Spring naar bijdragen

Dinsdag 2 maart


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, ik log alleen even in voor Isa en ga dan weer.....

Isa, als het zoontje van een vriendin de plaatje niet voor aankomend weekend op komt halen, dan heb ik nog 14 pakjes voor je. Ik laat het je dan weten...

Ik ga nu lekker een ommetje maken, de zon schijnt hier!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 181
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Beetje late dagpost, maar beter laat dan nooit.

Dag 15 zonder alcohol, heerlijk gesport vannochtend en al weer een poosje heel druk aan het werk.

Ik voel me toppie en ik slaap - goddank - als een roos.

Ben sinds gisteren in een euforische stemming, nog geen seconde spijt gehad van mijn besluit om te stoppen!

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ik heb er over nagedacht en vraag me af wat jij met een liefdevolle wereld bedoelt.
Moet meteen aan dit verhaaltje denken:
"Een boer bad wanhopig om regen opdat zijn akkers niet zouden verdrogen en zijn vrouw en kinderen niet verhongeren.
De regen kwam. Die zorgde ervoor dat het land van zijn buurman overstroomde en diens vrouw en kinderen omkwamen."
Ik bedoel, wat voor de 1 goed is, is voor de volgende schadelijk.
Overigens vind ik de wereld helemaal niet zo onliefdevol. Voor de twee vervelende dingen die ik op een dag meemaak, staan er ik weet niet hoeveel vriendelijke begroetingen, aardige mailtjes en leuke mensen die ik tegenkom. De zon schijnt, ik ontdekte vanmorgen een winter-akelei in de tuin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Alfje beste vriend. Ik heb me het ongans gezocht naar jouw vraag maar zoals gewoonlijk ben ik te ongedurig en kan hem weer niet vinden. Zou je hem nog een keer kunnen stellen?
;)



Bol, my dear
Hier is ie

Bol
het antwoord is ja
Je stelt wel allerlei
bijzondere vragen aan de orde Bol
Voor jou, en de anderen die
mogelijk door het bezit van dieren
hier massaal op gaan reageren
de volgende vraag:

Hebben dieren een bewustzijn?

En je was er al mee bezig....

quote:


Goeie morgen Kanjer Alf. Ik ben al de hele ochtend aan het denken of het inderdaad zo is dat dieren een bewustzijn hebben. Wil daar graag vanavond als jij tijd hebt, op terug komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik heel mooi geschreven Dhendro.
Al moet ik er wel bij zeggen dat ik mijn gediertes maar wel "gekooid" hou, dat wil zeggen, in huis of in de stal, want ik geloof niet in loslopende huisdieren.

Over leuke en fijne dingen gesproken, en het is misschien heel erg off-topic: ik ben op zoek naar een goed chinees hakmes en belde daartoe op naar een gerenommeerde winkel in keukenartikelen.
"Mevrouw ik ben even met een klant bezig maar ik bel u zo terug".
En ja hoor, met een kwartier belde hij me terug en heeft me alles verteld over hakmessen, kwaliteiten, prijzen. En die man deed dat met zoveel liefde voor zijn vak, daar werd ik nou helemaal warm van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, Dhendro!

Ik heb een 'eigen merel'. Ik had een merel in de tuin van mijn vorige huis in België, ik heb een merel hier in mijn tuin in Nederland, ik heb een merel in de tuin van het tuinhuisje en er zit ook een merel bij BB. Het geeft een vertrouwd gevoel, overal 'je eigen merel hebben'. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik u verblijden met het heugelijke nieuws dat ik al een paar weken elke dag braaf mn buikspieroefeningen doe ?
Grutjes wat zal ik een mooie buik krijgen :)
Elke dag 41 sit ups, waarom 41 ? Omdat ik 41 jaar ben.
Volgens jaar dus 42 x.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman je blijft maar lekker slapen hiero. Het kan allemaal, mits je, als het kan, je hondje mee neemt. Maar je bent altijd van harte welkom.;)

Isje ik geef de plaatjes altijd weg dus bij deze. Ik zal ze sparen voor je.;)

Vie het klopt dat de wereld niet zo onaardig is alleen moeten we er oog voor hebben.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo hé'hé alles ff bij gelezen.
Nu ff kijken of ik een zinnig antwoord heb op Alf's vraag, hebben dieren een bewustzijn. NEE. (grapje hoor)
Ik denk wel dat dieren een bewustzijn hebben. Hoewel mijn persoonlijke ervaringen minimaal zijn maar er zijn proeven gedaan met gorila's, chimpansee's, dolfijnen, inktvissen enz. Misschien heeft het te maken met het soort dier, in hoeverre zijn bewustzijn ontwikkeld is, maar misschien ook, hebben dieren een soort bewustzijn dan wij nog niet kunnen begrijpen.
Is het helpen van een jong olifantje uit het water, door de moeder of andere groepsgenoten en kwestie van het overleven van de soortgenoot of is het bewustzijn. Valt het woord "helpen"dan onder bewustzijn?
Als Gup 's avonds zijn kop op mijn borst legt en me met die trouwe lobbesogen aankijkt, waaruit ik zie dat hij gelukkig en blij is, is dat dan mijn interpretatie of is het gelukkig zijn omdat hij zich daar van bewust is.
Al met al Alf ben ik met mijn antwoord op jouw vraag geen reedt (met dt) anders krijg ik een ban, op geschoten.
IK WEET HET NIET WWWWOOOOAAAAAHHHHHH:(
Al met al blijft het onze interpretatie.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, kijk, dat schiet op. 23 maart eerste gesprek na de intake bij PsyQ, 19 april een informatiebijeenkomst. Waar die over gaat weet ik nog niet.

Woman ik doe vijf maal in de week 60 buik-crunches op de sportschool, en ik ben nog niet eens vijftig jaar!
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...