Spring naar bijdragen

Maandag 1 februari 2010

tasseke

Aanbevolen berichten

ha lekker een kop koffie!!!!
ik doe weer mee!!!

pff, pfff eindelijk is januari afgesloten en februari begonnen.
de laatste weken waren niet om naar huis te schrijven maar vanaf vandaag kan er alleen maar goede dingen komen.
mooie dingen in het verschiet!

dat die gasten elkaar nog verstaan! ik moet er altijd smakelijk om lachen maar stiekum hoop ik dat het later toch nog goedkomt met onze nederlandse taal :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 402
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja gelukkig doet de computer het weer en de dagen zijn nog steeds gevuld met allerlei afspraken.
ik blijf maar rennen en rennen.

over het lopen gesproken, .........ik heb mijn schoenen aan.
het wordt of lopen of glijden maar ik ben de donkerte ook compleet zat!

maar hoe gaat het hier? en met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Fijn je weer te lezen Tasseke.

Sjonge Dar lijkt wel een taal uit verweggistan. Geen wonder dat ik de jeugd tegenwoordig niet meer kan verstaan. :o

Ja hier ook sneeuw en erg glad. Vrijdag schoof ik voor de zoveelste keer weg dus ik naar de schoenmaker of hij niet iets had voor onder mijn schoenen. Ja zolen dat snap ik ook wel maar de hond trekt me telkens onderuit met die gladdigheid. Owwe dan moet u glij-ijzers er onder binden. Kee doe maar een setje en liep met mijn hondje (maat cavia) de winkel uit en heb nog nooit iemand zo zijn lach in zien houden. :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
druppeltje

Mogge allemaal,

Ja hier ook sneeuw en erg glad. Vrijdag schoof ik voor de zoveelste keer weg dus ik naar de schoenmaker of hij niet iets had voor onder mijn schoenen. Ja zolen dat snap ik ook wel maar de hond trekt me telkens onderuit met die gladdigheid. Owwe dan moet u glij-ijzers er onder binden. Kee doe maar een setje en liep met mijn hondje (maat cavia) de winkel uit en heb nog nooit iemand zo zijn lach in zien houden. :$

Enig echt Druppeltje: :D:D:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal vanuit het sneeuwachtige Gelderland,

Hier een heerlijk weekend gehad, veel gedaan in mijn nieuwe huisje, eindelijk alle schilderijtjes opgehangen en alle troep naar het grof vuil... Kon amper mijn tuin nog doorkomen van alle rotzooi...
:D
Ook voor mijzelf een heuveltje genomen...
Weet dat ik moeite heb om mijn alcoholgebruik te reguleren, als er eenmaal een fles wijn open was moest ie op !!! :o
Nu weet ik dat het beter is om helemaal te stoppen met de drank,maar was het weekend ook wel erg benieuwd om te zien of ik mijn gebruik ook zou kunnen reguleren...
Valkuil ? Ja, misschien wel !!! :angry:
En toch kon ik het niet laten !!!
Heb zaterdag een flesje wijn gekocht van 375 ml en heel bewust ervoor gegaan om niet meer dan 2 glaasjes per avond te drinken !!!
En ben meer dan geslaagd !!!
Zaterdag 2 glaasjes gedronken en daarna zonder moeite over op de grapefruitsap... En daardoor zondag ook nog kunnen genieten van 2 glaasjes wijn...
En dan bedoel ik echt genieten...;)
Dronk hiervoor echt om het drinken en genoot niet echt van de wijn, maar meer om in een roes te komen... Was werkelijk een openbaring voor mij om te merken dat wanneer ik maar 2 glaasjes drink ik veel meer geniet ervan...

Afijn, al was het voor mij een beetje een gevoel van overwinning dat ik mijn gebruik kon controleren en reguleren tot maar 2 per avond, slaat nu toch de vertwijfeling toe...:huh:
Vertwijfeling of ik er wel goed aan heb gedaan om toch weer te drinken al was het dan gereguleerd en had ik geen moeite om na 2 glaasjes over te gaan op fris...
Vanaf vandaag dus maar weer voorgenomen dat ik in ieder geval doordeweeks niet drink en als ik in het weekend wil drinken ik dus niet meer dan een klein flesje in huis haal...

Nu weet ik dat iedereen verschillend is en anders omgaat met zijn gebruik, maar zijn er mensen die ervaring hebben met het minderen en reguleren van het gebruik ?
Afijn, vandaag ook mijn eerste contact met mijn hulpverlener via ADB, Ben benieuwd wat zij ervan te zeggen heeft en welk advies zij mij zal geven...:)

Zo, en nu aan het werk in huis... Administratie van 5 jaar uit de dozen en organiseren in mappen !!! Heb er echt zin in :wacko: bah..... Maar zal toch een keer moeten gebeuren !!! Van uitstel komt afstel !!!

Blondie6173

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, geweldig verhaal, haha. Ik zag het helemaal voor me. Vooral met die hond van je, maatje cavia...

Blondie, je bent bezig toch. Ik denk dat het je wel duidelijk gaat worden wat voor jou de beste optie is.
Ik heb jaren getracht te reguleren en te minderen, is me niet gelukt. Ik kan niet tegen volle flessen en niet tegen lege:o Voor mij was helemaal nix de enige optie. Dat heeft wel wat jaartjes gekost om dat eindelijk te snappen. Door zo bewust bezig te zijn met je gebruik zul je vast gaan ondervinden wat voor jou het beste werkt.

Goedemorgen allen. heb een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de scheurkalender.

Gedicht van Hanny Michaelis.

Vanavond hoorde ik
dat de maan niet rond
maar peervormig is
met tenminste twee
uitstulpingen, misschien
wel drie. Toen ik later
naar buiten keek
klom een ronde
witgloeiende schijf
boven de daken uit
en ik betrapte me
op dezelfde koppigheid
waarme ik andere
gedeukte illusies
in ere houd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Blondie, ik heb het zo ook gedaan. Ben eerst een half jaar gestopt en nu drink ik soms nog wel eens maar weinig en ook niet altijd in het weekend. Dit is velen bekend hier maar de later aangeslotenen niet. Wil zeggen dat het dus wel kan maar erg moeilijk is voor de meesten en daarom er eigenlijk niet over praat. Dit is nl wat de meesten hier zouden willen maar (helaas) voor heel weinig mensen haalbaar omdat het dan alles of niets is. Om geen ogen uit te steken of mensen op een idee te brengen zwijg ik er over maar ben er wel eerlijk in. Ik hoop dat je dit vol kan houden en niet terug valt in je oude patroon wat vaak het geval is is mijn ervaring hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Blondie. De tijd zal het leren meid. Door ervaring wordt je wijs. Ikzelf kan het niet. Als ik alleen al drank ruik, zonder dat ik Refu geslikt heb, ga ik voor de bijl. Ik denk dat het ook veel moeilijker is om te minderen dan om helemaal te stoppen. Je proeft toch iedere keer weer de alcohol. Het spul waaraan je bijna ten gronde bent gegaan. Ik vind het riskant om toch te blijven proberen.
Maar misschien moet je gewoon de tijd nemen om te wennen aan een alkoholvrij bestaan. Ik weet het niet maar wens je veel kracht en wijsheid toe.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Druppeltje

Begrijp dat het best een gevoelig onderwerp is, vandaar ook bij mij de vertwijfeling of het bij mij gaat werken en of ik het op die manier vol weet te houden...
Misschien ook wel de wens om het te kunnen reguleren, maar uiteindelijk diep binnen in mij de angst om toch weer terug te vallen in mijn oude patroon...

Voor een ieder die mijn vertwijfeling moeilijk vind om te overpeinzen, sorry voor het aankaarten van dit onderwerp !!! Wil niemand hier pijn doen of met moeilijke momenten opzadelen...:$

Ik vind het nog steeds supergoed wat iedereen in de tussentijd hier bereikt heeft en natuurlijk begrijp best dat het niet altijd even makkelijk is, maar ik kan wel zeggen dat jullie trots op jezelf mogen zijn...:present:

Sta hierzelf nog aan het begin van mijn strijd, dus hier nog aan het zoeken naar wat voor mij het beste zou werken, vandaar mijn overpeinzing hier...
Sorry nogmaals, was niet mijn bedoeling om iemand moeilijke of pijnlijke momenten te bezorgen...:$

:sun:
Blondie6173

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge allemaal
Vanmorgen bijna aanrijding gehad, spiegelglad..
Bijna is niet helemaal..

Blondie
Als het je lukt om er niet meer dan 2 te nemen en doordeweeks niets te drinken
en je houdt dat minstens een halfjaarvol
dan kom ik je persoonlijk een mooie fles brengen
Mag ik niet zeggen, maar doe het toch ,want ik zou
dat mega knap vinden als je dat lukt
Zou ik zelf ook wel willen, maar ben er na jaren
proberen, meten, tellen etc achter gekomen dat het
voor mij niet meer gaat lukken. Dus stoppen
was nog de enige optie.
Heb ook AdB hulp gedaan en werd helemaal gestoord van dat bijhouden
en constant bepaald worden dat het gewoon niet lukte
was ook een reden om er mee op te houden..
En dat was wel een bevrijding
Dus veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup
Ik wist dat niet wat je nu vertelt..
Maar dat maakt mij niets uit
Ik ben er van overtuigd dat ik het niet kan, ook al
zou ik het idd wel willen. Dat jij dat dus
wel kan vind ik alleen maar fijn voor je, hoor je niet vaak,
dus vind ik het goed dat je het toch even meldt
En dat je daarbij ook nog denkt aan anderen die het wel moeilijk
hebben/vinden vind ik alleen maar te prijzen.
Je komt toch overal mensen tegen die het wel kunnen?
Mijn eigen vrouw kan het en drinkt gewoon waar ik bij zit
daar moet ik mee om leren gaan en dat gaat tot nu
toe goed. Is voor ieder weer anders.

En Blondie, verontschulidgen hoeft hier echt niet hoor
vertel maar liever hoe het gaat en wat het met je doet
en als ik je kan helpen dan doe ik dat graag.
Het gaat erom dat je je prettig voelt bij je beslissing
en dat je weet waar je mee bezig bent.
Beslissen moet je zelf, hier kun je hooguit geholpen worden
met het nemen van de voor jouw juiste beslissing
En dat kan alleen als je hier open en eerlijk vertelt
waar je mee zit en tegen aanloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Goedemorgen allemaal,

Zo hier in Alli sneeuwt het weer volop, gelukkig voor de kids want die zijn twee dagen vrij nog dus die hebben er lol in. Ik ga zo dus naar de kapper voor het eerst in eeuwen, kom ik daar gisteren, had hij te weinig personeel, allemaal zieken zegt hij, kom morgen om 13:00 dan knip ik je gratis als service:D kijk daar wordt ik blij van. Haartjes wel weer geverfd gisteren dus zie er voor het eerst in eeuwen weer 'super'' uit.

Alf goed je weer te lezen, leuke birthday gehad met dochter? Ja glad he op de weg, jee niet te peilen, en dan al die mensen die nu op de A6 vastzitten, drama zeg als je daar staat!

Blondie alles goed meis, je doet het heel goed hoor, geef jezelf maar een pluim'

Bol, drup ik zou het niet kunnen althans nu nog niet, beter voor mij is stoppen en dan ooit misschien weer beheerst maar ben nu 12 dagen adb dus nu denk ik daar nit aan haha.

Dar goedemorgen schat, alles goed daar? En ga je lopen of glijden:present:

Hier net voor de kids twee knutselsets van cars gehaald dus die zitten heerlijk te kliederen aan de eettafel, kijk zo kan het ook haha, ben benieuwd wat voor 'kunst' daaruit voort komt. Beter dan de tv of de spelcomputers.

VM al in het land der levenden? zijn bij jullie de kids ook vrij nu? En nog wat van Lady gehoord?

Nu eerst even verder bij lezen en aan mijn koffie nippen en dan zo richting stad voor mijn kappersbezoek, jaja voor mij een heel big deal na al die jaren. brr ben er nerveus van
X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...