Spring naar bijdragen

donderdag 9 september


igor

Aanbevolen berichten

Jongleuse:
Wat een heftig verhaal...Maar om terug te komen op Novadic..dat is toch verslavingszorg? Er zullen daar toch zat clienten van zijn die in de beginfase het niet 3 weken droog kunnen houden? Kun je daar dan niet op een andere manier geholpen worden? Alleenstaand moeder zijn is zwaar en zeker met een alc. probleem. Maar daar zal je wel iets mee moeten anders ben je straks je kindje ook nog kwijt...Of zie ik het nu te somber in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dit verhaal speelt al 2 jaar. En ja, inderdaad, jeugdzorg was 1 van de items.Gelukkig heeft Jeugzorg de melding ingetrokken en twijfelen totaal niet aan mijn kwaliteiten als opvoedende moeder. Daar ben ik dan wel heel blij mee. Novadic, ik hoop dat ze me kunnen helpen, vorig jaar geweest, toen 6 weken nuchter geweest. Hoop dat een cursus Leefstijltraining me helpt om t vol te houden. Tot die tijd, af en aan periodes van dips, zelfverwijten, drinken, nuchter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lajongleuze
Gooi toch de rest van de drank door de gootsteen.
Niet voor mij maar voor jezelf en je dochter

Voor de rest.
Sinds maandag ben ik aangemeld.
Heb direct een stukje op wie is wie gezet.
Viel me een beetje tegen in de mate dat er op mij gereageerd werd.

Ik kan het me voorstellen dat als er steeds weer nieuwe mensen komen dat het vermoeiend wordt om te reageren maar misschien kunnen mensen die veel op het forum zitten toch met een kort stukje reageren.

Het vervelende is namelijk als nieuweling dat je toch een beetje ons kent ons gevoel krijgt op het forum en dat daar moeilijk tussen te komen is.
Gevoel is; je hebt een nieuwe baan en in de pauze gaat een grote groep apart zitten zonder aandacht aan je te besteden.

Dat kan toch van dit forum niet de bedoeling zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cyntia:
Snap je gevoel..maar het is moeilijk om op iedereen te reageren. Zoals ik al zei: er komen er velen en er blijven er weinig plakken, dit werkt voor mij frustrerend. Maar ik zal mijn best doen om mijn bijdrage te blijven leveren:) Wil jij op iedere nieuwkomer gaan reageren?

Jongleuse:
Waar is je dochter nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongleuse:
Aan de koffie dan...Ik zou wel hulp inschakelen..Bel Novadic morgen en leg de situatie voor..Zo te horen gaat het je zo niet lukken om 3 weken nuchter te blijven. Of heb je zelf een ander idee hoe je jezelf op een beter spoor gaat krijgen? Hoe voorkom je dat je vanavond niet weer die SRV wagen induikt?
Sterkte meis!

Ik ben er weer vandoor, moet weg!
Tot morgen maar weer:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben al een tijdje ingelogd. Maar een vriendin belde en dan ben ik zó twee uur verder. Ik ben blij met alle reacties die ik kreeg op wie is wie. Kan mij voorstellen dat als 80 procent snel weer weg is, je daar veel energie door kwijt raakt. Ik vind deze draad geweldig. Maar het nadeel is dat ik geen gelegenheid heb om steeds alles te lezen. Mijn peuter loopt rond en mijn partner is veel thuis overdag. s'Avonds slaap ik vroeg. Heb weinig privacy momenteel.
Ook wil ik niet zómaar binnenvallen. Soms zijn er hele gesprekken op gang. Ik wil niemand kwetsen. Nu ga ik tukken met de kleine. Gewoon om lekker bij te slapen, want gisteren niet gedronken dus geen kater. Bestaat er een draadje over partners? En dat pact kan ik ook niet vinden, knullig...
Fijne middag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LaJongleuse,

Sterkte vandaag. Koffie of thee is wel een goed plan. En bijzonder dat je 'tegen die tijd' capabel bent. Ik sta (stond) s'ochtends met rode oogjes bij school. Had ik wel geslapen, maar voelde mij in al die jaren niet capabel. Ging lopend, want durfde nog niet in de auto te stappen. Misschien is het nét waar een ieders grens ligt, maar ik zou dat niet eens durven. Ik zou bang zijn dat iedereen het merkt. Mijn kind blijft over tussen de middag. Jouwe ook? Misschien kun je de wekker zetten en even mee tukken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag allemaal.....
wat een drukte hier vandaag...
Igor............ heeerlijk dat het nu zo snel gaat opeens. :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
Heb je verdiend hoor.
Bor, in ieder geval nu toch een stukje extra begeleiding voor je, moet je toch ook weer een fijn gevoel geven toch????
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

En als ik nou toch bezig ben:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
Tis donderdag tenslotte: Donderdag Bloemetjesdag.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah en Ekstertje

Ik ben toen ik me aanmelde ook direct op de dagraad gegaan. Het was toen heel rustig misschien dat daardoor weinig mensen reageerde.

Ik had al een aantal weken meegelezen en het was me inderdaad ook al wel opgevallen dat sommigen ook heel snel weer weg zijn.
Ben van plan om een blijfertje te worden.

Het zal alleen wat minder kunnen worden als ik weer werk heb, het kost wel erg veel tijd om de dagdraad te volgen.

Ga nu eerst pannenkoeken bakken voor mezelf en kleinzoon.

Na 2 dagen geen bier kan ik de extra callorien van pannenkoeken wel aan.
Alweer een voordeel.

En vandaag neem ik de eerst glas niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Jetset, dat was aardig! Ik zal 'm onthouden. En ja, ik wil graag adb blijven. Heb er al een klein trajectje opzitten. En veel valkuilen ontdekt. Dit is mijn zoveelste poging, maar ik voel dat ik steeds sterker sta en het zelf echt wil. Mijn opleiding is weer begonnen. Tja, huiswerk vergt concentratie.

Wat er over Jane4 gezegd wordt sluit ik mij bij aan. Bedankt Jane!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve medestrijders/lotgenoten:present:

Heb even wat gelezen, de laatste twee blz... Heftig wat ik allemaal lees.

Druppeltje: wat erg van je katten meid... sterkte, da's echt verdrietig.

Dan LaJongleuse: heftig verhaal, maar gooi alles weg, en dat grote wijnglas, goed dat je het weg hebt gedaan. Maar mij hielp het in het begin om frisdrank in een wijnglas te doen, dat was al een beter gevoel, toch dat glas op tafel. Maar dat hoeft nu niet meer. Al heb ik dat ook, als ik mijn kast open doe waar de wijnglazen staan, moet ik ook meteen die deur weer dicht doen... Het ziet er altijd uitnodigend uit... Maar ik kan ze slecht gaan weggooien toch? Ik heb ze toch nodig voor visite...
De leefstijltraining heb ik ook gedaan, al zijn er verschillende... ik heb persoonlijk het meeste aan dit forum en de begeleiding bij ADB; dit is heel intensief. En dat werkt bij mij heel goed. Ga ervoor meid, doe het vooral voor jezelf en dan je kind...

Dan inderdaad een compliment voor jane4; zij is een kanjer en leeft met iedereen mee, dat is echt geweldig! Ze trekt iedereen waar ze kan door de dip heen. En die hebben we allemaal. En zij staat al zolang droog! Geweldig!!!

Dan Cynthia: meid, je moet je weg even vinden, dat het tegenvalt met de reacties is wat ik las van Hannah, je kunt het beste de dagdraad opgaan en je in de huiskamer begeven, daar heb je de meeste reacties en aanspraak, gewoon meedoen aan de discussie.
Bij de 'wie is wie' is het in het begin even druk maar ikzelf ervaar de meeste steun in de virtuele huiskamer van de dagdraad. We leven allemaal met elkaar mee en proberen elkaar te steunen en dat geldt ook voor jou meid... blijven komen hier dus.

Hannah: Geweldig dat je Jane in het zonnetje hebt gezet, zij verdient het ook, en zij staat al zolang droog; CHAPEAU!!

Maar ik moet ook Bolletje, Chardonnee, Borretje, Igor, Witte, en Jetset noemen, zij zijn er ook altijd om een steuntje te bieden, en nog zoveel anderen.

Ik ben nu aan mijn 11e droge dag begonnen en heb al van zoveel mensen hier steun en complimentjes gekregen, dat is echt goud waard.
Maar vannacht heb ik voor het eerst over alcohol gedroomd... dat ik zat te genieten van een heel groot glas wijn, maar ik werd wakker van het schuldgevoel...?!? Hebben meer mensen dit wel eens? Ik heb nog nooit over alcohol gedroomd... ik was blij dat ik wakker was... Het gaat zo goed, en dit wil ik vasthouden.
Dan nog leuk nieuws: a.s. zondag gaan we naar het nestje puppies kijken waar we er half oktober eentje van krijgen, ik kijk er zo naar uit!! We krijgen een Ierse Terriër pup, een teefje. Dus zullen we er zondag wel eentje uit mogen zoeken, hopelijk... misschien zijn we wel de laatste maar ach, het maakt niks uit, welk hondje we ook krijgen, als ze maar gezond is. Dat is ook een van de redenen dat ik vorige week maandag gewoon rigoureus gekapt ben met de alcohol. Ik wil met een helder hoofd deze puppie samen met mijn man op gaan voeden. Het is mijn uitdaging en mijn redding, dat weet ik bijna zeker.
Ik hoop dat ik deze kracht vast kan houden, ik ben alweer een pond afgevallen trouwens. Ik ben veel te zwaar en alcohol belette me om af te vallen, en nu eet ik gezond en gevarieerd en zonder de alcohol ben ik in bijna twee weken al 3 kilo kwijt!! Dat is een stimulans om door te gaan.

Ik wens iedereen weer een sterke droge dag!

Samen staan we sterk!

Liefs, tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jetset: Goeie tip, ga ik doen!! Borretje: Wanneer ik antwoord op deze vraag durf te geven weet ik niet. Ik weet dat t niet zo is, maar ik voel me wel zo

Lieve meiden, (raar eigenlijk, alleen meiden), Cate gaat ff maffen, dromen van leuke dingen (mijn lieve vriendje, die me helemaal steunt, maar wat ik eigenlijk nog niet durf te geloven, mijn dochter, mijn 2 honden, mijn 2 katten waarvan 1 zwanger)

en dan straks fris en fruitig weer op

Liefs, Cate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk nou zeg. Toppie is er ook weer.:sun:

Lajong, ga je vandaag nu verder met drinken? Wat ook wel wil helpen is als je een volle maag hebt.
Toen ik nog veel dronk, weigerde ik te eten. Rede, dan had de alcohol \minder effect en werd ik minder gauw zat.
Misschien kun je je er toe zetten om nu flink te gaan eten?

Hahaha snikkie Jetje;) Ja als ik hier naar mijn h.a. ga, bespreek ik heel uitvoerig over mijn bezoek er naar toe en als ik terug kom.
Dan is het altijd feest in huize Bol hoor. Poeh hé. Krijg het nog steeds warm als ik aan de 10.000 km. beurten denk. Kom dan gesmeerd en wel thuis. Niks kraakt meer en alles loopt soepel:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trusten J.l.

Toppie natuurlijk herken ik die alc. dromen. Het wordt hier ook vaak beschreven. Je bent er ook zo druk mee bezig en dan is het logisch dat je er s'nachts ook mee geconfronteerd wordt.
Ik voelde me tijdens de dromen vaak rot omdat ik zelfs daar het besef had dat drinken verkeerd is.

Jet, ja ik schaam me nergens voor en hoop dat ik met de verhalen van de h.a. ook anderen een beetje mee kan laten genieten.
Het is toch wat hé? Ik ben al zo lang gek op die kerel:D
En het leuk is dat ik er op los fantaseer en me weer jong voel. We weten van elkaar dat we elkaar graag mogen. En dat moet kunnen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Jet!

Ja hoor! Wel gek, we waren voor het eerst carvaneigenaaars en de vorige eigenaar had hem mooi schoon gemaakt en een feestelijke fles rosee achtergelaten! Dat is dan toch weer even slikken!
Gelukkig neem ik nu een week refusal en kunnen er geen uitzonderingen meer worden gemaakt. Dat geeft rust in de kop hoor!
Ook mijn man was solidair en we hebben hem dichtgelaten.

Helaas een flinke kou opgelopen, ben snotterend thuis en had vannacht migraine, de immigran leek eerder averechts te werken, misschien door de refusal????

Hoe dan ook: IK drink niet meer!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Borretje en Jetset... dankjewel! ik heb altijd moeite met complimentjes maar heb in trainingen ook geleerd dat ik ze moet accepteren... al zit ik alweer te blozen...
Jullie zijn ook geweldige medstrijders!!
Maar ik zal me dan maar af en toe Toppie noemen, haha.

Dat ik de naam Tobbertje voor mezelf heb gekozen is omdat ik altijd over alles en iedereen zit te tobben en piekeren, en dat zou heerlijk zijn als ik dat af en toe om mezelf rust te gunnen eens even uit kon schakelen... Mijn man is daar een kei in, daar benijd ik hem wel eens om.
Als er iets gebeurt in mijn familie, die me heel erg dierbaar is dan kan ik echt erover zitten tobben en proberen te helpen waar ik kan, al weet ik dat het soms geen nut heeft.

Mijn moeder is in het beginstadium van dementie, daar heb ik het heel moeilijk mee, omdat mijn oma en opa vroeger bij ons thuis inwoonden en mijn oma was heel erg dement en dat heb ik als klein kind meegemaakt en dat heeft achteraf grote impact op mij gehad. Daarna werd mijn opa alcoholist, dus ik heb het heel mijn jeugd meegemaakt... En nu krijg ik dan van mijn moeder altijd te horen: je bent net je opa, dat was ook zo'n zuipschuit... En dat doet pijn als ze dat zegt, ze weet niet hoe hard en lang ik al vecht tegen dit monster. Zelf ging ze vroeger ook vaak haar boekje te buiten, als ze met het orkest mee ging waarin mijn vader accordeonist was. Ze stortte zich maar al te graag in het feestgedruis.
En nu doet ze dan net of ze nog nooit een druppel gedronken heeft... Ze dronk bier met suiker. Als ze uitgingen had ze een zak suiker in haar handtas... Maar ach, ik ga haar geen verwijten maken, ze is te lief, en te oud... Mijn vader kan nog heel goed en die moet dat allemaal meemaken hoe mijn moeder langzaam verandert in een compleet ander persoon... Nu herhaalt de geschiedenis zich dus, maar nu met mijn eigen moeder. Op dit moment zitten ze met mijn zus in Spanje met de bus... alleen om mijn vader eens te laten ontspannen, mijn zus ontfermt zich over mijn moeder...
Dus nu heb ik eigenlijk 2 weken rust... klinkt hard maar zo bedoel ik het niet.
Ik weet dat mijn zus op mijn lieve oudjes past en dat ik even niet elke dag hoef te bellen naar mijn ouders. Ze wonen 45 km. verderop, dus 'eventjes' een bakkie koffie gaan drinken zit er niet in...
Dat is ook een van de redenen dat ik dronk, het leed vergeten van thuis...
Mijn drankprobleem is eigenlijk begonnen in '91 te horen kreeg dat ik in de overgang was, ik was 28...
Mijn leven stortte in, wég huisje-boompje-beestje-droom. Mijn toenmalige echtgenoot zette zich eroverheen en stortte zich op zijn carrière... ik kwijnde weg. Ons huwelijk ging eraan... ik leerde een ander kennen waar ik 8 jaar een vreselijke relatie mee heb gehad, hij mishandelde me psychisch, waar ik verder niet op in wil gaan omdat het teveel pijn doet. In 2003 heb ik de moed gehad weg te gaan, onderdak bij een goede vriend gekregen. Hij was gescheiden, en zat met zichzelf in de knoop, zijn vrouw had hem verlaten voor een internetliefde en vertrok als donderslag bij heldere hemel met zijn dochter.
We zaten allebei aan de grond. Wilden ook niks van elkaar op relatiegebied.
Ik was van plan om een flatje te zoeken maar na drie maanden samen te hebben geleefd bleek dat we eigenlijk heel veel gemeen hadden, dezelfde interesse, humor, levensverwachtingen... en toen was er de vonk, we waren verliefd... We stonden aan het begin van iets moois en hebben de sprong in het diepe gewaagd, en zijn in 2006 getrouwd. Hij is een schat. maar doordat ik alle ellende van vroeger nooit heb verwerkt ben ik blijven drinken van kwaad tot erger. Onze dochter (mijn stiefdochter dus) is nu 17 en is een schat van een meid. Ze woont bij haar moeder 80 km. verderop... maar ze komt regelmatig en zij heeft mijn drankgebruik ook gelaten gadegeslagen en nu ze heeft gehoord dat ik gestopt ben is ze de beste coach die ik me kan wensen1 Elke dag een berichtje om te informeren hoe het gaat.:heart:
Dat geeft me ook kracht om nu door te gaan met mijn droge leven...

zo, nou heb ik eigenlijk toch even wat privé dingetjes verteld die ik eigenlijk niet zo gauw vertel om er niemand lastig mee te vallen. Maar ik had behoefte om het eens te vertellen. Zo heeft iedereen zijn redenen om naar de alcohol te grijpen... Dus iedereen verdient hier een compliment om hier hulp te zoeken die je dus ook krijgt!!

Maar het gaat goed met mij, en ik neem vandaag de eerste ook niet!!

SAMEN STAAN WE STERK!!

Liefs, Tobbertje >>> Toppie;):wine:

:present:;rose;;rose;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Tobbertje, Toppie,
Wat eindigd jouw verhaal mooi: getrouwd in 2006 met een schat en een dochter (van hem begrijp ik) die je zo steunt!

Ik ben nu 6 jaar met mijn huidige man en het drinken zou dit huwelijk kapot hebben gemaakt.

Ben nu sinds 1 september helemaal zonder wijn en slik een week refusal.

Die wijn is voor mij een sluipende duivel die alles kapot maakt.

Soms wil ik dat ik al een jaar verder was, maar de tijd gaat sowieso al erg snel...

Ik sta wel elke ohtend op met het gevoel: OH! gelukkig! NIKS gedronken!!!!

Herken jij die?

Liefs, Druuna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toppertje je bent klasse hoor meid. En inderdaad heel knap dat je na alles wat je meegemaakt hebt, toch stopt met de drank.
En je bent mij in ieder geval niet tot last met je verhaal. Voor jou kan het een grote opluchting geven omdat je het nu deelt. Das alleen maar erg goed. Je blijft er niet alleen mee zitten.
We gaan ervoor hé meid, en inderdaad Samen staan we sterk.
Voor jou hier nu een paar :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: Zet ze maar mooi op tafel, je hebt het verdiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...