Mai Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Goedemorgen!Twee uur pitten erop zittenToen was het klaarMaar dat mag de pret niet drukkenWas waarschijnlijk gewoonweg watnerveus...Het is ook wel erg spannend hoorIk ben er klaar voor!En neem nu de eerste slok...Fijne dagMaak hem! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Ja. lekker!Ook een bakje Vie?Onverwoestbaar past bij jouVandaag de eerste stap in hetnieuwe naar veranderingOh nee, de tweede of derde alWant het gesprek met de werk-coachhad ik ook al gehadVandaag een project-instelling watdaaraan is gekoppeld, WurkjendeweiIntake en dan mag ik 5 dagen werken/klusjes doen om te kijken hoe dat is Ik heb natuurlijk al een aantal opties klaarliggenMaar eens zien. Ben wel benieuwd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Goedemorgen!De koffie staat al aan; zeer tegen mijn gewoonte zo vroeg maar we zijn hier om gewoontes te doorbreken nie'waar?Bovendien na lange avond/nacht maar 3h geslapen en zo wel een uur de file in.Tot vanavond!(was je me toch te vroeg af Marjo) Hopende op een zonnige dag, vooral voor Alf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Ha goeiemorgen. Ja lekker, een bakkie pleur. Wat houdt dat in Marjo, dat klusjeproject? Klinkt wel leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Goedemorgen AlaineJa, nieuwe gewoontes aanlerenFijne dag En werkze!Dat ga ik vandaag precies uitvinden VieHet betreft een verplichte deelname omdatik nu officieel een uitkering genietIk doe graag mee!Verplicht of nietDat zegt me niet zoveelAl is het even wennenop een nieuwe maniertegen dat woord aan te kijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Goede morgen Ben er ook weer uit hoor, ik vind het toch wel lekker zo vroeg op staan;)Eerst even wakker worden met koffie dus hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 't Lijkt me wel een hele omschakeling Marjo, meteen vijf dagen aan de bak. Maar in ieder geval veel plezier met het uitvinden vandaag. Alaine, werk ze en doe voorzichtig op de weg. Mogge AR, word maar rustig wakker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Goedemorgen Albert!Ik heb besloten me maarweer eens te gaan douchenTot laterWellicht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Goedemorgen vanuit een duister kantoorraampje,Marjo --> wat voor 'n uitkering ? WIA ? Vie --> het polderland gevonden .... nog steeds witte wereld met witte weilanden ? Alaine .... in welke file ga jij staan ? Nick, vroeg uit de veren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 AR sorry hallo .... AR in mijn oude wereld was Admiraliteits Raad ( = AR ) .... geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeef achttttttttttttttttttttttt militairen der zeemacht, voor de bedden , wassen en kammen Nick, KM reserve en motteballen man Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 sorry VIE heb mijn 07.11 aangepast in het polderlandschap Nick, pensionado Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Morreguuh Co:heart: Werkze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Ik ben ook weg fijne dag en voorzichtig:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Ja Nik, na bijna 30 jaar Rotterdam ben ik nu plattelandsvrouw geworden.Wat doe jij loerend uit een duister kantoorraampje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Hi Vie, Ik heb een kop thee en een grote kop oploskoffie voor mezelf gemaakt. In mijn kantoortje ( zo noem ik mijn werkhok ) is het heerlijk warm. In de rest van het huis niet zo. Het huis is een soort energetisch wrak. Niet tegen al die kou aan te stoken ...... zal blij zijn als we naar Bali vertrekken .... mijn buro is altijd een grote puinhoop ; sinds 1963 ben ik bezig mijn buro op te ruimen .... soort Sysifus ( Sisyphus ? ) werk .... = nooit klaar !!!!! groetjes, straks komt ons kleindochtertje Mijntje. Daar gaan we op passen vandaag. Haar vader en moeder werken. Haar moeder is mijn jongste dochter. Mijntje ( ze noemt zichzelf MEIS ) is 27/12 2 jaar geworden. Ik ben verliefd op haar. Nick, ook opa en opi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 VIE, ook zit ik een beetje trots te zijn op mijn tweede 100% droogdag,Nick, droger Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Haha, Nik, al sinds 1963 je bureau aan het opruimen? Als het bij mij te erg wordt zet ik er een vuilniszak onder en schuif ik de hele rommel in 1 klap van het bureaublad. Ik ben nog al eens wat kwijt ja, maar opgeruimd staat netjes.Bij mijn huwelijk bijna twee jaar geleden heb ik er in één keer twee volwassen kinderen en een aantal kleinkinderen bij gekregen. Ik ben zelf verzot op het Ventje van bijna twee, dus ik begrijp je gevoelens.Gefeliciteerd met de tweede droge dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Goedemorgen allemaal,Lekker vrij vandaag, is eigenlijk mijn wandeldag, maar is nu toch een beetje te glad buiten.Dan heb ik helaas geen smoes meer om mijn huis vandaag niet te poetsen.Maar goed, eerst ochtendgym met Nederland in beweging!Oh, en voor de kortslapers; hoop dat jullie vanavond de slaap weer inhalen, want op maar 2 of 3 uurtjes slapen kun je niet leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kimni Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Goedemorgen allemaal,Ben nieuw dus weet nog niet helemaal hoe het hier werkt.Gister heb ik me aangemeld en was mijn eerste avondzonder drank pfff, zeer slecht geslapen, maar weblijven volhouden.Vandaag afspraak gemaakt met de huisarst, was een beetje zenuwachtig en met een draaiend gevoel in mijnmaag stapte ik op de receptie af.Sorry mevrouw u kunt alleen nog telefonisch een afspraakmaken, maar u bent er nu toch dus zegt u het maar.Ik wil graag een afspraak met de huisarts.Wat zijn de klachten, op dat moment begreep ik waarom je alleen nog maar via de telefoon een afspraak kan maken.Gelukkig accepteerde de assistente mijn stilzwijgen en staater een afspraak voor morgen 14:10.Misschien vreemd maar voor mij voelde dat al als een kleineoverwinning en daarna de boodschappen voor het avondetenin huis gehaald en voorbij het alcholgedeelte gelopen zonderhet gevoel te hebben dat er aan je jas getrokken wordt, ookeen kleine overwinning.Al met al een goed begin van de dag.Liefs,Kimni Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Ha die Kimni,goed om meteen hier te komenen die afspraak met je arts staat maar vast.En dat slechte slapen hoort erbij,meestal als je drinkt word je ook ron 3 uur wakken als de alco uitgewerkt is.Je lichaam is al jaren kunstmatig ontregelden het duurt even eer je je oude slaap terug hebt.Dat is afhankelijk van hoeveel (en jaren) je dronk, hoe oud je bent en wat je konditie is.Ik was gisteren 5 maanden droog, helemaal vergeten trouwens, wat een goed teken, vind ikzelf.Het duurde een maand of 3 dat ik weer een beetje mijn vroegere ritme kreeg, maar zit ook nog in het einde van de overgang en die ontregelde de boel ook nog, dus dubbelop.Voor al vrouwen die nog ,moeten/mogen, die overgang dus, de klachten verergeren gigantisch door alcohol, dus nog meer reden om voor die tijd ADB te zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Nou Kimni, je hebt je weg naar de dagdraad al gevonden. Ja, dat lijkt me nou ook wel erg, om aan zo'n balie uit te gaan tetteren dat je een alcoholprobleem hebt. Maar gelukkig heb je nu een afspraak.Rapi, veel plezier met poetsen. Groot gelijk dat je dat wandelen maar even niet doet. Ik heb vanmorgen met het uitlaten van de honden al twee keer op mijn achterste gelegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Erik, jij vroeg gisteravond laat nog iets over die opmerkingen van Tactus.In de reglementen lees je wat wel en niet kan. En wij alci's hebben natuurlijkook een rebels karakter vaak, dus gedragen ons soms wat puberaal tegen autoriteiten.Dit wis wel een openbaar forum, maar wordt dus gemodereerd door een instelling die dit forum ook adviseert als deel van een behandeling om de ADB te worden. En dus moethet een veilig forum worden en kunnen bepaalde uitlatingen niet worden getolereerd.Soms lijkt dat muggeziften, maar meestal ben ik persoonlijk er erg blij mee. Je kunt uiloggen op het moment dat het grof of ruzie-achtig wordt, maar de meesten hebben het forum nodig, ik ook.En dan is het belangrijk je veilig te zoelen.Bovendien geeft een beetje sturing ook de broodnodige struktuur, die we hier ook komen zoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 en Vie, worden het blauwe plekken, denk je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Rebels karakter Jane.....tsssssssss.Goedemorgen. Vandaag drink ik niet. Welkom Kimnie, het is de moeite waard meid(?), echt waar. Neem het dag voor dag, desnoods uur na uur. Dat slapen kan idd wel ff vervelend blijven maar mettertijd wordt het beter. Misschien krijg je veel behoefte aan zoet, in alcohol zit veel suiker. Ik dronk in het begin veel water, thee en soms cola of fris met veel suiker. Tegen de dranktrek ging ik vaak douchen, sporten of huis poetsen. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Jane, jaaaaaren geleden heb ik eens op een ander soort adb-forum geschreven, dat qua structuur heel anders in elkaar zat dan dit ADB-forum. Iedereen had daar een eigen draad, er was geen moderator maar een ieder modereerde zelf. Wat een zooitje werd dat zeg! Daar ben ik heel snel van weg gegaan.Soms denk ik ook wel eens, nou jaaaaa, moet dat nou zo muggenzifterig, zoals jij dat zo leuk noemt. Maar 95% van de tijd ben ik erg blij met de moderators. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden