Spring naar bijdragen

Woensdag 17 februari 2010

AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

Ha Blondie
Ja meis, ik heb jou ook gelezen.
Is erg moeilijk en heel zwaar proces geweest en nog hoor. Want heb ook minder sterke periodes.
Zoon is net 17 geworden dus kun je nagaan hoe lang dat geduurd heeft. En ik loop ook op dun ijs hoor, kan ook zo terugvallen denk ik. Maar heb erg veel aan de mindfulness, die houdt me in het hier en nu.
Met kinderen wil je als moeder een fijne toekomst, en kinderen zelf leven gelukkig juist in het hier en nu.
Ik moet er dagelijks veel voor oefenen, het is niet echt mijn ding, maar daarom heb ik het ook zo nodig. uiteindelijk is het de bedoeling dat het een nieuwe manier van leven wordt. net zoiets als van emo-eten
bewuster en gezonder eten, en net zo moeilijk.
Maar het valt te leren dus blondie, jij hebt vast ook een ingang. En de motivatie ervoor is bij mij ook dat ik mijn kind(eren) zo ook beter kan bijstaan als ze dat nodig hebben. maar net als bij een leven zonder drank, het wordt er niet makkelijker op, wel meer de moeite waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 233
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jane,

Ik had een heel verhaal over mijn zoon geschreven, die is heel diep gegaan na een schitterende start.

En hoewel het een happy end is, hij heeft nu een lieve vrouw, een prachtig dochtertje, een prima baan en volgt een HBO opleiding heb ik het weer weg gehaald.
Die story was behalve het eind dan echt niet opbeurend.

Ik wilde alleen zeggen dat je niet moet wanhopen in je machteloze situatie.

Sterkte meisje en als die jongen iets van jouw heeft dan komt het allemaal goed,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kit ik geloof inderdaad dat het onbewuste diep verdrongen gevoelens pas toe laat als je er aan toe bent. Niet eerder.
De mens wordt alleen ziek als hij constant probeerd die gevoelens te onderdrukken als ze aan de oppervlakte komen. Op een gegeven moment barst de vuilniszak open, en weet je niet wat je moet doen met al die rotzooi die er dan uit komt. Dan word je overspoeld door al die ellende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane hij zit nu ook in een leeftijd waarin ieder kind een moeilijke periode heeft op weg naar volwassenheid. Ik hoop echt dat dit over een tijdje zich stabiliseerd en hij als sterke, volwassen kerel het leven al zal kunnen. Zal voor je duimen lieverd.
Ja een toverstokje zou geweldig zijn op dit moment maar je bent zo sterk, jij kunt het aan.
Ben heel benieuwd naar hoe het vanmiddag zal lopen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal

Alvast even door de dag heen gelezen.
wat me opvalt is dat we allemaal naast het A-probleem ook nog te doen hebben met andere problemen in ons zelf of in onze naaste omgeving Ik zie dit toch wel als een rode draad in wat ik de afgelopen dagen zo langs zie komen op dit forum.
We kunnen de wereld niet op slag veranderen, maar beetje bij beetje kunnen we niet meer dan ons best doen. Ik vind het hartverwarmend om te zien/lezen hoe er op dit forum met elkaar wordt meegeleefd.
Ik wordt er toch blij van ondanks de soms somberere ondertoon: Een :present: en :present: en :heart: voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie:
Merk zeker wel dat het stoppen/minderen van alcohol mij meer bewust maakt van de zaken die lopen in mijn leven !!!
Niet dat het nu oplosbaar wordt maar toch ben ik ervan overtuigd dat ik er meer mee kan dan toen ik alles nog wegdronk... Geen oplossing dat drinken, maakte mijn problemen alleen nog maar groter !!!:wacko:
Nu een kwestie van omhoog klimmen uit dat dal en ermee aan de slag gaan...

BRRRRRR..............Zweet parelt van mn koppie af bij de gedachte aan vanmiddag (psych):huh:

Ga maar effe douchen om mijn gedachten effe te verzetten...

:sun:Blondie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien,

Ik lees ook boeken die nietover alcohol gaan...
Ben gewoon beniuewd naar je boek, omdat we samen op dit forum zitten, omdat ik interesse in je heb, omdat..... ik wil het gewoon lezen.

Maar waar vraag ik dan naar bij de Bruna of liever bij mijn kleine boekenwinkeltje.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willie, dat ervaar ik ook zo. Toch gaat voor mij op dat zaken ten positieve aan het veranderen zijn. En niet alleen door geduld te hebben, dat ook, maar ik heb er ook aan moeten werken. Het komt niet vanzelf. Ik sta bijna 3,5 jaar droog en begin het gevoel te krijgen dat de beloften waar in het Big Book van de AA over geschreven wordt voor mij aan het doorkomen zijn.

Ik heb dat bereikt door het per dag te bekijken, hulp te zoeken op meerdere vlakken en last but not least; door niet meer dat eerste glas te nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje:

Vandaag niets bijzonders te doen, gewoon mijn winkeltje en vanavond op stap voor mijn andere job.
Wel een leuk vooruitzicht, want ik ga zaterdag t/m dinsdag met mijn vrouw en dochter (15) naar Venetie.
Vliegen met Ryanair kost bijna niets meer en zijn we er lekker even tussenuit. Later dit jaar ga ik met mijn beide zonen (24 en 19) naar Barcelona. Op beide tripjes verheug ik mij enorm. Ik ben dan momenteel ook eigenlijk aan het aftellen voor zaterdag.

Blondie:

Geen verdoving betekent dat je alles veel helderder ziet en voelt, maar dit is ook niet altijd even makkelijk. Wel geeft het extra kracht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, psych is er voor jou hoor!
eigenlijk werkgever (jij via verzekering)-werknemer situatie.
nee flauw hoor, maar idd ook maar een mens
en vaak wel met levenservaring en mededogen
Lekker een bos bloemen voor jezelf gaan kopen na afloop of
iets leuks voor in het vooruitzicht stellen en ja spannend blijft het.
Maar mijn ervaring is inmidels dat ze wel naar je luisteren als jij wat anders wilt,
of iemand anders. Het gaat er uiteindelijk om jou verder te helpen.
enne wij zijn er ook nog hoor,....... voor na afloop, als het tegenvalt!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Ik had vandaag de cedeewekker gezet met Loreena MC Kennitt. Heerlijk wakker worden met een sprookje. Blijft ie hangen op nummer 3.
Doet ie steeds ergens blijven hangen.
Maar eens even uitzoeken. Jammer als ie stuk is want het is wel heel fijn om met een cedeetje gewekt te worden.

Ben blij met het gesprek met de ex van mn vader gister. Hij snapt precies hoe de vork in de steel zit. Erkenning ja. Het werd hier al genoemd. Ik hoef em niets uit te leggen.
We hebben heerlijk gekletst en gepraat en het was prettig om te merken dat ie gewoon lekker bleef hangen, om nog over andere dingen te praten.
Dit is voor mij de grootste healing.
Hij vertelde me gister dat ie al jaren naar mij opzoek was, omdat ie wist dat mijn vader ge emigreerd was en hij wist dat ik dus alleen achter gebleven was.
Hij zocht in Wormeveer, maar ik woonde in Krommenie.
Heb ik zomaar ineens familie gekregen na al die jaren.
Wie had dat ooit gedacht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn Woman dat de man veel moeite gedaan heeft om je te vinden. En wat voor 'n vreemd gevoel zal dat zijn als je er ineens een fam. bij hebt.
W.b. de ceedeespeler. Is de laser niet smerig? Je hebt van die c.d.'tjes die de laser schoon maken. Of eens flink blazen als ie open staat. kan zijn dat er gewoon een vuiltje zit wat je weg kunt blazen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bons bons BONS. Druppeltje voor de deur.

Carnaval is voorbij dus ben uit mijn schuilkelder geklommen hahaha. Ja had me verstopt omdat ik als rasechte Brabantse er niet tegen kon dat dit feest gewoon door is gegaan zonder mij. Waarom ik er niet bij was is niet vanwege de alco maar het feit dat ik onbewust ga zoeken naar dat ene lieve gezicht die ik nooit meer zal zien. Leek me (en al jaren niet dus) geen goed plan er naar toe te gaan want dat had een mega probleem kunnen worden voor mezelf en anderen.

Tijn van harte gefeliciteerd met je verjaardag. :present: :present: :present:

Zie inmiddels weer een paar voor mij nieuwe namen hier en wil jullie van harte welkom heten en strekte en de strijd.

Voor degene die in therapie moeten/willen of er over nadenken: veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lief Druppie van me:heart: Kom gezellig binnen.
A nu weet ik waarom ik je niet gezien heb, je was onder gedoken. En ik maar kijken en zoeken:)
Wat goed van je om niet te gaan carnavallen en te weten waar je voor op moet letten.
Hoe is het met de diertjes? Is dat allemaal nog goed?
Goh, ik ben blij je weer te zien meis.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...