Spring naar bijdragen

maandag 16-8


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Spuit elf wil ook nog haar duit in het zakje doen... :D
Ik fietste net naar de obmuJ en er kwam een soort beeld in me op.

Een paar weken geleden was ik op Schiermonnikoog. Daar staan twee vuurtorens, waarvan er eentje nog werkt. Nu heb ik wel iets met vuurtorens. Ik vind ze om de een of andere reden romantisch. En het licht dat over de duinen gleed was zo mooi! Er stonden vroeger ook bakens op het eiland, waarin vuur aangestoken werd. Mijn eega vertelde me dat de eilandbewoners die bakens wel eens op het strand zetten, zodat schepen op de klippen liepen en ze konden strandjutten.

Daar moest ik ineens aan denken toen ik de Bol las. Hoe het drankduiveltje het baken stilletjes en geniepig richting strand aan het verschuiven was... Idem dito voor Will.

Ik ken het natuurlijk ook, dat stemmetje dat je influistert van 'Eéntje kan geen kwaad'. Of 'Ik verdien een beloning voor zoveel tijd droog...' :huh: Gelukkig heb ik nu dik 2,5 jaar geleden mijn vuurtoren ontdekt. En die vuurtoren zegt: Ik laat vandaag de eerste staan, want ik weet waar die eerste toe leidt. Dat werkt voor mij en dat geeft mij rust. Bakens kun je verzetten, een vuurtoren blijft staan.

Ik kan niet garanderen dat ik de rest van mijn leven nuchter en droog blijf, maar dat is wel mijn streven. Ik wil niet meer terug naar vroeger. Vroeger was vreselijk! En ik weet dat vroeger zomaar weer nu kan worden als ik mijn bakens ga verzetten. Dus doe ik dat niet. En dat vervelende stemmetje in mijn hoofd wordt steeds stiller. Ik hoor het niet zo vaak meer.

Stoppen met drinken is niet gemakkelijk, maar gestopt blijven wordt wel steeds gemakkelijker. Op den duur wordt het niet-drinken een gewoonte. Daar gaat wat tijd overheen, maar zo is het wel. Ik doe dus stille voort. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bol,

Was even boodschapjes doen en lees net je berichtje betreffende je verjaardag...
Wat een schrik zeg !!!:o
Gelukkig heb je je met behulp van het forum gelukkig herpakt en is dat duveltje uit het doosje weer in het doosje verdwenen...
Herken het ook wel hoor en ook ik heb er wel eens last van, maar zolang ik de eerste inderdaad niet neem zoals Fancesca zegt dan is er niks aan het handje...
Wel lastig om de trek even uit te zitten, maar daarna trots dat ik het toch weer heb weerstaan...
Ga maar lekker gamen en geniet van dat rustige bolletje... :heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eventjes hello&goodbye.

Bol: top vrouwke dat je over je schaamte heen bent gestapt en hier over je "stiekeme" gedachte bent gaan praten. Nog mooier dat het er je vanaf geholpen heeft. Zo, nu kun je straks je verjaardag dubbel vieren, hier alvast :present:

Woman: ja balen zeg, denk je een afspraak te krijgen..........goed dat je een kledingzaak in bent gedoken!!! Enneh motormuis mag idd wel es ff reflecteren en zo te horen laat je hem dat ook doen, hihi;)

Blondie: fijn voor je!!:sun:

Desi: je mag hier ook over alles praten hoor, maar als je op t pactdraadje beter vind prima natuurlijk.
Pak aan, omdat je t moeilijk hebt :present::present::present:

Pffffffff heb eindelijk mn belastingpapieren v 2009 op orde, oh wat háát ik dat toch. Nu kan ik het aangiftepapier weer niet vinden. Morgen die van mn moeder maar doen.
Ondertussen staat er een pruttel op van courgettes, aardappel, ui, selderie en knoflook. Bedoeling is soort soeppie. Annette Malherbe zei gisteravond in Zomergasten dat voor haar soep "troost-eten" was en daar kon ik me wel wat bij voorstellen. Haha, vandaar dat ik zo gek ben op soep :D
Nu de honden uitlaten.
Iedereen eet smakelijk en tot gauw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Bolletje,
Wat ongelofelijk dapper dat je eerlijk bent geweest, niet alleen tegen ons, maar vooral tegen jezelf!
En dat je je worsteling "hardop uit spreekt" nou ja via het forum dan.

En wat goed dat iedereen meteen reageert, en je gedachte een positieve draai kan geven.
En stel je nu eens voor, je laat je die ene avond HELEMAAL gaan...
de kater de volgende morgen is nog het allerminste.......

De kater dat je van jezelf baalt, die is vele malen groter, ze zullen je het gevoel geven 10 maanden voor nop zijn bezig geweest!!!!

De mogelijke "lekkere"roes staat totaal NIET in verhouding met de kater van erna! En ik kan het weten, want ik had er 3 dagen geleden nog 1!!!

Dussuh,.. op je verjaardag gaan we hier allemaal op je passen!
kom je tussendoor even stikum verslag uitbrengen?

Veel liefs van nieuweling Dunnetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo werkt het vaak hier Dune
we hoeven het niet alleen te doen he
al lijkt het vaak een eenzame strijd.

Just me alles goed gegaan?
Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad.

En ik ga zo even beachvolleyen,
na het forum blijft sporten me toch
het best van de drank afhouden
dan voel ik even gezonde endorfientjes ontstaan
en het is nog sociaal ook.
tot latersssssssssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Women, is Motorman eigenlijk verder wel leuk???? vind het wel jammer dat ie zo'n gedoe maakt van jou peukje hoor. Hij drinkt bier, das toch veeeeel erger, ahum ;-))

quote:


Originally posted by:
woman

Nou heel gedoe


Motorman wil me niet kussen als ik gerookt heb. Geen probleem. ik rook toch heel weinig en kan het prima laten.


maar ik kaats natuurlijk terug dat er ook niet gekust wordt als hij bier drinkt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...