Spring naar bijdragen

Donderdag 14 januari


sjaak

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,
Nog even meekletsen, heb om 14.00 een afspraak.

DoDo,
Ik kan heel goed begrijpen hoe jij je voelt.
Toen ik stopte met drinken, heb ik ook totaal geen steun van mijn man gehad, en zoop hij rustig door.
Nu, bijna 1.5 jaar ben ik bij hem weggegaan.
Zoek steun o.a. bij het forum, want dat heb je echt nodig.!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goh, ik vind het fijn dat er toch op mijn oproep wordt gereageerd!

Goed hoor, super Dodo, dat je niet meer drinkt!
Als ik je zo hoor zitten de omstandigheden idd niet mee. Een fikse uitdaging om voor jezelf
en je kindje te blijven zorgen.

(dit roept trouwens ineens heel heftige beelden op van toen ik zelf 3-24 was....en een baby had in moeilijke situatie. Help!! even heel diep zuchten hoor...)

Freddy: belangrijk is het opstaan! Hoelang houd jij het vol? Dagen, weken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dodo, kan je misschien iets anders doen om je af te reageren dan de fles te pakken? Sporten, stukje lopen? Hobby?
Refusal: ik slik het ook af en toe als ik denk dat ik mezelf niet in de hand kan houden, is niets mis mee maar de trek blijft wel, daarom moet je op die momenten juist proberen afleiding te zoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dodo jammer dat je geen steun krijgt van hem maar wel te verwachten. Hij kan jou niet steunen zolang hij zelf drinkt. Hij zou het dan zelf op moeten geven. En natuurlijk, hij is op gegroeid met drank, dus dan is het erg moeilijk, drank te zien als iets heel schadelijks.
Wel heel fijn dat er anderen zijn die wel begrip voor je hebben.
Erg goed dat je de stap genomen hebt om Refu. te slikken. Dat getuigd toch van een wil om door te zetten. Knap hoor.:present:
En misschien, naarmate je meer gaat schrijven op het forum, het een stuk gemakkelijker voor je wordt.
Ik vind het in ieder geval fijn je te lezen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoorde net dat man waarschijnlijk naar de AA gaat.
Hij heeft al refusal aan de dokter gevraagd.
Echt nooit, maar dan ook nooit gedacht dat hij dat nog ooit eens zou doen.
Als hij het maar niet alleen doet om mij terug te krijgen, want dat werkt niet volgens mij.
Stel dat ik echt niet meer terug ga, Wat dan...
Komt de fles dan weer op tafel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos misschien kun je het hetzelfde zien als stoppen met de alcohol. Dus per dag bekijken.
Als je nu al dingen gaat besluiten die in de toekomst eventueel moeten gebeuren, zou het een teleurstelling voor je zijn als die niet uit zouden komen.
De toekomst loopt toch vaak heel anders dan je verwacht. Je hebt geen zekerheid, en dat is misschien waar je je aan vast wil houden. Misschien een oorzaak van de angst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy ik ben echt ontzettend blond (echt waar) maar wat was je oproep?

Weet je Dodo, Russen drinken niet alleen traditioneel veel (wat volgens mij een cliché is) maar dansen ook nog eens graag de Kazatzka. Waarom gaan jullie niet samen op russisch dansen? ;)
Dit is natuurlijk een grapje, maar ik neem aan dat je meer contact met hem wil. En dat je graag zou zien dat jullie een dranklozer leven zouden hebben samen.
Of heb ik dat mis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos, de fles weer op tafel, daar schiet je niets mee op!
Na 2 jaar droog te hebben gestaan en weer een normaal leven te kunnen ervaren, ben ik door een vervelende gebeurtenis eind oktober ook weer gezwicht, nou geloof me: je gaat dubbel en dwars weer de mist in, dat is het niet waard! Ben nu nog steeds aan het bijkomen van deze misstap en sta nu weer met heel veel pijn en moeite bijna een maand droog, mede dank zij het forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is idd moeilijk om te stoppen als hij gewoon drinkt voor mn neus..en ook dat hij mn probleem maar weg wuift en dat ik niet zo moelijk moet doen.

Daarom ben ik ook zo blij dat Refusal bestaat, want als ik die inneem dan drink ik gewoon niet! Want ik drink niet om kei ziek te worden..dat kan zoiezo niet met mn zoontje. Maar de zucht blijft idd..ga strax ook even naar mn zusje, ff afleiding zoeken!

Nik, ik ben nu sinds deze begonnen met de behandeling van ADB.

Rapilos, ik weet niet hoe het zit tussen jullie(ben nieuw hier op het forum), maar misschien veranderd je man wel heel erg als hij niet meer drinkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve Bol,

de stand is 8 - 2 ( zie mijn onderschrift ) dwz --> van de 10 afgelopen dagen heb er 8 op het droge !!!

Zware wedstrijd dat wel ... ik krijg zoveel energie van het niet-drinken dat ik weer Afrikaans ga lezen , snapje ? Old hobbies never die ?

Nik :present: voor Bolletje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, lieve mensen, dat half jaar heb ik zeker nodig om tot rust te komen, en hij misschien ook wel.
Maar als het aan hem lag, zou hij me liever nog vandaag dan morgen terug hebben.
Ik denk niet dat zijn alcoholgebruik de enige oorzaak is.
Of ik nog liefde voel??
Weet het niet.
Wat ik wel weet, is dat er in de loop van de tijd heel veel doodgebloed is van mijn kant.
Heb trouwens volwassen kinderen, die uiteraard net zoveel van hun vader dan van hun moeder houden.
Zij maken zich ook zorgen om de ontstane situatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...