Spring naar bijdragen

Maandag de 15e maart 2010


Gast Loen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Bolleke sterkte weer. Ja ik herken dat gevoel van Vie erg goed omtrent je situatie. Krijg ook telkens jeuk om Jos eens flink door elkaar te schudden maar idd daar ben je niet mee geholpen.

Wat naar Jacc dat je pas een dag later bericht kreeg dat je kat is gecremeerd. Ik kreeg altijd een half uur voor de crematie een telefoontje. Dat weet je precies wanneer het gaat gebeuren en kan je nog doen wat je zelf wil om aan het diertje te denken.

Moest vanmorgen in het revalidatiecentrum zijn. Was veels te vroeg maar beter als te laat dus tijd genoeg voor koffie. Wat ik toen zag liet mijn koffie telkens terug komen. Oudere mensen scheef en kwijlend in een rolstoel na een hersenbloeding. Jongere mensen vechtend met een dwarsleasie. Lachende mensen met geamputeerde ledenmaten en ga zo maar door. Ja ook dat is de werkelijkheid maar omdat allemaal bij elkaar te zien was me toch echt teveel. Dacht dat ik gillend gek werd met de gedachte hier opgenomen te moeten worden. Vond mezelf beslist niet invalide genoeg om daar tussen te zitten en tevens vroeg ik me af of dat wel zo is want die verwijzing heb ik niet om mijn blauwe ogen. Heel confronterend dus en erg onder de zenuwen was ik een kwartier voor het gesperk vertrokken. Nee nada gesprek dus maar wordt gebeld voor een nieuwe afspraak. Denk dat ik nog een tikje hoog sensibel was van de bruiloft want kon dit absoluut niet aan. En toen ik thuis kwam trok ik de stekker uit de oplader van de scootmobiel en dreigde de rollator bij het grof vuil te zetten. Om dit laatste kan ik nu wel lachen maar wat was ik verdrietig en opstandig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, mijn ma is, na een CVA waardoor ze links verlamd was, een half jaar in zo'n centrum geweest.
Heel confronterend, ze was in't begin heel opstandig. Normaal moest ze een jaar blijven.

Maar het heeft er wel toe bijgedragen dat ze daar gewerkt heeft als een gek met als gevolg dat ze nu terug stapt, wel met een stok, maar toch, dat ze zelf eten maakt enz. Ze is natuurlijk niet meer mobiel als tevoren maar na die ellende daar te hebben gezien (waren ook veel ms. patienten), heeft ze zich herpakt en is beginnen werken.

Gelukkig kan ze er nu, na 3 jaar mee lachen en noemt zichzelf een beetje gek ,gehandicapt maar voor de rest ok!

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patatteke het is geweldig wat ze in zo'n revalidatiecentrum met je kunnen bereiken. Maar ik ff nog niet denk ik. Na een acute aandoening dan moet je wel maar ik loop nog en ben gelukkig nog zelfstandig. Miss werd ik ook naar dat je duidelijk zag wat ze mankeerden terwijl ik daar zat van kee maar wat heb ik nou eigenlijk? Is lichamelijk ook wel te zien hoor maar weet na bijna 8 jaar nog steeds niet duidelijk wat er aan de hand is terwijl er medisch aantoonbare feiten zijn dat er veel niet goed is. Denk eerder dat het dit geweest is want kan niet zeggen wat ik heb. Aangepaste auto, rollator, scootmobiel (behalve deze) heb ik inmiddels zelf gekocht want als ze om de reden vragen dan sta ik met mijn mond vol tanden. Naja voelde me dus weer eens ff zielig en kan het geen naam geven. Mis dan ook de sterke troostende armen van mijn man. Maja het is niet anders dus en heb nu al weer spijt dat ik niet gegaan ben want ook volgende keer hik ik weer tegen de intake aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza: gelukkig is de ene dag de andere niet... :D
Soms modder ik maar wat aan, dan weer ben ik best wel productief en constructief.

Was vandaag wat aan het modderen, tot de realiteit me weer tot de orde riep. :angry: Bleek dat de Belgische kabelmaatschappij 172 euro van mijn Belgische bankrekening gehaald heeft, terwijl ik al 9 maanden in Nederland woon en het abonnement aangetekend opgezegd had. Grrr. Gebeld. Geen aangetekende zending in mijn dossier. Grrr. Gelukkig de brief en het bewijsje van de post teruggevonden. Ga ik dus maar weer aangetekend verzenden. Grrr.

Ook nog problemen met Nederlandse bank. GNI. En daarmee bedoel ik niet 'gniffelgniffel'.

De wijze lessen die ik daaruit trek:
- Houd uw bankrekeningen in de gaten!
- Houd papieren netjes bij tot je zeker weet dat alles in orde is!
- Zeg automatische incasso's op als je een abonnement opzegt!

Wat een zegen is het om niet meer te drinken! Anders was ik nu in alle staten geweest. Nu ben ik geïrriteerd, maar weet ik dat het ook niet het einde van de wereld is en al zeker geen reden om een sixpackje of 2 leeg te drinken.

En toen las ik Drup en dacht: Ik ben een gezegend mens.
Sterkte drup! :present:
En de volgende keer niet weglopen! Misschien kunnen ze wat voor je doen!


Iedereen een fijne dag toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Ziza dan blijf ik zeker de rest van mijn leven naar tuincentra fietsen en rozen kopen. Geen verkeerd vooruitzicht.
Verder heb ik wat kleurige planten meegenomen, maar die moeten voorlopig nog even achter glas. Begin april mogen ze naar buiten.

Drup, ik weet er helemaal niets van, maar kan me door jouw verhaal best voorstellendat je het even tot hier zat.
Maar gezien de nieuwe afspraak ga je er toch maar weer praten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, schuld drukt voortdurend of is ergens vaag op de achtergrond. Toch meestal niet nodig: je haalt er geen winst uit. Je wordt er ziek van.

Gisteren was ik boos op 1 van mijn stiefkindjes en dat had volgens lief niet gemogen.
Ik bedoel maar. Heb soms het idee dat ik niemand ben als stiefmoeder.
Gelukkig gat het om weekends eens per maand, maar toch...

Dus straks een tijdje gaan mediteren op wie ik ben als geheel mens! Erg behoefte aan!

Moet ook oppassen voor slachtofferschap en het gevoel van teleurstelling over de gehele linie, anders ligt het drinken weer ernstig op de loer!!! Dat is wel de opdracht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca wist je dat je een automatische incasso heel gemakkelijk weer op je rekening terug kan laten boeken als je het er niet mee eens bent? Als je tenminste aan internetbankieren doet.
En waar bemoei ik me mee, maar toevallig had ik zoiets laatst met een incasso van Eneco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avalon bedoel je een soort verslaving? Je hoort en leest dat wel vaker tussen therapeut en client als de client zich zo hecht. Nou dat hoop ik niet want dat kan zeer heftig maar vooral zwaar zijn.

Ja Vie het kwam me allemaal even m'n keel uit. Ik moet gewoon lopen en niet zeuren verdamme.

Was idd hier Caro maar heb al op je gereageerd. Lief van je en wilde ff prive reageren want dit onderwerp past hier niet zo goed. Die bruiloft ook niet dus heb al genoeg in de schijnwerpers gestaan.

Nu moet Banjo uit en het regent. Heerlijk deze keer want dan vallen mijn tranen niet op. Ik ga dan meteen een bosje bloemen kopen voor mezelf en een zakje zoute drop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, je zeurt niet. Je kan maar wat hebben. Het is al naar genoeg.

Avalon, ik ben niet zo'n filmkijkster, maar neem aan dat de films naar aanleiding van de boeken van Campion gemaakt zijn?
Dan heeft de bibliotheek weer een goede klant aan me, want ik hou van geschiedenissen over sterke vrouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gezegd
Ïk ben een alcoholist
Ik had vandaag visite voor een brunch bij mij thuis
Ze hadden een fles wijn voor me meegenomen
Ik vertelde dat ik die niet mag hebben
Hele discussie want dan geef je em toch weg of bewaar je voor visite
Het zal jullie wel bekend zijn zo'n discussie
En toen zei ik het: Ik ben een alcoholist, als ik die fles openmaak worden het drie flessen en ga ik vannacht nog naar Amsterdam liften om nog meer alcohol te scoren.
Toen snapten ze het en ze hebben de fles weer mee genomen

Het was erg erg erg gezellig, de brunch :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Avalon dan heb ik je dus goed begrepen.

Vie ik begrijp wat je wil zeggen maar ik wil hard zijn voor mezelf want anders kom ik er niet. Vandaar ook vaak mijn galgenhumor naar mezelf toe maar dat is ergens een iets om op de been te blijven hahaha wat zeg ik nu weer? Alleen kan ik het niet altijd zoals vandaag want blijk dan toch ook maar een mens als ieder ander te zijn.

Maja het is fijn dat er hier mensen zijn die het proberen te begrijpen en natuurlijk die lieve Caro die me altijd probeerd te helpen. Mooie annemoontjes gekocht en een lekker zakje ongezonde zoute drop. Eten in huis en het is lekker warm met mijn diertjes gezellig op de bank. Reden genoeg om dankbaar te zijn maar soms zie je het gewoon even niet.

Suus in beeld? Meis meld je a.j.b even want er zijn hier velen met mij ongerust om je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...