als iemand drinkt, en de sfeer slechter maakt. Juist die mensen komen er niet op terug, ik weet niet of ze teruglezen, denk het niet.
Niemand kan iemand hier verbieden hier te komen, na drank. maar we mogen wel iedereen op zijn verantwoordelijkheid wijzen, niet alleen je eigen, maar ook voor het geheel. dan blijft het fijn en nuttig hier te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh ik ben al heel lang niet meer op dit forum geweest dus ik hoop dat ik nog even iets mag schrijven.

Zelf heb ik het super moeilijk gehad de laatste maanden maar ik heb een paar maanden geleden de drank weggegooid en ik haal NIETS meer in huis, dat deed en doet me goed. Mijn vriend steunt me zelf s hierin, we hebben er dan ook heel open over gepraat. Het nuchter zijn betekent dat ik weer mezelf kan en durf zijn, ik kan mezelf weer ontdekken en het reeële leven weer ontdekken. Ik zie de moeilijkheden die ik heb en ik kan er iets aan doen doordat ik er helder en nuchter mee omga.
Nu met feestdagen is het érg moeilijk voor me met al die drank op die tafels maar ik wil verder mijn best blijven doen om nuchter te blijven!! Met oud en nieuw wil ik dan ook BOB zijn.
Doordat ik nuchter ben en blijf, ben ik opnieuw eerlijk tov van mezelf en tov mijn dierbare familie, vriend, vrienden. Ik kan zinvolle gesprekken voeren die voldoening geven, ik kan weer denken, ik kan anderen weer tot dienst zijn, mensen hebben tenminste weer iets aan me ...
Daarom is het ook het fijnste om op dit forum nuchter te schrijven.

In elk geval wil ik ieder alvast veel sterkte wensen in deze moeilijke dagen betreffende drank (voor wie er moeite mee heeft) en alvast een heel goed en fris uiteinde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje en VM,

ook vandaag hebben jullie weer een groot aantal aan chatberichten.
Doe dat zoals Isa jullie ook al gevraagd heeft per MSN of privemail.
Ik begrijp best dat jullie dol op elkaar zijn en daar is niets mis mee,
toch zou het fijn zijn als jullie je chatgehalte qua persoonlijke
berichten wat willen verminderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...