Spring naar bijdragen

Vrijdag 19 februari 2010

tasseke

Aanbevolen berichten

Tien ja raar is dat dat vrienden geld vragen ik heb daar ook moeite mee. Wil hier witten en een vriendin helpt me mee maar vraagt ook e10,--. Soms denk ik "Och dat is haar gedeelte, ikzelf zou het nooit doen."
Ikzelf zal dat nooit doen, voor mijzelf betekend vriendschap, ook elkaar helpen daar waar kan. Maar ik accepteer haar idee over vriendschap.

Goeie morgen Har. Ja hoor je mag best mee praten. Leuk als enigste man tussen al die pratende vrouwen toch?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bolletje,

Ik zou dit beslist geen kwebbelen willen noemen.
Ga me er ook niet in mengen maar een ding moet me van het hart.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat vrienden geld vroegen of verwachten als ze hielpen en ik zou dat zelf ook nooit doen. Vreemde vriendschappen zijn dat...

Ga nu gauw naar Appie boodschappen dien voor het giga druk is in het winkelcentrum.
Ook al niet een echt macho bezigheid eigenlijk, maar heb er echt geen hekel aan, koken trouwens ook niet, vind ik zelfs leuk.
Zou er dan toch een foutje in zitten???

Fijne dag allemaal en tot straks,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de discussie ook zo interessant.
(Hoi Isa, wat fijn voor je dat je 10 kilo lichter bent.
En Teveel, ik dacht toch niet dat dit een ware vrouwendiscussie was?)

Zelf heb ik wel vriendschappen verpest, juist door me in bochten te wringen om ze maar terwille te zijn en niet afgewezen te worden. Ze herkenden me niet meer, ik werd een verlegen grijs muisje in plaats van wie ze altijd gewend waren.
Ik hoop in de toekomst een leuk compromis te vinden, want ik hou toch ook wel van hoffelijkheid en rekening houden met.
Maar niet meer wat ik deed: het peilen van de verwachtingen die ik dacht dat ze van me hadden en me daar dan naar gedragen. Met als gevolg geweldige uitbarstingen van woede, waar iedereen van schrok. Ik was kwaad omdat ze me niet meer zagen zoals ik was (eigen schuld) en zij waren kwaad omdat ik dat mijn vrienden aanrekende.
Hmmm, beetje ingewikkeld misschien. Daarom ga ik ook in therapie, om dit allemaal eens goed op een rij te zetten en er iets mee te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie ik denk dat we, in tegenstelling met vandaag de dag, zo ook een beetje op gevoed zijn. Jezelf weg cijferen en maar veel rekening houden met die ander. We zijn opgevoed met, zoveel mogelijk rekening houden met die ander, het een ander naar z'n zin maken, en jezelf op de tiende plaats zetten.
Dit in tegenstelling met vandaag de dag waarin veel mensen leven als egotrippers.
Als ik er zelf maar beter van wordt, desnoods over de rug van een ander.
Het is vraag en aanbod. We voldoen nog steeds aan de eisen van die ander.
Ik zelf vind het erg moeilijk om om te schakelen hoor.
Vroeger kende je de buurt hier. Nu weet je niet wie je overburen zijn. Er wordt geen praatje meer gemaakt, mensen hebben het te druk met cariëre maken, en veel mensen komen hierdoor het gevoel van eenzaamheid tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum,

Ik ben geweldig blij dat het je gaat lukken, dat je droom uitkomt en je niet voor niets in de zenuwen hebt gezeten.

't Is heel wat als je alles moet inzetten maar als dat huis straks niet je woning maar je thuis is, als er een warme deken over je heen valt als je binnen komt is het dat helemaal waard.

Heel veel geluk straks in je droom.

Och ja, als je niet te ver woont en hulp nodig hebt, behangen, laminaat leggen of wat loodgieten...

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje,

Ja het was voor mijn doen laat, zat van alles op mijn nieuwe laptopie te installeren en met muziek en foto's bezig en dan vliegt de tijd.

Had niet zoveel zin om 6 uur maar wel goed geslapen,

Mijn vrouw naar haar werk gebracht, de auto door de borstels, mijn haren laten knippen door mijn dochter (die was kapster) bloempotten naar de bloemist om op te maken en op de PC aan het wwrk voor mijn werk en schuin naar de draad kijken op het laptopie.

Uitputtend verslag hè, jij ook leuke dingen aan het doen?

Over een half uurtej mijn vrouw halen, ze werkt halve dagen en ergens een hapje eten..

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh joh dan heb je er al een hele werkdag op zitten zeg. Maar wel leuke bezigheden.
Zag dat je gisteren het borreltje aan je vrouw gegeven had. Toppie:present:;:present::present: Zet deze ook maar in een bloempot. ze groeien uit tot hele mooie rozen voor je.
Ikzelf zit met een snotterende neus. Ik heb het gisteren bij de vergadering droog kunnen houden en een heel leuke vrouw ontmoet. Ook uit Den Haag. Ze vroeg of ik de 27e, dan hebben we een groot feest, ook kom. Heb gezegd dat ik zeker kom en dan gaan we gezellig kletsen over Den Haag, die goeie oude tijd.
Verder heb ik gepoets en het huisje is weer lekker schoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yippie,

ik heb de belangrijkste dingen afgerond.
nu is het schilder en knutseltijd.

Isa,
fijn om te lezen dat het goed gaat.
als iemand een tijd afwezig is, dan is het altijd afwachten waarom
sommige komen terug omdat ze zijn teruggevallen (nooit leuk) en soms.......
was inderdaad rust, ruimte en afstand nodig.

10 kilo al kwijt????
chips, weer te laat, ik zou die kiloos van je krijgen
maar top hoor!!
ben je er nu of wil je nog meer kwijt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag,

Interessante discussie over vriendschappen. Wat mij hier opvalt is dat wij vroeger met alle kids van de straat samen in het bos speelden. Nu is er nog maar 1 buur die zijn kinderen laat buiten spelen. Gelukkig voor mijn jongens hebben ze daar 4 kinderen waarvan twee jongens even oud als de mijne. De andere buren zijn heel op zichzelf. Er is zelfs geen straatfeest meer in de zomer!

Sterkte met Dr. Franki Isa :present:

Bollie ik hoop dat je je wat beter voelt dan gisteren! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Druppie ook weer present. Sjonge wat is er al veel geschreven. Probeer er altijd uit te pikken waar ik iets aan heb of herkenbaar is. Telkens weer zijn het grote of kleine dingen waarin ik mezelf terug zie en heel leerzaam is het dan ook hoe jullie er mee omgaan. Soms ook moeilijk want voel dan ook de pijn en de machteloosheid maar ook het optimisme en de vechtlust.

Weet niet goed wat ik hier mee wil zeggen maar zeg niks om maar iets te zeggen want daar heeft niemand wat aan.

Erg zware ochtend achter de rug en op weg naar huis een muziekje aangezet in de lekker warme auto. Bij een liedje begon ik te huilen omdat ik mijn moeder zag dansen, een ander nummer maakte me aan het gillen dat ik mijn man nooit meer zie, weer een maakte me verdrietig dat ik mindervalide ben, een volgende maakte me nederig aan het bidden om kracht naar kruis. Ben gestopt met rijden want besefte dat dit niet goed kon gaan. Even eruit, frisse lucht en weer de tuf in met een rustig mantramuziekje. Valse hoop dus want er hamerde steeds door mijn hoofd wat ik allemaal had meegemaakt en nog terwijl ik pas 50 ben. Weer een andere cd opgezet en ja hoor: denderde Mieke Telkamp Waarheen, waarvoor?

Weet niet welke bui ik heb maar in elk geval niet de mijne en is ook niets voor mij om mee om te gaan. Nu maar ff een boodschappenlijstje aan het maken maar dit wil ik niet en dat moet ik niet en dit is te duur en dat te zoet. Drup de mopperkont dus of een sentimentele bui? Weet het niet maar wel dat ik mezelf hier helemaal niet in herken.

Thanks voor het lezen en als het niet boeit of te lang is: we hebben een scrolknop hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Druppie.
Nou ik heb dus niet gescrold en heb met aandacht jouw bericht gelezen. Ontzettend vervelend dat je zo vaak verschilldende melodiën hoort en daarbij moet huilen.
Ikzelf heb dat ook wel eens, en bemerk dat ik dan toch erg veel gevoelens op gekropt heb en dan van die huilbuien krijg waar je normaal gesproken geen last van hebt. Je hebt het gevoel, te huilen om niets maar ik denk dat als je dieper kijkt je wel degelijk huilt om dingen die je pijn doen. Het heeft bij mij altijd geleid tot een beter in m'n vel zitten de dagen daarna. Ik hoop dat dat voor jou ook geld lieverd.
:present::heart:
En blijf maar delen hoor, er zullen vast mensen zijn die dit heel goed kennen. Klagen heeft ook een functie.;)

Goeie middag lief Nieneke.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag!

Drupke, soms moeten de emoties er gewoon uit, laat maar komen dan :heart:

Dhendro, ik weet niet zo goed wat ik met je reacties moet. Ik krijg het gevoel alsof ik het niet goed bij je kan doen. Terwijl ik toch ook veel over mijn eigen proces en verlangen naar vrijheid hier heb neergezet. Ik laat het maar even. Het is iets in mijzelf waar ik nog naar kan kijken. Ik hoef niet aan ieders verzoek om reactie te voldoen.

Vanavond een etentje waar voorheen de kans erg groot was dat ik een paar glazen zou drinken.
Ik doe het niet. Ik ga voor de volledige vrijheid. Het zou alleen maar weer de illusie oproepen.
Met daarna de teleurstelling.

Vie, met therapie kun je alleen maar weer verder komen. Een goeie volgende stap.
Ik was wel een beetje verbaasd over je berichten over koken met drank. Het kwam op me over als een flirt met gevaarlijk spel.

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi !
Vreselijke nachtmerrie die ik zo snel mogelijk wil vergeten.
Geweldadige ex woonde bij mij en gebruikte crack. Kreeg hem niet weg....brrrrr
Stroom doet moeilijk vandaag dus met een verlengsnoer naar een stopcontact die het wel doet. de computer toch aan. Even een uurtje wachten met alle stekkers eruit, en dan weer de stoppen aanzetten.
Snel de hond uit, ik heb wel zin in vandaag, ondanks de slechte start.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Druppeltje

Van mijn oudste zoon heb ik deze week voor mijn verjaardag een ceedee van Caro Emerald gekregen. Deze heb ik momenteel op staan, daar word ik vrolijk van. Misschien een tip. Teveel heeft van de week ook al een link naar Youtube van haar op dit forum gezet.

Andere andere kant emoties moeten er ook uit kunnen komen
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

druppie toch,

ik wilde net extravagant je begroeten, tis tenslotte weer een tiet gelee
maar begin nu maar anders

waiffie,
kom eens hier
daar zitten we samen, te kijken naar alles wat om ons heen gebeurt
en wat er gebeurt is onwerkelijk, niet te bevatten
met verbazing en heel veel tranen kijken we verder naar wat er gebeurt
gemis, weemoed en al het oude en pijnlijke momenten komen voorbij
totdat ik zeg
het is genoeg! verdriet en weemoed mag
behalve erin blijven hangen of stikken
ik geef je een dikke vette knipoog
en laat je weten dat er nog heel veel moois is wat je niet mag missen
tik je even plezierig en plagerig met mijn heup
is toch heel normaal dit soort dagen?
we kunnen niet altijd vrolijk zijn!

Zo en nu wil ik je even laten zien wat voor moois je niet mag missen;

:moon: TATADATADA IKKE!! :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx, miss is het wel zo een mallemolen van emoties, verstopt gevoel wat er uit komt of toch positief blijven en weten dat nu de enige echte druppeltje tevoorschijn komt? Nu nuchter de eigen ik gaan zien? Vind haar nog ff een griezel hoor maar zal haar wel leren kennen hahaha.

Kate doet er een schepje bovenop door er anders uit te gaan zien. Jaja ga lekker zo door met me maar gelukig hoor ik al weer de vogeltjes fluiten, het is niet koud dus het voorjaar komt eraan met een nieuw seizoen en een nieuw begin. Meteen denk ik aan iets heel raars. Het voorjaar is ook het seizoen van de voortplanting maar hoop dat dit na deze vorst niet gaat lukken met alcies hahaha.

Jawel, weekend uitgenodigd bij een vriend, nog een mijn broer en een tante. Volgende maand komt Caro logeren, het voorjaar komt ook en hier lieve reacties. Diertjes gezond (behalve stuiterende kat maar is gezond), lekker warm hier, geen financiele problemen dus de zegeningen zijn er wel !!!

Ga vanavond om 20.00 een kaarsje branden voor ons allemaal. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...