Spring naar bijdragen

Maandag 12 april 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ha Vie, je hebt helemaal gelijk! Ik probeer ook steeds om mij niet te vergelijken met anderen, maar als ik me "zwak" voel lukt me dat niet en doe ik het toch. En ja dan vallen de verschillen zo op. Rationeel weet ik ook dat ik zo niet moet denken, maar het voelen is een ander verhaal.
Ik ga zo naar mijn werk, waar ik nu op ATB basis werk, daar heb ik het ook: al die collega's die van alles willen en doen op dat werk, die carriere (willen) maken, die allemaal plannen hebben, ook in hun privéleven ed.
Afijn, ik ga proberen vandaag anders te kijken en te voelen.

Dag allemaal, tot later vandaag :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje, jouw tip is dus ook goud waard
Bij wachttijd in Nederland, hup naar België uitwijken
Sterkte met de laatste loodjes!

Jannigje als ik me zou moeten meten aan hoe de maatschappij vind dat ik zou moeten zijn
dan zou ik zwaar depressief worden
geen gezin, geen relatie, geen koopwoning, geen auto, geen carrière, geen dure vakanties, geen geld
Gelukkig maar want zo'n leven zou ik niet eens volhouden
maar wel een fiets met bak, een lieve hond en een kat, dingen doen die ik fijn vind op mijn eigen tempo
de tijd hebben om te kunnen leven
de baas zijn over de tv en de afstandsbediening, geen gezeur aan mijn kop
geen angst voor schulden omdat de auto en het huis afbetaald moeten worden

Ik weet niet of ik zo jaloers ben op de maatschappelijke norm
Ik weet dat het tempo voor mij te hoog ligt en de verwachtingen ook
Dat ik dan continue in de stress zou zitten, paniek en angst
dat is het me niet meer waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapassssss, jij gaaat goehoeeeed.:heart:

Mogge allemaal. Vandaag drink ik niet, de zon schijnt, mn AD doet zn werk, dosis beetje verhoogd na consult bij psych anderhalve week geleden. Niet eigenwijs zijn, luisteren en aannemen.

Fijne dag allemaal.

Tas, goed van je en voor je dat je mag beginnen met je therapie. Ik wens dat het je gaat brengen; rust, reinheid en regelmaat:D. Succes meid.

Alle nieuwe mensen, welkom. Het loont niet meer te drinken, echt waar. Nou ja, naar mijn mening toch. Niet altijd simpel, wel beter. Take care.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Tapas, ik zat er net aan te denken, maar ik hoef het ook allemaal niet zo duur en gelikt. Ben op zich best tevreden met wat ik heb. En ik kan er erg veel lol in hebben om bijvoorbeeld een oud kastje dat me op de rommelmarkt twee euro gekost heeft, leuk op te knappen. Of mijn eigen kleding te maken. Daar ben ik dan eigenlijk veel blijer mee dan met iets duurs uit de winkel.
Alleen een tijd geleden werd er door een oud-klasgenoot nogal laatdunkend (of zo kwam het op mij dan over) gezegd: "Nou, van jou had ik meer verwacht hoor!" Dat hakt er tot mijn eigen ergernis toch in, zoiets.
Misschien komen we er toch niet helemaal onderuit, "de norm". Slank zijn, jong blijven, geslaagd zijn, dat soort dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee twinny,
Ja dat heb ik zeker.
Werd alleen vanmorgen mn bed uitgebeld.
Was met mn stomme koppie vergeten mn werktelefoon uit te zetten..
Toch maar ff terug gebeld , voor het goede gevoel.:o

Wat ik hier lees als ivm het niet bij kunnen benen van een glansrijke carriere,
wat ik daarover wil zeggen is: we zijn niet allemaal gelijk. De 1 kan het wel en de ander niet.
Daarnaast, wie weet hoeveel ongelukkige mensen er zijn met een glanzende carriere..
Mensen die hier schrijven moeten zich volgns mij juist niet ondergesneeuwd voelen, maar juist rijk
Wij weten dat we een gevoelsleven hebben en leren daar mee om te gaan
Dus wie is er dan rijker???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen allemaal.

het zonnetje laat zich goed zien hier.
gisteren een heerlijke dag gehad in de dierentuin.

alleen op de weg terug vlak bij huis, had het hondje van vrienden op schoot, LAAT ZE HAAR HELE BLAAS LEEGLOPEN:) ik lag helemaal in een deuk om de paniek die ontstond.

voor iedereen die mag werken een goede dag gewenst.
ik ben even uitgeschakeld. ben vrijdag ook nog gevallen en zit in de lappenmand. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Vonneke, Dar, Isje Ap, Tappie, Eks, Bam, Jannigje en Witte.

Isje Werk ze meis.

Tassie, heel veel succes met de therapie, ik duim voor je hoor.

Chathy leve de vergaderingen.;)

Houtje. Ja ik weet ook niet meer waaraan je geopereerd moet worden maar wens je heel veel sterkte. In België zijn ze veel sneller met opnemen. Fijn dat het eindelijk nu gebeurd meid. Hoe lang moet je blijven?

Rapi. Wat zal jij er vandaag weer netjes uit zien meis.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt natuurlijk gelijk Witte.
Het komt waarschijnlijk in mijn geval (bedenk ik me nu, wat kan het delen van gedachten en ervaringen toch nuttig zijn) omdat mijn vader vroeger altijd hoog opgaf van de kinderen, vooral de dochters van zijn kennissen. Dat waren wel de intelligentste, creatiefste en leukste kinderen van de wereld. En ook zo heerlijk spontaan!
Ik weet niet of hij het zo bedoeld heeft, maar ik heb die opmerkingen altijd als kwetsend ervaren, alsof ik niks voorstelde. Dat ik achter elkaar prijzen won met opstellen en tekeningen, werd afgedaan als tijdverspilling.
Ik heb dus altijd het gevoel gehad dat ik maar wat lanterfantte als ik de dingen deed waar ik goed in was.
Ondertussen moet ik er niet aan dènken om een hotel te beheren of dure auto's te verkopen, hihi.
Maar dat gevoel van binnen is niet zo gemakkelijk uit te roeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:present::present::present::present::present::present::present::present: Deze voor de lichamelijke ongemakken van jou en Houtje, Igor

:present::present::present::present::present::present::present::present: En deze zijn voor degene die het geestelijk nodig hebben. Ik hoop zo dat je eerste indruk vandaag goed is vd groep Tassie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is zeer zeker niet makkelijk Vie
Ik ben de allerlaatste die zal zeggen dat het makkelijk is.
Aan de andere kant weet jij precies waar dat gevoel van binnen vandaan komt.
Nu dus een kwestie van het proberen om te buigen onder goeie begeleiding.
Dat is niet makkelijk, wel mogelijk.
Ik bedoel maar veel mensen die jakkeren maar door en gaan zo vaak en veel over hun eigen gevoel heen (herkenbaar toch???)
dat ze nooit zichzelf zij.
Ik geloof erin dat als je jezelf durft te zijn, dus bijv toegeven aan jezelf dat je sommige dingen nou eenmaal niet kunt, je een rijker leven hebt, dan met veel geld en de hele mikmak die daar bij hoort
Kortom geestelijk rijk, heeft voor mij meer waarde dan geld en carriere...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge
Over het niet hebben van een mooie carriere,
niet bereikt hebben wat je wilde of wat mogelijk was
Daar kan ik me bij aansluiten
Ooit propadeuse van een studie universiteit gehaald
Nu functioneer ik met moeite op HBO niveau
Links en rechts ingehaald
Troostende woorden van wat we dan wel hebben,
een rijk gevoelsleven bv helpen mij niet veel daarmee
Door dat rijke gevoel ,voel ik me des te ongelukkiger
op dat punt
Aan de andere kant, terugkijken helpt ook niet
ik kan het niet meer overdoen, moet verder met de mogelijkheden
die ik nog heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte, het klinkt misschien wat dramatischer dan ik het bedoelde, was eigenlijk blij dat ik door jullie bijdragen tot deze ontdekking kwam. Inderdaad toch weer elke keer een stapje naar meer inzicht waar je iets mee kan doen.
Je laatste posting over de innerlijke rijkdom vind ik erg, erg mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is toch typisch hè Alf, wat voor de een als troostend overkomt kan voor de ander wat minder prettig zijn.
Zou jij "harder" in het leven willen staan? Dus met wat minder rijkdom van binnen?
Zodat je wat minder kwetsbaar bent, of hoe moet ik dat lezen? Als je het er over wil hebben tenminste.
Ik vind sommige postings, hoe lief bedoeld ook, soms ook wel eens dooddoeners, zo van, trek het je toch niet aan.
Maar deze van Witte kwam bij mij lekker binnen.
Overigens heb ik het recept van de Sertraline wel gehaald, maar ben er nog niet mee begonnen. Ergens toch nog een drempel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...