Lianne Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Erik, wat weet jij toch veel..ik ben ook lid van de nieuwsbrief 'eigen kracht'gewedlige site!en las je die hans mailt krijg je altijd een onwijs uitgebreid antwoord, echt zo goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Gojemurge allemoal!Sorry goede morgen (bijne middag) allemaal!Heb me vanmorgen aangemeld en zou het fijn vinden als ik met jullie lekker relaxt kan praten over dijes en datjes. Dus jullie zien me nog wel vaak.Wat ik tot nu toe gelezen heb bevalt me wel.Gr. Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Yes , sorry Erik was ik vergeten te zeggen pletten voor seratonine Syndrome!!Zeker niet combineren met SSRI of MAO!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Welkom Desi!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Welkom Desi. Ik houd je aan je woord hoor om je hier veel te zien.Hoop dat je hier veel kwijt kunt en er veel plezier aan hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Nien, is het gelukt met die kleine deugniet van je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Hij is uiteindelijk toch met zijn plastieke laarsjes naar school gegaan!!!!!!!!Maar ok er is nog sneeuw, dat zal wel niet zo'n ramp zijn!Wat een gevecht was het!! Mama zegt schoentjes, hij zegt laarsjes!Meestal hou ik vol, maar 's ochtends moet het snel gaan en ik had niet de energie om stop te zeggen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Goeiemiddag!Ja Vie, dat herken ik wel. Je bij een klus binnenkletsen en dan als je hem krijgt je afvragen help kan ik dat wel!Toch zijn het vaak de dingen waar je van kunt leren en groeien. En blijkt het achteraf een mooie ervaring. Succes!Houtje, misschien moet je eerst zelf de beslissing nemen en er dan met je kinderen over praten?En laat de beslissing niet van je kinderen afhangen, die willen waarschijnlijk nu het liefst hun moeder thuis en later zeggen ze: waarom heb je je niet laten opereren?Marjo good luck! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Dank je Kate, dat geeft de burger moed. Ik was eerder afgewezen bij een wat commerciëlere grafische firma, maar ze vonden mijn werk wel goed, alleen een beetje te "anders". Dus nu maar in het alternatieve circuit gegaan.Ik wil wel even zeggen tegen de mensen die nog maar net hun alcoholprobleem aan het aanpakken zijn: er veranderen dingen. Het is niet allemaal zaligheid en vreugd, helemaal niet. Waar je misschien eerder je eigen verantwoording van je af dronk, krijg je nu een heel eigen leven in handen waar je wat mee kan doen. En dat niet alleen, andere mensen gaan je ook meer vertrouwen en verwachten dat ze op je kunnen rekenen.Ik vind een drankloos leven niet persé leuker, maar beslist wel interessanter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Desi. Ik las dat je Antabus gaat slikken. Al eerder ervaringen met die medicijnen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Dank jullie, ik begin me nu al thuis te voelen.,Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Desi. Fijn dat je dat gevoel hebt. Vanmiddag zal het wel wat drukker worden als iedereen z'n neus laat zien in de forumkamer. Dan komen de mensen thuis van boodschappen doen en het werk, en komen dan een virtueel bakkie doen;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Hoi Bolletje,Nee deze zijn wel vermeld in gesprekken met het CAD maar dacht dat ik het helemaal alleen wel zou kunnen. Niet dus! Het moet een hulpmiddel zijn met ernstige bijwerkingen als je ook maar ergens in aanraking met alcohol komt. (zelfs parfum en minimaal gebruik in eten zou een probleem geven). Daar ik hartritmestoornissen heb kan ik me dit niet permiteren. Het is dus de stok achter de deur. Alles probeer ik om te stoppen dus dit ook uiteindelijk. Het moet wel zijn dat je echt wil stoppen anders ga je toch na het stoppen gewoon weer door. Doordat het gecontroleerd innemen zal zijn wordt je omgeving ook minder angstvol en dat is ook heel belangrijk. Dit ga ik proberen. Wie weet. Hoop alleen dat ik niet teveel bijwerkingen krijg terwijl ik niet drink. We wachten af. Intussen zoek ik alle informatie op op internet wat ik kan vinden over Antabus.Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Desi zet maar eens de voordelen van niet drinken voor jezelf op een rijtje. Wedden dat al die voordelen veel meer gewicht in de schaal leggen dan de nadelen?Dat heb ik in de eerste instantie gedaan. En dat werkte.Pas daarna ben ik gaan werken aan: waarom had ik behoefte aan de roes?En dat is iets waar ik nog steeds mee bezig ben.Het is een langduriger proces dan ik aanvankelijk dacht.Je schreef dat je vriend nauwelijks drinkt en dat hij genoeg heeft aan zijn gitaarspel.Heb jij zelf iets waar je je op een voor jou gezonde manier in kan verliezen?En nu ga ik heel chatty, een mededeling van niks dus, nagellak kopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Hey Desi,Ik zelf gebruik Refusal. Dat is vergelijkbaar met Antabus. Ik gebruik het al zo'n 15 jaar. Ikzelf heb ook wat problemen met m'n hart en bloeddruk dus slik daar medicatie voor.Voor mijzelf is Refu. een wondermiddel. Ja je moet naruutrlijk niet drinken. Ik heb n.l. wel ervaring met Refu. en drinken. Je krijgt een hele snelle hartslag, je krijgt vergiftegingsverschijnselen, je wordt helemaal rood, en krijgt z.g. koude koorts. Alemaal dingen die hoogst onaangenaam zijn.Daar en tegen geeft het middel zoveel rust. Je weet dat je niet kunt drinken dus als je ff aan de alcohol denkt, trekt dat meteen weer weg.De dagen dat je s'ochtends, nuchter op staat en na verloop van tijd, veel meer energie krijgt, krijg je daar voor terug.Dus al met al, veel fijner te leven met een pil dan met de alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 desi,Hoeveel dronk je en hoelang ben je nu zonder alc.? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Hallo allemaalErikGoede info Erik, had ik net nodig. Heb zojuist ook een gratis internbehandeling gevonden en ga me eens aanmelden. Is ook speciaal voor mijn doelgroep:DEn dat samen met de natuurlijke middelen, dat moet lukken!Vit B gebruik ik al, bananen eet ik ook, chocolade en Omega 3/6 ook al dus..Die Zoloft laat ik nog maar ff liggen...https://prezens.kleurjeleven.nl/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Ik dronk meestal ong. 1,5 l wijn of bier op momenten dat ik mijn problemen niet meer aan kon. Niet dagelijks en soms weken niet. Maar na mijn opname begin 2009 van 5 maanden is het in alle hevigheid teruggekomen en resulteerde in gedrag wat aanstuurde op ruzie en altijd gelijk krijgen. De volgende dag wist ik hier niets meer van. De bekende blackouts. Wat niet geloofd werd door de betrokkenen. Dat laat je schrikken want ik hou er niet van van nature om mijn controle te verliezen. Ik ben mijn zelfvertrouwen volledig kwijt en heb het gevoel gek te worden. Ben nog niet zonder maar heb 18-1 een afspraak ivm Antabus bij CAD. De stok achter de deur om accuut te stoppen (hulpmiddel). Mijn gesprekken met de psych en anderen van CAD blijf ik volgen. Vooral mijn zorgen en problemen wat dit veroorzaakt hebben moeten opgelost worden! Anders moet ik Antabus mijn hele leven blijven slikken en ik slik al genoeg medicijnen vanwege mijn gezondheid. Refusal is niet geschikt voor mij want ik heb al ritmestoornissen en een aneurisme doorgemaakt. Het gebruik van Antabus is voor mij al een grote stap vanwege de gevolgen. Maar zo blijven doorgaan kan ook niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Sterkte!!Liefs N. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Jeetje Desidat klinkt allemaal best heftigIk wens je veel sterkte!Ben verder niet zo bekend met al die middelen als Refu enzomaar het lijkt me niet niks om naar zo'n middel te moeten grijpen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Alf goed joh dat je je aangemeld hebt voor een internet behandling. Hopelijk werkt het zo goed dat je eindelijk eens kunt genieten van je leven. Je hebt het zo verdiend. Is de apneu nog steeds zo hevig?Kunnen ze daar nu helemaal niets aan doen? Vervelend hoor. En ook nog eens schadelijk voor het lichaam.Misschien als ze de andere problemen aan pakken, en je overdags minder moe bent, je snachts ook wat minder diep slaapt, maar daar zal het wel niet mee te maken hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Nien denkt aan Alf!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Desi, ik hoop echt dat je een fijne ervaring krijgt met de Antabus, want die is er ook hoor.En vertrouwen hebben in jezelf groeit naarmate je meer afstand genomen hebt van de alcohol.Het kan nu alleen maar beter worden. In het begin niet makkelijk want je zult je door bepaalde fasen heen moeten werken, maar het resultaat is uiteindelijk, een gezond leven, vrij van de alcohol. Heb vertrouwen in je eigen kunnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Dank je bolletje dat heb ik net nodig want ik zie er nog tegenop. Had een maand geleden besloten het alleen te doen vanwege de bijwerkingen van Antabus maar stoer doen heeft geen zin zie ik in. Ik ga het proberen.Wil weer vertrouwen opbouwen bij iedereen die me kent en in mijzelf natuurlijk. Heb jullie hulp nodig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Hoi allemaal en hoi Desi,Ik heb net je verhaal gelezen bij wie is wie en we hebben veel overeenkomsten.Tenminste, ik heb een jaar geleden ook een aneurisma gehad in mijn hersenen en ben voor de dood weggehaald.Ne ben ik gelukkig alweer twee weken aan het werk op therapeutische basis.Ook slik ik nu 3 weken Refusal en dat had ik eigenlijk 5 jaar eerder moeten doen. Wat een rust in mijn hoofd en voor mij, nooit meer drank.Natuurlijk kun je refusal niet slikken zonder therapie en dat heb ik ook al jaren maar we gaan nu een andere fase in.Als ik bijvoorbeeld over een paar maanden zou stoppen met Refusal dan drink ik weer, dat weet ik zeker.Jij zegt dat je misschien op feestjes weer kunt drinken maar lees maar eens over de Tiqs bij thema's rond alcohol, ben bang dat het je niet gaat lukken.Maar goed, die keuze is voor jou, daar ben jezelf verantwoordelijk voor.Fijn dat je vriend nog bij je is en dat jullie nog een kans hebben. Sterkte hoor. Liefs Em Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden