Rudy Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Allemaal een goedemorgen en een fijne dag.Vandaag vrijaf genomen en ga her en der zien vooreen keramische kookplaat.Nou kan ik gemakkelijk een snipperdag nemen want ik regel mijn werk zelf.Ik doe nl het huishouden, ook in de hoeken en achter deuren.Ook spinnen spelen met mij geen verstoppertje meer zij slaan bij het horen van mijn gezang en gefluit overhaast op de vlucht.Of is het om het geluid van de stofzuiger, dat zal ik denk ik nooit aan de weet komen.Verder stel ik me zeer bescheiden op in het huishouden.Schijnt de zon laat ik alles vallen en ben buiten te vinden.Koffietje en een snelle hap tussendoor.Ik koop over het algemeen dingen die funktioneel zijn.Vreemd eigenlijk, die kookplaat zit al de hele week in mijn hoofd.In feite ben ik goed voorzien maar heb de keuken opgeknapt en daar staat zo'n plaat wonderschoon bij, denk ik dan.Het idee vreet zich vast in mijn kop en kan het dan niet meer los laten.Ik zit snel de ochtenddraad van vandaag na te lezen en het duizeld voor mijn ogen.Een automatische oud patroon probeert alles wat ik lees op te slaan onder mijn hersenpan.Ik dnek nog steeds dat ik alles wat ik lees moet onthouden.Als iemand dan vraagt aan mij, weet je nog wat ik schreef de zoveelste van die maand, ik daar meteen het antwoord op weet.Een oud mechanisme geboren uit angst is daar debet aan.De pijlijke boodschap van vroeger er niet bij te horen heeft zijn sporen nagelaten.En dan lieve mensen ga je zijpaden inslaan waar het onkruid vijf meter hoog staat en dan loop je vast.Drank is dan dicht bij.Ik heb vrijwel geen last meer van bovenstaande problemen maar blijf alert, want voor ik het weet zit ik in mijn oude stramien.Ik heb het mechanisme door en weet hoe het is ontstaan.Dus kan er wat aan doen.Ik schrijf nu kleine dingetje op als ik lees en waarop ik wil reageren.Alleen komt er van reageren niet veel meer want het leven is me lief geworden en ik ben veel op pad onder de mensen, de dagen vliegen voorbij.Overigens Witte Soothe en Alf bedankt voor jullie korte reactie op mijn laatste schrijven.Meer hoeft dat niet te zijn.Dar je mag het intro gebruiken voor een nieuwe draad.En hoop dat de kern van onze problemen daardoor wat meer aandacht krijgt.Met mensen die diep in de zorgen zitten zoals Yala leef ik intens meeIk ga op pad, informatie inwinnen, prijzen vergelijken met die van het internet want ik ga niet zoals ik vroeger wel deed over 1 nacht ijs als ik zo'n duur ding koop.Maak het goed de zon schijnt, ik ben weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Goedemorgen niwi, isa, borretje Goed geslapen, vreemd genoeg, want vandaag is (zoals verwacht) de rode koningin gearriveerd, en meestal slaap ik dan niet de nacht ervoor. Ben blij, want dan hebben we dat weer gehad, en ben ik niet meer zo overgevoelig. Koffie, lezen, hond uit, beetje huis doen, werken aan kostuums, en dan eens kijken of mr. Loverman nog afbelt. Kan het wel loslaten nu. Zie het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Owja Vandaag drink ik nieten Vandaag geef ik geen geld uit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 goedemorgen woman.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Ja, mn menstruatie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Goejemorge allemaal.Bah, kan niet los komen uit mijn droom die ik na een onderbreking gewoon doorgedroomd heb. Zeg maar een heuse nachtmerrie.Iedereen uit mijn Ex-familie heb ik langs zien komen. Ze waren me allemaal aan het treiteren en aan het negeren op het laatst. Ik zelf kon geen woord uitbrengen. Lukte niet, mijn stem was er niet. Alles om me heen ging kapot en niemand hielp me. Op het laatst heb ik mezelf met een mes gestoken. Daarna werd ik wakker.Ik heb er gewoon hoofdpijn van en wordt misselijk als ik het nu opschrijf.Moest het ff kwijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Lieve Dees. Zou het kunnen betekenen dat je in het dagenlijks leven, ook niets durft te zeggen tegen je schoonfamilie? Dat werkt dan s'nachts door meis.Dat je jezelf dan met een mes wil steken zou kunnen betekenen dat je toch je boosheid kwijt moet. Als je agressie niet kwijt kunt, keert dat zich altijd naar jezelf terug. En dat kan weer leiden tot een fikse depressie, omdat je toch iemand pijn moet doen, en dat ben je uiteindelijk zelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Met mijn schoonfamilie heb ik nooit meer contact gehad. Zelfs mijn ex (vader van mijn 2 kids) heb ik nooit meer gesproken ook niet tijdens de vreselijke scheiding. Alles ging via instanties en advocaten.( Vb die hebben me 17 .000 Euries geost, voor mij alleen). Zeer frustrerend.Ik heb er vaker over gedroomd maar nooit dat ik mezelf wat aandeed. Dat vind ik zo eng. Hoop dat het inderdaad afsluiten is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Bor. Ow goeie morgen trouwens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Goedemorgen lieverds,Ben er heel even. Net goed en wel wakker.Had een afspraak bij de huisarts om 20 voor 9 maar heb me verslapen, dwars door de wekker heen geslapen.Ga zo op de fiets, ontmoet Cathy zometeen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 quote: Originally posted by: DesiMet mijn schoonfamilie heb ik nooit meer contact gehad. Zelfs mijn ex (vader van mijn 2 kids) heb ik nooit meer gesproken ook niet tijdens de vreselijke scheiding. Alles ging via instanties en advocaten.( Vb die hebben me 17 .000 Euries geost, voor mij alleen). Zeer frustrerend. Ik heb er vaker over gedroomd maar nooit dat ik mezelf wat aandeed. Dat vind ik zo eng. Hoop dat het inderdaad afsluiten is. Deesje je hebt inderdaad, doordat je er niet bij was, nooit iets af kunnen sluiten. Als dt niet gebeurd is, komt het er op een geven moment uit. Je hebt er, nu je zus er niet meer is, weer plaats voor om die andere gevoelens toe te laten en te verwerken. Ja en je hebt het niet voor het zeggen wanneer die terug komen. Kon je maar ff vrij nemen van die ellende. Maar het onbewuste laat niets toe wat je niet aankunt hoor. Pas als je gaat onderdrukken dan stapelt het zich op. Heb maar vertrouwen dat het goed komt.Goeie morgen Emmie. Wat heerlijk dat je Cathy dadelijk gaat zien. Geef ze maar een dikke:sun: van me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Ik ga het nu uit mijn gedachten zetten want dit voelt niet prettig. ff wat afleiding zoeken. Ga wat lezen in het grote AA boek wat ik ontvangen heb vandaag van Emma en met mijn katten spelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Zal ik doen Bollie:heart:dees, fijn dat je het boek hebt, zag je pb, heb één teruggestuurd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Goedesmorgens,Goh die nieuwe spaarlampen in de badkamer lijken wel wake-up lichten.Eerst sta je in de schemer en tegen de tijd dat je klaar bent met douchen schijnt de zon binnen Morgen ben ik 3 maand alcoholvrij. Het wordt nog eens wat.Heel soms komt er nog een automatische gedachte op maar het is nu geen optie meer.Ik wil het heldere gevoel niet meer kwijt.En dat mijn man regelmatig uitroept: hoe heb ik ooit kunnen geloven dat alcohol lekker en leuk is!Dat blijft een verbazingwekkend geschenk hoor.Ik heb de afgelopen jaren megadoses vitaminen geslikt. Een tijdje geleden kreeg ik buikpijn.Toen had ik het gevoel dat dat wel eens door die vitaminen zou kunnen komen. Ik stopte met alles en was direct van de buikpijn af.Nu heb ik ook een stok achter de deur om gezond te eten, om op een natuurlijke manier aan genoeg vitamines te komen.Rudy, leuk om weer eens van je te horen. Hoe is het met je gezondheid?Marjo ik denk aan je en voor mij ben je gewoon nog dat lieve stralende radslagmeisje Vandaag ga ik lekker in de tuin rommelen. Wel een wind hier, de seringen waaien haast uit de boom.Prachtig zijn ze dit jaar, spierwit. Ik ga er eens een mooie op een vaasje zetten.Fijne dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Wing wat je gisteren zei over die senstatiebeleving van je lichaam, dat heb ik ook.Het is een gevoel dat niet uit te leggen is. Lekker ontspannen.Nu lees ik Eckhart Tolle en het contact met je innerlijke lichaam erbij, wat een feest!Nee zonder gein, het voelt zoveel lekkerder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Borretje dat is indedaad goed nieuws !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D:D:D:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Hallo Allemaal,Nu ben ik een half jaar zonder drank.Wat mij opvalt is dat zelfs mijn vingernagels van kleur veranderen en er beter uit gaan zien.Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Willie een heel half jaar, gefeliciteerd:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:Borretje, ook geweldig nieuws, gelukkig je boosheid positief omgezet en met resultaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Al het ondkruid zit een azijnbadje te nemen nudus ik maar even een zonnebadjebadderen we samen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Willie, gefeliciteerd met een half jaar droog en mooiere nagels! :present: Fijn, hé!Kate, jij ook bijna 3 maanden! En Alf 201 dagen!Fijn om te lezen allemaal. En ik vergeet er vast nog een hoop.Marieke, je klinkt al wat beter. Volhouden, hé! Ik heb een nieuwe verslaving, helaas. Ze hebben hier zulke mooie wenskaartjes in Nederland, dat ik de halve winkel al leeggekocht heb.Na ja, ik drink niet meer, sta op dieet en heb al een tijdje geen kleren meer gekocht. En dit gaat ook wel weer over... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 De laatste 5/6 maanden heb ik lekker gehuppeld; lol om m'n eigen dwaze zelf en nog meer lol om verstopte maar gevonden wijze zelf. Wist ik veel dat ik 2 zelf in me had. Eigenlijk vind ik het 1 zelf maar dan met 2 kanten. Komt de ene kant dan heb ik trek in een borrel of in ieder geval weglopen. Komt de andere kant dan is er weinig aan de hand en voel ik me vrij. Ik heb een kant die wil overleven en een kant die wil leven. Dat leven is leuker; ik voel me vrijer om als een onbeschreven blad in de wereld te staan en bekijk die wereld ook neutraal; ik kijk gewoon wat zich aandient en handel daar naar, zonder veel vooroordelen of het stoppen in hokjes of wantrouwen of wat dan ook. Dit voelt goed; ik ben open en de wereld om mij heen is open. En mochten mensen dit niet zijn dan heb ik er weinig last van, want dat is hun keus om gevangen te zitten, niet mijn verantwoording en het ligt niet binnen mijn mogelijkheid om, waar ze dan ook in vast zitten, ze te bevrijden.Mijn sta in de weg voor leven is een hardnekkige overlevende in me. Eigenlijk begrijp ik die overlevende wel; het is wel logisch dat die is ontstaan. Het is er zo eentje die zich vastklampt aan; ach je bent sterk; je hebt al zoveel stormen doorstaan en meer van die fraaie eigenschappen. Maar ja dat nuchter zijn; die levende, wil zich niet meer vastklampen. Achter al die overlevende eigenschappen zitten m'n angsten en m'n eenzaamheid; stel dat ik niet sterk ben. Het waren namelijk overlevingsmechanismen; sterk uit noodzaak. En als die overlevingsmechanisme niet aan hun voorwaarden voldoen ach dan is er een borrel; een redder in nood.Maar ja ik wil die borrel niet meer en ik wil ook niet meer overleven; ik ben het zat; leven is geen overleven, alleen maar sterk genoeg zijn om alle ellende te doorstaan, kom op zeg. Toch had het wel een functie; als ik niet weet hoe te leven dan maar overleven. Maar nu zie ik overleven als niet leven en daar wordt het een gevaarlijker verhaal. Want als ik niet in staat ben om te leven en overleven vind ik niet meer de moeite waard; wat blijft er dan over. Gaan zuipen, gek worden, dood gaan; weet ik veel, nee ik weet het niet.De laatste week heb ik mij in overleven gestort en ik heb het totaal niet naar m'n zin; ik wijs iets in mezelf af; iets levendigs in mij is het totaal niet eens met de overleveraar. Ik weet eigenlijk nog niet met wat. Ik ben wel van die drank af maar ik ben niet 1,2,3 van die dubbele zelf af. Toch werkt er blijkbaar een waarschuwingssysteem en die rent niet meer weg; de overlevende verjaagt de levende niet. Maar ze hebben wel een conflictje met elkaar. Eerst accepteer ik dat conflictje niet, totdat ik bedenk dat dit weer vastklampen is; los, laat los; het is niks, het is niet nodig dat vasthouden aan en loslaten is niet eng.Het is gewoon een weg naar eenwording, ik en mezelf zijn 1 en eigenlijk was ik daar ook al maar m'n automatische piloot niet en daar zit m'n struikelblok waardoor ik struikel over m'n benen in huppelpas. Dat is niet zo erg het is alleen maar m'n levende die zegt hee mallotitge overlevende: waar ben je nou helemaal mee bezig. Denk ik dus zo ongeveer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Pffft, wat een verhaalRudy; fijn dat je weer schrijft.Willie: feli met 6 maanden.Alaine, ik ben niet zo goed in vragen om hulp en ook niet in dankjewel zeggen, geloof ik. Dat wil ik rechtzetten. Ik vind het namelijk heel fijn dat je zo uitgebreid antwoord gaf. Ik heb wel dankjewel gezegd maar die was wel erg mager; dus ik doe een nieuwe poging:Ik vind het echt tof dat iemand, jij dus, de moeite neemt om na te denken over een lastige vraag en met zinvolle adviezen te voorschijn komt, dat je doet voor me, dat raakt me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Dhendro, precies zoals het is, eerst overleven om te kunnen leven.Het verleden is het heden.Bedankt voor het delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Dhendro, de saboteur noem ik die kant in me. De doemdenker, de probleemzoeker, de angstmaker.Door me daar van bewust te worden kan ik het denken stopzetten en de illusie ervan zien.Aanwezig zijn in het nu. Dan komt er weer ruimte voor het lekkere gevoel en het heldere denken.Jemig de tuin dreigt in een jungle te veranderen. Hoek per hoek maar.De ton zit alweer halfvol.Willie gefeli met je half jaar Alle cellen vernieuwen zich. Ook je nagels.Marieke ik hoop dat je zoon een baan krijgt en je auto heel blijft.Eens kijken wat de postbode allemaal in de bus heeft geduwd.Zou er een wenskaartje van Fran tussen zitten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2010 Ow ja Borretje, fijn dat je zoon komt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden