Spring naar bijdragen

dinsdag 27 april


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 368
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Voor Hanna1 en natuurlijk alle andere lotgenoten.

Als de tijd van verdriet in mijn leven komt,
als het leven zijn tegenslagen aan mij toont.
Wil je mij dan helpen,
door er voor mij te zijn?.
Laat mij huilen als ik dat wil.
Laat mij lachen als ik dat kan.
Laat mij boos zijn als ik dat nodig heb.
Laat mij schreeuwen als ik dat moet.
Help me dan door deze strijd te komen.
Laat mij mijn emoties tonen.
Voel je niet aangesproken door mijn verdriet.
Voel je niet aangevallen door mijn woede.
Voel je niet beangstigend door mijn geschreeuw.
LAAT ME ER GEWOON MAAR ZIJN.
Met alles wat ik voel.
Met alle tranen die vloeien.
Met alle angsten die mij verstikken.
Geef mij de tijd erdoor heen te gaan.
SLA GEWOON JE ARM OM MIJ HEEN.
En laat me niet alleen.

(Bron onbekend).

Ik ben ook een man geweest van sussen en zoeken naar oplossingen.
Daardoor de ander niet in zijn waarde latend.
De emotie van mijzelf en die ander ontkennen.
In het begin van stoppen met drinken, ingewikkelde materie voor mij.
Verhalen uit eigen ervaring verteld, hebben op mij altijd de meeste indruk gemaakt en verder geholpen inzicht te krijgen in mijn eigen problemen.
Van discussieren raakte ik van de wal in de sloot.
Vaak eindigde de discussie in een gevecht om het gelijk.
Noem het de ouderwetse manier van ruzie maken met uiteindelijk twee verliezers.
Het een verbind het ander maakt de kloof tussen omgang met je naaste alleen maar groter.
Geef aan dat ruzien geen voeding, het is verloren energie.

Laat vooral de eerste staan.
Ik wens jullie allen een fijne zonnige dag.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetje :rose: Ben je naar de Keukenhof geweest? Was het leuk? Een gebrek in mijn Hollandse opvoeding: ben er nog nooit geweest.

EmmaRoos, ik begrijp je nochthans (wat een ouderwets woord) denk ik heel goed. Er zit geen woord koeterwaals bij. Altijd duidelijk. Niks vaags of onbegrijpelijks aan. Zou het niet gewoon zo zijn dat sommige mensen meer op 1 lijn zitten dan anderen? Ik heb met andere forumgenoten ook wel eens dat ik denk, waar gaat het nou over? Maar die hebben dan gewoon een andere belevingswereld, ofzo.

Jane, een van de dingen die ik heb geleerd door mee te schrijven op het forum, is complimenten en warmte te ontvangen. Laatst nog zei iemand iets heel liefs tegen me en ik kon gewoon genieten van het warme gevoel dat het me gaf. Zonder meteen de behoefte te hebben om iets terug te geven, om weer quitte te zijn.
Maar ik ken het gevoel wel, dat je de hele tijd eigenlijk meer wil geven om bestaansrecht te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goejemorgen allemaal.

Wil ff zeggen dat het nu beter met me gaat. Ik ben gisteren volledig door het lint gegaan en heb ook gedronken. Ik voel me nu nog beroerder door de kater. Wat heeft het opgeleverd? Ruzie, kater en niks positiefs. Nu weet ik heel zeker dat ik dit nooit mee mee wil maken. Heb morgen een afspraak bij het CAD gemaakt. Waarschijnlijk ga ik toch verder met de Antabus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk Vie, dat je daar helemaal gelijk in hebt. Met sommige mensen heb je wat, dat is gewoon zo en die begrijpen ook wat je bedoelt inderdaad. Laatst zei iemand hier dat ze mij een beetje beter kende, ik vond dat heel leuk, gaf me wel een warm gevoel maar ik was ook verbaasd. Leuk verbaasd dan he?
Zo werkt dat dus. De klik is er met een aantal en ze begrijpen wat je zegt.
Ik vind het heel erg fijn hier op het forum ( o ja ER? ik dacht al, wat ben je er vaak)(hahaha) en ik word blij van de manier waarop er hier met mij omgegaan word. Ik kan soms gewoon zitten neurien op de fiets als ik aan de gesprekken denk hier.
Het is allemaal virtueel maar toch heb ik een gevoel van vriendschap met jullie. En daar word ik blij van.

Rudi, goed stuk wat je schrijft.
Weet je wat het ook is.....het gaat op het moment erg goed met mij, ik klim weer bij de berg omhoog en ben al heel hoog.
Ik zeg wel eens, zet 20 vrouwen op een rij met grote problemen, ik kan er(helaas) over meepraten.
Door die ervaring en de manier hoe ik er doorheen kom, probeer ik een helpende hand te bieden.
Dat kost energie maar ik geniet daarvan, dat iemand dan zegt, ja, zo had ik het nooit bekeken.
Mijn ellende, kan ik nu zeggen, is niet voor niets geweest en heeft nu een functie naar anderen toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jij het zegt ga ik dat inplannen Zonnetje. Ben ik nou 50 jaar geworden zonder ooit naar de Keukenhof te zijn geweest, het is eigenlijk een schandaal. :D
Overigens voor de mensen die in de buurt van Rotterdam wonen, ga dan volgende maand eens kijken in Arboretum Trompenburg. Werkelijk schitterend wanneer alle rhododendrons in bloei staan.

Desi weer weg? Hè, wat jammer nou. Maar als je het nog leest Desi, veel sterkte, en ik hoop dat je je verdriet kan delen met iemand voordat je naar de drank grijpt. Want zoals je zelf al zegt, het levert je niets op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Lieve Dees,
Dat gevoel dat je gedronken had, dacht ik gisteren al op gemerkt te hebben. De zinnen zijn anders geschreven.
Maar wat goed dat je de draad toch weer op pakt lieverd. Dat noem ik doorzettingsvermogen en daarvoor verdien je een levens grote pluim:present:
We gaan er weer voor meis, en ik ben blij voor je dat je weer mee doet.
Dikke knuffel voor jou hoor, je bent geweldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Vie, ik ben ook nog nooit in de Keukenhof geweest hoor.
Nederland heeft erg mooie plekjes. We gaan massaal naar verre oorden maar hebben nog lang niet alles van ons eigen landje gezien.
Maandag ga ik met mijn zoon naar Den Haag naar het omniversum. Jaaaaaaaaren geleden waren we daar ook en hij vond dat geweldig.
Hij is maandag jarig maar viert het zaterdag en op maandag zou hij alleen zijn. Toen ik dit voorstelde was hij heel blij. En dan gaan we op de terugweg langs Schiphol, vliegtuigen spotten.
Hahaha wat je doet om je kind gelukkig te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Em.:present:

Bol heeft nog wat vergeten te vertellen. Ik heb twee paar schoenen gekocht. Was binnen 2 min. bekeken. Heb ze nog geen eens gepast. Dat moet maar passen hoor. Maar ze zijn wel mooi. Nou niet vergeten dat het nieuwe zijn anders gaat deze dame er zo maar mee in de tuin werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

opnieuw een gat in de dag geslapen.
Ik ben gewoon moe van de verkoudheid o.a.

Ben even terug gaan lezen en er worden weer zinvolle dingen aangedragen. o.a. door Jane (Jane zegt zowie zo altijd zinnige dingen!!) Ik vraag mezelf dan ook geregeld af: wat wil ik toch? met mijn "bemoeienis" op het forum. Wat zoek ik ermee? Dat is een moeilijk te beantwoorden vraag. Het is van mensen, denk ik, om te willen helpen. En het is ook van mensen om gefrustreerd te raken als je denkt dat je uitgestoken hand wordt genegeerd. Ook is het des mensens om blij te worden van een compliment of aansluiting te vinden; da's fijn!

Wat tips, aandacht en adviezen ook doen: ik weet dat ik vaak veel heb aan wat anderen tegen anderen zeggen. Dus ik kan hier ook lezen alsof het een tijdschrift is, met nuttige info en (ook) grappige verhalen.
Niks mis mee.
Ik besef nu dus ook wel dat de schreeuw om hulp of de radeloosheid van iemand er ook kan bijhoren. En de machteloosheid die je dan ervaart is dat waar je zelf weer mee hebt te dealen...
Lastig, maar noodzakelijk. Hiermee kom je dan ook je eigen draagkracht weer even tegen... ja toch?

Erger vind ik het wanneer mensen je valselijk beschuldigen (wat mij overkwam) en er geen weerwoord komt. Dat geeft te denken en heeft me verdrietig gemaakt. Ik ken wel een norm van Hoe je met elkaar omgaat.
(maar dát is ook alcoholgebruik dus...)

Vandaag ben ik niet veel op het forum. Moet me focussen op mijn eigen ding.
Ik heb al mijn energie nodig voor een vervelend verslag wat ik al weken loop uit te stellen.... jegh
(een emotioneel beladen gedoetje...)

Voor jullie allemaal: een heel fijne dag!!! Met :rose:

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I remember one morning getting up at dawn, there was such a sense of possibility. You know, that feeling? And I remember thinking to myself: So, this is the beginning of happiness. This is where it starts. And of course there will always be more. It never occurred to me it wasn't the beginning. It was happiness. It was the moment. Right then!!!




Deze wilde ik nog even aanhalen, prachtig is ie!!
Die gaat mijn verdere dag mee in :rose:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

EmmaRoos, Nederland is prachtig! Jarenlang heb ik samen met een vriend een boot gehad en dan voeren we in de zomer door de Nederlandse rivieren, en de Wadden, en we zijn zelfs eens een keer de hele Noordzeekust afgegaan. Het enige nadeel is dat het weer soms wat onbetrouwbaar is. Maar wat mij betreft, ik hoef niet zo ver weg, hier is nog van alles te ontdekken.

Cathy, in het begin dat ik hier schreef wilde ik ook iedereen helpen, op het agressieve af. Waarschijnlijk om mezelf te beschermen, omdat ik nog zo bang was om terug te vallen. Zelfprojectie, ja.
Nu kan ik er veel meer uit pakken wat me aanspreekt.
Veel succes met het verslag!

Bol wat ben je toch af en toe onbewust van je eigen schoonheid, krijg ik de indruk. of heb ik dat mis?

Ik ben ondertussen mijn saunatas aan het inpakken, maar we gaan pas om twee uur of halfdrie weg, dus jullie hebben nog even last van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie. Onbewust van m'n eigen schoonheid? Ik ben me dat echt niet bewust hoor. Weet wel dat ik vroeger vaak te horen kreeg dat ik niet zo dom was als dat ik me voor deed. Maar ik heb echt nooit begrepen wat ze daar mee bedoelde, en nog niet. Soms valt het kwartje niet. Wat zeg ik? Soms??? Maar ik heb her mee leren leven hoor.
Je bent lief meisie.

Verder heb ik een set prachtige dopsleutels bij mijn manneke weg gejat. En nog wat ander gereedschap. Dan ben ik altijd zo blij als een klein kind. Ik kreeg van Jos nooit bloemen of zo, maar wel veel gereedschap en zo. De Bol voelt zich dan zo rijk hé? Wil heel m'n schuur weer eens onderhanden nemen en alles netjes op hangen. Mooi hoor. Kennen jullie dat? Al dat mooie glimmende gereedschap?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie, ik ben een echte parfumfreake. Maar dan ook weer de parfum voor mannen. Alleen Fem van Rochias die vind ik ook heerlijk ruiken. Dat is een vrouwenparfum. Ik heb hier wel 40 flesjes staan en gebruik het zo'n 4 x per dag. Erg hé? Zou ik andere luchtjes weg willen werken?:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...