Vie Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Jane, ik haal nooit de lichtjes uit de kamer weg. Ik heb standaard een kamerplant met kerstlichtjes staan. Een idee misschien? Dat schoonmaken heb je zo gedaan hoor, hup die boom er uit, stofzuigen, emmertje sop en klaar ben je.Maar je maakt me wel aan het denken, want ik heb vanmorgen wat dingen in huis gevonden die maar lagen te verstoffen en die best naar de kringloop mogen. En dat ga ik nu doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Bol:heart:je bent een kanjeren herkent ereen(sprak ze bescheiden)maar zo bescheiden ben ik dus nietwant zie zo maar 500 postings per maandoei wat een kletsmajoortijd voor een retraiteof tenminste............ nou die kerstboom dan maarzie er nog een schuimkransje in hangendus daar begin ik maar meevolgt de rest vanzelftot laters(na een hele korte retraite dus, want ik kan heeeel hard en vlug werken,als ik wil) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Hallo allemaal,Bolletje: ik vind het naar voor je dat je zo in je maag blijft zitten met het gedrag van Jos. Ik sluit me aan bij Jane haar woorden. En het zou toch fantastisch zijn wanneer het je zou lukken om voor hem te zorgen en al zijn moppers van je rug te laten afglijden? Makkelijk gepraat van anderen..... ik weet nog goed hoe lelijk mijn vader deed op zijn sterfbed; ik heb daar nog lang last van gehad. Maar soms is het juist dat het type liefde (met een stuk ongemak erbij) dingen laat zijn zoals ze zijn.Heeft Jos zelf geen last van al zijn geklaag etc?Ooit zal hij moeten toegeven dat je enorm veel voor hem deed.Maar los daarvan: als je zelf maar gelooft dat je alles doet wat ik je vermogen ligt/wat jij aankunt!! Dat op zich moet genoeg zijn!Maar goed, nu herhaal ik ongeveer wat Jane zegt... offe anders.Vandaag krijg ik de samenvatting van mijn hulpverlener op AdB. Ben erg benieuwd.Ik ben vooral benieuwd waar het venijn van de trekmomenten inzit. Pfff.Niknok: succes met je plannen voor deze maand.Alf: doe jij ook iets aan 'beloning' voor jezelf? Behalve chocolade eten natuurlijk.... maar ook iets van leuke dingen in het vooruitzicht?En waar is VM gebleven?Ik wil ook de nieuwkomers welkom heten. Ik ben ook een beginner, dus "samen sterk".... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Vie lieverd. Dat is een moeilijke vraag. Ik denkt toch dat ik ze datgene aan zou raden waar ik nu zelf mee bezig ben, meer voor jezelf opkomen, en je inderdaad niet laten ondersneeuwen. Sterker worden, maar alles rustigaan doen. Geen angst meer hebben dat je hem daarmee pijn doet maar rechtstreeks zeggen wat het jouw doet.Hoop niet dat ik met het gevoel blijf zitten waarom heb ik me zo laten ondersneeuwen. En het meeste zit ik met de vraag "Hoe ben ik zelf als ik in die situatie zou zitten?" Nee ik zou nooit maar dan ook nooit mensen zo behandelen, eerder dankbaar zijn, denk ik.Maar genoeg gebabbeld weer over mijzelf anders doe ik het zelfde als waar ik zo'n hekel aan heb bij de Kabouter.Vind op dit moment Alf erg belangrijk. Daar maak ik me wat zorgen over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Jane:..... ook van mij: gefeliciteerd! Harstikke goed vrouw! Go on. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 quote: Originally posted by: cathy56Hallo allemaal,Vandaag krijg ik de samenvatting van mijn hulpverlener op AdB. Ben erg benieuwd.Ik ben vooral benieuwd waar het venijn van de trekmomenten inzit. Pfff.Alf: doe jij ook iets aan 'beloning' voor jezelf? Behalve chocolade eten natuurlijk.... maar ook iets van leuke dingen in het vooruitzicht?En waar is VM gebleven?Nee, doe ik niet aan, zou niet weten wat en waarvoor..en momenteel vind ik niks leuk dus..En idd waar is VM??Spannend he die AdB begeleidingik heb het doorlopen maar krijg nog steeds hele positieve post van mijn begeleidster Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 ALF !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Bol het is lief van je:heart: maar maak je geen zorgen, je hebt al genoeg aan je bol;)Heb gisteren gewerkt, maar ging eigenlijk nietHad het gevoel alsof ik in een vertraagde film liep..Vannacht zo slecht geslapen dat ik vandaagvrij heb genomen..kon gelukkig,geen probleem Depri is naar mijn idee te wijten aan de apneuMensen met a. lopen 80% meer risico op een depressieVaak wordt burnout ten onrechte vastgesteld, terwijl het dus eigenlijk apneu is..en dus te behandelenGa zo de KNo bellen waar mijn vervolgonderzoek blijft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Cathy nee hoor Jos zelf zegt dat klagen juist goed is voor hem, maar houdt er geen rekening mee wat dat voor anderen betekent. Ik wil dadelijk eens tegen hem zeggen dat ik wil dat er wat meer gedeeld gaat worden. Dus dat ik kan vertellen over het forum, en hoe goed dat voor mij is, over de D.A. waar ik het zo fijn bij heb enz. En dan niet alleen maar ff aan horen maar reactie geven en interresse tonen voor de leuke en fijne ervaringen. Dat is wat ik 9 jaar gemist heb.Maar een boze vader op z'n sterfbed? Wat lijkt me dat vreselijk zeg.Ik hoop dat de uitslag vandaag voor je erg positief is zodat je daarmee sterker wordt, en kunt genieten van het aan jezelf werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 CathyBeloning? O ja toch één,ga van het uitgespaarde drankgeld en de verkoop van wat andere instrumenten een nieuwe banjo kopen (kosten rond de 600E)Wilde dat al in de kerstvakantie doen, maar niet van gekomenKomt dus nog, moet ervoor naar A'dam..en dit is dan de bedoelinghttp://www.youtube.com/watch?v...SmX4-o&feature=related Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Alf geweldig dat je jezelf beloond met een Banjo (niet Drups Banjo) hoor.Misschien krijg je plezier in het spelen op zo'n ding en speel je jezelf weer wat vrolijker. Je bent dan toch met iets positiefs bezig.Dit heb je uit gespaard door niet te drinken en dat alleen al is een goed gevoel waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Ik zou Jos aanraden om dan maar tegen de muren te gaan klagen!Wat doet hij een ander aan!!Pas was mijn ex hier, die als vanouds ook weer erg aan het mopperen was. Dus ik noemde hem dan ook als vanouds mopperkont (hij noemt het maatschappijkritisch....ammehoela!). Maar het raakte me niet.Belde hij de volgende dag om te zeggen dat hij toch wat onaardig en ongemakkelijk was geweest.Goh, en dan voelde zooo normaal!!Hopelijk leert Jos het nog eens..... ik gun het je Bol!Hee Alf, ik wou dat ik iets opbeurend kon zeggen!Waar had je vroeger lol in....?Heb jij eigenlijk een hulpverlener?Misschien heb je gewoon - net als die aardige AdB hulpverleenster - wat langerbegeleiding nodig; iemand die je wat langer blijft volgen in dit proces.Want het is niet niks!Vind het enorm knap dat je toch droog blijft!! Klasse! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjaak Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Ook goedemorgen. Net op. Tot 5 uur wakker gelegen. Ik heb besloten om het komende weekend geen druppel te drinken. Het weekend daarop de 17e heb ik een feest en dan wil ik "normaal" drinken en niet zuipen. Dit moet en zal me lukken. Morgen of overmorgen wil ik ook weer gaan werken. Ik heb me gistermorgen met een kater van zondag ziekgemeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Ook Ierse muziek Alf...?Is een beetje melancholisch hè.Maar een mooi instrument. Hup, naar A'dam vandaag!!Zelf spelen, of zingen... mmmmmEuhh, was jij die man met die banjo???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Hoi Sjaak,hoe doe je het door de weeks dan?ben je niet bang dat het weekend je tóch weer zal triggeren.Vooral als je deze week door blijft drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Okee danLekker door de sneeuw gefietstIk ben de komende tijdactief als klusvrouw en gahout bewerken!!Moest wel even stevig inconclaaf met het egoWant oh oh wat een gekleurdereactie weerNatuurlijk niet goed genoeg...Want ik hoor hier nietHet is hoe het isEn laat ik het zien het als een kans!Ik leer er vast van, huh!Donderdag beginnenElke middag van 1 tot 56 weken, daarna evaluerenDan kijken of ik de dagbehandelingergens in de ochtenden kan gaan doenMan-o-manWhat the ... is goïng on! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 quote: Originally posted by: cathy56Ook Ierse muziek Alf...? Is een beetje melancholisch hè. Maar een mooi instrument. Hup, naar A'dam vandaag!! Zelf spelen, of zingen... mmmmm Euhh, was jij die man met die banjo???? Speel eigenlijk Franse/Vlaamse en NL folk, maar wilmet wat anderen meer de Ierse kant opMelancholisch ja, maar ook heel vrolijkEn nee, haha, die man ben ik niet!Heb meer haar en draag alleen een een leesbril. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 quote: Originally posted by: cathy56I Vind het enorm knap dat je toch droog blijft!! Klasse! Het overwinnen van de depressie is momenteeleen veel grotere opgave dan het weerstaan van de drank...Dat is dan weer een voordeel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjaak Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Hoi Caty56,In de meeste gevallen drink ik door de week niet. Vaak begint het op vrijdag met een halve krat bier,zaterdag met 14 a 17flesjes en zondags twee flessen wijn. Maar ik zit behoorlijk met mezelf in de knoop. Als ik zo doorga raak ik alles kwijt wat me lief is. Daarom wil ik van dit gezuip in het weekend af en alleen nog maar "normaal"drinken als er eens af en toe een feestje is.Groetjes, Sjaak Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 quote: Originally posted by: sjaakOok goedemorgen. Net op. Tot 5 uur wakker gelegen. Ik heb besloten om het komende weekend geen druppel te drinken. Het weekend daarop de 17e heb ik een feest en dan wil ik "normaal" drinken en niet zuipen. Dit moet en zal me lukken. Morgen of overmorgen wil ik ook weer gaan werken. Ik heb me gistermorgen met een kater van zondag ziekgemeld. Goeie morgen Sjaak. Ik hoop dat het je lukt tot het feest. maar heb zo mijn twijfels, omdat het zo moeilijk is om te minderen met drinken. Maar die ervaring moet je zelf mee maken om er achter te komen. Heel veel kracht;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Strak plan Sjaak! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Succes Sjaak!Ik ga mijn dag in... lief meldt me dat we op pad moeten......ik zit soms veel te lang bij het forum.Dag allemaal!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Marjo, what is going on.Dat je de benen er weer onder krijgt, dat is going on.Dus de drank uit de weg, en aan jezelf werken.Als jij terug wil naar een menswaardig bestaan.dan zou ik alles aangrijpen.Kijk uit naar een mooie lente, en zorg dat je weer een respectabel leven leidt.Dat je deze staat van opperste vewarring, achter je kan laten.Dan is alles niet voor niets geweest.En nooit meer experimenteren of het nog smaakt.Kappen met die hap.Doe iets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 quote: Originally posted by: cathy56Ik zou Jos aanraden om dan maar tegen de muren te gaan klagen!Wat doet hij een ander aan!!Pas was mijn ex hier, die als vanouds ook weer erg aan het mopperen was. Dus ik noemde hem dan ook als vanouds mopperkont (hij noemt het maatschappijkritisch....ammehoela!). Maar het raakte me niet.Goh, en dan voelde zooo normaal!!Hopelijk leert Jos het nog eens..... ik gun het je Bol!Maatschappijkritisch Ja dat is Jos volgens zichzelf ook maar daarmee gaat voorbij aan de gedachte "waarom ben ik zo ontevreden over de maatschappij, de gemeente waaraan hij een eigen bijdrage moet leveren voor de hulp" enz. Nee ze geven de schuld aan een ander. Als de maatschappij veranderd wordt ik tevreden. Daarmee leggen ze de verantwoording naar iets wat nooit zal veranderen, en dus hoeven zij ook niet te veranderen. Het ligt immers niet aan hun. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Hout bewerken.. Er stonden ook mooiemachines waar ik eensoort opleiding voor kan krijgenEven wennenaan het ideein een soortvan sociale werkplaatsterecht te komen...Daarnaast ga ik helpenschilderen,schuren, plamuren..en bij beter weer in de tuin wroetenLekker de handjes laten wapperen!Beroepentest doen, dat soort zakenHet zal wel kloppenAnders zou het nietgebeuren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden