Spring naar bijdragen

Woensdag 7 april 2010


Frans

Aanbevolen berichten

Ik zat het forum wat bij te lezen en heb ook gezien wat er gisteren gebeurd is tussen Drup en Caro. Toen ik Caro's mail zat te lezen ben ik halverwege gestopt omdat ik me bijna smerig begon te voelen omdat ik het las.

Ik heb hier wel een mening over, en die is dat ik het ronduit beschamend vind wat er is gebeurd. Ik ergerde me al langer aan het gestrooi met privézaken over Drup, maar dit gaat me echt veel en veel te ver, zogezegd goede bedoelingen of niet.

In de regels van het forum staat heel duidelijk dat je geen privé-informatie over anderen op het forum mag zetten. En ik vind dit privé-informatie. Als iemand niet wil vertellen dat hij of zij nog drinkt, moet een ander dat niet in zijn plaats gaan doen. Een confrontatie ga je persoonlijk aan, niet op een openbaar forum. Ook niet met de bedoeling een ander de ogen te openen of uit bezorgdheid. Het lijkt me dat iemand die al jaren meedraait in de AA maar al te goed weet dat iemand alleen stopt als hij of zij daar zelf klaar voor is. En dat 'genezing' maar mogelijk is als iemand zelf toegeeft wat hij allemaal uitvreet en dat het zo niet verder kan.

Bovendien proef ik behalve bezorgdheid ook gewoon boosheid, en boosheid is al net zo'n slechte raadgever als angst.

Ik kan het helemaal met Soothe eens zijn. Stel dat ik ruzie krijg met BB, ga ik dan ook de vuile was op het forum gooien? Nee toch! En ik weet ook wel privézaken over sommige mensen. Die moeten veilig zijn bij mij en niet op een forum gegooid worden!

Ik heb het zelf een keer meegemaakt hier dat er niet al te integer omgesprongen werd met iets wat privé gezegd was, en het heeft me heel voorzichtig gemaakt. Misschien mis ik daardoor wel waardevolle contacten, maar die heb ik al genoeg, dus blijf ik gewoon voorzichtig. En ik denk dat Cathy nu met heel onveilig gevoel zit, en dat kan ik ook begrijpen.

Dit is een forum voor alcoholisten, waarvan er een aantal nog drinken. Denken jullie nu echt dat hier altijd de waarheid en enkel de waarheid geschreven wordt? :huh: De eerste stap in genezing is juist dat je met de billen bloot gaat tegenover jezelf en tegenover anderen. Die stap moet de verslaafde zelf zetten in mijn ogen. Dan pas kan het hele proces echt beginnen. Dat je elkaar op dat moment niet altijd met fluwelen handschoentjes aanpakt, is in mijn ogen alleen maar goed. Ik heb ook schoppen onder mijn kont gekregen -- rechtstreeks of niet -- en dat heeft me ook de ogen geopend.

Ik ken ook wel het fenomeen 'confrontatie', maar dat hoort volgens mij thuis in de privé-sfeer.

Zo, dat moest me dringend van het hart.

Ik had dit bericht ook aan Caro kunnen richten, maar dat heb ik niet gedaan. Het is natuurlijk wel (mede) voor haar bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank je Alf (en anderen ook die me zo lief succes wensten).
Ik schijn toch wel nerveus te zijn want zit nog steeds te piekeren of ik nou sportief of "aangekleed" zal gaan, d.w.z. mantelpakje. Ik denk sportief, want zo'n mantelpakje is op een bepaalde manier toch een masker. Snel beslissen is aan de orde, want ik moet toch echt over een uur weg. En wat zit ik me toch druk te maken over hoe ik over zal komen. Ik bedoel, ik ga niet in therapie voor mijn uiterlijk.

Fijn Blondie dat het steeds beter gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Vie, heel veel succes bij de therapie, zal het nu dan eindelijk beginnen?
Al die gedachten en gevoelens kunnen er dan eindelijk uit.
Igor, je schrijft dat je dank zij ons nuchter en fris wakker wordt maar je hebt het aan jezelf te danken hoor, jij doet het en daar mag je jezelf best eens een pluim voor geven.:heart:
Tien, ik moest wel lachen om jouw mussenflat, haha, wat een woord zeg, heeft je vader dat zelf verzonnen?
Cathy, niet weggaan joh, jammer dat je je genegeerd voelt maar dat heeft iedereen toch wel eens hier?
Soms val je net midden in een discussie of zeg je net dingen waar niemand wat mee heeft of is de stemming er niet naar.
Ik heb dat ook wel eens gehad maar als ik dan met een duidelijke vraag kom dan reageert er wel iemand hoor.
Ik hoop echt dat je blijft, wij noorderlingen zijn hier in de minderheid joh dus tussen al die Hagenezen, Amsterdammers en wat dan ook moeten wij ons sterk maken, we praten al niet zo gemakkelijk, ( grapje hoor)
Maar goed, jij hebt de regie.....
Ik schenk nog een bakje troost in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie trek iets aan waar je jezelf in voelt. op je gemak zal ik maar zeggen.en veel succes. Mij heeft therapie altijd goed geholpen zolang je maar jezelf ben en blijft.

Mij is bij mijn opname geleerd dat als je droomt over drank dat dat zucht is. Niet wat je droomt maar alleen drank al is zucht. Vervelend gevoel hou je daar aan over.

Ik vind dat het gesprek tussen Caro en Drup misschien beter prive had kunnen blijven. Maar van de andere kant kan ik me voorstellen dat Caro machteloos was om te zien dat drup zich de vernieling in hielp en zij geen voet aan de grond kreeg bij drup. Voor Caro is dit bezorgheid voor Drups gezondheid. Niet om gelijk of wat dan ook te krijgen.
Mijn partner heeft dit met mij natuurlijk ook meegemaakt. Liegen en bedriegen hoort bij een verslaafde. Pas als je inziet dat je moet veranderen zal dat ook veranderen.

Blondie: goeg om te horen dat het beter met je gaat!

Alf: een zwarte kat kan alleen kwaad als hij van links komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heey Alf,
Leuk dat je dat zegt en ik heb inderdaad bewust iets van Nietzsche gekozen.
Ik heb een boekje over hem en....nu niet lachen, deze tekst staat ook op mijn whitebord in de wc.
Ik heb een cursus filosofie van de LOI liggen, evenals een cursus Psychologie, mijn lievelingsvakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EmmaRoos (niet verder vertellen hoor) ik heb wel zeven mantelpakjes. Echt waar, voor alle seizoenen en gelegenheden. In wol, in zijde, in linnen en in alle kleuren. :D

Maar jullie raad was goed. Ik heb een sweater en een lekker zittende broek uit de kast getrokken.


En sorry dat ik niet meedoe aan de discussie over gisteren, want ik vind dat het mij niets aangaat.

En nu ga ik opschieten :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He dat is tof zeg, ER
Nietzsche was een bijzondere filosoof
een buitenbeetje, een soort Wilders onder de filosofen
schopte tegen veel dingen aan
maar ook zijn tijd vooruit
Vooral bekende door de 'God is dood theorie'
Ik zat vroeger in de kerk naar een dominee te luisteren
die altijd tekeer ging tegen N. en zijn theorie
Hij bereikte het tegendeel want ik
ging me juist voor die N. interesseren, haha
N. had ook een moderne kijk op 'tijd', hier en nu denken
En een interessante levensloop
En gek geworden, waardoor is nooit precies duidelijk geworden..
Leuk dat je interesse bij die 2 vakken ligt
Zijn ook mijn interesses...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Alf, ja hij is helemaal de weg kwijt geraakt he?
Heb jij dat nu ook dat je er maar met weinigen over kunt praten, over deze vakken?
tenminste in mijn omgeving vinden ze het apart dat ik wil praten over politiek, filosofie, psychologie en soms heb ik daar een rotgevoel over want dan wil ik er zo graag ( en nu praat ik even in de jaren 60 stijl) een boom over opzetten, hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane
het is naar mijn idee vooral van belang
geestelijk wat 'losjes gekleed' te gaan
zodat je dan ook makkelijk een laagje kunt uittrekken
in therapie
Ik denk dat Vie niet voor niets denkt aan een
mantelpakje, heeft ook geestelijk nog een mantelpakje aan
als je begrijpt wat ik bedoel
met nog heel wat laagjes eronder....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ER
Ik denk dat wij eens vaker moeten praten
met elkaar, haha,
ja ik heb een enkeling in mn omgeving
die daar wel eens over wil praten, het zijn er idd
niet veel en vooral ook niet lang, mensen
zijn er gauw klaar mee, dat is jammer soms.
Heb ooit 20 jaar geleden een tentamen filosofie gemaakt
had toen de hele nacht doorgelezen
en heb op het tentamen 4 kantjes volgepend
Had het hoogste cijfer, haha, toen ik het later
doorlas snapte ik er zelf geen hout meer van, haha
Dat is dus filosofie:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...