Spring naar bijdragen

Vrijdag 8 Januari 2010


niknok

Aanbevolen berichten

Bolletje, als ik bij de DA zou werken, zou ik nog veel meer katten en honden hebben.

Ik kan echt dat leed niet aanzien.

Zoals Cathy, van die jongen in de wachtkamer. Het is idd veel goedkoper om een kat te laten inslapen. :(
Ik had dat diertje meegenomen. HIj wil hem toch niet meer?

maar ik heb makkelijk praten.
Mijn man kijkt me dan aan van "daar is ze weer hoor" En glimlacht dan maar.
Ik mag dat.

O, dat klinkt raar.
Ik bedoel, mijn man vind het niet erg dat ik zoveel dieren heb.
Ik vind het nu zelf genoeg en probeer niks erbij te nemen.
Maar ik weet als er weer zo'n zielig ding is wat echt nergens terecht kan, dan mag ik hem meenemen.

Vie, het feit dat je 2 keer dezelfde vraag stelt, zegt me eigenlijk dat je het zelf eigenlijk al weet.
Dat je het niet goed aan zult kunnen. Te veel hooi op je vork.
Moeilijk om nee te zeggen he?
Maar als ze een goede vriendin is, dan zou ze je toch juist kunenn begrijpen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 442
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hee hallo zeg, wat lief, zo zie je maar, even schreeuwen en iedereen denkt mee. Dank!
Ik heb haar al adressen gegeven van verslavingszorg en ook van het forum, maar ze zit nog in het stadium van zich rotschamen.
En dat is mijn ongeduld hierin: als je hulp vraagt, moet je ook bereid zijn iets aan jezelf te doen. Niet alleen maar klagen en emmeren, maar hop, ga ervoor.
Toen ze mij gisteravond opbelde, had ze al het nodige op.
Weten jullie wat? Kijk, zo krijg ik meteen een idee. Nogmaals dank. Ik zal haar voorstellen dat ik best dingen met haar wil ondernemen die haar van de drank afhouden (ze mag zich ook aanmelden voor de DA, Bol :) ) maar als ik ook maar een spoor van drank ruik of merk, is het voor die dag einde verhaal.
Okee, over tot de dingen van de dag. (Met ook dank aan Tapas, van wie ik het verhaal nog heel goed herinnerde van de drinkende vriendin die je na verloop van tijd afkapte als ze gedronken had.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katje Jij als katje zou erg goed zijn om kittens te flessen. Nee je gaat echt niet alle diertjes in huis houden. Dan zit je binnen een mum van tijd met een catery. Maar het afstand doen van die diertjes valt echt te leren hoor. En het flessen van die kleintjes, ooit van 2 dagen oud, is zo mooi.
Maar goed met zoveel katten heb je inderdaad je handen vol.:present:
Wil toch op een slinkse manier een beetje door drammen. Niet doen Bol niet doen.:wacko:
Nou nu echt ff boodschappen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, Bolletje.

Mijn herdertje (even vergeten)

Toen ik haar kreeg was ze 1 jaar en 3 maanden. Ze kon geen zit of pootje. Maar als je je armen in de lucht stak, dan hing ze erin.
Ze heeft politietraining gehad (was het verhaal. BS volgens mij!) en was niet geschikt omdat ze niet wilde bijten. Ze hebben haar leren bijten door haar te slaan (kan me niet voorstellen dat het in een echte politie trainig zo aan toegaat zeg)

Dus wel bijten en pakken. maar geen zit en pootje. Dus geen enkele band met het baasje.

Ze was ook niet zindelijk.

ben zo terug!
manneke belt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katje wij hadden vroeger thuis Duitse Herders. Allen hebben de politietraining doorlopen en ik kan je met zekerheid vertellen dat er nooit geslagen werd! De enige manier waarop de honden iets werd geleerd was dmv belonen bij goed gedrag en negeren van fout gedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Hermie

Katje wij hadden vroeger thuis Duitse Herders. Allen hebben de politietraining doorlopen en ik kan je met zekerheid vertellen dat er nooit geslagen werd! De enige manier waarop de honden iets werd geleerd was dmv belonen bij goed gedrag en negeren van fout gedrag.



Hermie en dat geld voor mensen (alki's) ook.
Nu echt weg Zoeffffffff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermie, ik heb altijd gedacht dat het b.s. was, met dat slaan.
Dan kan je toc niet op je baasje vertrouwen?
waarom zou je dan luisteren?

Ik zit nu met haar op agility en daar gaat ook alles met belonen. Hartstikke leuk!!!

En ze is zo vreselijk slim. Als je haar wat voordoet, worstje erbij, en ze kent het (nou, soms moet iets vaker. haha)
Ze is nu al 4 hoor, en ik kon vorig jaar pas naar cursus met haar.
Daarvoor was ze te bang (rondjes draaien en bibberen, staart tussen de benen)

Maar ze is zindelijk geworden! Volgens mij is dat echt knap, als je dat zo laat pas leert.
En de laatste maanden meldt ze zich ook. 's nachts. dan klimt ze op me en likt me in mijn gezicht.

Het is echt "mijn" hondje.
We zijn voor de SHH (sociale huishond) geslaagd met 9 "uitstekend" en 1 "goed".
Dat laatste, was dat je haar alleen moest laten aan een touwtje.
Toen ging er naast haar een hond opstaan en vreselijk hard staan blaffen.
Toen ging zij ook zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen, ik moet naar de winkel.

Ik heb er helemaal geen zin in.

En ik heb vanmorgen knoflooksaus gemaakt, voor straks op de tosti (mjam)
Dus ik ruik erg uit mijn mond. (zacht uitgedrukt)
Moet je wel proeven natuurlijk.

Maar ik ga NU. Want nu kan ik nog zonder moeite langs de rekken met wijn lopen.
En ik moet aan de andere kant van die rekken kaasjes en kruidenboter halen. Voor vanavond.

Fijne avond iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat ze niet meer met d'r staart tussen d'r benen loopt Katje. Heb al te vaak gezien dat zo'n hond als hij de kans krijgt zijn zogenaamde baasje aanvalt met alle gevolgen vandien. Hetzelfde systeem, belonen bij goed gedrag, pas ik toe bij mijn katten (nu nog 1). Mijn kat heeft nog nooit iets gesloopt, hij weet wat mag en wat niet mag. Mijn dochter is af en toe wat dwars:huh: maar ook dat gaat goekomen haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou bijna denken dat mensen met veel-veel dierenliefde dus extra overgevoelig zijn voor A.
Hum.
Zo denkt mijn lief dat alleen de Kreeften van de dierenriem gevoelig zijn voor A.
(omdat ik dat ben)
Nou, daar geloof ik echt niet in. Zeg!! Alsof andere tekens niet net zó gevoelig zijn. Ha! onzin dus.

Nou, het is rustig hier zeg!

Ga ik ook maar weer wat doen.
Ook stilstaan bij A R die is gestopt met roken. Ik moet er ook aan.
AR: hoe ga je het doen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy ik denk dat mensen met een verslaving voor alle leed, erg gevoelig zijn, niet alleen dierenleed. De moeilijkheid is, dat wanneer je lange tijd gedronken hebt, je weer opnieuw moet leren, deze gevoelens te herkennen en er op een juiste manier mee om te te leren gaan.

Dodo hoe is het meis? Gaat het een beetje met je? Of voel je je rot na de berichtjes van vanochtend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal ,

Hier ben ik dan eens weer, werd wel eens weer tijd.
Druk met de therapie / alles in vullen , er bij schrijven en mailen natuurlijk
Het gaat goed moet ik zeggen.
Vindt het een hele goede bolletje , dat je weer moet leren om op de juiste manier met dingen om te leren gaan . Doet mij goed dat te lezen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy ff tussen ons, ik ben maagd van sterrenbeeld. Ik geloof daar wel in als ik kijk naar hoe ik beschreven ben. 't Klopt grotendeels.

Sanne fijn dat je weer ff op de koffie komt meid. En geweldig te lezen dat de therapie goed aan slaat.
Ja het is hard werken maar je doet het ergens voor. Hoe harder het werk, des te groter het resultaat en de voldoening.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy het is voor mij erg belangrijk dat ik een zinvol leven krijg als ik de drank laat staan, anders val ik in een diep gat. Dit vul ik nu op door er veel te zijn voor anderen. Dit doe ik grotendeels voor mij zelf hoor. Ik krijg er een voldaan gevoel van, het houd mij tot nu toe, na twee keer flink op mijn bek gegaan te zijn, toch van de drank af.
Bovendien krijg ik hier datgene wat ik eigenlijk bij mijn vriend zou moeten krijgen. Waardering, een gevoel van gelijkwaardigheid en dat men mij ook serieus neemt.
Ook dankbaarheid is bij mijn vriend ver te zoeken. Jammer, maar het is niet anders. Dit is wat ik op het forum wel krijg. Daarom is het fijn om hier energie in te stoppen. Je krijgt n.l. zoveel terug.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Isaatje. Je stopt energie in het forum en wordt ongeduldig. Bij mijzelf komt dit omdat ik net zo vlug resultaat wil zien als wanneer ik gedronken zou hebben. Ik was vroeger een snelle drinker. In een paar uur had ik een fles jenever op om maar zo snel mogelijk bezopen te zijn. Misschien komt daar dat ongeduld van. Te snel resultaat willen zien. Nu zeg ik vaak tegen mezelf, geef mensen de tijd. Iedereen moet het doen in z'n eigen tijd. Het gaat gewoon niet sneller.
Ja en in R.L is het leven heel anders. Ik bouw daar, hoe graag ik zou willen, niet het kontact op dat ik hier met mede lotgenoten heb.
Daar zal ik me bij neer moeten leggen, het is niet anders. Bovendien is het in R.L. alleen een leersituatie voor mijzelf, waar loop ik tegenaan, en wat kan ik er uit leren. Mensen veranderen, en een dieper kontact krijg ik niet in R.L. Wie zit nou te wachten op een Bol:wacko:
Bovendien zijn er niet zo veel mensen die kunnen en durven te kijken naar zichzelf. Daar zijn hele andere dingen belangrijk.
Status op bouwen, snel rijk worden, kinderen op voeden enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi, ik wilde toch even reageren op een vraag van Katje: ben je soms bang dat je zelf weer in de verleiding komt?
Nee, ik denk van niet. Maar ik weet nog wat een hekel ik aan mezelf had toen ik nog dronk en allang wist dat ik ermee moest stoppen. Ook is het hele proces van het stoppen nog maar relatief kort geleden, en ik weet niet of ik het aankan om dat van dichtbij, uit de tweede hand, weer mee te maken.
Ik ben nu zelf nog volop bezig om het leven na drank weer op poten te zetten. Bovendien binnenkort zelf in therapie.
Je raad was goed, ik zal het haar uitleggen hoe ik dat nu voel. Dan is het aan haar wat voor gebruik ze er van wil maken.

Maar Bol, je hebt gelijk hoor, je wil toch doen wat je kan, en zomaar nee zeggen lijkt ook weer zo hard.

Ik heb zelf niet zo dat ik hier liefde en erkenning haal die ik in het echte leven niet krijg. Soms denk ik dat ik meer krijg dan me toekomt, dat is weer een ander uiterste.
Wel veel herkenning. En dat heb je toch niet met mensen die geen verslaving hebben meegemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, over die vriendin van mij...
afgelopen maandag stond ze dronken voor mijn deur, nou ja niet stomdronken maar wel flink aangeschoten.
Ze zet me daarmee zo voor het blok!
Ze vroeg of ze binnen mocht komen.. en ik dacht, ach het is toch ook wel gemeen als dat niet kan en ze is hier helemaal naar toe komen lopen en misschien is er wel iets ergs enz
maar mijn gevoel riep NEEEEEEE, ik wil dit niet.. dus zei ik haar dat ze gedronken had, dat ze weet dat ik niet met haar praat als ze gedronken heeft en dat ik niet wilde dat ze binnenkwam.
Ik voelde me een ongelooflijke bitch maar ik wilde het echt niet.
Zij boos en huilen, ik ga al, laat maar, ik doe het toch allemaal fout en ik heb bijna niks op
denkt dan toch dat ik niet merk dat ze gedronken heeft en daarmee maakt ze een enorm zware inschattingsfout ;)

Als compromis heb ik haar naar huis gebracht met de hond, die moest toch uit
het was spekglad die avond dus dan wist ik in ieder geval dat ze heel thuis zou komen.
achteraf ben ik erg blij dat ik het op die manier op kon lossen en zo zelf de regie in handen kon houden
maar ik merk inderdaad dat ik mijn grenzen strakker moet aantrekken want ze neemt er toch steeds een loopje mee

Deze vriendin vind dat ze geen alcoholprobleem heeft en dat ze de drank nodig heeft om af en toe flink te kunnen janken enzo
nadeel is alleen dat ze met drank op een enorme drankjank krijgt en erg onaangenaam wordt en er geen gesprek meer mee te voeren is

Vie, ik denk dat je een goed compromis heb bedacht door samen dingen te gaan ondernemen, dat doe ik met deze vriendin ook, overdag
dan praten we ook wel eens over haar alcoholgebruik maar meestal over andere dingen
Maak van te voren met haar duidelijke afspraken wat ze van jou wil en jij van haar en wat je doet als zij bv toch belt met drank op
als je dat nuchter met elkaar afspreekt is het makkelijker om iemand daar op aan te spreken dan als diegene al gedronken heeft.

Nou, ik ga het er op wagen, stukje fietsen, hond voorop in zijn mand met een dekentje er bij en op naar het bos!
hopelijk zonder glijpartijen en zonder te bevriezen

tot later weer!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...