Spring naar bijdragen

woensdag, 30 december 2009


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 531
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik denk dat ik het weet.

Mijn boosheid zit vooral in het feit,
Dat er minderraars (daar is dat rare woord weer) of mensen die willen stoppen op het forum zijn
die naar mijn idee hier komen chatten omdat dit een forum is die minimaal 18 uur per dag antwoord terug geeft.
Als er kritische vragen aan hen gesteld worden, dan lees ik vaak dat dit wordt afgedaan met een lolletje
en gaan daarna weer doorchatten als of het nergens over gaat.

Ook heb ik regelmatig het idee dat ze hier chatten met alcohol op, waardoor ik afhaak met lezen,
Ik vind dit dus echt iets wat niet kan.
Als je gedronken hebt, kom je hier niet, tenzij je bereid bent op dat moment te stoppen en in te gaan op analytische vragen van de medeforummers, zodat je inzicht krijgt waardoor je verder kan gaan met je eigen proces

Ik zelfzelf heb altijd voor ogen dat wij hier chatten omdat we door een rollercoaster gaan van emoties, en het prettig is om daar herkenning van andere bij te lezen. Op dagen dat ik geen stap voorwaarts kan doen omdat ik het gevoel heb in goeie stroop te zwemmen, ben ik blij dat andere dat ook herkennen en weet ik dat het onderdeel is van het proces.
Ik heb het idee dat mensen die willen gaan minderen of nadenken over te stoppen niet weten hoe ingewikkeld dit proces is, waardoor ze naar mijn idee af en toe grof de plank misslaan in hun berichten.
En dat is waar ik dan zo boos om wordt.

In mijn boosheid, denk ik vaak: uitloggen, voor ik verkeerde dingen zeg.
Als ik dan uitgelogd heb, wordt ik nog bozer, omdat ik het niet vind kunnen dat iemand die niet serieus met dit onderwerp aan de gang is, hier in nietszeggende berichten blijft hangen en ik geen gebruik meer kan maken van een middel dat bij de training hoort die ik gevolgd heb bij Tactus.


Maar nogmaals dit is mijn visie.

Albertine bedankt voor je uitdaging om er
is goed over na te denken zonder mijn boosheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we zeggen dat dit een "oefening" is, hier kent niemand je, iedereen zit ergens min of meer met hetzelfde probleem!
Maar in her "echt" moet je echt sterk in je schoenen staan om der mee om te gaan! Daarom vond ik het ook zo cool wat je schreef, ik heb het idee dat je wel weet waarmee je bezig bent!
Liefs N.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Witte,

Ook al ben je niet volledig gestopt, het feit dat je dit forum opzoekt wil zeggen dat je het BEU bent en wil stoppen. En dus raad, en steun zoekt bij mensen die dat al door gemaakt hebben!
Soms kan er al wel eens gedold worden, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat die mensen daarom dronken zijn! Ik denk dat iedereen (ongeveer dan) hier is om dezelfde reden! Sommigen zijn al jaren gestopt en hebben andere adviezen nodig dan weer anderen die dagen gestopt zijn of nog anderen die absoluut willen stoppen maar het alleen niet halen!
Ik begrijp je boosheid, maar wees ook tollerant voor de rest!
Liefs N.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve willie maakt niet uit hoor, als je er mee gebaad bent is het goed. Er zijn ook bij de drogisterij pilletjes in de handel, ben ff de naam kwijt, dat is gewoon houtskool die stoppen ook. Jos heeft ze veel gebruikt. Het is een natuurproduct en er zitten geen gevaarlijke stoffen in. Die werken ook perfect. Misschien schiet me de naam nog binnen.
Maar is verder alles een beetje redelijk met je? Ja we moeten leven met de onzekerheid wat er boven ons hoofd hangt, maar het kan ook erg positief worden voor je. Kijk eens naar hoe je nu bezig bent. Dat is iets waar je heel trots op mag zijn.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte,

het is zeker een zwaar en ingewikkeld proces
om te stoppen en vooral gestopt te blijven.
Helaas heb ik soms ook het vermoeden dat er
onder invloed wordt geschreven.
Natuurlijk is en blijft een virtuele wereld,
dus kunnen we niet bij iemand binnen kijken.

Van boosheid heb ik geen last,
wel vind ik het erg jammer dat er hierdoor een
aantal mensen wegblijven.

Knap hoe je het hebt verwoord en ik kan me je gevoel van onvermogen
goed voorstellen.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even 1 aanvulling.
Tot voor kort was ik ook nooit zo geirriteerd hoor
Waarschijnlijk hoort dit ook bij het proces????
Misschien is het wel zo dat ik het forum minder nodig heb dan ik zelf denk....

Maar goed ik wacht alle reacties van vandaag af en kijk voor mezelf wat ik daar het beste mee kan doen.
dank in ieder geval aan iedereen die het leest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat begrijp ik volledig Isa,
maar zelfs als diegenen die hier dan dronken op het forum komen brallen, wil toch wel ook weer zeggen dat ze iets zoeken om te stoppen? Anders gingen ze wel brallen op een van de zovele andere chat sides!
En daarom net, misschien zoeken ze wel hulp???
Liefs N.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Witte. ik denk dat het erg moeilijk is om te vragen aan mensen die gedronken hebben, om te stoppen met schrijven of om serieus in te gaan op de vraag, gooi de alcohol weg. Tenminste, ik denk als ik heel eerlijk ben en gedronken zou hebben en dan op het forum kom, ik niet de kracht heb om de drank weg te gooien. die is mij op dat moment te dierbaar, hoe raar het ook klinkt.
Ik denk wel dat ik, als men mij de dag daarna zou vragen nog eens te kijken wat ik met mijn zatte kop geschreven zou hebben en de reacties van anderen goed te lezen, ik daar dan veel meer aan zou hebben, want ik gooi er dan een hoop onzin uit. Die confrontatie met hetgeen ik geschreven zou hebben zou heel pijnlijk voor mij zijn, en het schuldgevoel wat ik dan die medeforumgenoten aan gedaan zou hebben met stomme of aggressieve antwoorden, dat zou bij mij meer te weeg brengen. Maar goed dat is dus voor mij persoonlijk.
Ja en w.b. het chatten. Als de mensen zichzelf niet serieus willen, kunnen of durven nemen, kan een ander daar niets aan doen. Misschien hebben ze een langere tijd nodig om hun problemen onder ogen te durven zien.
Maar ik vind het heel tof dat je er toch op terug gekomen bent, dat is heel sterk van je meis:sun:
Bah wat maak ik toch weer veel taalfouten en dat nuchter.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo
Norit Bol

Ik moet nog bijlezen maar in het laatste stukje van Witte
kan ik me ook vinden
ik heb er ook last van wanneer mensen onder invloed schrijven
vaak geen fijne sfeer brengen en er niet op terugkomen
dus geen verantwoordelijkheden nemen.
ik ben er soms boos over en blijf hierdoor ook veel meer weg
ook het chatgehalte mag wat meer to the point zijn,
een dolletje is prima
we houden allemaal van de humor die ons door
moeilijke momenten helpt en gunnen de anderen dat zeker ook
maar er is duidelijk een verschil in meer of minder serieus minderen/stoppen
en beiden zijn even welkom, laten we daar duidelijk over zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poehee het nadenken erover en het stuk schrijven is 1 maar de reacties daarna
lezen vind ik nogal wat hoor.
In ieder geval dank daarvoor
Ik ga ze allemaal is rustig laten bezinken en niet in een opwelling beantwoorden
want dat zou misschien zonde kunnen zijn.
Maar ik kom er zeker nog op terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...