VM1 Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Ik ga effe met mijn enkel naar de huisarts!Tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Vie ik moet ook een verwijsbrief hebben voor de mindfulnesstrainingik dacht dat kan wel per mail, wil de arts toch niet lastigvallen zondermedische aanleiding. Maar omdat ik al meer dan 1/2 jaar niet ben geweestwil ze me toch even zien. Ik heb haar mijn situatie gemaild en gevraagd toch te mailen,wacht nu nog op een reactie. ik snap het wel als het om therapie gaat, maar een dossier kan zo toch ookkopleet gemaakt worden hoop ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Nee Co het was de 4e, ik heb eerst stiekum meegelezen voor ik meaan durfde melden en toen had ik er ook wat meer vertrouwen inom het te kunnen.eet smakelijk,ijn pizza zit er net in, jammie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Denk t niet hoor Jane,Je huisarts moet toch ook verantwoording afleggenbij jou verzekeringsmaatschappij??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Ja dat zal wel,maar ik had die verwijzing een jaar geleden al gehadmaar toen mocht in niet meedoen,intussen is die instantie verhuisd en mijn verwijzing mee.voor de huisarts lijkt me dat er niets verandert?Maar who am I, ikke niet weten.Ze moesten eens weten hoeveel geld ze gaan besparen als mijdie training laten doen!:wine: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Trouwens Witte,ijsvrij?Is het zo erg daar bij jou?Hier prachtig weer, beetje dooi, niet glad wel zon gehadmaar geen ijsvrij dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Dat leek mij ook Jane, die man niet lastigvallen zonder lichamelijke oorzaak. Maar het moet toch.Nou ja hij kent me langer dan vandaag en doet nooit moeilijk.Hij zal dan wel vragen waarvoor ik het nodig heb. En dan zeg ik, ik ben hartstikke mensenschuw man, en dat beïnvloedt mijn leven op een erg vervelende manier en daar wil ik nou wel eens aan gaan werken.Simpele verklaringen geven simpele oplossingen. Hij schrijft die verwijsbrief en ik kan bij PsyQ aan de slag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Hoi allemaal,Jane;, Wat is dat precies Mindfullnisstraining?Klinkt wel interresant, heeft dat ook met alcohol te maken dan/, of juist helemaal niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Dagdag Coco en misschien ook tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 jaaa dat schreef je niet in je eerste berichtje..Dan lijkt t me idd logisch, ff herindiceren en klaar.lijkt mij dat, dat ook per mail moet kunnen.Tenzij ze natuurlijk veel geld aan je concult willen verdienen.Jaa joh het heeft hier mega gesneeuwd en dan gaat het openbaar vervoer problemen geven.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Rapilos, ik kan het niet goed uitleggen, het is de bedoeling dat je ermee in het hier ennu leert leven, i.p.v. de beren op de weg zien w.b.t. de toekomst, en het achterom kijken (in verbittering, wrok of met spijt ed), dat kost erg veel energie die je beter in het hier en nu kunt steken.ik las op een site een mooie arabische parabel over een stel vrienden:Als ik zit, dan zit ikAls ik sta dan sta ikals ik ga , dan ga ik, zei de ene manMaar dat doe ik ook, onderbrak de ander hemNee, reageerde de eerste:Als jij zit, dan sta je alals jij staat, dan loop je alen als jij praat, dan ben je er al. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Dar, mijn buuf is 86haar thuiswonende zoon eind 40persoonlijk vind ik het erg ongezondzij is er nu (nog steeds) blij meewant hierdoor kan ze thuis wonenmaar hij is wel een moederskindjevinden ook zijn zussen, en de jongste Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Jane,Ik vind dat je het heel goed uitlegt.Zou misschien ook wel wat voor mij zijn.Heb van de kinderen eens het boek gekregen; Maak van een mug geen olifant.En heb bijna alle boeken van Wayne Dyer.Heb wel wat bijgeleerd, maar of het voldoende is?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Sjaak, voorbereiden is een heel goed idee.Doe ik ook nog steeds hoor !Van alles in huis halen, een volle koelkast, en zorgen dat je de hele avond iets te drinken bij de hand hebt. Ik slobber persoonlijk graag aan een pak chocolade vla, met zo'n tuutje, maar dat komt vast omdat ik wijn ook graag uit de fles dronk. Wees alert op HALTH=HungryA=AngryL=LonelyT=TiredDit zijn de vier voornaamste redenen waarom mensen toch weer naar de fles grijpen terwijl ze zich hadden voorgenomen om niet te drinken.Dus goed eten, misschien een dutje doen als nodig, je niet laten gek maken en iemand kunnen bellen of opzoeken als je daar behoefte aan hebt. Als het is gelukt jezelf ergens mee belonen, alles mag behalve dat ene. Nieuwe muziek of weet ik veel. Je kan vast wel iets verzinnen. En dan maandag zonder kater, kijk daar maar naar uit, want dat is echt heel fijn ! quote: Originally posted by: sjaakVrijdag ga ik weer werken. Komend weekend wordt het eerste weekend in 28 jaar dat er helemaal niets wordt gedronken. Ik weet zeker dat me dit gaat lukken want ik drink gewoon geen alcohol. Hoop alleen dat ik niet teveel ga eten. Ik heb wel de nodige sapjes in huis gehaald. Icethee en groentesapjes. Ik ben even eten, kom straks terug. Groetjes, Sjaak Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Ik ben er via Altrecht aan gekomen Rapilosen alle grote steden hebben die trainingen,als je moet betalen wel iets van €500,-voor 8 middagen/avonden en een hele (zater)dag.Maar met verwijzing dus gratis.Als je googlet is er vast wel iets in je buurt.Bij mij geven toevallig therapeuten van Altrechtde cursus via een eigen praktijk, dus is vergoeding mogelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Jane wat zal die zoon van je buuf in een gat vallen zeg, als de buuf overlijdt. Of misschien raakt hij wel ineens helemaal bevrijd.Dar het heeft hier nog steeds niet gesneeuwd maar wel is de ijzel nog meer opge-ijzeld. Wilde vandaag melk en eieren gaan halen op de fiets.... nou ja. Die pannenkoeken kan ik dus wel vergeten.Eens even kijken wat er nog in de voorraad zit om toch een smikkelmaal van te bereiden. Een pizzakoerier laten komen is met dit weer ook onchristelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 nee hoor jij hebt er niets over gezegdik was het juist met je eensmaar las dat die van VM mochten blijven tot 50neem aan dat ze niet begrijpt wat dat dan betekentvoor hen en haar, maar misschien ook gewoon geintje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjaak Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Ik denk dat ik me niet goed heb uitgedrukt voor wat betreft de brief voor de huisarts.Nu ik me anoniem heb aangemeld heb ik straks een mailtje gekregen met de mededeling dat ik binnen enkelle dagen een persoonlijk begeleider krijg. Tevens zat er het verzoek bij om contact te zoeken met mijn huisarts. Er zat tevens een brief bij voor de huisarts dat ik onder internetbehandeling ben voor mijn drankprobleem. Er zaten tevens wat sugesties in de brief betreffende medicijnen die mijn arts mij eventueel voor kan schrijven.(Thiamine, Chloordiazepoxide,Campralen Refusal). Het is dus niet zo dat ik door mijn HA doorverwezen moet zijn om mee te mogen doen aan mijn anonieme behandeling.Maar het is zo dat ik met mijn HA ook prive in het verenigingsleven omga. En ik wil niet dat hij me anders gaat zien dan nu. Het is een kleine dorpsgemeenschap waar iedereen mij kent. Daarom wil ik dit probleem dan ook echt anoniem houden.Groetjes, Sjaak Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Goeiesmiddag's saam,oei, dik over de 200 berichtje,ik denk niet dat ik alles ga lezen.Net overvallen door een enorme sneeuwbui,ik ben blij dat ik binnen ben.Vandaag weer gewerkt, nog steeds veel gezoen en nieuwjaars wensen.Maar goed, dat hebben we weer gehad.Een lekker theetje gezet,Sleepy Time, ik kon het nergensmeer kopen en nu toch weer gevonden.Echt een heerlijke kruidenthee.Zo, nu even de kaarsjes aan en even lekkerbankhangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Even naar buiten met da dog, sneeuwpret !!Vindt ze echt zo super leuk, ravotten door de sneeuw !x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Ja Vie, daar maakt de buuf zich nu ook al zorgen over, wanthoe zelfstandig hij dan is? Maar het is nu eenmaal zo en zeheeft natuurlijk niet het eeuwige leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niknok Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 hallo hallo , is Alaine nog op het Forum ? Laat even horen svp Nick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Thanks Jane, zal het eens opzoeken.Sjaak,Moeilijke situatie in jou geval.Als je de huisarts prive kent, zou ik ook niet zo gauw gaan voor dit geval.Hoop dat anderen je misschien verder kunnen helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Sjaak in het verenigingsleven met je huisartszal toch wel betekenen dat hij wel ziet hoeveel je dan dronk?Of deed je na afloop thuis het meeste? In elk geval geldt dezwijgplicht en bij de AA gaat soms de grap: je bent pas echt een alcoholist als jemeer drinkt dan je huisarts. Wat een stress, en wat zullen ze veel weten.Maar ik begrijp dat je daar dan niets mee wilt, heb ik ook hoor, ook naar sommigekennisen, wees maar heel selektief! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2010 Isa bij jou is het even wat anders, je zat ineens zonder woonruimte. Ben je nu eigenlijk bezig om iets voor jezelf te zoeken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden