Spring naar bijdragen

Zondag 14 februari 2010


rapilos

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 463
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wellicht is het nemen van een bangmaakpil beter dan teveel zuipen, weinig slapen, niet goed voor mezelf zorgen, anderen in zorg laten zitten over mij?
Kwee nie hoor. Wat nou bangmaakpil. Zou je het ook kunnen zien als steuntje in de rug om zaken aan te pakken zodat de obsessie om te drinken naar de achtergrond verdwijnt. Running on selfwill will get me nowwhere.

Maar ja, mss voor anderen een bangmaakpil. Dat kan ook. Weet ik veel, heb ze niet geslikt, weet niet hoe het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antabus is een trekremmer
Refusal zorgt voor ernstige
lichamelijke problemen bij gebruik

In het algemeen heb ik niets tegen
op deze middelen, als het iemand nou helpt..

Persoonlijk echter roept het grote weerstand
op, dus averechts effect

Dan hou ik nu mijn muil
En kom wel terug als
ik vrolijk en nuchter ben

Tot ooit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee nee Nien het is geen Pavlov hoor, je wordt wel degelijk ziek als je drinkt en met Pavlov is dat anders. Daar wordt door een herinnering, een bepaalde lichaamsreactie veroorzaakt.
Als je Refu of Antabus slikt en je krijgt trek, weet je dat je ziek wordt dus is de trek zo weg. In die zin is het misschien een Pavlofreactie. Of een nare herinnering die je doet besluiten om niet meer aan de alc'. te denken, maar of dat onder Pavlov valt?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mimi, als je bang bent dat je vergeet waarom je stopte met drinken, kun je jezelf af en toe helpen herinneren? Bv door je verhaal op te schrijven voor jezelf.
Ook de spiegel van anderen die teveel op hebben kunnen een reminder zijn. Ipv sociale druk kan het je eigen keuze juist ondersteunen.

Hahaha Bol. De man bij wie dit hoofd hoort staat anders al behoorlijke tijd droog.
Daar kan ik nog een voorbeeld aan nemen.

Ik heb ook wel eens gelezen hier dat de combinatie refusal en drank leidde tot bijna stikken in eigen braaksel in de slaap. De combinatie is dus letterlijk levensgevaarlijk, je moet dan echt niet meer drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, het lijkt wel alsof alle mogelijke oplossingen voor je drankgebruik en het anders inrichten van je leven weerstand oproepen. Hoe lang wil je nog wachten?
Wanneer ben je bereidt te buigen en om hulp te vragen? Het gaat niet goed met je! Je drinkt veel, slaapt weinig, eet slecht, rookt wrs veel, drinkt veel koffie, wrs en je wilt alles zelluf doen.
Been there, done that, got the t-shirt. Jouw manier werkt niet zo goed, tenminste daar lijkt het toch op.
Meisje, je gaat naar de filistijnen zo...Als dat zo is, is dat zo. En zal ik loslaten. Maar ik laat je niet los. En bid voor betere tijden.
Alcoholisme is een dodelijke ziekte, vaak dan toch. Heb daar voorbeelden van gezien. Een sluipmoordenaar, die je pas echt goed ziet als de gevolgen al daar zijn.

Take care Marjo.:present::heart::light:

Klein woordaanpassingkje ivm met moederators en niet netjes taalgebruik.
Zucht, ik leer het nog wel es...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruit op tafel, een masseur die op me wacht:-). Daarna een dippie in the swimmink pool, ooooohhhh, effe een tukje doen met mn liefje, weer opstaan, zwemmen in de zee, hangmatje, briesje, ff opfrissen voor diner, eten, wandelingetje maken en naar de sterren kijken. Naar bed en dan de volgende dag.....fruit op tafel, zee, zon en nog veel meer......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik wel met je eens Jane.
Het is het dichttimmeren van alle achterdeurtjes.

Ook al heb ik het zelf nooit genomen.
Je moet dan ook bij uit eten op alle ingrediƫnten letten.
Doe het zelf liever zonder.
Maar als ik het zelf niet had kunnen veranderen, zou ik het wel overwegen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...