Spring naar bijdragen

zondag 12 september

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Het maaktme af en toe best wel eens boos omdat ik merk als mensen de waarheid spreken ze niet of nauwelijks begrepen worden.

Zet er tekst neer en niemand reageert.

of ze zeggen je pent wat en je bent weer weg.

nee denk dat mensen eens eerst moeten nadenken en dan pas oordelen.

Ik ken jullie helemaal niet en oordeel ook niet kan ik niet wil jullie alleen maar steunen in de strijd.

Vind de toon vaak erg hard hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu lieve Von,
Nee gisteren dienst gehad. Vandaag weer naar m'n manneke. Die belde gisteren op of ik een glas wijn wilde komen inschenken. Heb dit geweigerd. Daarin ben ik zo ontzettend gegroeid.
Verder deel ik alle sterke drank aan iedereen uit.
Eergisteren 24 liter Wiskey weg gegeven. Die stond nog bij hem in huis.
Er staan nu nog wat flessen wiskey, j. en oude jenever, Ouzo enz. Alles gaat de deur uit, en weet je wat? Ik geef het weg zonder daar een rotgevoel bij te hebben. Niet het gevoel van "zou ik niet iets voor mijzelf bewaren?" Nee weg er mee, die troep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
slokje

als je de waarheid zegt is het niet goed en als je meelult is het goed?

nee mensen moeten eerst eens naar zich zelf kijken KIJK IN DE SPIEGEL..

=================

En deze toon is niet erg hard?
Lijkt me dat dat toch ook een oordeel is dat je velt Slok?

Maar misschien bedoelde je het anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee Slok, dat geloof ik direkt.
Maar net zoals ik jouw opmerking behoorlijk hard vond terwijl je hem aardig bedoelde zullen veel mensen hier het ook goed bedoelen en in jouw ogen hard overkomen.
Het blijft natuurlijk wel puur geschreven woord... kunnen we geen 'gezicht' bij trekken en ook geen intonatie aan geven.

Aanpassing: zpelvout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vonnie wat lief dat je er naar vraagt. Jos gaat naar een verpl. tehuis zodra er een éénpers. kamer vrij is. Dat heeft hij als eis gesteld, een één pers. kamer, een paar gl. wijn en z'n pijpje. We moeten dus wachten tot er een kamer vrij is en dan kan hij overhuizen. Daar revalideren en dan weer terug naar z'n flat. Dat zal er niet van komen omdat Jos daar gewoon geen zin in heeft om te revalideren. Dus het zal wel blijvend zijn.
Helemaal niet verkeerd want dan zijn zij verantwoordelijk voor zijn drinken en gezondheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt niet slecht Bol.
En als ik het goed begrepen heb is dat ook niet meer vlakbij jouw eigen huis he?
Misschien ook wel goed voor je.
Wel verder rijden om naar hem te gaan, maar dan is het overduidelijk dat je niet eens meer op ieder moment op KUNT draven... ook al zou je hart er goed genoeg voor zijn.
Toch weer een stukje loslaten van jou kant, en dat is goed voor je...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het niet eens met je Caro
Beks heeft niet in een split second gehandeld.
Ze heeft hier advies gevraagd, ze heeft mensen gebeld ge pb-d en met Wil en T zelf gesproken.
Ze heeft er de tijd voor genomen en heel overwogen gehandeld.
Jammer dat er nog kommentaar op komt die haar daarover aan het twijfelen kan brengen, dat is
in mijn ogen volkomen onterecht.
Het gedrag van Wil naar haar was chantage en zij heeft de professionals ingeschakeld.
We weten niet hoe het af had gelopen, we weten dat er gedaan is wat mogelijk was.
En niet vergeten dat Wil met Beks contact hield, dat zegt ook heel veel! Hij had blijkbaar vertrouwen in haar en haar handelen en dat is ontstaan in tijd en energie die zich niet hier plaatsvond.
Beks meid, ik hoop dat je nog wat geslapen hebt, ik was blij dat jij er was gisteren. En ook hoe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne ik zit nu braaf met mijn duim in mijn mond en kan wel een vinger op steken hahaha.
Tja wat is kort door de bocht? Ben recht voor zijn raap en kwam net als jullie ook voor Will op alleen verweet ik het de moderator dat ze niet wat meer deden. Op zo'n moment zijn we diep begaan met een lotgenoot en ik ook alleen is mijn mond wat grover en ik kan er niet goed tegen om dat over te gaan over de erwtensoep als je begrijpt wat ik bedoel.

Ja ben naar de kapper geweest alleen Caro heeft het afgemaakt hahaha. Er was een groot stuk af maar wilde het korter alleen zei de kapper dat dan die kale plek tevoorschijn zou komen en dat wilde ik natuurlijk niet. Volgens Caro kon dat wel en ging als een schaapsscheerder aan de gang want ik heb een bos krullen. Alle vertrouwen in mijn dinnetje die kunstenaar is en wel zal weten wat ze doet dus hoppa. Was toen erg emo want de kale plek is niet te zien maar wat ik zag was M de M die ik toen was en geen druppeltje meer. Ik zag mezelf weer in de spiegel. Ga na de douche mijn make up spullen weer zoeken want ook dat deed ik niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, wat heerlijk om te zien dat je een heel nieuw leven bent gestart. En wat fijn dat Caro jou gekipt heeft. Dat geeft zo'n fijn gevoel, ook aan mij. Ik zie dat het kan, iedere dag weer opnieuw starten en op een gegeven moment weet en voel je welke weg voor jou het prettigt aan voelt. Super.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag!

Ik kom hier weer eens binnenvallen.
Bolletje wat mooi om te lezen dat je nog steeds groeit :present:

Met mij gaat het goed. Het is een wisselwerking. Geen drank betekent meer ruimte voor andere ontwikkelingen.
Me meer richten op wat ik echt ben en wil betekent dat de hang naar alcohol is verdwenen.
Toch goed om hier af en toe te lezen, het houdt je scherp.
Zo jammer en triest als mensen weer uitglijden. Maar laten we de nadruk leggen op het weer opstaan en voor jezelf kiezen. Daar is het nooit te laat voor, de kansen zijn nooit op, ze zijn er in overvloed!

lieve groetjes Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen samen,

Jeetje wat een toestand. Weet je, juist doordat ik een ongeluk gehad heb onder invloed ben ik bij mijn positieve gekomen. En ik weet niet meer wie het over Wil zijn kat had, maar mij zou dat enorm raken. Mijn kat is mijn alles. En dus heel onverantwoordelijk van mij om dronken op de fiets te stappen.
Mooi dat Wil in goede handen is. Ik heb ook, in het grijze verleden, geprobeerd door antabus heen te drinken. Mijn kop zwol helemaal op en ik werd toen bang en stopte gelijk met drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

IK heb net een smsje van Wil gekregen dat hij onderweg naar huis is, hij heeft me beloofd straks even op het forum te komen. Hij weet niet meer wat er is gebeurt, maar daar zal hij wel achterkomen als hij terugleest.

Jullie allemaal bedankt voor de lieve reacties en pbtjes. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Jane, ik denk dat die er wel mee om kunnen gaan. Tenminste dat hoop ik, maar anders zijn ze toch zelf verantwoordelijk.
Inderdaad is het heerlijk om, zoinder rotgevoelens, drank weg te geven. Vroeger moesten ze van mijn drank af blijven, dat was mijn (kind) en moest ik beschermen. Heb nogal wat gevochten als ze het van me afpakte. Maar nu doet het me helemaal niets meer. Rede. Ik denk dat ik me neergelegd heb dat ik niet meer kan drinken, zeker niet met Refu. En dat geeft zo'n rust. Ik voel me goed.
Als ik zie hoe Jos nu nooch bezig is met die paar glaasjes. Heel z'n leven draait om drank.
Mijn verjaardag is hij vergeten (al het 2e jaar) Alleen maar die vieze rotdrank. Daar is hij zo op gefocust.
Al het andere doet er niet meer toe. Ik denk als ik zou wegvallen, hij alleen maar denkt, Ö God hoe kom ik nu aan mijn glaasje wijn, niet van ik ga Bol missen.

Moghu Jet. Nee dat weet ik niet. Eerst moet er een éénpers. kamer vrij komen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
jetset

goedemorgen allen......

wat will betreft: voornamelijk heeft het mijzelf geraakt wat voor processen er bij de drinker en de omgeving ontstaan....ook nu weer. Oordelen kan ik niet, want zoals bij will gisteren, ging het bij mij voorheen. Dus toch weer even de kop er goed bij, en niet onderschatten wat drank doet.

En toch ook weer mooi, zon forum....mensen gaan je écht aan het hart, merk ik nu weer!

Bol, weet je al iets over de termijn dat Jos geplaatst kan worden? Zijn dat maanden? Weken?

slokje, ik ben blij dat je goed gaat, echt waar. Misschien heb ik te snel gereageerd en had ik even af moeten wachten. Hoe dan ook, tis maar mijn mening, en wie ben ik.....je doet je ding op jouw manier en als dat jou helpt is dat ok. Ik was zelf gisteren ook prikkelbaar......dat zal zeker meegespeeld hebben.

nu even helemaal bijlezen......

Goed van je te lezen dat jezelf prikkelbaar was kijk je kijkt al naar jezelf lieverd dat is goed en nu vergeef kik je gewoon en zand erover in de herkansing..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dapper hoor Bol, dat je dat nu onder ogen durft te zien.
En het niet op jezelf betrekt.
Nee het is Jos die zo beperkt leeft, en triest ook voor hem.
Als hij niet meer drinken kan, moet hij gaan nadenken.
En ja dat kan 2 kanten op gaan he.
Of hij verwijt mensen en denkt van zich af.
Of hij gaat naar binnen en komt tegen wat er speelt.
Ik hoop voor jou en voor hem dat laatste.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...