bolletje Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Goeie avond Marga,Het is heel normaal dat, als je stopt met drinken je moeite hebt met slapen. Ook ik dronk erg veel en viel s'nachts in een soort coma, waar ik na zo'n twee uur uit ontwaakte. De rest van de nacht zag ik dikke vette spinnen tegen de muur omhoog kruipen. Zo van die hele grote jongens.Toen ik stopte, heb ik jarenlang heel slecht geslapen. Ook door het vele denken en peinzen dat ik deed. Het was erg druk in m'n hoofd.Nu slaap ik over het algemeen goed, en heb weinig last nog van wakker liggen. Ik durf aan mijn moeheid toe te geven.Ikzelf had het gevoel dat ik ech opnieuw moest te leren slapen. Ik was zolang gewend om dat aan de alcohol over te laten. Maar sommigen hier kunnen na het stoppen al vrij snel weer leren om op een natuurlijke manier te slapen.Misschien voor je naar bed gaat een kop warme boillon of melk. Of een stevige wandeling voor je naar bed gaat.Overigens van harte welkom op ons forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Trusten allemaal, k ga nog even filmpje kijken en dan lekker nog boek lezen in bed. Dat ging anders niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LaLuna Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Knap hoor tobbertje!!! Ik kan me de tijd niet heugen 10 dagen geen alco te hebben gehad...Helemaal stoppen klinkt me nog te resoluut..maar als ik de verhalen hier lees betrap ik mezelf erop dat i eraan denk en dat is goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LaLuna Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Truste Beate...slaap lekker..ik ga ook een poging doen...Goede nachtrust voor iedereen:present:En dankjewel voor eht warme welkom bolletje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyntia Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Ik ben benieuwd of jullie je gezin, familie, vrienden en kenissen verteld over het stoppen met drinken.Ik hield het in het verleden vaak stil omdat ik bang was dat mensen er op een verkeerde manier op zouden reageren. Bijvoorbeeld achter mijn rug om er over praten zeker als de stoppoging niet lukt.Wat is jullie ervaring? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Bolletje, ik lees net nog je bericht. Jij ook dus...enge beesten zien. Zou dat komen omdat je hersens te vergiftigd zijn dan door alcohol? De doc's vragen het ook altijd; zie u beesten? Maar verder hierover iets vinden op internet kan ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 cyntia, ik vertel het wel als ik stop. Heel verstandig is het dan, zou ik ook moeten doen. Gaat het dan weer mis met me, dan is het: gezellig, ze drinkt weer mee! (Ja, zo zien mensen het: gezellig, wat drinken) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Beate bij mij waren dat deliriums. Bijna iedere nacht was het wel raak. Ik was gewoon wakker hoor en als ik het licht aan deed waren ze weg maar zodra het weer donker was kwamen die rotdingen weer te voorschijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Erg he? misschien bij mij dan ook wel, ik zal me er eens in verdiepen, delirium. Voor mij een echte reden om te stoppen. Nu sluit ik echt af voor vanavond. Dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Trusten Bea.Ik ga ook stoppen voor vanavond. Wens iedereen een fijne rustige nacht toe.Tot morgen allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyntia Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 BeateIk ben dan toch bang dat als het niet lukt om te stoppen dat mensen er op een bepaald moment over gaan roddelen in de buurt.Zo van wat zielig, ze probeert het wel maar kan de drank niet laten staan.Maar misschien zie ik het te zwart. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Hallo Cynthia,ik heb het wel verteld aan mijn buren, vrienden en familie... voor mij werkt dat als een soort sociale controle. Stiekem drinken gaat dan een stuk moeilijker... want dat deed ik dus... echt vreselijk...Naar de supermarkt een fles wijn kopen, ergens in de bosjes legen binnen een half uur, fles weer in de glasbak kieperen en dan naar huis fietsen voordat de hamer kwam, maar dan was ik al binnen en had niemand het gezien... triest maar zo was het wel...Nu ik bijna 10 dagen droog sta zie ik steeds duidelijker hoe groot het probleem eigenlijk was...En dat wil ik niet meer. Punt. Gelukkig heb ik nooit die enge dingen gehad zoals een delirium, dat lijkt me echt vreselijk! Als ik dat hier zo lees, brrr, heeel akelig...Heel veel succes!Samen staan we sterk!Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Kijk Marga, dat is toch hartstikke goed, dat je er al over denkt!Ik ben ook eerst gaan minderen hoor. Ik heb het ooit 40 dagen volgehouden en dat wil ik nu overstijgen... maar... we zijn er nog niet, al blijf ik positief!Samen staan we sterk!(ik blijf het maar roepen)Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Zo, lieve allemaal, ik ga mijn bedje zo eens opzoeken...Weer een droge dag afstrepen!morgen weer een nieuwe uitdaging... we kunnen het!Welterusten allemaal.Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Weer terug van NA meeting en was zeer leerzaam...Duik weer met een voldaan gevoel mn bedje in...Trusten allemaal Accepteren en aanvaarden is veel effectiever dan vechten tegen je verslaving !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Welterusten Jeten andere nog wakkere ADBers:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden