Spring naar bijdragen

Blij nuchter


Hanneke

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Vandaag neem ik me voor weer blij nuchter te zijn. Genieten van het mooie weer. Ik hoef geen drank. Dat zou alles verpesten. Ik hoef niet meer terug naar de tijd dat ik nog zoop. Wat een rust!

Iedereen een heel goede zondag!

Blij nuchtere groet van Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ook Fonneke en ik moet zeggen dat ik bewondering heb van de berichtjes van Em. Die meid is nog niet zo dom hoor, heel eerlijk en ik denk dat ze het niet zo verkeerd ziet. Ik zie dit gedrag ook bij Jos. Het gaat niet zo zeer om adviesen maar sommige mensen moeten nu eenmaal klagen om daardoor een hoop kwijt te raken. Men heeft dan niets aan goed bedoelde adviesen. Klagen bedoel ik niet negatief.

Verder heb ik besloten om 's avonds na 8 uur niets meer te drinken. Ben er vanacht 6 x uit geweest, 't is Godgeklaagd. Het lijkt net of je moet drinken, ook al is het geen alcohol. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge ook Vie en Isa.
Zit verdorie al minstens een uur te lezen....
en daarna gewoon te ... uhmmmmm, hoe zeg je dat .... uhm te ummelen over suus.
Eigenlijk meer over haar kinderen.
Ik vind dat zo erg voor ze, een moeder die blijkbaar niet doorheeft waar haar kinderen doorheen moeten.
Een jochie van acht dat haar zoiets vertelt.......
Mocht je dit later op de dag lezen Suus: Jij heb niet gevraagd om je ongelukkig te voelen, jij hebt ook recht op blij zijn , gelukkig zijn , hulp en noem maar op.
Maar jouw kinderen hebben al helemaal niet gevraagd om ellende.
Zij hebben recht op een liefhebbende , verzorgende , vrolijke , lieve moeder (en vader).
Zij hebben niet de mogelijkheid om hun eigen plan te trekken.
Zij kunnen niet beslissen over hoe ze verder gaan.
JIJ WEL SUUS, JIJ KUNT BESLISSEN OVER HOE JIJ JE LEVEN OP GAAT PAKKEN.
En wat ook heel belangrijk is:
JIJ BENT OOK DEGENE DIE VERANTWOORDELIJK IS VOOR DE MANIER WAAROP JOUW KINDEREN GROOT GROEIEN.
Sorry Suus, ik wil je niet verdrietiger maken dan je al bent..... maar je bent wel echt verantwoordelijk voor ze.
Zij hebben er het recht op / mogen van jou eisen dat jij je bij elkaar pakt, je tranen droogt en verder gaat met leven......... het zijn JOUW KINDEREN Suus.

Zo, dit moest er echt even uit.
Sorry.

aanpassing: d voor t verruild :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeden morgen lieve frummers:D

Ik wens jullie allemaal een hele fijne zonnige dag toe
en voor degene die het nodig hebben
heel veel sterkte en kracht:present:


Brrrrrrrr zuurkoolsap tjonge hoe krijgen jullie het naar binnen

Maar ik ga weer met een lieve knuf van me voor jullie all

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Hopelijk slaag je nu wel Isa,
Irritant is dat, heb je een keer geld op zak en dan slaag je niet.

Vie Dar veel sucsap!!
Brrr er niet aan denken,
Sinaasappelsap helemaal ok, maar die sapjes waar jullie t over hebben
De griebels lopen over mn grabbels, als ik dat lees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Leuk Isa shoppen vanmiddag zou best meewillen haha. Veel plezier!

Suus probeer er voor je kinderen te zijn. Ik weet niet of ze iets van je drinken hebben meegekregen, moet haast wel als je idd die hoeveelheden hebt gedronken die je aangaf. Ik kan je uit ervaring, en velen met mij denk ik, vertellen dat een scheiding er ongelovelijk inhakt bij kinderen. Je moet nu echt alles op alles zetten om ze daarin zo goed mogelijk te begeleiden en dan heb ik het niet over een paar weken of maanden. Ik ben nu 2 jaar verder en merk dat voor mijn dochter alles nu min of meer weer goed is. Veel succes meid!

Even iets heel anders. Ik heb bladsla, rucola en tromaatjes gekweekt in potjes. Die moeten nu naar buiten maar ik heb geen idee hoeveel zaadjes er bij elkaar moeten en wat de afstand tussen de zaadjes moet zijn :huh: Als er iemand is die hier ervaring mee heeft: graag advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee die bolletje,
Nou dat wordt vanmiddag,
Ik ga vanmorgen nog even aan de gang in de moestuin.
Opzomeren gaat nou eenmaal niet zo snel als ik zou willen.
maar vanmiddag komt t helemaal goed.
Heb nog een boek liggen en lekker languit in de zon.
Heerlijk!!!

Suusje ik zie je online staan.
Geloof echt maar dat iedereen het super goed met je bedoeld
Misschien voel jij het nu anders, maar probeer alsjeblieft die gedachte om te zetten
Uiteindelijk is dat de hoofdmoot als het gaat om ADB en een ander soort leven
Zonder je gedachtes om te zetten, gaat t niet lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah zo ver was ik zelf ook al ja (zijn trouwens mini-tomaatjes). Wat ik bedoel is hoe ver moeten die zaadjes van elkaar afstaan en gaat het per zaadje of moet je er een paar bij elkaar zetten? Doe dit voor het eerst snap je maar zou het wel leuk vinden als we straks ook daadwerkelijk er iets van kunnen eten.
Alles goed met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen iedereen ,

had me een paar weken geleden voor genomen om gezonder te leven en niet meer te drinken , maar het is me niet gelukt , ik heb vorige week vier dagen na mekaar heel hard gedronken , , met gevolg , zware kater en niet kunnen gaan werken , vorige donderdag heb ik de laatste keer gedronken maar zit nu nog steeds met een zware kater , voel me misselijk en kan geen eten binnen krijgen
Morgen moet ik terug gaan werken maar vrees dat ik mijn ontslag zal krijgen , ik hoop echt van niet , want dan zit ik pas echt in de penarie
Ik vind het wel raar dat die kater zo lang duurt , is dat normaal
Groetjes en prettige zondag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Witte ,

inderdaad heb ik het deze keer echt bont gemaakt
woensdag en donderdag , ben ik twee keer dronken geweest per dag , in de late middag dronken thuis gekomen en twee uurtjes gaan slapen en dan terug gaan drinken , en het ergste is , dat ik niet weet waarom , ik heb er zo veel spijt van , maar ja spijt komt te laat he
Ben nu wel heel goed gemotiveerd om nooit meer te drinken
Dit wil ik nooit meer mee maken

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgend iedereen,

weer een baal nacht achter de rug, maar zal wel deel zijn van ontgiftingsproces. Teveel gepieker, onrust en zenuwachtig.

Heb ook alles wat bijgelezen van gisteren en Suus hoe moeilijk dat het ook is momenteel voor je trek je op aan je kids zoals Yvonne komt te zeggen; je bent verantwoordelijk voor hen. als ouder ben je een rolmodel en hebben ze vooral is zo'n verwarde en moeilijke tijden waar jij maar ook zij doormoeten vertrouwen en vooral veiligheid nodig.
@emmaroos ik vond je heel eerlijk en ook zeer ondersteunend (moest je nog aan twijfelen maar dat denk ik niet).
@Hermie,
rucolla groeit in bosjes dus 20 cm zeker en met kersttomaatjes heb ik de ervaring dat die zeer hoog en ook zeer breed groeien = zeer weelderig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa:present:

Emoke heel veel sterkte in je strijd.
En ik hoop ook dat je niet morgen je baan kwijt bent.
Maar ik denk wel dat het hoog tijd is om iets te gaan veranderen
in je drankgebruik.
Zet m op!!!

Ik ga afsluiten, iedereen een hele fijne dag
En geniet vd zon, voor zover het je lukt.

Laterzzzzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermie, zat even te googelen ..... vond deze pagina: http://www.vrolijketuinier.nl/groenten_tomaten.htm, gaat wel niet over de afstand, maar er staan zulke leuke tomatenfoto's op.
Had het me al een paar keer voorgenomen, maar ga het ook doen....je hebt me aangestoken hoor.
Overigens heb ik al jaren een kruidentuintje, gewoon in bloembakken en zo, zo lekkerrrrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...