Spring naar bijdragen

Zondag 14 februari 2010

rapilos

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 463
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Echte autonomie en vrijheid ben ik pas gaan ervaren toen ik niet meer dronk
toen ik nog dronk dacht ik dat ik autonoom, vrij, creatief, van alles was en wilde me graag afzetten tegen alles wat 'normaal' was
Uiteindelijk was het alleen maar overleven en sch*)t aan mezelf hebben
In de beginperiode dat ik minderde maar nog wel dronk had ik ook enorm de neiging om me tegen dit forum af te zetten en tegen iedereen die het zo goed wist
Nu zou ik niet meer terug willen naar die tijd en is mijn leven aan de buitenkant absoluut saaier geworden, maar het belangrijkste is dat ik het kan sturen en dat kon ik vroeger niet.
Vroeger overkwam het leven me maar nu ben ik de baas over mijn leven geworden!
en dat vind ik eigenlijk allesbehalve saai want nu heb ik veel meer keuzes dan ik vroeger had! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat carnaval maakt ook bij jullie het slechtste los he
dat blijkt dus helemaal niet aan de alco te liggen
maar aan die vermommingen
foei! zei de burgertrut herself!

Mimi, niks zeuren
zelfinzichten zijn belangrijk
hier kun je lekker experimenteren met schrijven
en voor jezelf zien wat klopt
lekker veilig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat te dubben of ik de spreuken weg zou gooien, toch niet gedaan.

Niemand vindt het prettig om bang of boos
te zijn, maar woede en angst zijn niet je
vijanden. Het zijn pijnlijke emoties die om
onderzoek, begrip en zachtheid vragen.

Christina Feldman
(Compassie. Luisteren naar de noden vd wereld, 2006)

Een vriendin schreef me eens, nav woeste, angstige dromen die ik destijds had; demonen willen ook gehoord worden. Onderzoek het en heb compassie met jezelf. Vond ik zo mooi. En het was ook zo. Ik werd er angstig van en wilde ervoor weglopen. Dat hielp niet. Heb het doorstaan en ernaar geluisterd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mimi het is juist zo ontzettend belangrijk dat je over jezelf gaat schrijven. En als dit de eerste keer is dat je dat doet vind ik je al erg knap bezig. Je durft al te kijken naar de eigen misstappen, iets wat niet iedereen zo vlug kan dus een groot compliment.
En je bent anoniem, niemand kent je hier dus gooi het er maar uit hoor lieverd. Das belangrijk. En je bent niet vervelend als je het veel over jezelf hebt en dat met ons deelt, integendeel, het doet me goed dat je zo open bent.
Een grote knuffel voor een nieuwe Kanjer hoor.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mimi, door te schrijven help je mij ook. Het mes snijdt aan twee kanten. Goed gedaan hoor!

Ok, genoeg gegeit, hondjes uitgelaten, lekker sjappoesjieno gemaakt en verder met mn papiertjes. Het begint hier al lekker op te ruimen. Ben zo blij met mn geschilderde huisje. Gister mn nwe rolgordijnen opgehangen, mn nwe stoelen zitten zo fijn. Krijg binnenkort nog gordijnen voor alle benedenramen. Mn schoonzus had nieuwe gekocht maar vindt ze niet mooi, nou ik wel. Kan ze voor een prikkie overnemen.
Ik ben er echt gelukkig mee. Alles begint ook weer een vaste plaats te krijgen, mn overzicht keert terug. Nou ja, meestal dan he.....

Het duurt ff, kost een beetje maar dan heb je ook wat.:)

Laters gekke geiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
dhendro

Hoi Alf, ik heb je linken die je gisteren op het forum had met belangstelling gelezen. Ik kwam deze nog tegen,
als je doorscrolt naar beneden zie je bij reactie dat ze eerst het vb van refusal hadden gebruikt maar later weer weggehaald.

Hoi Dhen
Met dank voor het artikel, de theorie is me bekend
Aan te bevelen is dan ook het artikel over operante conditionering te lezen!

operant

En dan ook maar de toepassing met Antabuse

antabuse

En dan natuurlijk de vraag: wat hebben we hieraan? In relatie tot alcoholisme.
Waar vinden we welke vorm van conditionering terug bij alc.?

Tip: beide vormen spelen een rol.
Hier laat ik het voorlopig even bij....... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook echt veel aan jullie verhalen, dan weet je dat je niet alleen bent want zo heb ik mij heel lang gevoeld en ik schaamde mij ook te hard om er met iemand over te praten, er is al een enorme last van mijn schouders gevallen gewoon door het hier te kunnen vertellen. Ik heb best wel een lieve familie maar die verwachten altijd de perfectie van mij en staan niet echt open voor problemen.
Even leuker nieuws ook: binnen een paar uurtjes komen de mensen van het asiel nog een laatste keer checken in mijn huisje om er zeker van te zijn dat mijn hondje hier een goede thuis gaat krijgen. Daarmee is de laatste stap van de adoptieprocedure rond en dan is het nog gewoon afwachten tot hij hier is. Ik ga hem Woody noemen, want volgens het asiel heeft hij nog niet echt een naam. Ik kan echt niet wachten, deze week ga ik alles kopen voor hem dat hij nodig heeft om zich gelukkig te voelen. Ik hoop dat het een beetje zal klikken met Nono (mijn kat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schotland is fantastisch Dar
Ben ooit eens met de rugzak door heel
Engeland, Schotland en Ierland getrokken
De overgang van E naar S is geweldig
je komt echt in een ander en idd ruiger land terecht
Was in Inverness en belandde de eerste avond
meteen in een bargevecht, haha
Ierland is overigens ook een aanrader

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gratis mindfulness!
Ik was net mijn oefening aan het doen
en toen kwam eerst de jongste kat op
mijn benen liggen en na 10 min. de oudere kater
op mijn schoot.
Ze kunnen elkaar meestal niet luchten,
maar lagen nu heel vredig te doezelen
........ en toen ging de telefoon
alle 3 uit de trance
in het echte hier en nu
ook gratis mindfull

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...