Yvonne Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Hoi Isa, wat heerlijk dat het lukt.Wat is een VOG, net zoiets als een verklaring van goed gedrag ... ooooooooooooh onbesproken gedrag soms. ennu... zing nog 1 keer dat leuke liedje van afgelopen week???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Blondie:Fijn te horen dat je het gisteren droog hebt gehouden...En dat slapen dat gaat wel weer komen! Nu niks meer in huis? Misschien moet ik me er niet mee bemoeien, maar dat helpt mij in ieder geval. Hier dus niks in huis en in de supermarkt loop ik niet door de wijngang. Ik denk wel dat ik het kan laten staan, maar zeker weten??Misschien was deze schuiver voor jou nodig om je te laten zien dat je echt radicaal moet stoppen. Ik heb zo'n schuiver helaas ook nodig gehad. Was in januari gestopt met drinken en dacht na 1 maand: ach, eentje kan toch geen kwaad? Het werd een hele fles...Een paar dagen later dus weer gestopt en me hier aangemeld. Hoop dat ik me nu wel bij de les kan houden. Wil nergens afhankelijk van zijn en al helemaal niet van iets als alcohol...Sterkte en je kunt het!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Isa:Fijn, dat is dus best snel toch!Maar wanneer je er veel zin in hebt, kan iets niet snel genoeg gaan:P Ik ken dat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Volgens mij Isa is dat met velen van ons hier...Ik noem mezelf ook altijd het " alles of niets" type...Mooier gezegd: een passievol iemand;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Vonnie ja wat nu zonder drank. We hebben ons jarenlang vast gehouden aan de drank. Er was niets anders. Het gaf ons een kick en even een fijn gevoel. We moeten nu leren om het fijne gevoel ergens anders te gaan halen. Een heel mooi voorbeeld is Isje. Die heeft nu werk en is daar gelukkig mee. Zo zie je maar weer. Als je voor de alcohol iets in de plaats krijgt wat ook een kick geeft, verdwijnt de alcohol op de achtergrond.Hieperdepiep hoera voor Isje:musicnote: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Ik hieperdepiep met bolletje mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frans Geplaatst 26 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 een fjin vooruitzicht om te weten dat ik straks een niet rokende gezonde gezelligheidsdrinker (op feestjes) en op het eind geheelonthouder zal zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Hoi Ekstertje,Hier helaas een vriend die het op de een of andere manier maar niet wil begrijpen dat het een gevaar voor mijn blijft als er alcohol in huis is...Gelukkig is het bij mij wel zo dat wanneer ik niet aan dat eerste wijntje begin, ik ook niet verder meezuip aan zijn bier !!! Raar , toch dat ik dat biertje of enige andere alcohol zo kan laten staan zolang ik niet mijn eerste favo wijntje tot me neem ??? Wat zit een mens toch raar in elkaar !!! Afijn, die eerste laat ik dus staan en daarnaast ook wel een stok achter de deur met mijn medicatie !!!Lijkt hier net wel ofdat ik flink gedronken heb, ben zo duidelig als de pest... Maar daarnaast ook wel een beetje een euforisch gevoel !!! Of het nu de medicatie is of dat ik nu eindelijk berusting heb met mijn besluit niet meer te drinken ? Ik weet het niet !!! Isa : Had mijn VOG binnen een dag of 2 binnen dus als het voor jou meezit ben je volgende week lekker aan het werk !!! Blij voor je maar zal je gezang wel missen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Leuke sfeer vandaag! Gezellig Ik heb net de notaris per mail een bericht gestuurd wanneer ik de nieuwe woning wil laten passeren en hoe laat. Toen ik dat schreef dacht ik nog: "zo hoort dat niet, je hoort te wachten tot je uitgenodigd wordt" Maar omdat ik de datum en tijdstip al weet waarop ik dat wil laten gebeuren, heb ik de notaris zelf maar in kennis gesteld. Een beetje eigenzinnig, oké Ik ben benieuwd naar zijn reactie. Hij moet immers ook maar kunnen. Ik ga maar weer gauw aan het werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Mijn vriend haalt ook soms voor zichzelf een biertje in huis, 2 flesjes of zo...Maar daar kan ik ook wel van afblijven, als er maar niks voor mij in huis staat. Zo kreeg ik laatst van vrienden die op bezoek kwamen een fles wijn. Heel lief, maar die heb ik dezelfde dag nog aan iemand anders meegegeven. Ook heb ik bij een feestje hier laatst voor het bezoek wijn geschonken. Het restant heb ik meegegeven aan het bezoek en wat er daarna nog bleef staan heb ik door de gootsteen gespoeld...Anders zou ik het ook opdrinken:( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Goedemorgen allemaal.... Even bijlezen met een kopje koffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Koffie...dat is een goeie! Had mijn Senseo ook al aangezet en toen...vergeten:$ Ik ga gauw eens een bakkie nemen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Hoi Blondie, het klopt: lastig als je partner niet meegaat in jouw poging. Maar ik heb wel geleerd inmiddels dat ik het niet op mijn partner kan schuiven: IK en niemand anders is verantwoordelijk voor mijn drankgedrag. .Normaal kom ik uit mijn werk, doe boodschappen en ga naar huis (uit mijn werk dus) en dan is het borreluurtje. gezellig op de bank, allebei glas/glaasje en kletsen. Onderwijl kook ik en we eten eenbordje opschoot. NU gooi ik dat om. Ik doe boodschappen, wel bier, geen wijn en ga naar huis. Ik zet een pot thee, geef Kees zijn biertje en neem zelf een beker thee. Dan ga ik koken, dek de tafel gezellig en we gaan eten. Het klinkt raar, maar door anders te doen op het moment dat ik normaal aan de zuup ga is het gemis minder.Ik hoop dat door mijn verandering ook Kees vroegof laat gaat minderen ....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Vicster, als jij vindt dat alcohol iets toevoegt aan een feestje dan heb ik daar totaal geen oordeel over. Mijn vraag was eigenlijk: wat voegt het voor jou toe?Je hebt je hier niet voor niets aangemeld, tenminste ik neem aan dat je een probleem met drank had of hebt.Het lijkt mij zelf dan zo simpel om te gaan ontdekken hoe je zonder dat "hulpmiddel" bent. Jezelf die kans geven om drank niet als een beloning te zien (tenslotte ben je geen pavlov-hondje).Die uitdaging aangaan.Yvonne, ja, een waar iets: we zitten raar in elkaar. Toch kan ik nou na 21 maanden en nog een paar dagen zonder alcohol zeggen: drank is niet wat je er in zoekt. Wat je zoekt zit in jezelf.Isa heel veel plezier met je nieuwe werk (die VOG lukt vast wel, of heb je soms een roofmoord gepleegd Nu nog een eigen huisje.Geldt ook voor Rapilos, maar die is momenteel niet online. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Moet ik toch wat vaker ook in de avond even mn koppie laten zien op het forum, Isa !!! Wat vervelend nu !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Drank is niet wat je er in zoekt. Wat je zoekt zit in jezelf. Vie: Dat vind ik nou eens supermooi gezegt!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Mmmmm...Vie : Je zet me echt aan het denken met je opmerking : "drank is niet wat je er in zoekt. Wat je zoekt zit in jezelf." Weet het ook verstandelijk wel, maar nu eens nog ten uitvoer brengen !!! Ben in ieder geval sterk gemotiveerd en raar maar waar kijk ik uit naar mijn gesprek met mijn psych om aan het werk te gaan met mn innerlijke... Veel te lang voor weggerend/gevlucht !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Ha Isa, ik ben blij voor je!!! Nu nog de rest van ons haha. Toen het van de week zo mooi weer was dacht ik: nou ... ik houd het nog wel even uit, als ik nu naar buiten kijk wil ik toch ook wel weer aan de slag...Over Exota gesproken, ik kan me dit ook nog herinneren van vroeger, wij zetten altijd heel voorzichtig de flessen op de loopband voor het geval dat.. Er bestaat nu trouwens ook nog zo iets, ik drink er momenteel liters van, frambozen glazeuse (moest even op de fles kijken hoe je het spelt).. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 En als het dan komt Isa moet je ook durven en doen!Had ooit een collega en die zei: iedereen krijgt dezelfde portie kansen op zijn pad...Je moet alleen durven bukken;)En dat is jou in ieder geval gelukt!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Ja dat is waar!Ik zit steeds op het verkeerde draadje! Kom steeds uit op Woorddomino en vraag me dan af: waar hebben ze het in hemelsnaam over?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 hihi, jacc, gezellig, doe dan lekker mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Jacc als iemand een berichtje plaatst, komt dat bovenaan de rij te staan. Als ze bij woorddomino een berichtje plaatsen komt dat dan, boven aan de lijst. Bij woorddomino gaat het er om dat jij weer een nieuwe zin vormt bij het laatst geplaatste woordje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 om te beginnen van je laatste vrije dagen dus isa. en verder zorgen dat je er helemaal klaar voor bent... juiste kleren paraat, goeie tas? haartjes oke? moest je nog iets regelen wat normaal onder werktijden alleen maar kan.. nu kan het nog, straks moet je er uren voor opnemen,. Maar vooral: geniet ervan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Het was niet eens wijs bedoeld, Ekstertje en Blondie, maar inmiddels ervaring.Ik vind een leven zonder roes gewoon spannender en uitdagender.En dat was helemaal niet gemakkelijk. Al die keren dat ik tegen de muren opvloog omdat het leven zo leeg leek.Maar het is niet leeg. Als je jezelf belangrijk genoeg vindt om echt voor jezelf te gaan. Dat je echt voor jezelf gaat! Dat voelt wel goed, ja.En ik vind mensen die kiezen voor zichzelf tegenwoordig ook veel spannender.Jacc, zeg niet dat je aan de Fernandes bent. Dat lijkt namelijk veel op de ouderwetse gazeuse. Maar vreselijk veel suiker, en dat is niet goed voor je hersengeluksstofjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2010 Vie:Misschien niet wijs bedoeld, maar wel wijs gezegd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden