Spring naar bijdragen

zaterdag 24 april 2010


smart

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 325
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

oooow dit herken ik zo....


quote:


Originally posted by: Kate

Dat doet me aan iets denken waardoor bij mij een lampje gaat branden.

Toen we nog veel dronken zat ik een keer 's avonds laat tegen mijn man uit te weiden over mijn problemen. Hij viel in slaap. Ik voelde me diep gekwetst.

Nu ik jou lees schiet er door me heen: ik had alleen aandacht voor mijn eigen problemen en niet voor hem. Geen wonder dat het een keer slaapverwekkend werd.

q]
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel Jan.
ik hou je der aan; mss wanneer we beide een half jaartje nuchter zijn. En de grootste ups en downs voorbij zijn (ik spreek dan toch in mijn geval...haha)
maar mijn ervaring met sapkuren is gebaseerd op de filo van Taoisme. Is wel zeer grondig maar niet zo lang en "drastig" .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fo. en Vie. dat tot tien tellen was dat gericht op het berichtje dat ik geschreven had waarin ik mijn bezordheid uit sprak over de zus van Dees? Ik heb het al weg gehaald hoor. Soms heb ik niet in de gate dat iets juist bezorgdheid kan opwekken. Sorrie als dat zo is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor morgen bieten en peentjes en bleeksederij met wat lente-uitjes uitgeperst Dar. Plus wat citroenen voor het frisse.

Zonnetje, ik ben van de Zen, en daarom doe ik ondertussen ook aan yoga op mijn matje. Dar volgens mij ook.
Ik weet niet of dit kan vlak na dat je gestopt bent met drinken.
Dan eerst misschien maar eens goed eten om je vitamines weer aan te vullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterenavond nog een heel gesprek weer gehad met de makelaar want mijn huis lijkt toch zo goed als verkocht te worden en ja dan zal het er opeens zijn dat moment. Zat er niet over in want was van plan het flatje bij Caro te kopen maar de vloer was onder mijn voeten gehaald dus. Wat nu? Wilde toch liever niet meer kopen gezien gezondheid en leeftijd dus moest verder denken want huren is makkelijk voor me gezien de overwaarde van dit huis.

Slecht nieuws voor Bolleke, ga Brabant weer laten zien dat ik er ben, de verikkes kussen, asperges steken, bij een buuf op de koffie, Carnaval, jazz dagen en vooral het heerlijke houdoe. Ja daar liggen mijn roots want hier (behalve het huis) was ik nooit gelukkig. Druppeltje gaat weer de rivieren oversteken al weet ik nog niet hoe maar doe het nooit meer.

Komt net mijn hulp binnen een heerlijke rottie brengen, lief maar snap het soms allemaal niet meer. Moet ik ook niet over nadenken en lekker opeten en dankbaar zijn hiervoor. Eten is dan maar voor morgen en fijn want goed weer dus hoef dan niet te koken. Ben wel erg onder de indruk dat zo'n hulp dat zomaar doet voor iemand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met minder drastig mss herformuleren bedoel ik wanneer je al de juiste combinaties respecteert in je voeding (bepaalde uren respecteren voor het verteringsproces = is al 1000de jaren beken zie Joodse eetcultuur; en je ook nog eens respect hebt voor bepaalde ingredienten die gistingtsprocessen tegengaan in je maar maar vooral dikke darm moet je niet zolang vasten. Met drie dagen ontlast je je dikke darm (hier zitten de meeste giftstoffen en afval ophopingen) vast. Maar indien we "er klaar voor zijn" zal ik je de nodige info en filo met veel plezier doorgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie
als je vraag naar mij toegericht was bij het direct stoppen met drinken en een vastekuur doen... ik dacht dat jij toch even een tijdje nuchter was zelfs meer dan 1 jaar?)of toch niet. Indien zo denk ik dat er geen enkel probleem is om te vasten; indien minder dan een jaar tja... het kan nooit geen kwaad om even een gezondheidskuur te doen; bij mijn weten is daar nog niemand van gestoreven (grapje). Dus doe gewoon voort waar je mee bezig bent!!!! ik steun jullie. Ik wou gewoon tegen Jannigje zeggen dat wanneer we beslissen om op vaste kuur te gaan... ik me meer dan een maand op voorhand terug ga voorbereiden met mijn darmen te ontlasten.
maar ik wens jullie oprecht veel steun en zal iedere dag aan jullie denken want het vraagt veel moed en voorals wilskracht (nu de zon schijnt en alles verleidelijk lijkt)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet zo verstandig om als je nog niet zo lang droog staat meteen ook te stoppen met roken of een vastenkuur te doen.
Honger wil nog wel eens verward worden met trek in drank ?
Denk aan HALT
Hungry
Angry
Lonely
Tired

De 4 grootste levensgevaarlijkste en meest heftige oorzaken van graving.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad woman
ik ga akkoord met je stelling; het is echt niet verstandig dat je na het opgeven van een verslaving begint te vasten

Vie
nogmaals mijn excuses; verkeerd begrepen! ben gerust ik ben zeker nu nog niet aan een vastenkuur toe! Hoe dom zou ik zijn om na amper na 1 week "nuchterheid" te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetje het is een algemeen verschijnsel hier dat mensen die kort gestopt zijn en daar euforisch over zijn ineens van alles aan gaan pakken in hun leven. Geen peuken, geen suiker, geen weet ik veel wat.
Natuurlijk te gekke plannen en volkomen terrecht alleen niet verstandig.
Ik ben ook abuis want ze raden bij de AA af om het eerste jaar een nieuwe liefde toe te laten in je leven. En inderdaad, die spanning van gister was echt niet normaal. Als ik jullie niet had gehad was ik tegen de muren geklommen, en dan is de weg naar de slijter snel en ineens heel makkelijk te vinden.
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat al die adviezen en normen toch voor iedereen verschillend zijn hoor.
Ik zelf heb zeker 20 jaar de vastenkuur gedaan (zie thema ontgiften), ook tijdens mijn
drankjaren en werd er altijd beter van. Had ook een poos goede invloed op gezonder levern daarna,
maar veranderde natuurlijk niets aan de oorzaken van ongezonder leven.
Woman, jij bent al zo lang naar het stoppen toe geleefd, zo'n norm is op jou dus ook niet van toepassing.
En je zou toch wel gek zijn als je om de AA een nieuwe liefde geen kans gaf?
Jannigje, ik ga 10 dagen naar Spanje en kom de 9e mei terug. Niet veel langer daarna ga ik mijn kuur weer doen, er moet nodig wat af en daarna kan ik weer beter met snoepen en snacken omgaan denk ik.
De kuur versnelt wel het ontgiften, net als sporten sauna en ontgetwijfeld meer dingen.
Je kent jezelf het beste of je dit aankunt. Stoppen kan altijd. De 1e 2 dagen zijn vervelend, dan moet
het oppervlakkige gif eruit, daarna komt het van dieper/ouder maar gaat geleidelijker want het lichaam gaat dan de reservelagen aanspreken. Dan ga je je echt veel beter voelen en taal je niet naar gif.
Ik zet het wel op de draad als ik ga beginnen, t zou fijn zijn als er meer meedoen, kunnen we elkaar steunen, net als Dar en Vie nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...