Spring naar bijdragen

Woensdag 21 juli 2010


will

Aanbevolen berichten

Het begin van een vakantie zonder alcohol gaat goed. Ik heb nog niet gedronken, zin om te eten en vanochtend weer "sportief gewandeld". Ik neem alles per dag en morgen ga ik weer naar de AA.

Internet doet het thuis weer, alleen met de computer thuis kan ik niet inloggen. Ik heb Tactive al aangeschreven. Prioriteit nummer 1 in de vakantie: thuis kunnen forummen ;)

Ik ben nog even de laatste klusjes aan het doen op werk. Over een half uurtje ben ik klaar en heb ik 3,5 week vakantie :)

Dochter en ik hebben al leuke ideeen voor klusjes in huis en uitjes weg van huis. Heerlijk. Zodra ik kan inloggen dan zal ik me direct weer melden hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 491
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedendag iedereen,

Inmiddels is mijn naam veranderd in Ping. Zal in de loop van de dag (hoop ik) me eens echt even voorstellen in 'Wie is Wie'.

Dag twee dat ik nuchter opsta (heb al de hele ochtend thuisgewerkt, want heb een knipperlichtvakantie) en vermoeider dan gisteren, maar ik ga er weer voor. Wat zou het toch fijn zijn als het me eens lukt wél vol te houden. En dan nog wel het begin met allemaal (halve) vrije dagen zoals nu:D..

@ Frans: hier zit er nog eentje hoor, een beetje dan. Gewoon fulltime werken (ben 28-jarige vrouw) en stug elke dag twee liter wijn (soms meer) naar binnen werken. In het weekend ook wel eens sterke drank (maar dan geen twee liter;)).

Ik zou inderdaad, zoals Woman adviseert, niet allebei de verslavingen tegelijk aanpakken. Dat gaat vaak mis ('hardlopers zijn doodlopers'). Bovendien: als je wilt stoppen en je bent nerveus, is het heel fijn als je toch nog wel een sigaretje kan opsteken!

Het is al heel mooi dat je van plan bent je probleem aan te gaan pakken, ik hoop echt dat het je gaat lukken! Ook al zou het met vallen en opstaan zijn, zoals bij mij:$.

Is dit de eerste keer dat je wilt gaan stoppen (of minderen)?

Iedereen weer heel veel sterkte vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frans ik denk dat drinken en werken een tijd goed kan gaan. Je bouwt toch een soort conditie op. Dadelijk wanneer de alcohol uit je lijf is, moet jij eens zien hoeveel energie je daarvoor terug krijgt. Dan ook zal je merken dat je je lichaam veel geweld aangedaan hebt. Je bent zolang gewend geweest om te leven met alcohol, dat je niet in de gate hebt dat het een hoop energie kost. En je bent nog jong hé? Er kan nog zo'n hoop herstellen.
Mocht het nu zijn dat je nog veel last hebt van je lever, ga ff naar de dokter voor alle zekerheid. Die kan kijken of hij niet teveel schade heeft geleden.
Ik vind het fijn dat je je aangemeld hebt, we gaan er voor.:)


Hallo Ping. Leuke naam.;)

Hé Soothe het is nog zomer hoor.:) Noig niet aan de winter denken.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ping
Wat roken betreft heb ik al 836 keer geprobeert te stoppen (zo onderhand)...

Drank aanpakken doe ik de eerste keer.
En wat betreft het vallen en opstaan. Ik ga het proberen....
We zien wel waar het schip strandt...
Aankomende weken geen aparte dingen qua feestjes ofzo
Over een paar weken wel Lowlands... Dat wordt een uitdaging :--)

@bolletje

Ik schaam me ervoor naar de dokter te gaan

Ik sport al enige tijd 3 x in de week (fitness zowwel cardio en kracht) en heb spullen in huis gehaald die bevorderlijk zijn voor het evtherstel van de lever (bitterzout, rode bieten enzo).
Ik ga er vanuit dat het hierdoor allemaal zakt...
Daarbij is de lever het meest herstellnde orgaan van het lichaam en dronk ik niet elke dag veel maar vaak met tussenpozen..

Als de pijn niet weggaat na lange tijd ga ik wel naar de dokter.. maar dat bezoek stel ik vooralsnog uit...
En ik ben ervan overtuigd dat het ook niet nodig zal zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frans met behulp van pleisters.
ik heb met mezelf afgesproken ik mag roken als ik wil, ik mag me rot hoesten als ik wil en ik mag zo eindigen als een goede bekende met longkanker (na jaren in een rolstoel te hebben gezeten omdat ze geen lucht meer kreeg) ik zat s'avonds te piepen van benauwdheid, s'morgens leek ik een oude kerel. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frans, als je elke dag eventjes hier komt vertellen hoe het met je gaat....dat heeft mij geholpen van de drank af te blijven.
Echt routine van maken. Smorgens met je koffie en savonds voor het slapen gaan bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik jullie trouwens verblijden dat ik tegenwoordig met fiere trots in de spiegel kijk naar mezelf ?
Mn buik is zo goed als plat, ik sta rechtop, mn haar is gezond, beetje zonnig bruin, en een taille als een zandloper door het buikdansen.
Jippieieieieieie

Dat vraagt om een zomerjurkje :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag boodschappendag voor mn feestje.
Zojuist de eerste ronde frisdrank en sapjes gehaald (ik heb geen auto)
3 flinke tassen : 16 euro
hahahahaha
Als ik alcohol had gehaald was ik wel iets van 80 of 90 euro kwijt gweest .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...