Spring naar bijdragen

Dinsdag 30 maart 2010

Yvonne

Aanbevolen berichten

Van toen ik stopte met drinken weet ik nog dat ik de eerste week een naar soort hoofdpijn had. Alsof er een steen in mijn hoofd zat. Later heb ik van een verslavingsdeskundige vernomen dat dat niets anders is dan een gebrek aan suiker. Snoepen heb ik namelijk nooit veel gedaan, dus daar compenseerde ik het niet mee.
Chagrijnig werd ik niet, maar wel erg rusteloos. De verschijnselen van stoppen met snoepen zullen wel een beetje lijken op stoppen met drinken.
Tapas, weet je wel dat fruit veel gezonde suikers bevat die misschien het gemis aan snoep-suiker kunnen vervangen?

Rapilos ik duim morgen voor je. Klinkt wel erg leuk zeg, dat huisje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, lamgeslagen gevoel..
Je hebt gelijk, ik wordt ook altijd erg moe van te veel verkeerde suikers.
Zelfs, zo erg, dat als ik met m'n wandelclubje een eind ging lopen, nooit geen ijsje onderweg nam, omdat dat inderdaad een heel moe en loom gevoel in m,n benen gaf.
Iedereen vond dat gek, maar misschien, ben ik daarom ook wel zo gevoelig voor alcohol wie zal het zeggen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das een goeie Coco vanaf morgen eet ik van het bord te koop en zet het eetbord in de tuin want dat zal beslist meer aandacht trekken hahaha.

Ja heeft Rapilos gelijk in denk ik. Heb dat ook meerdere malen gelezen dat suiker omgezet wordt in alcohol. Staat hier ook ergens maar kan het natuurlijk weer eens niet zo snel vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook helemaal geen snoeper totdat ik stopte met roken vandaag 6 maanden geleden, gelijk
met stoppen met drinken.
Vanaf dat moment was er geen snoep en koek meer veilig en
niet eentje nee hele pakken tegelijk, en chips enzo ook, taalde ik eerder
niet naar!
Was wel een onnoemelijke snoeper toen ik jong was vóórdat ik ging roken ..
maar dik werd ik er niet van! was een gespierde spijker ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben bezig met een koolhydraatvrij dieet. Dus geen suikers en verkeerde koolhydraten. Wordt je heel snel fit van. Na 2 weken heel langzaam weer invoeren en zodra je weer wat voelt van futloosheid en dergelijke deze weer wat terugbrengen. Zeer makkelijk en zonder honger!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Bol, ik ben zelf nog te wakker van alle gebeurtenissen van vandaag, dus ik blijf nog even hangen. Maar voor jou een goede nacht toegewenst.

Trouwens, nu snap ik ook waarom ik geen cruesli met van die chocobolletjes er in moet eten voordat ik ga sporten. Geen wonder dat ik dan het gevoel heb dat ik lood in mijn benen heb.
Nu even uitzoeken wat ik dan het beste wèl kan eten voor het trainen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coco,
Het is toch een soort onvrede wegsnoepen, wegdrinken.wegroken.
Tenminste dat is mijn ervaring.
Als ik goed in m'n vel zit, vind ik het ook zonde om mijn lichaam al die ongezondheid aan te doen, en ga dan automatisch goed voor mezelf zorgen door gezond te eten, goed te bewegen, voldoende rust enz..

Trouwens superknap van jou om tegelijkertijd te stoppen met zowel roken als drinken.
Ik heb het ook alle twee gedaan , maar ben gestopt met een tussenpose van bijna 20 jaar,(eerst gestopt met roken, toen met drinken)

Desi, ik geloof ook wel in dat soor dieet wat jij zegt.
Kan ook heel slaperig worden van b.v. een boterham met kaas, maar ja vind dat nu juist zo lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen sterfdag van mijn moeder. Waarom gaat die pijn nooit eens over en zit ik nu te janken bij de liedjes van haar uitvaart? Mis haar zo vreselijk maar vind het wel een goed teken dat we veel van elkaar gehouden hebben en dat kunnen velen niet zeggen. Ja ook zij was op haar 68 te jong maar de manier waarop. Wordt dus weer een @ dag. Maja dan is maart eindelijk voorbij met al die sterfdagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind zelf die crackers met fruit en/of rozijnen enzo erin wel lekker..hoe heten die dingen ook weer
of yoghurt met fruit..
of ontbijtkoek met boter..
maar of je hier slank bij blijft ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos
dank je.
het valt af en toe echt niet mee nee. Twee tegelijk.
Maar het niet roken vind ik veel moeilijker dan het niet drinken
hoewel ik een uitglijder met drank heb gehad en niet weer ben
gaan roken.
Ik denk daar vele keren meer aan dan aan het drinken.
Hoewel er nu ook dagen zijn dat ik er niet naar taal hoor.
Maar af en toe steekt het scherp de kop op en denk ik": why not?
val ik ook weer af wat er nu aan zit. Maar nee, zooooo zonde om
weer te beginnen. Dan maar wat moeite doen om die paar kilo's
er weer af te krijgen, maar ik maak er geen hele toestand van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup
Ik moet mijn vader nu ook al 10 jaar missen en mis hem als was het de dag van gisteren dat hij is overleden. Hij is 63 jaar geworden. Veel te jong.

"Zij die wij liefhebben en verloren,
zijn niet meer waar zij waren,
maar zijn altijd waar wij zijn".

Sterkte :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ola, Alf en Ari, way to go. Ga maar wat leuk doen met al die uitgespaarde fleuries.

Goeie meeting gehad vanavond, we waren met elf! Leuk hoor.

Wing, wie ik ben, wat ik ben, tja...ik voel dat ik dat niet altijd zo goed weet/voel/ervaar. I'm working on it. Let go, let God, accepteer wat ik niet kan veranderen en al die sjips, ben bezig, ben bezig.
Geduld. Moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik weet het Rapi, tenminste ik kijk net op het pak wat er allemaal aan zoetigheid in zit.
Maar omdat ik niet hoef te lijnen ofzo, lette ik daar eerder nooit zo op.

Druppeltje, zou je moeder willen dat haar sterfdag elk jaar weer zo'n droeve dag voor je is? Ik bedoel, zou je er niet een mooie gedenkdag van kunnen maken op een of andere manier?
Ik weet niet wat jouw moeder en jij samen leuk vonden om te doen, maar misschien kun je iets gaan doen dat daarmee te maken heeft. Ik bedenk maar wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coco,
Hou vol hoor,
Zoals je zelf al zegt..zonde,zonde om weer te beginnen.
Mijn man is ook gestopt met drinken, sinds ik weg ben, maar geeft ook aan dat hij het veel moeilijker vind om te stoppen met roken.
Hij rookt dus nog steeds.
Zelf heb ik tot een heel jaar vlagen van vreselijke trek in een sigaret gehad.
Maar de tussenposes van die vlagen werden steeds minder.
Nu taal ik er allang niet meer naar.
Hou je daar maar aan vast, op den duur gaat het steeds beterl, en je bent nu zo supergoed bezig

Verder, lieve mensen, ga ik de raad van Bol opvolgen en m,n bed induiken.
Morgen weer een lange dag.!
,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...