Spring naar bijdragen

Wat een hoge drempel.....


sabien

Aanbevolen berichten

Een enorme hoge en lange drempel, voordat ik me hier op dit forum durf te melden... Ik ben Sabien, bijna 45 jaar, 3 kinderen en een LAT relatie... Drink sinds mijn scheiding bijna 5 jaar geleden structureel te veel, en ben in november gestart met de internetbehandeling. Ga nu fase twee in, en wil een poging wagen te minderen met drinken. Ik kom uit een familie van wijnliefhebbers, en geen verslavingen. Hoop dus de liefhebberij om te kunnen zetten van dagelijks naar alleen in het week-end. Of het gaat lukken weet ik niet, we zullen het gaan beleven. Tot nu toe is het minderen nog niet echt gelukt, maar heb gisteren mijn doel van fase 2 vastgelegd, en ben zeer vastbesloten me er aan te houden. Ik voel me al jaren chronisch oververmoeid, etc. etc.... Komt jullie allemaal bekend voor. Maar mijn gezondheid staat het niet meer toe alcohol in deze hoeveelheden te blijven nemen, dus zal wel moeten! Vandaag voel ik me, ondanks een slapeloze nacht, alsof ik de hele wereld aankan, alleen al door de doorgehakte knoop.. Hoop dat dat zo blijft!

Dit was het voor nu, ga weer door met de kat uit de boom kijken :light:

Sabien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Sabien, welkom hoor!

Hoe zit dat met die 2 fasen van jouw internetbehandeling? Ik heb zelf een, zoals ik het noem "cursus" gevolgd bij Brijder (ook internetbehandeling dus), maar dat was volgens mij maar 1 fase. Waarin zit bij jou die opsplitsing? En heeft de behandeling voor de rest wel effect gehad?

Ik heb hem eind 2010 gedaan en heb er nog steeds wat aan. De bewustwording die de behandeling teweeg brengt, kun je later nauwelijks ongedaan maken, ook al begin je daarna weer met drinken.

Ik wens je heel veel succes en sterkte met alles. Je zegt dat je gaat minderen. Hoeveel drink je nu en hoeveel is je doel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sabien,

Erg goed dat je tot de ontdekking bent gekomen om adb. te willen worden. Ikzelf heb geen ervaring met een internetbehandeling maar heb er positieve verhalen over gehoord.

Weet je al hoeveel je de weekenden wilt gaan drinken? Ik denk dat dat belangrijk is voor je omdat je je dan ook vast moet houden aan die hoeveelheden, anders kun je gaan sjoemelen en voor je het weet ben je misschien weer terug bij af.

ik wens je heel veel suc6:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sabien hier op het forum.

Vertel me niets over hoge drempels, na de internet behandeling in 2009-2010 viel ik toch weer terug in het oude patroon, en dronk eigenlijk daarna ongemerkt meer en ook stiekem. Juli 2011 heb ik aan de bel getrokken en ben naar de huisarts gestapt en een verwijzing naar Tactus gekregen waar ik nu een leefstijltraining type 2 volg. 1x in de 14 dagen heb ik een 1 op 1 gesprek. Ik volg geen groepsgesprekken.

Wederom duurde het deze keer weer heel lang voor ik zover was dat ik de drank liet staan. Nu pas, pas ik de stof toe die allemaal besproken is, ik kijk vandaag ook weer uit naar mijn heerlijke frisdrank, ook heb ik het sporten weer opgepakt.

Sterkte om je doelen waar te maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

fijn om te lezen dat er mensen zijn die met je meedenken en voelen. Mijn doel is om op vrijdag en zaterdag maximaal 2 wijntjes te nemen, met een tax van maximaal 5 per week. Donderdag begonnen (niet gedronken), in het vrijdag en zaterdag in totaal 8 eenheden. Gisteren niks, en nu doorzetten...

Dank voor jullie steun...:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bella,

in de eerste fase van de behandeling neem je eigenlijk je gedrag, risico's e.d. onder de loep, wanneer ga je drinken, drink je de hele dag of alleen 's avonds, wat is voor jou een aanleiding om te gaan drinken etc.. Als je dat hebt afgerond, spreek je met je internetbehandelaar een doel af, en dan ga je met behulp van aanwijzingen en oefeningen je gedrag, gedachten etc. ombuigen zodat je niet zo snel meer aangezet zult worden tot drinken. Dat doel heb ik net vastgesteld (zie andere bericht), en nu is het de kunst me eraan te houden. Maar, nogmaals, ik ben heel vastbesloten, maar besef me ook dat ook ik valkuilen heb en zeker nog wel eens onderuit zal gaan...

Nu mn dochter van school halen,

fijne dag allemaal.

Gr. Sabien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sabien

Ook van mij welkom hier. Ik ben ook een minderaar en heb de internettraining van Tactive gevolgd. Ik heb er veel aan gehad. Mijn ervaring is wel, dat het weinig drinken mij meer moeite kost dan die dagen alcoholvrij.

Voor de rest is jouw verhaal inderdaad herkenbaar, ik denk voor iedereen.

Zet de knop om meid, je bent nog jong en je hebt kinderen. Zonde om dat in gevaar te brengen door die rotdrank.

Veel succes en vooral doorzettingsvermogen,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lytse,

dank voor je steunende woorden. Ik vind het met name moeilijk te onderkennen dat er een probleem is.... Ik merk nu ik een paar dagen gestopt/geminderd ben, dat mijn lichaam er toch wel aan gewend was... Niet goed, en het besef dat die alcohol mn gezondheid schaadt wordt steeds tastbaarder...

Op naar een volgende adb-dag... Het voelt wel goed!

Gr. Sabien:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...