Spring naar bijdragen

Woensdag 17 maart


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Suus,

niet bang zijn!
klinkt makkelijk maar moelijk te doen, ik weet het!

heel veel succes en sterkte en na die tien dagen...............
dan heb je gemerkt dat het allemaal best meevalt en misschien zelfs wel gezellig heb gehad
het is een eerste stap en die zijn altijd een beetje wankel

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Dees, natuurlijk kan deze situatie die moeheid veroorzaken. Het is zo veel wat je mee maakt aan machteloosheid,verdriet, afscheid nemen enz. Dat is vreselijk. Kun je ook met iemand praten en die gevoelens laten zien of heb je nog het gevoel, sterk te moeten zijn voor je omgeving? Hoe is het nu met je moeder? Kan die haar verdriet kwijt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig Desi!
Mijn moeder is jong overleden aan uitgezaaide borstkanker. Kan me dus een beetje inleven in je situatie. het is erg moeilijk om vanaf de zijlijn mee te kijken en niks te kunnen doen...
Op het laatst kon mijn moeder ook nog 1 soort chemopil krijgen. Tijdens dat gesprek met de oncoloog was ik ook aanwezig. Het zou haar maximaal 2 weken levensverlenging geven...en de bijwerkingen ervan waren vreselijk! Ik moest op mijn wangen bijten om niet te reageren, maar heb mijn moeder haar keus gelaten. Godzijdank koos ze ervoor om die pil niet te nemen...
Goed dat jullie ook die keuze bij haar laten, hoe moeilijk dat ook is. Snap heel goed dat je zus zo lang mogelijk bij haar kinderen, man en familie wil zijn. Mijn moeder heeft het om die reden ook langer volgehouden dan de artsen in eerste instantie dachten. Een sterke geest...doet veel!
Geniet van de tijd die je nog hebt met je zus. Is er nog oud zeer? Probeer deze uit te praten nu het nog kan! Haal herinneringen op aan jullie jeugd. Schrijf zonodig dingen op! Later kun je het niet terugvragen....Heel veel sterkte Desi!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Isa en Jacc en Tas.
ik doe het ook niet om af te vallen, dat hoeft niet, maar heb een verlangen om lekker "schoon"de zomer in te gaan.
Tas zo'n darmspoeling, daar kan je toch voor naar een speciaal instituut? Heb begrepen dat het niet helemaal vrij van gevaar is om het zelf te doen.
Weet je ook welk nummer dat van de AK was, Jacc? Dan kan ik het in de bieb nog nazien waarschijnlijk.

Over kinderen: tussen mijn 30ste en 40ste jaar heb ik een sterke kinderwens gehad. En toch heb ik altijd gedacht, nee, dat moet ik niet doen. Want ik weet zeker dat ik dag in dag uit, doodsangsten uitgestaan zou hebben. (Afgezien nog van mijn fladderige levenswijze, wat je een kind ook niet kan aandoen, maar dat had ik kunnen aanpassen.)
Mijn tante bij wie ik ben opgegroeid heeft me verschrikkelijk bang gemaakt voor kinderlokkers. Zo erg dat ik bij elke onbekende man die langs het huis liep, totaal in paniek naar binnen vluchtte en tenslotte helemaal niet meer buiten durfde te spelen. Trouwens ook met bekende mannen, want ik was nogal kippig en dat werd pas later ontdekt.

Suus, heel veel sterkte!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha Vie,

ik ben gekke gerrit om zelf in die douche te gaan liggen met een slangetje.
als ik het doe ga ik inderdaad naar een instituut om te laten doen B)
maar ik krijg het vergoedt door de verzekering omdat ik zoveel en zolang medicatie gebruik.
dat is ook de reden dat ik die sapkuur doe en het werkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Eks. Het enigste dat helpt, denk ik, is je kinderen goed waarschuwen, dat er zulke gekken rond lopen. Verder je kinderen nooit alleen naar school laten gaan als dat kan. Als er iets gebeurd en zo'n gek wil wat, flink schreeuwen en duidelijk tegen de kinderen zeggen wat het risico is als ze door een vreemde aangesproken worden. Mij werd vroeger nooit angst in geboezemd voor kinderlokkers maar gezegd, schop, sla, bijt maar en gil maar.


Je kinderen op een vechtsport doen kan ook nooit geen kwaad. Geeft zelfvertrouwen maar laat ze proberen nooit bang te worden, want daar zijn die gestoorden heel gevoelig voor.



Bol, met alle respect maar vlgs werkt het zo niet.

Moet je je kinderen dan bang maken voor alles?? Dit was de BUURMAN en hij is AGENT. Ze is dood gevonden in haar EIGEN straat.
Zoals Tas al schreef worden de meeste misdrijven gepleegd door bekenden en familie. Dus, laten we vooral de angst niet laten regeren. Het is vreselijk tragisch voor dat meisjes, haar ouders, familie enzovoort. Maar het is ook pech hebben, botte pech.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jacc. Ik weet dat van de bezuinigingen van UWV. Het Buro waar ik voor gekozen heb is een voor mensen met psychische achtergrond waarvoor ik in de ZW zit. Als je in de Zw zit kom je er nog door, maken ze uitzonderingen voor. Als je in de WW zit schijnbaar niet.

Gelukkig staat mijn partner en kinderen altijd open om hierover te praten met elkaar. Ze zijn allemaal heel nauw betrokken. Mijn moeder is iemand die nooit open is kunnen zijn over haar gevoelens maar nu heb ik al enkele gesprekken met haar gehad want ze zit helemaal vast. Ten opzichte van mijn zusje moet ze nog opener kunnen zijn en dat is heel moeilijk voor haar.Maar langzaam komt dat wel. Ik hoop dat dat niet te laat komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest gisteren met dat verhaal over Millie ook aan mijn nichtje denken. In België was toen net aan het licht gekomen wat Dutroux allemaal had gedaan. Toen mocht ze niet meer door het bos naar school fietsen. Een tijdje later werd ze doodgereden onderweg naar school...

't Is inderdaad brute pech. Ik ben wel blij dat wij nog zorgeloos konden spelen bij ons in de buurt, in datzelfde bos. Terwijl het toch iets is van alle tijden, vermoed ik, dat meisjes (en jongens) vermoord worden. Niet ver van ons huis stond een heel oude gedenksteen voor een meisje dat daar vermoord teruggevonden was. Toch speelden wij daar...

Moest ik aan denken door dat verhaal van Millie.

En nu ben ik riebedebie!

Doe-oeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi:
Fijn dat je het er in ieder geval goed met je eigen gezin over kunt praten. Vaak is het idd voor een ouder iemand zoals je moeder stukken moeilijker. Goed dat je het probeerd en idd nu kan het nog!

Tasseke:
Slaap ze!

Ik ga even wat doen hier, dus ben ervandoor!;)
Misschien tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi, ik denk dat die vermoeidheid wel eens heel veel te maken kan hebben met jouw zusje, haar ziekte en alles wat daarmee te maken heeft moet energie vreten bij jou hoor. Ik hoop ook dat zij niet zoveel pijn zal hebben, heb weleens gehoord dat dat tegenwoordig niet meer nodig zou zijn, pijnbestrijding tot ieder nivo toch?
Heel veel sterkte hoor.

Ekstertje en Tas: inderdaad kun je je kinders niet in een kooitje zetten om ze te beschermen, bang maken heeft ook geen zin.
Ja, je waarschuwt ze voor gevaarlijke situaties, je maakt voor jouw gevoel duidelijke afspraken met ze over wat ze wel en wat ze niet doen, je probeert ze te leren leven in de 'boze' wereld, en houdt ze als ze jong zijn zo veel mogelijk in de gaten en met ieder jaar dat ze ouder worden moet je ze een stukje meer los laten.
Maar ECHT beschermen tegen het slechte kun je ze niet, je mag alleen maar hopen dat ze een beschermengeltje op hun schouder hebben. Mijn eigen meiskes zijn inmiddels volwassen en het huis uit...... tot nu toe allemaal goed gegaan, maar het blijven altijd je kinders en je zou ze altijd willen blijven beschermen tegen iedereen die ze zou kunnen kwetsen......
Die ouders van dat meiske moeten gek geworden zijn van angst...
Toen jongste een paar jaar geleden een half jaar in spanje woonde belde ze op een gegeven moment in paniek midden in de nacht dat er mannen achter haar aan zaten.... we hoorden haar rennen, haar gezicht zat onder het bloed zei ze ... en toen viel de verbinding weg.....
Niet te bechrijven wat je dan voelt, direkt 112 gebeld, daar een aardige man die aangaf geen spaans te spreken, dus geen contact op kon met de plaatselijke politie daar, ze zouden gaan zoeken naar een mogelijkheid en ons terugbellen.
Affijn, ik op internet zoeken naar telefoonnummer van politie in de plaats daar... gevonden en in mijn beste spaans geprobeerd uit te leggen wat er aan de hand was. ..... jemig, je wordt helemaal gek. kon wel haar adrsdaar oplepelen en aangeven dat ze binnen tien minuten daar ergens liep en aangevallen was, gevaar liep, maar toen moest ik haar voornaam en achternaam gaan spellen..... tssssssssssssssssss kon ik dus niet, toen gooiden ze daar de hoorn er op..... echt je wordt helemaal gek dan.
na een half uur ging de telefoon: dochterlief was 'thuis', politie was toch maar even gaan kijken op dat adres, en hadden haar zien komen rennnen. (bloed kwam van val na struikelen ) . Alles liep gelukkig met een sisser af, maar echt ..je wordthelemaal gek dan.

En toch.... je moet ze weer gewoon loslaten, zelf zei ze na een week: mam, het is gebeurd, er is gelukkig niets ergs gebeurd, ik laat het achter me en ga gewoon verder, anders kan ik beter nu naar huis gaan en nooit meer van mijn kamer afkomen,.
Gelijk heeft ze, maar ik vond het wel knap van haar hoor.

Die ouders van millie hebben een heeeeele tijd in dat soort angst gezeten, vreeselijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
BamBam

quote:


Originally posted by:
bolletje
[/i



Bol, met alle respect maar vlgs werkt het zo niet.




Moet je je kinderen dan bang maken voor alles?? Dit was de BUURMAN en hij is AGENT. Ze is dood gevonden in haar EIGEN straat.


Zoals Tas al schreef worden de meeste misdrijven gepleegd door bekenden en familie. Dus, laten we vooral de angst niet laten regeren. Het is vreselijk tragisch voor dat meisjes, haar ouders, familie enzovoort. Maar het is ook pech hebben, botte pech.



Nee nee juist geen angst in boezemen maar proberen ze weerbaar te maken. Angst is juist een slechte raadgever. angst verlamd. Nee de kinderen juist laten voelen dat ze niet machteloos staan t.o. zulke gasten. Dat ze er zelf iets tegen kunnen doen dat is belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen.

Onvoorstelbaar, wat kunnen jullie veel schrijven zeg....
Ik heb gisteren getracht om het bij te lezen, maar het was onbegonnen werk.

Milly woonde hemelsbreed zo'n 400 meter van mijn huis vandaan.
Met een dochter van bijna 14 geeft dat wel te denken. Wij waarschuwen ze ook voor alles, maar als er een buurman aanbelt, dan doen ze waarschijnlijk ook gewoon de deur open.
Triest en aangrijpend, ik heb er vannacht van wakker gelegen.

Inmiddels ben ik ruim een maand alcoholvrij. De eerste dagen tel je af, maar daarna gaat de tijd verrassend snel eigenlijk.
In de avond weleens - zeer kortstondig - trek in drank, maar iedere ochtend ben ik weer zo blij dat ik niet gedronken heb.

Geniet van het zonnetje allemaal, wellicht neemt dat de gedachten wat weg van de waanzin waar we dagelijks mee geconfronteerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...