Spring naar bijdragen

Zaterdag 13 maart 2010

BamBam

Aanbevolen berichten

Tientje wat ontzettend vervelend zeg. Ja er schijnt ook nog eens een keertje een harnekkige bacterie rond te dwarrelen, tenminste ik dacht dat ik dat van de week gelezen had.
Heb zelf al 3 weken last van een verkoudheid die niet over gaat. Nou ziek maar lekker uit meis.

Precies Bam. dat heb ik ook al heel vaak tegen hem gezegd, zolang hij een ander de schuld blijft geven van zijn ongemakken hoeft hij zelf niets te doen en blijft lui.
Ik denk dat ik jou maar eens uit nodig om hem eens goed de wind van voren te geven.
Neem je bakkie maar mee, en zeg maar tegen hem"Kijk dat is wat jij nu altijd doet Piepen:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen.
Tjee Tina, wat naar nou! Er blijft je ook niet veel bespaard. Is de remedie rust, rust en nog eens rust?
Ik weet trouwens niet of jij vertrouwen hebt in natuurgeneeswijzes (dacht het wel) maar deze kunnen zeker ondersteunend werken.

Over schuttingtaal: ik vind het veel creatiever om in net Nederlands eventueel ongenoegen te uiten. Een schuttingwoord is toch eigenlijk maar gemakzuchtig.
En nee, ik ben het er niet mee eens dat het oplucht. De heel enkele keer dat ik me tot grofheden wend, voel ik me daar eerder minder prettig door.

En over familie: waarschijnlijk ligt dat per familierelatie weer anders, maar ik weet wel dat ik juist met familie veel precairder om ga dan met vrienden of kennissen. Met familie wil ik vaak wel eens wat inslikken. Tegenover vrienden spreek ik me gemakkelijker uit als iets me niet zint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bam;)

Inderdaad Tien hup hup, en heel vlug hoor je. vooruit je bed in.:present:

Ari ja ik ken het wel. Soms als ik zo veel indrukken, zo'n lange tijd opgedaan hebt, dat ga ik malen en kan ik niet in slaap komen. Gelukkig heb ik dat af en toe.
Zit er jou dan iets specifieks dwars of heb je dat altijd. Die onrust in je hoofd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, precies wat je zegt BB, onmacht ook.
Nu kan ik me voorstellen dat je als je met een hamer uitschiet, het eerste beste scheldwoord uit dat in je opkomt. Dan ga je niet zeggen: "ach, wat vervelend nu, dit doet best wel erg pijn. Het geeft me ook een onaangenaam gevoel dat ik zo onhandig ben geweest."
Maar als ik me heel onplezierig voel ergens over, geen acute zaak zoals een hamerslag op je tengels dus, helpt het mij veel meer om dat gevoel in normaal Nederlands uiteen te zetten. Dan kan ik er wat mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
ari

Moggu allemaal,

dat van dat hoofd, dat nooit stil staat, dat herken is zó. Vannacht nog weer uren lopen spoken, omdat het slapen toch niet lukte.

Voor mij was dat beslist één van de redenen om te drinken. Dat het iets rustiger werd, daar boven in. Gelukkig is het nu geen reden om weer te starten
:)

BB: Opvallend is dat toch, ik hoor dit van zovelen van 'ons'. Ik luisterde gister naar een speakertape. Iemand van de AA die zijn verhaal vertelde. Ging over spirituele groei. Hij vertelde dat de drank nooit een oorzaak is geweest voor hem, het was een oplossing. Dacht tie. Al z'n problemen waren er nog toen hij gestopt was. En hoe gaat een mens daar dan mee om. Ik herken dat wel. Natuurlijk verandert er wel iets door het stoppen. Maar de oorzaak, wat ten grondslag ligt aan het drinken, is er nog steeds. En dat verandert alleen als je spiritueel bereid bent te groeien.
En daar zie je hier mooie voorbeelden van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie maar dan moet je na gaan denken hoe je je ongenoegen moet verwoorden. Dat kan wel maar dat moet je dan gaan oefenen. Schelden is juist dat je er niet bij na denkt wat je zegt en het er gewoon uit gooit.
Ik scheld zelfden en vloeken al bijna helemaal niet. Heb het geluk dat ik niet zo gauw kwaad word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bol, dat bedoel ik nou juist, dan moet je na gaan denken bij wat je niet zint. En zodra je erbij na gaat denken, kun je ook een oplossing vinden.
Overigens word ik ook veel minder vaak boos naarmate het niet drinken vordert. Het hele innerlijke proces lijkt steeds bewuster en beheerster te worden in nuchtere toestand. Dat is wel prettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...