Spring naar bijdragen

bmijn laatste kans


Antoinnette

Aanbevolen berichten

Dag Dirk,

Leuk dat je je hebt aangemeld. Deze site en forum kunnen je eventueel steun bieden, waar je die bij de professionele hulpverlening niet vindt. Ik begrijp dat je je in de kou gelaten voelt door hen. Ikzelf heb ook geen al te positieve ervaringen.

Maar wat ik heel sterk vind van je, is dat je ondanks je penibele situatie, je geen druppel hebt gedronken. Dat is heel sterk van je.

Hetgeen gebeurd is heeft je de ogen geopend en nu is het kwestie van volhouden en dat kan enkel en alleen zonder drank.

Een AA-lid heeft me ooit gezegd: "Voor alcoholisten eindigt het altijd met een G, namelijk het graf, de goot of de gevangenis".

Ik hecht daar veel geloof aan, al geldt die stelling waarschijnlijk wel niet voor 100%.

Voor mij jammer genoeg wel. Daar ben ik rotsvast van overtuigd.

Maar het positieve eraan is dat we die neerwaartse spiraal ook kunnen doorbreken. En dit door 1 ding te doen of liever niet meer te doen.

Als het gif wordt weggenomen die ons alles heeft afgepakt en bijna heeft verwoest, kan de negetavieve spiraal omgebogen worden om zo beetje per beetje een opgaande trend te gaan volgen.

Ik bedoel hiermee, hou zeker vol en blijf je refusal slikken hoe moeilijk dit momenteel lijkt.

Veel liefs,

Mauro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dirk,

Allereerst welkom hier! We hebben hier allemaal gemeen dat we een probleem hebben met alc. en mijn ervaring is dat het oplucht om openlijk te kunnen praten over alles wat er mee te maken heeft.

Begrijp ik nu goed dat je vanaf 14/12 niet meer hebt gedronken? En dan nog op eigen kracht ook? Gezien je omstandigheden krijg je daar van mij een hele dikke pluim voor:present:.

Je schrijft rationeel over je prive-omstandigheden. Je mag alles kwijt zijn, maar er is nu alleen nog de weg terug naar 'boven', toch? Drank maakt alles stuk, dat is een harde les die bij jou nu goed is doorgedrongen.

Ik ben het met je eens dat de verslavingszorg veel te wensen over laat. Maar aan de andere kant, hoe triest ook, er zijn dus mensen die blijkbaar nu nog harder hulp nodig hebben dan jij en de zorg heeft er misschien nu vertrouwen in dat jij je op het moment kunt handhaven. Ik probeer maar om iets positiefs naar boven te trekken :)

Als het er op aan komt dan is er maar 1 persoon die de strijd moet leveren en dat ben jij. In de tussentijd kunnen de mensen hier, waar ik er ook 1 van ben, je steunen.

De eerste stappen zijn door je gezet. Bekijk het per dag anders komt er veel te veel op je af. Kun je een tijdje blijven bij je kennis? Heb je wat afleiding, werk of anderzijds?

Ik wens je heel veel sterkte en hoop je veel te lezen. Je kan ook een Prive-Bericht sturen

als je dat prettiger communiceren vindt.

Belangrijk om te weten is: je staat niet alleen.

Groetjes,

Ans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dirk,

Ik herken je verhaal zo. Maar dan vanuit het perspectief van het kind. Ik heb mijn moeder 15 jr geleden op sleeptouw genomen langs de hulpverlening. Zij was psychotisch geworden door de drank, en dronk op dat moment niet, dus de zorg wilde haar niet opnemen. "Moet ik er dan eerst een fles jenever in kiepen?"vroeg ik toen.

Zit je daar als broekie van 21. Ik was radeloos.

Ik ben zo blij dat jij jezelf bij elkaar hebt kunnen pakken en zelf de beslissing hebt genomen om niet te drinken. Dat is zo moeilijk, en je doet het toch maar.

Als ik zo vrij mag zijn om iets te zeggen wat je ex en kinderen betreft; ik begrijp dat het zwaar is voor je dat je ze niet mag zien. Maar het vertrouwen is weg voor hun, en het heeft tijd nodig eer je dat weer terug kunt winnen. En daar kun je, denk ik, pas aan werken als je voor jezelf de boel een beetje op de rit hebt. Misschien kun je 't zo zien: het heeft lang geduurd eer ze het vertrouwen in je hebben opgezegd. Het gaat nu ook lang duren voor je het terug wint. Je houdt van ze, zoveel lees ik wel tussen de regels door, en dat blijft het belangrijkste om het later weer goed te kunnen maken.

Dat je je depri voelt, buiten de omstandigheden om, komt waarschijnlijk ook door de ontwenning? Kun je jezelf afleiden? Hou je van lezen, surfen op het web?

Op een gegeven moment moet je jezelf een schop onder je derriere geven en wat gaan doen. Actief zijn helpt, al ga je maar afwassen ofzoiets. Maar je bent nu eigenlijk nog een beetje aan het rouwen toch? Geef jezelf wat tijd en spoor jezelf dan aan.

Of ik geef je tzt een virtuele schop onder je derriere :D

Zo heel verhaal. Heb je wat te lezen;)

Ans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Dirk,

Welkom!

En jeetje wat een verhaal... :-S

Dat weinig energie hebben herken ik wel, dat kan van het stoppen komen is me verteld.

Je lichaam is aan het herstellen en voor mij geldt dat ik met alcohol niet naar mijn lichaam luisterde en gewoon over alle grenzen heen beukte.

Nu zonder alcohol herken ik natuurlijk weer meer signalen. Ik vind het jammer dat ik veel moe ben, maar aan de andere kant denk ik dat ik het niet moet bestrijden.

Verder heb je erg veel aan je hoofd lijkt me en dat vreet ook energie, vergeet dat niet.

Toch ben je al een heel eind denk ik. Respect.

Wat zegt je huisarts? Als jij toch een concrete hulpvraag hebt, dan moet hij je toch helpen lijkt me?

Blijven drinken omdat je dan wel in aanmerking komt voor een crisisopvang is natuurlijk een lachertje van de eerste orde.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je de steun zult vinden die jij nodig hebt en bij je past.

Groeten, platypus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Dirk,

Allereerst van harte welkom op ons forum, ik hoop dat je er veel aan zult hebben.

Je bent al heel goed bezig om refu te slikken, ik doe het al ruim 20 jaar. Weet je de klachten als je toch gaat drinken? Ikzelf vind het een heel goed hulpmiddel voor mij om niet te gaan drinken. Heb heel vaak toch de ervaring gehad dat ik geslikt had en 5-6 daarna toch weer dronk. Nou dan ga je toch nog door een hel hoor want dat spul blijft bij mij zo'n 10 dagen in m'n bloed zitten.

Toen ik hier op het forum kwam heb ik (nog niet eens zo erg bewust) besloten om te kiezen voor de refu, en een alc. vrij leven, nu 2 jaar geleden. Dat is de kracht van dit forum.

ik hoop dat jij die kracht ook gaat ervaren en kiest voor een leven zonder alc.

Wij kunnen je wel helpen maar je zal zelf het pilletje moeten gaan slikken. Op een gegeven moment kreeg ik rust in m'n hoofd doordat ik niet meer constant bezig was met alc. maar met hele andere dingen.

Ik wens je heel veel succes, en weet je dat we ook een Anta en Refudraadje hebben? Daar melden mensen dat ze die dag weer een pil geslikt hebben. Misschien voor jou ook een beetje als hulp als je daar gaat melden?

Nogmaals welkom op ons forum.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Broekmans,

Ook van mij welkom hier op het forum. Helaas is je situatie niet uniek. Er zijn een heleboel mensen die door de drank alles kwijt zijn. Ik vind het knap van je dat je geen druppel meer hebt gedronken en ben, net als iedereen, stom verbaasd over de reactie van de hulpverlening.

Het kost een tijdje dat het gif uit je lichaam is, maar wat dat betreft heb je het ergste nu gehad. Heb je nog werk?

We gaan voor de opgaande lijn en als je geen werk meer hebt, kan je, als je jezelf bij elkaar hebt geraapt, misschien iets doen als vrijwilliger. Dat zou een overgang kunnen zijn naar het weer opbouwen van een normaal leven.

Heb je het moeilijk, kom dan naar het forum. Ook als je eenzaam bent, of wat dan ook.

Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan. Je hebt dan een eigen hulpverlener, die je steeds kunt mailen en je houdt een alcoholschrift bij e.d. Ik heb daar veel aan gehad.

Op welke manier je ook verder gaat, ik wens je alle succes van de wereld en vooral doorzettingsvermogen.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed om te horen dat je met mensen op msn erover kunt praten

je omstandigheden zijn inderdaad verre van ideaal op het moment

dan is toch die refusal wel een goeie stok achter de deur voor je

ik vind dat je heel goed bezig bent, het begin van een beter pad gaat beginnen

zo lijkt het nu nog niet dat weet ik.....

maar geef het even tijd Broekman!

en die aansluiting vinden...gewoon meepraten en schrijven op de dagdraad

alle begin is wennen maar je zult zien dat daar de aansluiting er wel is!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch heb je alweer een stapje verder gezet met je vrijwilligerswerk :present:

je zult straks merken hoeveel voldoening je daarvan zult hebben

en het is meteen voor jou dus een grote stap om onder de mensen te komen!!

nieuwe mensen, nieuwe verhalen......en zoveel meer

en nu natuurlijk ook gewoon op de dagdraad verschijnen als je zin hebt

en ook zeker op de moeilijke momenten!!

ik moet even uitloggen hier.....je weet de weg ;)

zal later nog wel lezen hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dirk, goeie zet vrijw.werk.

Was voor mij ook weer een keerpunt, je

weer nuttig maken, je talenten weer gebruiken, juist weer je

wereldke wat groter maken en je weer trots voelen.

Samen met niet drinken ben je dus hardstikke goed bezig en de Refu beschermt je!!!

beschouw het maar even als een engeltje, heb je nodig en verdiend:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...