Spring naar bijdragen

Zondag 27 december 2009

niknok

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 314
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Isa welkom terug en fijn dat het goed met je gaat
gefeliciteerd met je 5 maanden
ik kom je achterna hoor en rap ook!
Sluit mooi aan wat je zegt bij dat krantestukje van thé
even niet bereikbaar en beschikbaar, heb je tijd om tot
inzichten te komen.

Soothe en Bol:heart::present::heart:
soms maar even langs je af laten glijden
het is de mening van een
de mening van anderen zijn anders
de mijne absoluut!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol
Al schrijf je achterstevoren of met rechte streepjes, je schrijft met
emotie en ik voel het altijd als echt gemeend, anders
kun je zo echt niet schrijven. Je kunt hier veel faken maar dit niet.
Die enkele spelfout of wat ook is totaal onbelangrijk dus
laat je daardoor dan ook absoluut niet afleiden, schrijf zoals je je
voelt dat is je kracht en daar houd ik van!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een stomme opmerking wing, of begrijp ik je soms foeut.

Bolletje, Ik heb erg veel met je en vind het leuk jouw berichten te lezen. Jij kunt zo precies aangeven wat andere mensen voelen. En je steunt hen. Doen.....

Ik had een aantal weken een discussie over het feit adt ik bang was iets te schrijven omdat Nederlands niet mijn moedertaal is. Maar... zo wat!!!??? Ik hou niet meer van symbolen.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, Winchun Ari, Bolletje en allen die mij gefeliciteerd hebben,
dank voor de ondersteuning.

Ik mag natuurlijk niet aan Isa voorbij gaan die vijf maanden gestopt is.
SuperdeSuper. :present:

De kerst was ik in huize Anna, waar ik tot nieuwjaar blijf.
Ik was niet op het forum, om mij aan mijn vriendin te wijden
en voor een lekkere maaltijd te zorgen.
Jullie zijn weer helemaal upgedate. Doe wat juist is!

Liefs Soothe.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij (ik spreek voor mezelf) is alléén stoppen met drinken niet voldoende.

Daarna blijkt dat als ik de demper voor mijn emoties niet meer heb, dat ik mijn hele leven, het huis van mijn leven, opnieuw diende op te bouwen en in te richten. Omdat ik vooral de "verantwoordelijkheid" erg slecht aan kan, heb ik de neiging de emoties dan maar op een andere manier te dempen, bv. snoep, of extra eten.

Dat is eenzelfde vorm van "bedekken" voor mij als ik met alcohol deed. Door de internettherapie ben ik gaan inzien, waar de trek naar alco vandaan komt, en wat dat voor mij en met mij deed.

Ik heb nu een totaal ander leven dan 4 jaar geleden, het heeft een hoop knokken gekost, maar is de moeite meer dan waard gebleken.
Langzamerhand is het accent verschoven van "niet drinken" naar "anders leven" en daarom staat de macaroni nu al te pruttelen bijna, ik ben van ritme en regelmaat, reinheid en nog wat van die dingen. Structuur, voldoende slaap, jezelf niet uitputten, je grenzen erkennen, dus eerst herkennen en dan erkennen.

Daarvoor is dit forum een steun, maar zou op zichzelf niet voldoende zijn vrees ik. Dus heb ik ook andere wegen bewandeld. Welke dat zijn, is niet zo relevant, als ze voor mij maar passend zijn. Die verantwoordelijkheid voor die keuze ligt bij mij.

Daarbij ervaar ik het internet als een verrijking van mijn leven. Ik heb hier mensen leren kennen en daarna ook "live" die ik anders nooit ontmoet had. Die met dezelfde worsteling, verantwoordelijkheid en problemen zitten. En wat dat betreft, is delen écht helen (dank je Rudy).
Als iemand de keuze maakt om alléén nog maar via internet, hyves, mobiel, e.d. te communiceren dan is dat wellicht een verarming. Maar ik ben niet degene die dat oordeel kan vellen over een ander.
Stel dat het iemand met straatangst is, die zo toch fijne contacten heeft, who am I to disagree?

En het advies aan Bolletje om een woordenboek te kopen, vind ik onnodig, nl. hard en krenkend.
Dat doe je niet uit naastenliefde voor een mens, dan zou ik, als ik dat nodig vind, een pb-tje sturen en een tip geven. Om iemand te beschermen tegen de harde kritiek van een ander. Mij doet dat zeer als dat hier zo cru gezegd wordt.

En we bewandelen allemaal een andere lijn, sommigen zijn recht en streng in de leer en geven een schop onder de derrièrre en hebben dat ook nodig, anderen hebben meer aan liefdevolle ondersteuning.
Gelukkig zijn hier ook zeer verschillende mensen, die elkaar op verschillende manieren kunnen helpen en ondersteunen. Die diversiteit, dat is toch mooi? Ik ben er blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe je hoeft je echt niet te verantwoorden hoor waar je bent
of wat je doet, gaat niemand wat aan, dan Anna natuurlijk,
Wel goed te horen dat je bij haar zit natuurlijk
en het samen goed hebt (vul ik maar even in) doe haar de groeten
en blijf die je bent!!!

Bol jij ook hoor, zou je niet anders willen/herkennen toch:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'n vriend is dronken!!! Hij "insulter" in het frans , mij reeds een aantal uur! ZElfs mijn vader is komen kijken! Maar wat doe je dan met iemand van wie je houd en die als ie niet gedronken heeft fantastisch is met de kids!! Hij is agressief met woorden maar als ik er dan ECHT genoeg van heb en ook begin te drinken word ik echt agressiief!! Erger dan de base ball bads met de sirenes!!

Dronkemans gedoe to the top! Belachelijk!!

Maar ik ben het ook beu om mij te laten kleineren en beledigen omdat hij een "mindere" opvoeding heeft gehad als ik!!

Sorry mensen het gaat niet goed hier!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thé het deed pijn dat je schreef dat ik een woordenboek moet gaan kopen. Dat vond ik niet prettig. Maar goed. Geschreven woord is vaak moeilijker te begrijpen voor mij dan gesproken woord.
Maar zand er over we gaan gewoon weer verder. Er staat geen icoontje met twee schuddende
handen maar dan maar een dikke:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even op een verjaardag geweest.
Morgen ook weer een feestje, waar ik ga meehelpen met de gastheren.
Of ik even wat eerder wil komen en mn beroemde soep wil maken voor tien mensen. Nee.
Ik kom op de afgesproken tijd, want ik heb het nodig om rustig me voor te bereiden en mn eigen huisdingetjes te doen. Soep ga ik niet maken want dat had ie eerder moeten vragen dan, heb nu nix in huis en ik laat me niet meer over halen op het laatste moment te stressen voor iemand.
Zo even mn grenzen gesteld. Beter. Wel moeilijk want er knaagt ergens een onrustig schuldgevoel maar dat gaat wel weg in de loop van de avond.
Zit er over te denken om de kerstboom al weg te halen. Ben het zo zat.
Nou ja.
Straks patatjes halen en dan is de avond verder voor mij.
Vanavond beetje vroeg naar bed maar eens ? Laat ik dat maar eens doen. Helmeaal niet erg, dat kan ik best.
Tot later nog even xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij denkt dat ie "soms " kan drinken! En ja hij heeft een ADD probleemn daarom nier gerelateerd aan alcohol , maar toch!!
Nie simpel hier voor de moment!! Ik ben een domme trut, mijn universiteitsdipl. telt voor niks, dat ik vijf talen sptreek is normaal, alle debielen spreken 5 talen...................
Sorry maar soms wordt het te!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...