Spring naar bijdragen

Woensdag 7 april 2010

Frans

Aanbevolen berichten

Ik wil iets met jullie delen.
Jarenlang heb ik zo nu en dan therapie gehad omdat ik het weer eens niet zag zitten.
We konden er echter nooit een vinger achter krijgen wat het was.
Toen de drank bij mij in het spel kwam, kwam ik op een gegeven moment, nu 8 jaar geleden, terecht bij de verslavingszorg. Ben opgenomen geweest, al met al een jaar lang en vervolgens nog 6 jaar ambulant bij een hele goede psychotherapeut.
Enkele maanden geleden is die met haar werk gestopt door een drama in haar leven.
Ik kreeg iemand anders, een maatschappelijk werkster en het leek erop dat dat contact goed was.
Goed ja, zolang het goed met mij ging maar twee weken geleden ging het door een terugval of hoe je het maar noemt heel slecht met mij en toen liet x zich aardig kennen.
Ze had het maar steeds over zichzelf, zei: ik schrik hier van, en ik vind het vervelend.
Ze heeft mijn man gebeld en ook daar deed ze zo en vertelde hem dat ze eraan twijffelt of ze nog wel met mij verder wil.
Na dit een paar dagen op mij in gewerkt te hebben, besloot ik haar een mail te sturen om de samenwerking stop te zetten. Ik ben het vertrouwen in haar kwijt.
Ook heb ik een mail gestuurd naar de verslavingszorg met een cc van de mail van x.
Niets gehoord tot nu toe.
Wat vinden jullie hiervan, heb ik er goed aan gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ER
Ik vind het vreemd dat je van een goede psych
overging naar een MW, een hele andere discipline
Zoals je het contact beschrijft lijkt het mij
dat je er goed aan hebt gedaan om er mee
te stoppen.
Wat deed haar twijfelen om met jou verder te gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, verlicht,
Nirwana
Heb nog een eind te gaan, bezit nog geen van de
Zes Bovennatuurlijke Krachten (Pali: abhiññ?) ..:D

Ik moet nu echt aan die berg beginnen
op het bureau
de middagpauze heb ik al verspeeld :wacko:

Ook nog naar de BA straks.....
Jammer, vond het weer aangenaam
verpozen hier.
Laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa, mijn man en zij hadden nooit contact, alleen heel in het begin, toen ik haar net had even een kennismakingsgesprek.
de organisatie heb ik gemaild omdat ik hen wilde bedanken voor de afgelopen jaren en de reden waarom ik de samenwerking stopzette.
Alf, ja dat vond ik ook gek, een MW. Haalt het ook niet bij mijn psych.
En de reden dat ze twijffelde is dat ik niet tegen haar had gezegd dat ik in het ziekenhuis was geweest.
Ik had gedronken met Refusal en ben daar erg ziek op geworden en dat wist ze maar dat ik ervoor in het ziekenhuis was geweest wist ze niet, en dat vond ze zo vervelend.
Mijn man heeft ook tegen haar gezegd dat toen we in het ziekenhuis waren, we niet in eerste instantie aan haar dachten en dat was tegen het zere been.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er: ik vind dat je groot gelijk hebt om en dit geval een einde te maken aan het contact met haar. Als er geen vertrouwen in elkaar is zeker over zoiets belangrijks als verslavingszorg heb jij recht op een ander contactpersoon. Dit is mij bij mijn eerste contact ook medegedeeld door de verslavingszorg zelf. Ze mogen je vanwege een uitglijder niet veroordelen maar moeten je er weer bovenop helpen. Kom op voor je recht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt ook Isa, ik had bij mijn bericht aan de verslavingszorg ook de mail van haar doorgestuurd zodat ze konden lezen wat ik haar geschreven had en ze zo de reden van stopzetten konden zien.
Dees, Dat stuit me ook het meest tegen de borst.
Ik heb in het verleden wel vaker uitglijders gehad en nooit is er zo furieus op gereageerd, altijd met empathie.
Natuurlijk ook met een, hoe zeg je dat nou, pedagogisch tikje?, maar dat is logisch.
Ik weet dat ik zo dom ben geweest als een oliebol maar ik wens niet iemand bij me te hebben die me met harde woorden de les gaat lezen.
Boosheid helpt niet bij mij, heb ik in mijn leven al genoeg van gehad en ik maak nu zelf uit met wie ik in contact sta, nóóit meer bepaalt iemand anders dat ik mijn hoofd moet buigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ER
Van Psych naar MW slaat nergens op,
hele andere discipline.
Wat raar dat ze je man erin betrekt of was
dat de bedoeling?
Harde aanpak met averechtse uitwerking...
Natuurlijk bepaal jij zelf wie jou behandelt! Er moet
wel een klik zijn, anders zinloos.
Jij gaat niet jezelf blootgeven aan iemand waar je geen
vertrouwensband mee voelt.

En dan Psychologie en Filosofie,
tja de rode draad in mijn leven wel
Altijd al bezig geweest met de vraag van het hoe
en waarom van alles.
"Alles" mooi woord om over te filosoferen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coco, dat ze mijn man erin betrekt was zeker niet de bedoeling maar zij voelde zich alleen staan in haar boosheid en wilde een maatje.
Daarbij vergat ze dat mijn man en ik op één lijn zitten en ze haar ei niet bij hem kwijt kon.
Natuurlijk wil mijn man wel over mij praten met een hulpverlener maar ze wilde een pact met hem sluiten, tegen mij, en dan ben je bij hem op het verkeerde adres.

Ja de waarom vraag he, ik heb het daar een paar dagen geleden ook over gehad hier op het forum.
Lastig soms maar oh zo leuk om met gelijkgestemden over te praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ER
Nou dan is het helemaal belachelijk!
Is dat mens niet goed bij d'r hoofd ofzo..
Overleg en steun had zij moeten vinden
bij een collega van haar als ze niet weet
hoe er mee om te gaan. Misschien reiken
haar competenties niet ver genoeg.
Nou ja dat misschien kan ik wel weglaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag.

Em. Fylosofie,literatuur en psychologie waren m'n lievelingsvakken! Heb me ook al es afgevraagd of je onderschrift wel doordacht was! Dat weet ik nu dus!:D

Bravo Blondie!

Nu zit ik ook de hele dag met dat liedje in m'n hoofd Isa!

Vie succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeminee !!! Sta dus nog steeds ingelogd... Vergeten uit te loggen...

Druk bezig geweest in mijn tuintje, vrijdag komt mn loungeset binnen dus effe heftig opgeruimd en plaats gemaakt...
Hoop ik dat ik vrijdag lekker in het :rose: kan gaan genieten... :D

Emma:present:
Groot gelijk dat je bij geen vertrouwen verzoekt om een andere behandelaar... Begrijp zoiezo niet dat je een MW toegewezen krijgt ipv een psych, maar dat hebben er al meerdere gezegd, dus eigenlijk niet veel meer aan toe te voegen...
Succes en laat je niet op je kop zitten he !!!

Isa :
Thnx, voel me inderdaad een stuk positiever en straal dat ook uit... Zou bijna ook gaan zingen ;)
Maar hoe staat het nu bij jou ? Wanneer kun je aan het werk ? VOG al binnen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjongejongejongejonge... pffff, asjemenou.
Dit was dus nog helemaal de echte therapie niet, maar weer een andere psychologe die in overleg met de twee eerdere intakers, een behandelingsvoorstel heeft gedaan. En dat wordt keihard werken.
Ik krijg een individuele therapie voor angst- en piekerklachten en groepstherapie met allemaal mensen die net zulke sociale angsthazen zijn als ik. Verder vrijdag nog een gesprek met een psychiater om te praten over eventuele medicatie. Was trouwens wel een ontzettend lieve vrouw met wie ik sprak vandaag.

EmmaRoos, ik vind het top van je dat je de samenwerking hebt opgezegd. Klasse, zo kom je voor jezelf op. Heb je nu al iemand anders?

Bol, succes met het monteren.

En Isa, wat fijn voor je dat je nu echt aan de slag kan!

Alf, je hebt gelijk met dat geestelijke mantelpakje. Mooie vergelijking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...