Spring naar bijdragen

EXTRA AANDACHT VOOR JOUW PROBLEEM


bolletje

Aanbevolen berichten

Ik heb dit draadje geopend voor diegene die moeilijk zitten en daarvoor nog wat extra aandacht willen.
Soms heb je bij ditjes en datjes toch misschien de behoefte om wat langer of nog dieper op jou probleem door te gaan, dan kun je die vraag hier neer leggen.
Dus heb je het gevoel dat je wat extra aandacht wilt hebben voor iets waar je mee zit, dat kan verdriet, kwaadheid, het gevoel van machteloosheid, of sombere gevoelens zijn, kun je die hier kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlaams Meisje,

Als je je al eens afgevraagd hebt waarom niemand er aan gedacht heeft, heb je er per definitie aan gedacht.
Dus er heeft wel iemand aan gedacht.
Het is net zo een soort paradox als terug reizen in de tijd om je voorvader van het leven te beroven.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja meis, daar zal niemand ooit mee kunnen leren om te gaan, zeker niet als het iemand is die je zo dierbaar is. Je kunt wel gaan denken hoe het zou zijn maar de realiteit is vaak heel anders.
Ook is het voor iedereen verschillend, en ook omdat die meid nog zo ontzettend jong is. Dit kan en mag eigenlijk niet gebeuren toch? Maar ik kan me voorstellen dat je op bent, na al zo'n lange tijd met haar en haar strijd om te moeten gaan. Slaap je nog wel goed?
En hoe gaat het met haar kinderen en haar man?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zijn geen regels voor Dees, vaak laat je het komen zoals het komt. Een aankomend verlies doet zó'n pijn, haast lijfelijk. En ook als het afscheid er is blijft er dat stompe gevoel over. Ik praat naar mijn eigen ervaring; heb erg veel mensen zien wegvallen onder de meest afschuwelijke omstandigheden, o.a. de suïcide van een vrij jonge schoonzus.
Het is niet te bevatten... dat dit dus ook bij het leven hoort! Je weet je geen raad, ook als er lijden en veel pijn mee gemoeid is. Je zou het liefst je eigen haren uit je hoofd trekken!

Je kunt soms bepaalde rituelen toepassen die jou het gevoel geven dat je extra aandacht geeft aan de verdrietige gebeurtenissen. Je liefde kenbaar maken.
Er is zo weinig wat je lijkt te kunnen doen... een vorm van een ritueel kan pijn verzachten.

meid, veel sterkte! Ik leef mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Desi,
Er is geen antwoord op de vraag hoe.
Het enige dat je kunt doen is accepteren dat
je met het verlies omgaat
en vertrouwen dat het jullie dichter bij elkaar brengt.
Het verdriet delen en samen huilen en lachen, alles kan en mag.
heel veel kracht voor jou, haar en alle fam. en vrienden:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik niet gelijk reageerde, maar gisteren had ik geen puf meer om te schrijven. Ben gelukkig in slaap gevallen. Alleen gaat het in je dromen allemaal verder.
Dank jullie voor jullie steunende antwoorden en raadgevingen. Ik kan er weer mee verder.

@Boll: Met haar kinderen en haar man gaat het redelijk. Ze proberen alle tijd met haar door te brengen die hun rest. De nachten worden nu overgenomen door de zorginstantie. Anders was het niet vol te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geeft niet hoor meis, als je niet meteen reageert, je bent het niet verplicht. Ja het is ellendig dat je s'nachts ook bezig bent met de dag. Toch is het goed want zo verwerk je datgeen wat je overdags mee gemaakt hebt. En heel fijn dat het slapen toch lukt. Dan heb je de volgende dag toch weer wat energie.
Blijf maar lekker op dit draadje schrijven als je daar behoefte aan hebt.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis weer even geleden dat ik hier was. Ben weer eens gestopt met drinken en de eerste dagen zijn moeilijk. Onrust en overgevoelig. Kan er even (nog) niet van slapen. Wil de hele tijd maar lopen en praten, net zo lang ik weer rustig genoeg ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel goed dat iedereen naar bed lijkt te zijn. Vaste regelmaat is goed. Had alles ook al afgesloten en slaapritueeltje begonnen maar enfin, hier zit ik dan, eerlijk gezegd te snakken naar wat aandacht. Gewoon een goed en/of leuk gesprek. Midden in de nacht is dat natuurlijk altijd moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp waar je vandaan komt en ook hoe bijna iedereen op het forum denkt over alcoholisme. Daar heb ik uiteraard respect voor. Dat ik nu even door een paar lastige dagen moet vind ik niet zo erg, het heel lang goed gegaan en het is ook niet echt uit de hand gelopen. Ik voelde gewoon dat het tijd was om 'even' te stoppen. Dat op zich vind ik al knap van mezelf.
Wel heel fijn dat je reageert!! Dank je wel :)

Aanpassing:

Misschien reageer ik kort door de bocht, ik weet het niet. Als dat wel zo is dan komt dat vast en zeker ook door de onrust en het slecht focussen.

Okay :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had gewoon even behoefte aan wat van me afschrijven en vond het prettig dat er werd gereageerd. Wist niet waar ik het anders neer moest zetten. Genoeg=genoeg vind ik nu ook maar ik wil niet zeggen dat ik dus noooooooooooit meer zal drinken. Voorlopig iig niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...