Spring naar bijdragen

Vrijdag 26 maart 2010

Frans

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 242
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alaine, zit je nu wel gewoon op een stoel? ;)

Ik heb net iets over mezelf ontdekt. Namelijk, ik eis niet alleen veel van mezelf, maar ik verwacht ook positieve dingen van anderen. Ik kan kennelijk slecht omgaan met traagheid van anderen. Foei!
(En nee Alaine, dat slaat niet op jou,)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond Akelei.;)

Zo lieve mensen ik ga weer afsluiten. Ben ik moe. Nee helemaal niet. Al mijn moeheid die ik maanden lang had, is verdwenen als sneeuw voor de zon. Voel me toppie. Toch dadelijk maar proberen te gaan slapen. Kijken of het lukt. Baal, als ik me goed voel, altijd dat O.L. Heer het slapen uit heeft gevonden, dat had IE niet moeten doen. Dat krijgt hij te horen als ik ooit boven kom. Ik zal zeggen "Zo meneer Heer, ik vind het erg knap hoe U ons gemaakt heeft, zomaar uit aarde en stof, alleen moet U de volgende keer het slapen maar achterwege laten, dat had voor mij niet gehoeven."
Trusten mensen en tot morgen weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie, vanavond zit ik op een stoel. De Ritalin is uitgewerkt voel ik.
Na m'n werkdag (13 uur vandaag!) heb ik weinig puf meer voor de hometrainer, alleen nog een sigaret (ik rook overdag niet).

Hoezo foei? Zolang je het maar van jezelf erkent dat je veel terugverwacht.
Ik weet dat ik ook vaak het zelfde terugverwacht in een relatie met iemand als wat ik erin steek, maar ik heb inmiddels wel gemerkt dat dit een illusie is en vooral veel frustratie oplevert.
We zijn nu eenmaal allemaal verschillend, met een andere achtergrond/moraal.
En dat betekent o.a. dat de één veel energie steekt om de relatie te onderhouden, terwijl de ander zich dat heerlijk laat aanleunen en er dus ook weinig energie in hoeft te steken.
Relaties zijn vaak complementair, maar dat betekent niet persé dat ze evenwichtig zijn.
Als je je er maar goed bij voelt.

En als dat niet zo is: zeggen wat je mist in de ander, en hou het bij jezelf (ik zou het prettig vinden als jij.../als jij dat doet, dan voel ik mij...).
Dan nog kun je de ander niet veranderen, als die niet wil.
Dan zul je of de relatie moeten accepteren, of die verbreken.

Ik heb met een vriendin samengewoond die vrijwel niets deed in het huishouden, en als ik haar daarop aansprak zei ze, dat ze het nog helemaal niet zo vies vond.
Na een tijdje het hele huis in m'n eentje te hebben onderhouden heb ik m'n normen maar wat aangepast: ik wat meer vrije tijd, en minder frustratie om haar. Is toch jarenlang een goede vriendin van me geweest (al ben ik gelukkig later wel naar een schoner huis verhuisd).;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou slaap wel Bol. Ik denk dat de Heer het slapen bedoeld heeft als rust, waar we van mogen profiteren.
Als ik naar mijn kat kijk, die zo vol overgave in rust kan zijn, denk ik: slaap is iets heel goeds.

Hallo Akelei, hoe gaat het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond Akelei.

Trusten Bol.
Als ik 's avonds het zandbakzand uit het gezicht van mijn kleuter veeg (die meestal slaapt als ik laat thuiskom) en hij wordt nog even wakker, vertel ik hem dat Klaas Vaak dat gedaan heeft.
Dan geniet ik wel van die slaap.

Overigens net een onderzoekje gelezen dat informatie beter beklijft als je slaapt. Is aangetoond dat als je steeds kort slaapt na even studeren dat je dan beter onthoudt dan wanneer je dat pas 's avonds laat doet. Blijkbaar moet je brein het tijdens je slaap een plekje geven.
Fris weer op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is zo Alaine. Meestal ben ik heus wel heel tolerant, maar ik ergerde me net even aan altijdlam. Ten eerste vanwege de kapitalen en ten tweede, wat moet je voor gedachte over jezelf hebben als je jezelf altijdlam noemt, en ten derde omdat hij niet snapt dat je mee kan praten op de dagdraad. En ten vierde omdat hij er niet eens moeite voor doet, maar meteen weer uitlogt.
Ik vraag compassie waar ik dat zelf geef.
Maar het is alweer bijna over hoor.

Ik zit op een knielstoel, heel goed voor de rug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaf hem wel duidelijk repliek Vie. Grappig!

Ik ga toch nog maar even wat eten en een laatste roken, dan zo naar bed.
Misschien log ik zo nog even in vanonder de deken (gaat alleen wel erg traag via de internetTV; dit toetsenbord is ook wel veel handiger).
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alaine, slapen gaan is een goed idee, dat ga ik zo ook doen.

Akelei, als je er maar niet bij drinkt. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier kan je gratis een afvalwagen bestellen en alles wat je kwijt wil, aan de straat zetten.
Als je maar de dingen behoudt die je lief zijn.

Welterusten alvast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de muziek te pakken van deze dans:
">http://www.youtube.com/watch?v=tPBWigi5mhc

Daar was ik al een poosje naar op zoek
Echt zo'n lekker uit-je-dak nummer
Die ben ik nu op mn compu aan het zetten en dan zet ik em op koptelefoon, en dan straks lekker swingen op straat tijdens laatste rondje hondje.

Carolien ik zal em ook naar jou toe sturen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha in dat dansje bedoel je ?
Ik ben me al een beetje in deze groep aan het wurmen. Ik heb een gave, dat is dat ik heel goed ben in het onthouden van choreografien.
Komt vanzelf een keertje dat er eentje uitvalt en ze een invaller nodig hebben !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...