Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 september

Mai

Aanbevolen berichten

Goeie avond Marga,
Het is heel normaal dat, als je stopt met drinken je moeite hebt met slapen. Ook ik dronk erg veel en viel s'nachts in een soort coma, waar ik na zo'n twee uur uit ontwaakte. De rest van de nacht zag ik dikke vette spinnen tegen de muur omhoog kruipen. Zo van die hele grote jongens.
Toen ik stopte, heb ik jarenlang heel slecht geslapen. Ook door het vele denken en peinzen dat ik deed. Het was erg druk in m'n hoofd.
Nu slaap ik over het algemeen goed, en heb weinig last nog van wakker liggen. Ik durf aan mijn moeheid toe te geven.
Ikzelf had het gevoel dat ik ech opnieuw moest te leren slapen. Ik was zolang gewend om dat aan de alcohol over te laten. Maar sommigen hier kunnen na het stoppen al vrij snel weer leren om op een natuurlijke manier te slapen.
Misschien voor je naar bed gaat een kop warme boillon of melk. Of een stevige wandeling voor je naar bed gaat.
Overigens van harte welkom op ons forum.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 215
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ik ben benieuwd of jullie je gezin, familie, vrienden en kenissen verteld over het stoppen met drinken.
Ik hield het in het verleden vaak stil omdat ik bang was dat mensen er op een verkeerde manier op zouden reageren. Bijvoorbeeld achter mijn rug om er over praten zeker als de stoppoging niet lukt.
Wat is jullie ervaring?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cynthia,

ik heb het wel verteld aan mijn buren, vrienden en familie... voor mij werkt dat als een soort sociale controle. Stiekem drinken gaat dan een stuk moeilijker... want dat deed ik dus... echt vreselijk...
Naar de supermarkt een fles wijn kopen, ergens in de bosjes legen binnen een half uur, fles weer in de glasbak kieperen en dan naar huis fietsen voordat de hamer kwam, maar dan was ik al binnen en had niemand het gezien... triest maar zo was het wel...

Nu ik bijna 10 dagen droog sta zie ik steeds duidelijker hoe groot het probleem eigenlijk was...
En dat wil ik niet meer. Punt. Gelukkig heb ik nooit die enge dingen gehad zoals een delirium, dat lijkt me echt vreselijk! Als ik dat hier zo lees, brrr, heeel akelig...

Heel veel succes!
Samen staan we sterk!

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...