Spring naar bijdragen

Blij nuchter


Hanneke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Desi

Hij is het booste omdat ik het niet heb gezegd of samen met hem gedronken heb. En ik ben bang om het te zeggen.



Dan lijkt mij dat wel een belangrijk punt om over te hebben, dat je hebt gelogen omdat je bang bent voor zijn reactie. Wellicht dat hij daarin kan veranderen zodat jij open durft te zijn en niet meer hoeft te liegen. En misschien de afspraken en verwachtingen naar elkaar duidelijker bespreken, dat er geen grijs gebied meer over is, zeg maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook wel zo maar ik nu is het negatieve belangrijker. Vind zelf ook wel een beetje dat ik veroordeeld wordt op deze fout maar niet wordt gekeken naar dat het ook lang goed kan gaan. Ben er inderdaad erg verdrietig door. Nu ligt hij ook nog met migraine op bed en kan ik er niet over praten met hem. Zeer frustrerend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Cathy, maar op zondag speelt ie altijd jazz in de Badku ip in A'dam. (even een spatie ertussen ivm googlegevaar...)

Nou Desi, dan zeg ik het graag .
Ik, en ik denk anderen hier met mij, zijn hartstikke trots op je dat je gister niet teveel hebt gedronken en dat het je zo goed afging.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond Witte an Cathy.

Voel je je schuldig omdat hij nu met hoofdpijn op bed ligt? Ben je verdrietig omdat je z'n vertrouwen misbruikt hebt. Ja 't is ook al gezegd door ik geloof Cathy. Duidelijke afspraken maken met hem en probeer vooral eerlijk te zijn. Maar inderdaad het is ook al heel lang goed gegaan, en het is zo verdorries moeilijk om te zeggen dat je gaat drinken. Het is zo lang veroordeeld door iedereen. Om dat in eens om te draaien daar is een hoop lef voor nodig en gaat echt niet in een keer.
Ik vroeg straks of je wel je Refu. in genomen hebt, maar daar heb je niet op geantwoord. Misschien heb je dat niet gezien of wil je daar niet op antwoorden. Dan hoeft het ook niet hoor meis. Je bent mij geen verantwoording schuldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi, voel met je mee meid...Snap je gevoel heel goed...Probeer zelf wel de weg die je ingeslagen had qua niet drinken weer opnieuw vast te houden. Kan me zo voorstellen dat hij het meest teleurgesteld is in het feit dat je niet eerlijk naar hem toe was over je drankgebruik. Niet eens over het drinken op zich. Maar daar moet je het inderdaad met hem overhebben. Goed dat je het hier in ieder geval van je afschrijft! Probeer zodra jullie in gesprek gaan nieuwe en duidelijke afspraken met elkaar te maken en beloof hem om altijd eerlijk tegen hem te zijn.

Alle mijlpalen dames en heren (Jannigje, Willie, Alaine, en anderen die ik vergeet:$)
Gefeliciteerd: :moon::musicnote::present: :present: :moon::musicnote::present::moon::musicnote::present::present: :moon::musicnote::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk desi dat je even 2 dingen uit elkaar moet halen.
Het drinken op zich is jammer (hoe zit het met de Antabus, was je van plan om te gaan drinken?)
maar het feit dat je gelogen hebt en eerst neen zei op zijn vraag dat lijkt me erger voor hem.
Hoe kan hij je vertrouwen als je liegt. En als je liegt omdat je bang bent voor zijn reaktie is dat wel
begrijpelijk maar niet goed te praten.
Weet je al waarom je vond dat je weer kon drinken?
En heeft het feit dat je hier een paar dagen niet was er ook mee te maken?
Misschien wel vervelend dat ik deze vragen stel meis, maar het is wel belangrijk voor je dat je
in elk geval eerlijk naar jezelf wordt. Je hoeft deze vragen dus ook niet hier te beantwoorden hoor, wie ben ik om jou ter verantwoording te roepen. Maar stel ze jezelf en kijk of je er wat mee kan doen.
Als je volgens plan gaat drinken is er niets om stiekum over te doen.
Dus ergens zat je geweten je al in de weg.
En de migraine van je vriend geeft aan dat hij hier ook erg door geraakt wordt, dus idd niet nu met hem bespreken, maar misschien wel vast met hem een dagdeel afspreken dat jullie erop terugkomen. dan laat je zien dat je er wel verantwoording voor neemt.
En verder bek op het stuur en weer doorfietsen (of die nou van Soothe of BamBam komt, hij is goed!)
sterkte meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij lieve Dees ben je nog steeds een superkanjer hoor. Kijk eens wat je de laatste tijd meegemaakt hebt, en nog. Dat je toen niet gedronken hebt, zouden weinigen in de maatschappij je na doen, vergeet dat niet lieverd.
Ik wens je heel veel warmte en liefde toe. Je gaat het redden, en denk aan de dag van morgen. Blijf niet te veel hangen, en met manlief komt het ook goed. Als hij zacht is van karakter zullen jullie er zeker uit komen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jane:Ik was niet van plan om te gaan drinken anders had ik de Antabus vrijdag al weggelaten Het kwam een beetje denk ik omdat ik voor de jongens die bij mij de tuin aan het bestraten waren in de namiddag bier gingen drinken en ik een krat moest gaan halen. Het was best gezellig en ik wilde ook wel en heb een mixdrankje gekocht. Ik had binnen nog het een en ander te doen en heb het in mijn eentje gedronken. Tot dat P. argwanend werd en ik ontkende. Besef goed dat ik fout ben geweest hierin en daar wordt ik nu voor gestraft. Met mijn dochter heb ik er goed over kunnen praten. Zij ziet dit als een foutje maar kijkt ook naar de tijden dat het goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heerlijk Isa, dat je er niet meer op hoeft te letten!
Je bent zo'n mooi voorbeeld voor nieuwen hier. Want het kan hè!
En nu lekker je centjes mogen uitgeven aan mooie dingen!! Top!

Dees: goed dat je hier bent meid. Denk aan wat je al hebt bereikt. Dat is enorm!!

Doei fillipa!

Hee Bol, hoe is het met je goudvis?

Oja, en mijn felicitaties ook voor alle bereikte mijpalen. Wat gaat de tijd eigenlijk snel dan!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...