Spring naar bijdragen

donderdag 9 september


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sara:
Ik denk dat ik in de winkel zeker de eerste maanden op mijn tenen gelopen heb...Was het werken in een winkel niet gewend en had/heb een heel kritische bazin. Heel vermoeiend... Wanneer collega's hun dag niet hadden was ik geneigd dat op mezelf te betrekken, ik kwam gebroken thuis...
Nu aardig gewend en ook een gladdere rug gekregen gelukkig:) Waarschijnlijk heeft het voor jou ook even tijd nodig om te settelen en je wat meer af te sluiten voor alle indrukken en prikkels, succes meis!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Bol,
Hier alles ok hoor:) Het is een cliché, maar alles gaat weer zijn gangetje;)
Kinderen naar school en ik achter de pc...Net een gedeelte van de was gedaan en een kwartiertje geroeid. Straks naar een vriendin en vanavond weer sporten. Het gewone leven na de vakantie neemt zijn gang.
Ik keek trouwens even bij de Wie is wie van Felientje en zag dat haar voorstelstukje is gewist. Weet niet of dit al lang zo is, maar misschien is ze weg gegaan bij het forum? Hoop dat het goed gaat, het is niet niks met een zwangerschap en dan drinken...
Maar dat valt me zo wie zo op: er komen er velen, maar er blijven maar weinig mensen plakken. Alsof iedereen met een flinke kater en de nodige spijt en schuldgevoelens zich hier aanmeld en dan later in de middag denkt: ach, het valt best mee met mij! En dan s'avonds weer aan de drank...
Dat maakt dat ik het moeilijk vind om te reageren bij de nieuwe klanten bij de Wie is wie. Van de meeste zie en hoor je nooit meer wat. Voor mijn vakantie reageerde ik nog braaf op iedereen en nu twijffel ik of ik er mijn energie nog wel in wil steken. Aan de andere kant hoeft het natuurlijk maar net die ene persoon over de streep te helpen...zucht...
Daar ga ik eens overdenken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal. Ik heb ook een tijdje niks laten horen. Eigenlijk omdat t goed met me ging. Ik dronk niet. Daarna met vakantie. Kreeg t niet zo voor elkaar. Daarna toch weer gestopt. Maar gisteren gevochten tegen de trek en nog een keer vechten. Komt de SRV kar de straat binnen. Weg vechtlust. En over tandarts gesproken, afgelopen dinsdag een kies laten trekken, sinds gister een dikke wang/keel. En tja, angst zet zich op mijn keel, dus die voelt dik en paniekvogel/hypochonder die ik ben, ben ik vandaag weer gezwicht. Beter dan paniekgevoel, maar oooo zo slecht voor mijn zelfvertrouwen. Een droevige groet, Cate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jongleuse,
Balen! Maar herkenbaar. Ook ik ben regelmatig gezwicht wanneer ik het eigenlijk niet van plan was...Maar van plan ben je het natuurlijk nooit wanneer je er voor kiest om te stoppen.
Begrijp ik je goed dat je nu aan het drinken bent? Waarom niet alsnog stoppen en de schade beperken? Giet het door de gootsteen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Plof zomaar ff binnen want heb nog niet bijgelezen omdat ik zo onder de indruk ben. Bij een nieuw leven hoort ook een nieuw kapsel dus weg zijn mijn lange haren. Loop telkens naar de spiegel want ze zijn er echt af. Naja tot in mijn nek dan want helemaal kort kon niet omdat anders die kale plek open zou vallen. Nieuwe kleren aan en daar is nieuwe duppeltje. Uiterlijk dan want zal altijd wel dezelfde blijven en dat hoort ook zo maar voelt wel goed om niet te blijven hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ekstertje, ik moet zeggen dat de stap om naar dit forum te gaan, best groot is, dus wanneer mensen zich voorstellen (je hebt er bij die dat niet doen), is het echt fijn en voel je je gesterkt wanneer mensen reageren. maar ja, sommigen, waaronder ik, ontkennen hun drankprobleem wanneer ze nuchter zijn en zien niet veel aanleiding om naar dit forum toe te komen wanneer ze denken dat t allemaal op rolletjes loopt in drankloze perioden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen LaJong,
Begrijp ik het goed? Heb je nu gedronken? Dat zou inderdaad erg droevig zijn. En jammer dat je niet met die spanningen om kunt gaan. Had naar het forum gekomen meid, misschien hadden we je kunnen helpen.
Je weet dat je het kunt, toch? Hier zijn pactdraadjes waar je kunt stoppen met een paar mensen. Je voelt je dan een stuk sterker. Maar blijf komen, zodat je bezig kunt blijven met de alcohol de baas te blijven.:heart:

Eks. Ja ook ik reageerde iedere keer als her een nieuweling zich aan kwam melden. Dat doe ik nu ook niet meer. Ik kijk eerst of er al gereageerd wordt, en dat is dan voldoende.
Je zal dat altijd blijven houden dat mensen een of twee keer reageren en dan weg blijven.
Bovendien was het toen niet zo'n goeie sfeer op het frum geloof ik. Daardoor kunnen mensen ook bang worden, want je bent toch kwetsbaar als je hier schrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Drup!
Wat leuk een nieuw hoofd:) Dat is toch grappig: vreemdgaan met jezelf;) Al een beetje gewend in je nieuwe huis?

Jongleuse:
Ik weet dat de stap groot is om je hier aan te melden, heb hem zelf ook met veel moeite gemaakt. Heel herkenbaar dus. Maar ik probeerde eerder op iedere nieuwe aanmelding te reageren, maar het zijn er zoveel...En als je dan merkt dat zeg 90% of meer nooit meer terugkomt...dan wordt de motivatie mijnerzijds minder..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien:
Ik denk dat ik me de manier van Bol maar eigen ga maken...wanneer er bij de Wie is wie nog niemand op een nieuwkomer heeft gereageerd zal ik reageren. Op de anderen reageer ik alleen wanneer ik een klik heb met diegene. Zo draag ik toch mijn steentje bij:)
Enne..heb jij Drup haar nieuwe coupe al gezien? Jij ben de enige geloof ik die die eer heeft;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borrie:heart:

Eks. o dat wist ik niet. Heb er misschien overheen gekeken.

W.b. Fleurie, ik geloof dat zij een ban heeft gekregen. Ik weet niet voor hoelang. Ja en Bekkie dat weet ik niet.

Goeie morgen Caro.:present:

Leuk Drup dat gelijk met een nieuwe start je je koppie met haar korter laat knippen. Heerlijk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt.
Is Banjo ook al helemaal gewend? En de katten? Zijn die ook tevreden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Ekstertje ja ga me steeds meer in mijn sas voelen. Moet er oppassen want een keer gas geven en dorp ben ik kwijt hahaha. Sjees alles voorbij als je uit Amsterdam komt.
Herken je verhaal over nieuw aangeslotenen en doe dit al heel lang niet meer. Naar voor degene die het goed bedoelen maar steek er geen energie meer in.

Dat zou best eens kunnen Caro want ben nu undercover hier dus outfit moest veranderen. Owwe nee kan niet want sta hier al ingeschreven. Maja ze hebben geen pasfoto van mij en die lijkt er niet meer op. Met dit nieuwe koppie en wat kleren was Amsterdam echt verleden tijd, nu een niew leven opbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lajong, hier hoef je niet bang te zijn meis, we weten allemaal hoe moeilijk het is, zeker als je een hoop spanningen verdriet enz. hebt. Dan is het ook moeilijk om te voelen. Maar ook door drinken, kunnen die gevoelens versterkt worden.
Kun en wil je iets vertellen over dat verdriet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje:
Ik ben blond maar wat wist je niet?

Igor:
Tadaáá! Nieuwe start!! :present:

Jongleuse:
Is er nog wat over: weg ermee! En morgen dag 1 van een nieuw leven zonder afhankelijkheid! Kom op meis: je hebt echt maar 1 leven..Het is moeilijk om te stoppen maar echt te doen! Lees morgen nuchter de tips en adviezen hier maar eens, genoeg handvaten voor een droog leven. En misschien nu maar even een bak koffie?

Drup:
Ik ben erg blij voor je dat je zo goed aard daar in je nieuwe huisje en dorp. Een mooi nieuw begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro:
Ik heb anders regelmatig een fles leeggegoten door de gootsteen (ook als ik al gedronken had). Heb zelfs mijn favoriete wijnglas (want gróót!) demonstratief in de glasbak gegooid. Heb nu niks in huis behalve bier, maar daar kan ik vanaf blijven. Verder staan alle wijnglazen uit het zicht, want wanneer ik die zie krijg ik trek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje ik weet niet waar te beginnen. Ik sta op de lijst om een psychologische diagnose te krijgen bij Novadic, maar daar moet je 3 weken nuchter voor zijn en zelfs dat hou ik niet vol. Naast mijn verleden en de rampen die er gebeurd zijn kamp ik ook met een depressie/ er tegen aan zitten

en probeer nu alle ballen nog steeds hoog te houden als alleenstaande mama, wat me ook weer verdriet bezorgt, want ik leg de lat te hoog, loop altijd op mijn tenen en ik probeer maar t beste voor mijn dochter en dat lukt me steeds maar niet. Ik voel me falen als mens, als moeder,
Niet gek, wanneer de vader van mijn kind psychopaat is, niet gek wanneer je mijn verleden bekijkt

maar verdorie

ik red t niet meer

ik doe sterk, leuk,

ben ook vaak sterk en leuk, wanneer ik niet drink

maar er hoeft maar iets te gebeuren
en ik gebruik alcohol als redmiddel, als angst onderdrukker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...