Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 januari 2010

Mai

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 373
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ghihi Bambam,
Leuk hoe je dat vraagtekentje achter mijn naam zetten, maar klopt wel het is meid.
Bedankt voor de tips, hoewel mijn drankprobleem alleen in de avond is/was, je weet wel
na een dag bezig geweest te zijn, kinderen liggen op bed, op die momenten moet ik
nu gaan letten, ik ben gister ook gestopt met roken dus geen zoetigheid voor deze
meid, ik weet dat de kilo's er dan alleen maar aanvliegen.
Hoewel dat poetsen geen slecht idee is, dus dat gaan we vandaag dan ook maar eens
doen.

Groetjes en iedereen een hele fijne dag,
Kimni :heart:

------------------------------

Je bent sterker dan jezelf denkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kimni, mijn drinken was bijna ook alleen maar in de avonden maar toch ben ik een alcoholist. Je hoeft niet een liter sterke drank te drinken om een alcoholprobleem te hebben. Gun jezelf toch soms wat zoetigheid. Beter nu een paar kilo's erbij en niet meer drinken en roken. Die kilo's raak je wel weer kwijt, is mijn ervaring. Poetse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O dat zal best Jane, die blauwe plekken. Ik heb overaaaaal...blauwe plekken van jou.... tralalalaaa.
Oh zeg ik lees het nu pas... 5 maanden. Feli!!!!

Toen ik nog dronk sliep ik veel meer en deed ik uit uitputting (waarschijnlijk) ook steeds dutjes tussendoor. Nu kan ik het met gemak met zo'n vier uur per nacht af, net als vroeger voordat ik aan de drank ging. Het is maar net hoe je metabolisme in elkaar zit, denk ik.
Dit is soms wel lastig als je een huisgenoot hebt die je natuurlijk niet van zijn schoonheidsslaapje af wil houden. Ik heb nog nooit zoveel boeken gelezen als de afgelopen twee jaar :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En.Vie... je weet nog wat je hebt gelzen, ook mooi, toch?

Kimni, de behoefte aan zoetigheid, daar kun je ook aan toegeven met het drinken van hete zoethoutthee
en een stuk verse gember daarin fijnsnijden. Ik doe 4 zakjes op een thermoskan van 2 liter en de gember is tussen de 1 en 2 cm afhankelijk van je smaak. daar zitten geen calorieen in en de gember verwarmt en helpt ontgiften. Ook nog eens erg lekker en het verwarmt goed. Das ook niet weg met dit weer (en in een huis van ouder als 100 jaar, ik zei de gek). Alleen als je last hebt van hoge bloeddruk moet je erg oppassen met zoethout en drop, normaal kan het geen kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Ik werd erg trots wakker! Mijn 1e avond gelukt om niet te drinken.
Joepie.

Helaas was het nog maar half 5. haha.

Voor wat hoort wat.

Vandaag dag 2....

Jane, gefeliciteerd met je 5 maanden!
Kimni, ik vind dat een goede actie van je. Naar de huisarts en lekker zorgen dat je krijgt wat je wilt.
Wel moeilijk hoor, en stoppen met roken, en stoppen met drinken. Ik wens je heel veel kracht toe. Zet hem op!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
alaine

Goedemorgen!

De koffie staat al aan; zeer tegen mijn gewoonte zo vroeg maar we zijn hier om gewoontes te doorbreken nie'waar?

Bovendien na lange avond/nacht maar 3h geslapen en zo wel een uur de file in.

Tot vanavond!

(was je me toch te vroeg af Marjo)
:rose:

Hopende op een zonnige dag, vooral voor Alf
:D

Alf zit thuis
na een vermoeiende nacht...
Is je werk nog af gekomen
Alaine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik ben weer terug,
Allereerst Welkom Kimni. Hoop dat je het naar je zin krijgt op het forum.
Alf lieverd, om jou maak ik met zorgen. Te veel de bevestiging zoeken of je wel of niet depri bent is denk ik niet zo goed, hoewel ik begrijp dat je het rot gevoel een naam wilt geven. Eerlijk gezegd zou ik het ook doen, maar daarmee krijg je denk ik niet de zekerheid die je wilt hebben.
Je voelt je depri schrijf je. Misschien kun en wil je een beetje vertellen hoe jouw dag er uit ziet.
Meestal is het s'ochtends het ergst en na verloop van tijd wordt het minder. Maar misschien is het verstandig dat je wat meer kwijt raakt op het forum of via een P.B Een vermoeiende nacht? Slecht geslapen, veel liggen prakizeren.?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Kimini,
van harte welkom.
:present:.

Jane,
Kanjer!!!!!
Proficiat 5 maanden, geweldig hoor!
:heart::musicnote::sun::present::heart::musicnote::sun::present::heart::musicnote::sun::present:
:heart::musicnote::sun::present::heart::musicnote::sun::present::heart::musicnote::sun::present:

Nu ben ik er weer vandoor,
zometeen het zoveelste gesprek op mijn werk:wacko:.
Veel zin heb ik er niet in, een keuze heb ik niet,
ik ben verplicht om te gaan, het geld komt niet vanzelf binnen
en de huur moet betaald.
Dus ik ga mij op de weg begeven en hopen dat ik
niet teveel hinder van de gladheid ondervind.
Fijne dag allen.

@letter aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf heb ook slecht geslapen. Was toch erg kwaad over de opmerking van Jos dat ik incidenteel wat voor hem doe. Daarmee loopt hij toch over het feit dat ik al 9 jaar hem verzorg en 7 jaar intensief.
Het maakte me erg verdrietig vanacht en heb ook regelmatig huilbuien gehad. Er is me al zo vaak gezegd, "waarom ga je niet van hem af? Maar dat staat buiten kijf, ik voelde zelfs lichamelijk aan dat ik een te grote band met hem heb. Liefde? Afhankelijkheid? Trouw? Ik weet het niet maar bij de gedachten voelde ik weer heel veel weerstand.
Ik moet van hem leren, en wel niet alle verantwoordelijkheid over nemen, niet over me heel laten lopen, dus voor mezelf op komen. Dat lukt me al goed maar moet nog meer groeien.
Gisterenavond mijn schoonzus nog aan de tel. gehad. Die vertelde mij dat zij en de broer van Jos, ook geen behoefte meer hebben om hem te bellen omdat het alleen maar geklaag en schelden is. Dat vreet engerie bij die ander.
Vanmiddag weer eens naar Pietje Peut. Heb er zin in maar het is zo glad dus voorzichtig aan Bol.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kimni en Katje
klinkt leuk zo,
een oude koppelaarster (ik dus)
kan je van harte aanraden in elkaar een pactmaatje te zoeken
als het klikt kun je elkaar extra steunen, via pb's of hoe je wilt.
Ik heb er erg veel aan, weet dat ik dan net iets kwetsbaarder durf te zijn als op het forum
en een extra stok achter de deur werkt bij mij ook altijd wel.
Natuurlijk houd je je eigen verantwoording maar als het klikt, why not?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bol
je moet van jezelf leren, en dat mag via Jos.
Het is wel typisch dat zijn opmerkingen nog zo diep raken, terwijl je weet dat je het zo goed mogelijk doet.
Hij voelt ook precies aan hoe hij je in zijn ernergie kan trekken en dat is erg ongezond.
Maar je hebt er inderdaad wat van te leren, want als je volledig overtuigd was dat je het goed doet
dan zou je beter slapen zelfs na die confrontatie. Iets in jou vindt dus dat je beter je best moet doen, of nog ergens boete voor moet doen, of.......... vul maar in wat bij jou past. Maar er is een trigger. En je hi\oeft niet bij hem weg om hem los(ser) te kunnen laten meis. dat is meteen het andere uiterste dan wat je deed. de middenweg bewandelen zodat jij er vrede mee krijgt is al genoeg. wat andere mensen ook zeggen, jouw intuitie, liefde, je slapen, zeggen meer over je gemoedsrust dan andermans woorden. Die zijn altijd gekleurd door hun eigen ervaringen, meningen, oordelen. Jij bent jij en alleen met jezelf hoef je echt te leven in dit geval, dus je kunt er de tijd voor nemen om te onderzoeken hoe je liefde is opgebouwd. Natuurlijk uit oude dingen maar ook uit nieuwe. een heel proces, maar absoluut de moeite waard!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit er tegenaan te hikken de kerstboom weg te halen. ten 1e omdat het een butklus is en ik daarna moet schoonmaken
maar ook omdat ik daarna dat gat wat het achterlaat zo ongezellig vind. denk erover alleen de lichtjes op te hangen als overgang, maar dat is ook zo raar. Hoe lossen jullie dat op? Meer gewonen kaarsjes aan s avonds? ik heb er geen zin in, maar het moet natuurlijk toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, stel je voor dat jij een goede vriendin zou hebben die op zo'n manier door haar vriend werd behandeld. Wat zou je dan tegen haar zeggen?
ik snap je op een bepaalde manier wel hoor.
En ik weet niet of het vergelijkbaar is, maar ik heb me vroeger voor een man wel eens de benen uit mijn dinges gelopen tot ik bijna niets meer van mezelf over had. Toen vergoelijkte ik alles met: ja maar ik hou van hem!
Achteraf is het: hoe, in hemelsnaam, heb ik me ooit zo dom kunnen laten vernederen!
Ik kan je wel zeggen dat ik me inmiddels stukken beter voel.

Maar nogmaals, geen enkele situatie is vergelijkbaar en je geeft zelf al aan dat hem voor zijn eigen leven laten opkomen, geen optie voor je is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jane. Dank voor je reactie. Ja dat is het nu net. Ik voel dat toch weer als kritiek, zeker als hij er de thuiszorg nog bij haalt en zegt "de thuiszorg vroeg zich af wat jij hier nog doet:("
Pas toen ik vanacht dacht aan de diverse gesprekken die ik gevoerd heb met de thuiszorg werd het wat rustiger, maar ik moet dit berichtje maar eens regelmatig goed lezen want hier staan hele rake woorden in.
Je bent, zoals gewoonlijk weer een KANJER Bedankt meis:present::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...