Spring naar bijdragen

01 april 2010


Frans

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 383
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dar goedemorgen:
Ik vind het eigenlijk wel een stoere actie van je! Mijn ouders hebben mij niet gedoopt juist om die reden en ik ben er blij om. Zij (mijn ouders dus) vonden dat ik op latere leeftijd zelf wel een keuze hierin kon maken. Maar dat heb ik dus nooit gedaan.
In die zin dat ik dus niet bij een kerk hoor en eigenlijk ook niet meer gelovig ben. Heb wel respect voor eenieders keuze hoor. Zou ook mijn lidmaatschap opzeggen wanneer ik me bij een "club" niet thuis zou voelen, bij welke club dan ook!

Vicster goedemorgen:
geen rook èn geen drank! Supergoed!:) Wat een heldere ochtend zal jij hebben! Geniet ervan!

Alle latere inloggers ook goedemorgen!
Hier alles prima. Zit nu op dag 37 en dat zonder al teveel problemen. Het slapen gaat wel weer wat minder, maar als dat alles is;)
Fijne donderdag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe stom kan je zijn om tot twee keer aan toe op annuleren te drukken ipv verzenden :huh:

ik heb me weer verslapen! en over vijf minuten moet ik alweer rennen
zo kom ik dus nooit van dat joggingpak af!

Dar,

als eerste gefeliciteerd met moeders :present:

Heb je de beslissing om je uit te schrivjen genomen naar aanleiding van alle berichten van de afgelopen tijd?

Nu ben ik niet zo een kerkganger maar ik vind het wel moeilijk om je zomaar uit te schrijven, er gebeuren tenslotte ook heel veel mooie en goede dingen in de kerk, mogen we niet vergeten.
Als het voor jou goed voelt.............uitschrijven dan maar.
maar maak het voor een ander niet al te makkelijk, het blijft een beslissing waar wel eerst heel goed overnagedacht dient te worden.

pfff, nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen :D

Goedemorgen trouwens allemaal
weer te druk en druistig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar,

ik geloof in God maar in geen enkel instituut en toch ben ik overtuigd dat God gewoon naar me luistert.

maar wat voor ons geldt, werkt voor een ander niet zo.
het is en blijft een hele stap, waar heel veel emoties aan vast kunnen zitten.
het is vaak meer dan alleen een inschrijving en niet vergeten, juist in moeilijke tijden is de kerk wel een gebeuren waar heel veel mensen naar terug grijpen.

ik zeg alleen maar, eerst goed nadenken en dan pas doen
geldt trouwens voor alles

pfff, ook nooit gedacht dat ik dit zou zeggen
mm, wonderlijke ochtend dus :D

ik ga mijn eigen advies opvolgen!
ik spring op de fiets en denk eerst even na!

laters allemaal weer
en voor de werkers onderons
werk ze!
en maak er een mooie dag van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas, ren ze! Ja ik heb gisteren een superleuke dag gehad en nee, ik voelde me vanmorgen niet anders.

Ik kan me best voorstellen dat er zoveel afscheidingsgroepen zijn binnen de kerk. Onvrede, teleurstelling...
Gelukkig hebben we tegenwoordig zoveel keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft religie.
Ik kom 2 x per jaar in de kerk en dat is uit respect voor mijn overleden vader. Mijn moeder "bestelt" 2 missen. 1 in de buurt van zijn verjaardag en 1 in de buurt van zijn sterfdatum.

Verder ben ik van mening dat iedereen vrij is om te geloven wat ze willen. Ik geloof ook echt wel dat er iets is... Of dat nu in de vorm van een god, een Allah, een boeddha of weet ik wie.. geen idee.

Wat betreft de kerk.. Behalve de 2 keren dat ik er dus per jaar kom heb ik daar verder niets te zoeken.

Gisteren nog wel met rook en zonder alcohol. Vandaag geen nicotine en geen alcohol.

Ik meldde al dat ik in eerste instantie terug wil naar gelegenheidsdrinker. Dus een drankje in gezelschap. Vrijdag a.s. krijg ik bezoek van een maatje die ik al heel lang niet meer gezien heb. Dan zullen er wel wat flesjes opengaan. Maar netjes binnen de perken. Zoals ik mezelf heb voorgenomen. Kijk er naar uit in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen kanjers,

Ferry hiep hiep hoera.:heart::sun::light::heart::light::sun::heart::light::sun::rose:

Ja het geloof. Dat is niet zo'n makkelijk onderwerp. Of misshien wel? Ik ben later gedoopt omdat mijn ouders ook zoiets hadden, de kinderen moeten dat zelf beslissen.
Ik ben ook geen kerkganger hoor, vind dit inderdaad niet zo belangrijk. Ik ben er op afgeknapt omdat ik zag dat er mensen vooraan in de kerk zaten die in het dagelijks leven niet zo fris in elkaar zaten.
Nee ik geloof heel sterk maar niet om daarvoor naar de kerk te gaan.
Als je hoort dat er zoveel uit de bijbel weg gelaten is, omdat men anders niet genoeg zieltjes kreeg, is dat geen goede zaak. Ik heb het gevoel dat ik gemannipuleerd word en das niet prettig. Biechten enz.
Men werkt vaak op het schuldgevoel van de mensen en daarom niet goed.
Verder heb ik gedroomd dat ik zou gaan drinken. Ik voelde de onrust en was ook sterke drank aan het uitdelen om mensen een plezier te doen, en daardoor mijn eigen drankmisbruik te verbloemen.
Dadelijk maar weer gauw een groene pakken.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Nou ja allemaal, volgens mij zit ik hier nu helemaal alleen, ik zie allemaal uitgelogde mensen.
Over de kerk gesproken, ik ben ook lid van de kerk maar dan van de protestandse. Ben 7 jaar niet in de kerk geweest. Dat kwam ook omdat ik op een vervelende manier van mijn koor ben weggegaan.
Met pasen ga ik weer naar een dienst en dát heeft er weer mee te maken dat ik een dominee heb waar ik erg erg veel aan heb en ik wil proberen om me weer goed te voelen in de kerk.
Echter ik ga niet elke zondag maar gewoon wanneer ik er behoefte aan heb.
Toen ik nog elke zondag ging, ging ik uit gewoonte.
Aangezien ik vorige week immers gedronken heb en daarna zo in de put zat heb ik een paar goede besluiten genomen. Eén ervan is om nooit meer een rol te spelen. Als ik dus wil kerken doe ik dat omdat ík dat wil en misschien omdat ik God zoek.
Of ik Hem vinden kan is vers 2.

Heftige woorden zo op de vroege morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ik bedoel ermee, en nu moet je me kennen om dit te snappen maar in mijn leven staat het woordje Waarom centraal.
Waarom is dat zo, waarom werkt dat zo, hoogst irritant.
Mijn man zegt altijd, accepteer toch eens dat dingen gewoon zo zijn maar dat is moeilijk voor mij.
Dat heb ik ook met het geloof en dus ook met God, daarom zoek ik Hem.
Waarom geloof ik in een God, hoe ziet Hij eruit, hoort Hij mij als ik bid, snap je het of ben ik weer vaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Moet pas om 13.00 beginnen.
De kerk, daar heb ik eigenlijk ook niets meer mee.
Ben R.K. opgevoed, maar jeetje, wat een show er omheen.

Heb overgens heel slecht geslapen, voel me doodmoe.
Tja, klaag,klaag, hebben jullie ook niets aan he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ER, ik heb vernomen dat God jou zoekt. Tenminste, van de week kreeg ik een folder in de hand gedrukt waarop stond: Jezus zoekt u.
Nou, dacht ik, hier ben ik dan, waar blijven de strijkorkesten en de opkomende zonnen?
Nee ik maak er een geintje van, sorry. Ik denk nog steeds dat wat je zoekt, al in jezelf zit. En als je dat nou maar liefhebt en eert, ben je al een eind op weg.

P.S. hier is het natte sneeuw, nota bene.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...