Spring naar bijdragen

Dinsdag 26 januari 2010

alaine

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 205
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Alf een mooi waar stuk dat je geschreven hebt. Inderdaad er zijn gaten in het leven die je niet op kunt vullen. Maar waar je wel iets tegenover kunt zetten. Ikzelf heb die gaten geaccepteerd. Bewust gekeken wat het gemis was en vandaar uit gaan kijken of ik in die plaats iets anders kon neer zetten. Bij mij was dat, zelf dingen gaan creëren. Ik was niet meer afhankelijk van die gaten. Dat gaf je zoveel voldoening dat de pijn van die gaten weg viel. Ik heb er niets voor gehangen maar ben aan de gang gegaan. Daardoor kreeg ik een stuk zelfwaardering. Ik begon iemand te worden die veel meer kon dat dat ze wist.
Ik heb m'n eigen wereld gemaakt waarin ik me gelukkig voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een reactie op het draadje van gister
Het is voor mij een stuk makkelijker om langs een gat te lopen als ik nuchter ben.
Met een slok op of met een kater kukel ik er zo in.
Nuchter lijkt het gat een stuk minder belangrijk.
Het valt me op hoe relaxed het is om niet te drinken. Ik had gedacht veel onrust, saai, maar het tegenovergestelde is waar. Als ik gedronken heb of een kater heb is het saai want dan komt er niets uit mn handen, ben ik lusteloos en suf. Beetje op de bank tevee kijken. Maar nu heb ik ineens van alles te doen en heb er ook nog energie voor. dat een fris en fruitig leven saai is, is een idéfix (shrijf je dat zo ?).
Nu naar buiten.
De dog out en de hijpalen meneren een draai om zn oren geven x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit midden in mijn toetsenperiode en ben bezig, heb net een nieuwe baan (begin over een paar weken), sport nog steeds veel en heb het op veel fronten gewoon heel druk. Sorry iedereen voor de weinige aandacht voor jullie maar kwam nu ff zeggen dat ik er wel gewoon nog ben en droog uiteraard. 16 januari was ik 2maanden gestopt maar dat bedacht ik gisteren pas, zoals jullie lezen ik ben niet zo bezig met het niet drinken. Gisteren met toetsen overigens weer wel, had zin in roken wat ik al anderhalf jaar niet doe en zin in bier na de toets. Typisch een pavlovreactie want ik heb tientallen toetsen gemaakt en rookte me altijd suf voor de toets en ging gelijk aan het bier na de toets. Het was jaren geleden dat ik weer eens een echt tentamen moest maken en blijkbaar zitten oude gewoonten daaromheen vrij hardnekkig ingebakken. Maar ach je merkt dat het gebeurd die trek, je begrijpt hoe het komt en besluit niet te drinken. Ja dat gaat eigenlijk prima.

Tot laters iedereen en veel succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net gelezen bij Mededelingen
hoe Tactus omgaat met storingen
Duidelijk verhaal.

Dank je Dees

Erik
Tof man, 2 maanden en je hebt
veel geleerd naast je toetsen
nl hoe je om moet gaan met de drank
en hoe het mechanisme van belonen werkt
Dat is de sleutel tot een succesvol
alc. vrij leven en waarschijnlijk belangrijker
dan wat je met die toetsen hebt geleerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

Alf heb jij ook hobby's?

Bol dat weet je toch wel?
Muziek maken! (multi instrumentalist)
Tekenen (vroeger)
Schrijven
Hardlopen (vroeger, kan nu niet meer :()

En verder de bekende zaken als:
tv kijken (infoprogr. humor en films),
computerspellletjes(poker, COD)
lezen(literatuur,wetensch. krant)
maar dat zijn meer bezigheden..
Vroeger maakte ik ook wijn :D, verbouwde groente..
nu bak ik nog brood of pizza's

Maar doe eigenlijk bijna niets op dit moment!
Of alleen de banale dingen als tv kijken en de krant lezen
En brood...
En forum:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi en duidelijk beschreven Alf.

Patatteke ben in de fout geweest en dat was terrecht maar dat dit alco-verleden me steeds moet blijven vervolgen vind ik erg zwaar. Was al flink gestraft door mijn rijbewijs voor een jaar kwijt te zijn, grote geldboete, keuringen na 1 jar dan 3 jaar en dan 5 jaar. Nu met de verzekering weer lijkt het soms of ik gestraft moet blijven voor een misstap.

Ja woman het blijft lekker ruiken en zal er nooit in spugen hahaha vrees dat de smaak ook lekker blijft dus zal nooit zeggen dat het troep is. Zeker is het troep voor je lichaam en geest maar dat is met alle ongezonde dingen en miss zijn ze daarom zo lekker. Is begonnen met Adam en Eva die van de verboden vrucht aten en nu hebben wij dit ergens in onze genen zitten hahaha. :huh:

Zo nu ff kijken of de auto alcohol-vrij is en dan de dierenzaak onveilig maken, of mijn portemonnee dat kan ook. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Alf ik weet dat je veel in de muziek doet maar ik bedoel meer, iets wat je thuis in de huiskamer of zo kan doen. Ik schilder, een ander zit te breien of zo, maar kun je niet iets in huis zelf doen. B.v. zelfbouwauto's of zo. Of puzzels leggen, of figuurzagen, speelgoed maken voor de kleinkinderen.
Dus iets zodat je niet de hele dag voor de p.c. zit of voor de t.v.
Je hoort n.l. veel dat opa's voor de kleinkinderen speelgoed maken.
Of inderdaad weer gaan tekenen. Misschien een cursus schilderen gaan volgen? Potten bakken. Och er is zoveel waarmee je je kan vermaken.
Maar het is zo belangrijk dat er iets uit je handen komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop nog wat na te mijmeren over gisteravond, over het gat, de leegte, waarover het ging.
Toen noemde ik: dat we verdreven zijn uit het paradijs ooit. En ik geloof, dat dat heel beeldend is voor wat wij nu als mens ervaren: een gemis aan wat er in dat paradijs was.
De heelheid die er daar was werd ons ontnomen toen we werden verdreven. En het is de heelheid waar we naar op zoek zijn nu, wat zich doet voelen als leegte, als gapend gat. We voelen denk ik steeds 'het gemis' en daarin schuilt het gevaar van vele verslavingen.
Mijn vriend zei, op mijn vraag aan hem over hoe hij het gemis aanpakt: ik rook het weg.
Ik doe hetzelfde. En A kan het gevoel aan gemis óók dempen....

Dat knagende gemis. Elk zal er mee om moeten leren gaan. Compensatie zoeken door... naar buiten te gaan, de natuur in, of anderszins op een gezonde manier ons heelworden terug zien te vinden.

Zo: ik heb gesproken. Amen.

:) Misschien is dit voer voor nog meer discussie? Leuk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...