Spring naar bijdragen

zaterdag 3 april 2010


smart

Aanbevolen berichten

En als we dan toch in de nostalgie modus staan,
kennen jullie het tollen, elastieken en diabolo nog?
En als klap op de vuurpijl de schillenman die een paar keer
per week met paard en wagen het groene afval kwam halen?
Of de kolenboer, die zagen er toch wel eng uit, zwarte gezichten
en mijn moeder was dan een paar dagen bezig het trappenhuis schoon
te maken.
Alles zat dat onder het roet door de jute zakken waarin de kolen
werden gebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 387
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat vind ik ook zo gek Tina, dat sommige diensten alleen nog maar via internet gaan. Dan denk ik toch aan oudere mensen die misschien helemaal niet meer aan het digitale leven willen of kunnen. Wat moeten die dan?
Maar verder zou ik niet meer zonder internet willen. Dat vind ik toch wel erg prettig, hoe snel je informatie kan bemachtigen en hoeveel mensen je ontmoet die je anders nooit in je leven gehad zou hebben.
En een mobieltje, tja, als ik afgesproken heb met iemand en ik sta weer eens net aan de verkeerde kant van de straat is het toch wel verdraaid handig.
Maar je hebt gelijk hoor, het kan ook te ver gaan. Zeker jonge mensen, als je dan ziet dat die werkelijk constant met dat ding in hun handen lopen, alsof ze verloren zijn zonder. Beetje eng, zelfs, alsof ze niet helemaal meer van deze wereld zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of hadden we zo'n frietmachine al gehad, kennen jullie dat nog? Zo'n rooster waar je een aardappel door moest duwen, en dan kreeg je frieten.
En die gingen ook niet in een frituur waarvan je de tijd in kan stellen, maar levensgevaarlijk op het fornuis.
Wat ik nog regelmatig gebruik is een petroliestel, ooit eens ergens op een rommelmarkt gekocht.
En ik zeg nog steeds: geen stoofvlees zo lekker als wat een dag lang op dat stel heeft staan pruttelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

mijn Paps is bijna 80 jaar,
goed van verstand hoor, daar niet van.
Toch bemerk ik dat het bankieren hem niet meer zo makkelijk afgaat.
Gelukkig kan ik hem helpen.
Hij heeft ook een mobieltje, hahaha, hij vergeet het altijd mee te nemen.
Ach, voor ouderen valt het niet altijd mee om in deze snelle maatschappij te leven.
Ik vind het zelf al een heel gedoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

elastieken en de schillenboer, ja die ken ik nog
laatst zat ik uit het niets een heel stom liedje te zingen,
wie is de held van de dag, biotex biotex

Vroeger kreeg je bij de biotex singeltjes met een verhaal er op en liedjes
het pakje biotex was daarin de held

en tot mijn verbazing kon ik het nog terugvinden op youtube :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

Geen tijd om te lezen, eerst maar gaan sporten en daarna boodschappen doen.
En waarom blijft mijn huis niet GEWOON SCHOON????? Ik haat dat HH werk, ben ik niet voor in de wieg gelegd:wacko:
Maar ja, geen kabouters te bekennen hier, dus ik zal het zelf moetn doen.

Dag, dag, tot later
Fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Dar, jij hebt het wel eens over die oudere vriendin van jou, een wijze en pientere vrouw.
Hoe staat zij daar in, al dat nieuws?
Ik hoop zelf toch met de jaren ook goed bij de tijd te blijven en me aan te passen.
Ik neem maar iets: ik weet niet of jullie wel eens gebruik maken van het openbaar vervoer, maar hier in het zuidwesten kan je nergens meer heen zonder OV-chipkaart. En dan zie ik toch dat oudere mensen dat soms allemaal niet meer snappen en met die poortjes staan te klooien, of steevast vergeten uit te checken.
Dat hulpeloze, ergens ergert het me, en het maakt me ook bang om zelf mettertijd niet meer mee te kunnen in de veranderingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poedel ze Dar!

Ik kreeg voor mijn verjaardag van mijn kleinkind een fles bodymousse die naar chocola en vanille ruikt. Echt waar, ik moest er zo om lachen.
Dus ik ga ook maar een poedelen en me in-moussen, maar ik hoop niet dat ik dan de verdere dag besnuffeld ben.
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffffffffffffffff ..... kom net terug van boodschappen doen...... was nog net op tijd, toen ik terugkwam was er al geen parkeerplekje meer te vinden, mensen zijn al weer rondjes aan het rijden.....
En de supermarkt al weer vol met krijskinderen, heb ik lekker weten te ontlopen hihi.
Toen ik klein was kwam de melkboer nog voorbij met een kar die door een grote hond werd getrokken, en een vriendinnetje van mij daar hadden ze de wc nog buiten: een hokje met een soort bankje erin en daarin een gat met emmer, deksel er op, werd 1 keer in de week geleegd bij de strondkar. .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vonneke, nee dat heb ik niet meer mee gemaakt. Een kar met hond ervoor. Wel met een paard. Dat was de groentenboer. Toen was ik al bang voor paarden. Man wat was die groot.
En duimdrop, daar was ik gek op. Verdiende geld met runnen. Touristen weg brengen bij een hotel of pension, en dan verdiende je daar wat geld mee. Liep ooit met 10,00 gld. op zak. En dat voor een kind van een jaar of 8-9. Daarvan kocht ik bergen snoep, die ik dan weer uitdeelde. Zwart- wit, drop enz. En ook ging ik trampolienen. Ja dat waren mooie tijden zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond ik wel zielig hoor die hond, moest ook in de winter en zo.l.... bah.
Dan woonde jij zeker in een toeristenplaats?
Ik woonde in die tijd nog in een heel klein dorpje waar je in een kwartier omheen kon lopen....... daar was echt helemaal niets te beleven, behalve dan dat je heerlijk alle ruimte had om buiten te spelen.
En jeetje 10 gulden , dat was echt een kapitaal in die tijd.
Wij hadden een snoepwinkeltje en daar kon je allerlei snoep voor 1 cent uitkiezen..... grote wijnballen waren wel heel duur: 5 cent. Maar ouwol was bijvoorbeeld maar 1 cent.
En paarden???? hartstikke bang voor... voelen ze volgens mij hoor.
Ik heb eens tijdens een wandeling door de weilanden met een vriendin vlak bij een paard gestaan.... zat we een hek tussen gelukkig.
Die vriendin is dus gek op paarden, stond te knuffelen met dat beest en had zoiets van: Von, doe niet zo stom, hij is hartstikke lief, aai hem maar over zijn .... neus, uhh voorhoofd of zo.
Affijn, ik overwon mijn angst, deed twee stappen naar voren en aaide terwijl ik zei: wat ben jij moooooooooooi, jeetje wat een lief paard.
Vervolgens keek dat beest me aan schoot naar voren met zun kop en beet in mun tiet......
Sindsdien hou ik het maar bij honden en katten en zo, hihi.
Zelfs een koe durf ik te aaien , maar paarden.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja vonneke die ouwol ken ik ook nog. Dat waren rose en gele blaadjes die je op kon eten. Ken jij zeekaak nog? Dat waren hele harde kaakjes met gaatjes erin.
Ja ik woonde toen in Scheveningen. Veel kattenkwaad uit gehaald. Belletje trekken. Poep oprapen met een oude krant, aan steken en dan belletje trekken. Kwamen die mensen naar buiten en probeerde dat uit te trappen hihihihi.
Steentjes op de rails leggen en dan wachten tot er een tram aan kwam. Ja dat was nog kattenkwaad. Niets vergeleken met wat ze nu flikken. Nu steken ze mensen dood als het ze niet zint. Nou ik was verre van lief vroeger. In twaalf jaar tijd 10 scholen gehad, werd overal afgetrapt omdat ik altijd ruzie had, maar spijbelen dat durfde ik toch niet, en een grote bek geven aan ouderen, was helemaal uit den boze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat meeeeeen je niet: Jij van scholen afgetrapt???? niet te geloven.
ik ben op de middelbare school 1 keer de klas uitgestuurd..... moest naar de rector..... hele strenge man en daar was ik dus als de dood voor. Met het gevolg dat ik van de zenuwen verschrikkelijk de slappe lach kreeg toen ik die kamer stond en die lelijke kale kop zag..... nou je kunt de gevolgen wel raden, hihi.
Belletje trekken was leuk, deden wij ook
Dat van die poep met krant en zo heb ik nooit gedaan, hoorde pas van het bestaan toen we zelf al kinderen hadden en in Wateringen gingen wonen..... schijnt streekgebonden te zijn dus ;)
Ach weet je Bol, tuurlijk gebeuren er tegenwoordig heel veel erge dingen.
Maar er is ook zoveel jeugd die wel deugt en goed wil.
Alleen komen altijd de slechte dingen in het nieuws.
Ik heb een poosje geleden bij het wegrijden bij een tankstation op de snelweg mijn open tas op de auto laten staan..... (je wil niet weten wat daar allemaal in zit) .
toen we het doorhadden lag dat ding al lang op de snelweg.
Auto de vluchtstrook op en terugrennen.....
Reed er achter ons een auto met drie jongens.... zelf overdag zou ik een straatje om zijn gegaan als ik ze tegen was gekomen.
Maar die jongens hadden wel hun auto midden op de rijbaan gezet zodat niemand over mijn spullen kon rijden.
en waren alles bijelkaar aan het rapen.
mobieltje in deeltjes , portemonnee opengevallen...... Ik kreeg alles terug ,alles, ook mijn pinpas en credit card en zo, dikke pluim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge Isje. Vissersfamilie? Wow ik zou willen dat ik dat ook in de familie had. Wat dat was vroeger een grote hobby van me.

Ja Von. dat zijn andere verhalen zeg, maar de jeugd vandaag is toch veel anders denk ik. Tuurlijk heb ik ook ervaringen met goeie mensen tegenwoordig, maar vroeger haalde je het toch niet in je hoofd om zoveel geweld te gebruiken? Tenminste? Ik kon wel iemand in elkaar slaan, maar het was toch anders.
Vroeger konden mijn vriendin, en ik de duinen in om bramen te zoeken. Goed mijn ouders waren wel bang maar tegenwoordig zou ik mijn kinderen dat niet laten doen.
Er was vroeger meer respect, en dat mis ik vandaag de dag veel meer. Niet dat ik er nu zo veel mee te maken heb hoor, maar zoveel geweld? Nee ik denk niet dat dat vroeger zo erg was.

Dar. de zeekaak die ik ken, was 4kant. Maar het ziet er wel hetzelfde uit. Wat leuk dat je dat opgezocht hebt.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt ook wel gelijk hoor Bol,
maar ik probeer toch zo veel mogelijk naar de andere kant te kijken..... misschien doe ik mijn ogen wel een beetje dicht hoor.
Ik ben zo bang voor generaliseren.
Zoiets van : alle roemenen zijn slecht, de jeugd van tegenwoordig is agressief.
En dan denk ik : je zal maar een roemeen zijn die goudeerlijk is en hard wil werken en zo.
Ik woon al jaren in friesland, daar gaat het tussen groningers en friezen een beetje in het klein: en het gekke is: het zijn allemaal mensen, dur zitten klojo's tussen , dur zitten sukkels tussen, dur zitten hartelijke en open mensen tussen,......
Ach, ik hou het er altijd maar op dat er goeie en slechte mensen zijn.... maakt niet uit wat voor kleur en zo,
Maar ik geloof inderdaad wel dat er meer slechtigheid is tegenwoordig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

walgelijk zoiets Dar.
Dat doe je toch alleen als je echt hartstikke gek bent??

Wat betreft die bramen.... wij gaan met regelmaat een paar dagen naar een huisje in Drenthe.... wandelen daar dan veel en niets is lekkerder dan onderweg een paar bramenstruiken tegenkomen....... dat is echt kikken hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...