Spring naar bijdragen

Maandag 19 april


suusje777

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ik weet het!

ook hier zal ik aan moeten werken
ik wil alles altijd goed doen
mijn koppie loopt al weer om
ben net begonnen met de therapie
en nu zit ik al te denken wanneer ik weer kan werken
te ambitieus kan ook.

raar maar ik stel aan anderen weinig eisen
verwacht nooit teveel
maar van mijzelf???

maar goed, even de vaatwasser aanzetten
en met volle vaart richting therapie

iedereen een hele fijne dag
maak er wat moois van
de ellende wordt gratis over ons uitgestort
maar voor de mooie dingen in het leven moeten we hard voor werken
doe het met een glimlach
en vergeet vooral niet te genieten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB, als nou iedereen naar het noorden komt wordt ut wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel druk hier hoor, ik ben niet voor niks uit de randstad hiernaartoe verhuisd. ;)
Maar inderdaad, tis schitterend weer hier op het ogenblik, zonde om te moeten werken zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!
Iedereen een droge zonnige dag gewenst, en Rapi: wijsheid bij de keuze. Misschien is een iets grotere flat ook zo gek nog niet (ik heb zelf een tijd op de 4e gewoond).

Ik ben weinig op het forum lately; met de eindsprint bezig voor m'n opleiding. Komt weer in juni/juli.

Gisteren op ziekenbezoek geweest bij een alci-vriend: zijn 3e opname. Hij geeft vooral anderen de schuld van het falen van de therapie tot nu toe, staat nauwelijks open voor begeleiding door psych.
Daarna bij z'n vrouw en kindjes geweest; die heeft het zwaar, denkt erover een streep onder het huwelijk zetten omdat het al de zoveelste keer is. Hij dreigt er echter mee er dan helemaal aan ten onder te gaan...gemene chantage, ik zie aan haar dat ze het bijna niet meer trekt zo...

Wat ben ik dan dankbaar dat ik dat gevaar achter heb gelaten.

De :rose: is hier flauwtjes maar groeiende; het wordt een mooie dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Vonneke, Tien, Dar, Bam, Jane, en Eks.

Dees lieverd hoe is het het weekend gegaan meis. Had gisteren nog gekeken of je geschreven had maar niets gevonden.:heart:

Rapi ik hoop zo dat het lukt met het huis. Ja misschien is kopen beter. Dan heb je het zelf in de hand en ben je niet afhankelijk van wat je krijgt.:present:

Tassie veel succes met de Therapie meis.

Suus ik denk ook niet dat je zo maar kunt stoppen met de medicatie. Misschien kun je vandaag naar de huisarts gaan en het met hem bespreken. In ieder geval erg goed van je dat je vanacht de fles wijn dicht hebt gelaten, want 7 flessen wijn per dag? Dat heb ik nog nooit gehoord en schrik er erg van.
Heb je er wel eens aan gedacht om Refusal of antabus te slikken? Daar heb je hier vast en zeker wel eens over gehoord. Dan gaat het stoppen met drinken wat gemakkelijker. Het zou geweldig zijn als je dat voor elkaar krijgt. Als je dan je man om hulp vraagt door te vragen of hij daar toezicht op wil houden, zijn jullie positief bezig, en je kunt je huwelijk redden. als je zegt dat je, als hij gaat, alleen blijft zitten betekend dat misschien toch dat je helemaal niet wilt dat hij gaat. Probeer het meis.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Ari en Alaine.
Wat een ellende met die @#$%drank allemaal hé? En chantage is vreselijk voor diegene die dat aangedaan wordt.

Ikzelf heb goed geslapen maar wel laat. Kon het hele gebeuren met Suus maar moeilijk van me af zetten. Toen ik dacht "ik zal morgen voorstellen of ze aan Refu. kan komen"ben ik in slaap gevallen. Ik ben iemand die ontzettend veel moeite heeft als ik geen oplossing kan geven. Daarmee kom ik in de knoop met mezelf, en dat is vervelend.
Ik heb dus vanochtend heel gauw zelf een Refu. in genomen want je schrikt toch ontzettend van wat alcohol allemaal kan veroorzaken, ook al wist ik dat al.
Verder voel ik me goed nu nog de :rose: en we zijn weer helemaal blij.
Straks naar mijn manneke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wederom een goedemorgen,Bol,anbus en refusal krijgikniet,te veelrisico,

Verder afbouwmedicijnen bedoel iknietalleen om deochtend medicijnen niettenemen,de arts belt vandaaag dus ff wachten
poebeerdepositief tezijn daarikomhalf4 wakker was voledig ontbijt geaamktmaarkon zo devuilnisbak in wanr niemandwouhet,haaltje motiavtie wel nnaar beneden,ga zo de tuin in,kiijke ofikdaarwar kandoen,
probeer ecth tpositieftezijnmarismoeilijkman gaf me ineen keer eenkus terwijl hij gisrenzei we gaan scheiden dus ik weet het vandaag fff niet.

ik ben ook aan het bedenken wie kan ik bellen maariedeern saalptnog.
x
suus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met refusal is het probleem dat je toch echt niet moet willen drinken. Doe je dat toch dan kan dat dodelijk zijn. Ik heb het zelf wel een jaar gebruikt. Het hielp me vooral af van de gewoonte te drinken. Ik kreeg de kans andere gewoonten aan te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Weekend voor mij maar om half twaalf een interview en daarna vergadering tot 5 uur, waarschijnlijk daarna met de collega's ergens eten.

Kan ik in elk geval niet drinken want moet met de auto.
Gisteren de stadswallen rond gewandeld, aan de rivier op een terrasje gaan zitten.
En... kon het niet laten, een biertje besteld, vrienden en kennissen aangeschoven.
Stuk of 5 flesjes bier weg geklokt, bier op dus hoppa, nog 2 rode wijn.

En dan, wat ik niet, nooit meer zou doen, thuis een fles wijn open gemaakt.
Maar 1 glas van gedronken, het 2e wel ingeschonken maar gelukkig weg gegooid.
In slaap gesukkeld, voelde me gisteravond en vanmorgen zoals vroeger na twee en halve fles...
Wat een ellende...

Maar vooruit, nieuwe week, nieuwe kans.
Weet niet meer wie dat als onderschrift heeft "je mag vallen als je maar weer op staat" of iets van die strekking.
Dat hou ik nu voor ogen!

Fijne dag allemaal en tot later,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die had ik Harry,
en al ben ik er nog steeds over eens dat het een goede was
ik zag er ook een soort van toestemming in om te blijven vallen.
Die valkuil, daar sta jij nu dus voor, jammer vind ik dat.
Vorige keer (vorige week pas nog?), leek het of je je lesje had geleerd.
En nu weer dus, niet te gemakkelijk over gaan denken alsjeblieft, want elke keer
wordt de drempel iets lager om zo door te gaan en de drempel om definitief te stoppen hoger.
Ik spreek uit ervaring, en weet dat jij je eigen proces hebt, en toch............
Weet niet of het sterk bier was, denk het wel eigenlijk, maar in elk geval dus zeker 10 consumpties zo
maar ff weggeklopkt. Omdat je het niet kon laten.
Harry, stoppen gaf rust, weet je nog?
Ik hoop dat je deze rust snel weer vindt en weer je lekker gaat voelen met jezelf.:light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, de zon schijnt hier best wel aardig...

Ik heb me daar toch geslapen, wel 8 uur achter elkaar! Dit ondanks de zenuwen dat ik vanmiddag naar de mondhyg. moet en de herrie van duiven die naast mijn slaapkamerraam een nest hebben gebouwd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Jacc en Teveel.
Teveel soms heb je gewoon de bevestiging nodig om te stoppen met drinken joh.:heart:

Jacc heu heu zonnetje Waar waar. Hier is het nog akelig koud hoor.:)

Suus wees vooral eerlijk naar jezelf en naar anderen. Smoezen daar heb je niets aan en het belemmerd je groei. Ga er voor meid en het zal je lukken. Geloof in jezelf.:light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...