Spring naar bijdragen

zondag 4 juli


Aanbevolen berichten

Isa, gefeliciteerd. Liefde is altijd goed!

Jane, ik een manipulator??? Ech nie:huh::o:P
Heb jij een huis vol Polen naast je, des temeer reden zo'n dansje te doen, hihi.

Fan herte lokwinske, ik had het met een j geschreven maar weet niet of dit goed is hoor. Fries zat niet in mn pakket, eeuwig zonde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 577
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo, wil de sfeer niet verpesten maar ga toch ff iets schrijven over wat me is opgevallen.

Carolien, gister schrijf je iets over de chat. Prima voor het geval de draad eruit knalt.
Het was ook uitermate vervelend destijds dat we een paar dagen niet op ADB konden
schrijven.
Wat me echter opvalt is dat je, na het bericht van Dhendro, zelf ouwe koeien uit de sloot
haalt. Volgens mij ook weer prima dat je bevestigd dat het zo vervelend was voor Dhen
dat ze niet was ingelicht. Maar waarom dan erbij zetten dat niet jij degene was die haar
niet heeft geinformeerd. Waarom doe je dat? Waarom weer hints geven dat het een ander
was, notabene iemand die, bla, bla, bla.
Dat is toch nergens voor nodig. Ik vraag me dan af of jij zelf weet waarom je dat doet.
Je creeert zelf een broeierige sfeer door daar op die manier op terug te komen, m.i.

En dat heb je een tijdje geleden ook met de situatie rondom iemand gedaan die ook schrijft.
Je bleef maar hints geven op de draad dat je iets wist maar dat je er niet over kon schrijven.
Waarom doe je dat op die manier? Je had er toch ook voor kunnen kiezen iemand van je AA groep
te bellen en over de situatie te praten. Of bel je sponsor en vraag advies wat je in een
dergelijke situatie kunt doen.
Het geeft geen pas dat soort dingen hier te schrijven. Je schreef dat je MOEST schrijven
dat die persoon nog steeds veel drinkt en daar niet eerlijk over is geweest. Caro, dat is niet aan
JOU om op de draad te zetten. Ook al weet jij dat, dan nog.
Als iemand drinkt en verkiest daar niet eerlijk over te zijn, nog niet eerlijk over durft te zijn,
is dat de zaak van diegene. Ik kan me goed voorstellen dat jij dat moeilijk vindt.
Maar dan nog denk ik dat er andere wegen en kanalen zijn om dat een plek te geven.
Je schrijft dat je naar de AA gaat en twaalfde Stap werk belangrijk vind. Is ook belangrijk.
Ik vraag me dan af; hoe zit het met je tiende stapwerk?
Kijk je terug op je dag en vraag je jezelf af wat je goed hebt gedaan en wat je de volgende
dag beter kunt doen? My 2 cents Caro.
En dan vervolgens met veel gebaar 'afscheid' nemen van het forum. En vervolgens
een paar dagen later, of een paar weken, of een paar uur later, weer gaan schrijven
alsof er niets aan de hand is.

Caro, pak dit op zoals jij denkt dat het goed is. Ik schrijf niet met boze intenties.
Wel heb ik me geergerd in de situatie rondom Drup. Toen heb ik het laten gaan voor mezelf,
maar nu wilde ik er toch naar jou toe, iets over schrijven.

Aangepast en een naam weggehaald omdat dat niet nodig is voor het bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel even in "da house", want het is hier beredruk. Zo kom ik nooit aan een nieuw draadje aangaande partners en opgave. Zitten nog steeds in een soort van "pat" situatie, en wil er zo graag mijn deel over vertellen. Ik hoop dat er later even tijd vrijkomt hier.
Ik moet eerst dit
monsterschip onder handen nemen. Dikke vette stalen kabels overal.
Wish me luck ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan het niet zo mooi zeggen bam,
maar ik kan wel aansluiten bij wat je schrijft
want ik heb er ook zo over gedacht.
Niet om weer een reeks van beschuldigingen
te uiten of met modder te gooien.
Ik zie van alle mensen hier de goede bedoelingen.
We komen hier allemaal voor hetzelfde probleem, maar in verschillende stadia
en met verschillende manieren van omgaan.
En de bedoeling is wel dat we helpend zijn naar elkaar.
Ik ken de stappen niet, maar voel wel de intentie erachter.
Dus laten we elkaar blijven respecteren en iedereen ruimte geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Bam, Jane, Wil en de rest.

Bam, nog steeds aan het na genieten van je mooie dag? Ik had je me heel anders voorgesteld. Inderdaad met veel zwarte krullen maar dat heeft te maken met je emocion.:) Maar jullie zagen er allebei erg mooi uit.

Jane hoe is het met je? Ga je vandaag nog iets leuks doen of houd je het lekker rustig?

Wil, morgen weer de dag van inname hé? Is het vandaag al de 10e of de 11e dag van A.D.B?
En gaat het tussen jou en je vrouw weer een beetje beter, of is die vraag te vroeg gesteld?

Sjips zeg. Isa vergeten. Wat heerlijk meis dat het zo goed gaat en dat je een nieuwe liefde hebt gevonden. Het is je van harte gegund meis. Zo zie je maar, als je nuchter blijft, je zoveel meer kan genieten.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mms denk ik wel dat jij het punt mist Caro. Ook al word je, ten onrechte, van iets beschuldigd,
geeft dit jou dan het recht informatie over iemand anders op het forum te zetten? Of weer
ouwe koeien uit de sloot te halen? Dat is wat ik bedoel Carolien. Niet de hele situatie, wie wat
heeft gezegd, of heeft gedaan, maar jouw handelen. Een ander kan ik niet veranderen, mezelf
wel. Ik ben verantwoordelijk voor mijn gedrag. Dat geldt voor jou toch net zo?
En prima dat je iets noemt over, mogelijke, storingen. Mensen weten nu dat ze ook op
de chat terecht kunnen.

Ik heb, voor mezelf, gemerkt dat stoppen met drinken echt pas stap 1 is. Ik merk dat patronen
bij mij diep ingesleten zitten. Dat ik het moeilijk vind zaken te veranderen. Soms wil ik bepaalde gedragingen niet veranderen omdat ik er teveel winst uit haal.
Gedrag veranderen, dingen niet meer doen zoals ik ze altijd heb gedaan, echt de bereidheid
hebben en tonen om te veranderen is voor mij vaak moeilijk. Maar wel de essentie van het
stappenwerk van de AA.

En, zoals mn Mem altijd zegt; Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tja jongens, kan er nix aan doen, daar is ze weer......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje, ik weet niet wat jij bedoeld met een ' gedogen beleid'. Volgens mij is dat er niet maar het is maar wat iemand wil lezen.
Je schrijft dat ik het licht steel van iemand, daar heb je wellicht een punt. Voor de nieuwkomers dan want de mensen die toen al schreven weten het. Ik denk hier ff over na want nou doe ik wellicht zelf iets waarvan ik over een ander schrijf dat ik dat niet zo mooi vind.

nagedacht en aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro je weet best dat meer mensen mijn mailadres hadden. Dat je gisteren mijn woorden
gebruikt om wel 1 naam indirect te noemen vind ik niet netjes van je.

Dat sommige mensen hier anderen willen beschermen vind ik best maar om dat
ten koste van onder andere mij en mijn privésituatie te doen vind ik smerig
en de veiligheid van het forum aan tasten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I guess you do Bammie ;)

Met gedogen beleid bedoel ik dat iedereen wel het één en ander weet, dingen die soms zorgwekkend zijn..Maar zolang ze niet voor trubbels zorgen is het ok. Oogje dicht..mondje toe. Ik zie niets, jij wel?
Als dat de enige manier was om iemand te beschermen vind ik het een fijne vriendin.

Me don't mind..soms ben ik net een elastiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje ik zit op mijn nachtbrakertje te wachten
zodra zij uit bed is en naar het zewembad is vertrokken
mag moeders haar vouwfietsje pakken en naar het strand
lekker volleyen met vrienden, beetje mijn bruin bijhouden
en mischien na afloop bij mijn favoiriete Toko en centrum
Den Haag lekker smikkelen voor een prikkie. Wel leuk he?
en jij, wanneer ga jij eens genieten van die tuin, behalve dan genieten
van het werken he, want dat doe je ook, maar het oogsten ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
jane4

Bolletje ik zit op mijn nachtbrakertje te wachten


zodra zij uit bed is en naar het zewembad is vertrokken


mag moeders haar vouwfietsje pakken en naar het strand


lekker volleyen met vrienden, beetje mijn bruin bijhouden


en mischien na afloop bij mijn favoiriete Toko en centrum


Den Haag lekker smikkelen voor een prikkie. Wel leuk he?


en jij, wanneer ga jij eens genieten van die tuin, behalve dan genieten


van het werken he, want dat doe je ook, maar het oogsten ervan!



O o Den Haag mooie stad agtur de deunhue. Verder weet ik niet meer hoe het liedje gaat. Te lang weg uit Den Haag. Maar geniet maar lekker wijfie.
Hier schijnt de zon nog niet. Het gesprek van de week met 'O.L. Heer heeft toch geholpen denk ik. :)


Goeie morgen Tortilla. Ik denk altijd aan Atilla als ik je naam schrijf.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...